Pagina 1 van 1

Pullup Bankstel

Geplaatst: 23 jan 2005 13:33
door goedeklant
Wij hebben in 2003 een nieuw bankstel gekocht bij Heine in Klazienaveen. Na een jaar vertoonde het bankstel slijtage plekken, wij hebben de winkel Heine hiervan op de hoochte gebracht deze kwam langs en stelde voor om de slijtage plekken weg vegen met een vloiestf. Deze vloeistof lost de coating naast de slijtplek een beetje op en het verdunde geheel word dan over de slijtage plek gesmeerd. Ik stelde dat daardoor het oppervlak nog meer word verdund. Dit gaven ze toe, ik mocht mijn bankstel weer inleveren maar ik kreeg maar 70% van het aankoop bedrag terug, maar ik moest wel een ander bankstel bij hun weer kopen. Dus met andere woorden ik krijg mijn geld niet terug een ander bankstel kost 1000 euro meer en zelfs daarin was Heine niet correct. Inmiddels hebben wij via een advocaat een paar keer een verzoek gedaan om deze zaak opte lossen, Heine reageerde slecht waardoor wij nu naar de rechter stappen. Graag zou ik van iemand vernemen of zij in een vergelijkbare situatie zijn beland.

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 26 jan 2005 00:12
door Een kenner
Hallo Goede klant,

Pullup leder is geen leder, je kunt dat het beste met een soort stof vergelijken.

Pullup leder wordt gemaakt van restanten welke leer enorm worden opgerekt, hierdoor onstaat een soort leer, wat in feite geen leer mag heten.

Pullup kan heel mooi zijn, maar om het mooi te houden moet je het wel behandelen met een speciaal middel.
Dit middel is in vele meubelzaken te koop, hiermee voorkom je een snelle slijtage, vooral op de zitplaatsen omdat daar het schuureffect het eerste op zal vallen.

succes verder.

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 26 jan 2005 08:44
door berendjan
Pull up leer wordt gemaakt van gemalen leerresten die met een gepatenteerd middel worden gemengd en zo ontstaat pull up leer. Het moet inderdaad geregeld met een speciaal middel worden onderhouden om mooi te blijven. Het is in elk geval geen leer voor mensen met kleine kinderen of huidieren die niet van de bank afblijven.

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 26 jan 2005 13:37
door Gast
Bij dit leer is de bodem verschillend van het leer waaruit het bovenste laagje daarvan bestaat. De belangrijkste eigenschap ervan is dat er een kleurverandering optreedt bij het buigen van het leer.


Verzorging.
Stof- of vuilresten kunnen verwijderd worden door zacht te borstelen of die met een doek af te nemen. Indien noodzakelijk kan de oppervlakte van leer bevochtigd worden, waarbij die later op natuurlijke wijze, zonder blootstelling aan warmtebronnen, gedroogd moet worden.
In principe, is regelmatig onderhoud van het leer voldoende om de schoen zijn oorspronkelijke uiterlijk en soepelheid te laten bewaren. Als er een extra behandeling nodig is, wordt er aangeraden zachte borstels of sponzen te gebruiken, of speciaal daarvoor ontworpen producten in spuitbussen of doseerapparaten.

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 26 jan 2005 23:51
door Een kenner
Voor alle onderhoudsproducten van leer en ook Pullup kun je informatie opzoeken op onderstaande site.

http://www.oranjebv.nl/

Succes

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 03 feb 2005 23:14
door WdG
Tsjonge...goed advies allemaal over het onderhouden van een bank die al slijtplekken heeft.

Hier dan een advies: Ik ben geen expert op leder gebied, maar ik neem aan dat bij normaal gebruik er na een jaar nog geen duidelijke slijtplekken in mogen zitten.

Hun aanbod is redelijk als het bankstel meer dan een jaar oud is.
Hoewel iets meer service misschien niet onterecht zou zijn.

Volgens CBW voorwaarden heb je het eerste jaar volledige garantie, in het tweede jaar recht op 2/3 garantie en het derde jaar nog 1/3.

Succes!

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 04 feb 2005 12:49
door Pieterman
CBW voorwaarden zijn niet relevant, of ze moeten in het voordeel van de consument zijn. Aangezien Algemene Voorwaarden onder het aanvullend recht vallen, kunnen ze nimmer strijdig zijn met het Consumenten Recht (boeken 7a en b van het Burgerlijk wetboek).
CBW geeft ergens op hun website dit ook toe.

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 01 feb 2007 16:43
door Michel_PolderKnowledge
Hierbij mijn toevoeging aan deze thread, ik hoop dat ze kapot gaan want het is niet eens kwade wil, het zijn gewoon echte amateurs. Ik voeg hierbij mijn brief aan heine toe voor een idee van de gang van zaken. Ze geven alle anderen de schuld maar een paar medewerkers hebben mij verzekerd dat het een rotzooi is bij Heine.

Heine-shop
T.A.V. Mevr van Bragt
Charles Stulemeijerweg 2
5026 RT Tilburg


Uw kenmerk: 50540853

Betreft: Overzicht van voorvallen inzake 3SH36201268 en 3SH36201267 (barcodes van Selektvracht) en klacht omtrent afhandeling.

Geachte mevrouw van Bragt,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van 01 februari jl. en onze afspraak dat ik een brief zou schrijven met daarin alle zaken op een rij, hierbij dit schrijven.

Op 27 december jl. heb ik via Uw website Heine-shop.nl een serviesgoed en bestek besteld. Via mail werd mijn aanvraag bevestigd, echter zonder vermelding van klantnummer. Ik deed de bestelling met in mijn achterhoofd het verminderen van mijn BTW afdracht voor het einde van het jaar. Ik verwachtte al niet dat het geleverd zou worden voor het einde van het jaar, dat zou heel snel zijn. Na 5 dagen niets gezien of gehoord te hebben, heb ik contact opgenomen met Heine, de medewerkster die ik sprak gaf mij aan dat dat wel tot 10 dagen kon duren en dat ze op dat moment niet kon zien wat de status was. Later bleek dit al een leugen, daar ik zelf met slechts mijn postcode de status kon achterhalen bij Selektvracht.

Ik wachtte dus nog enkele dagen op bezorging van de goederen. Toen de tien dagen verstreken waren heb ik nogmaals contact opgenomen met Heine, de situatie uitgelegd waarna mij nogal geïrriteerd werd uitgelegd dat dat uit het buitenland moet komen en dat het even duurt. Ik dus maar weer wachten. Op 15 januari werd ik toch wel nerveus en heb ik op hoge poten gebeld, waarna mijn klacht nog steeds niet serieus genomen werd. Mevrouw Hamers legde mij uit dat er geen toegang tot het systeem bestaat, dat geen aantekeningen gemaakt worden van eerder contact en dat het bij Selektvracht een zooitje zou zijn.

Ik heb vervolgens met Selektvracht gebeld, contactpersoon mevrouw Veldman, zij hadden binnen een paar seconden, slechts op basis van mijn postcode, enkele barcodes voor mij, waaruit bleek dat het bestelde reeds op 3 en 4 januari geleverd was. Hier wist Heine niets van. Mevr Veldman was ook danig geïrriteerd dat de rotzooi van Heine, Selektvracht werd verweten. Zij gaf aan dat er meer problemen met Heine waren. Een uwer medewerkers gaf dit ook reeds aan. Selektvracht zou een onderzoek instellen en u daarvan op de hoogte houden, niets meer op gehoord.

Ik heb er bovenop gezeten, zelfs letterlijk, daar ik boven de ingang van het pand zit met mijn bedrijf. We zien het dus als er zaken geleverd worden. Ik heb dit teruggekoppeld aan een medewerker van Heine. Ik heb hier in het pand alle bedrijven gevraagd of er iets bekend is over de pakketten, niets. De chauffeur van Selektvracht gaf aan dat hij die dagen niet gereden had maar zou navragen bij een collega. Niets meer op gehoord. Ik heb door het verzamelgebouw briefjes opgehangen over deze pakketten, ook niets. Toen heb ik uw collega mevrouw Uz(?) gesproken om de bestelling opnieuw te laten verzenden, was prima. Nu vandaag contact met u (mevr van Bragt) gehad, niets bekend over een bestelling, zaken zijn 7 weken niet leverbaar.

Inmiddels kots ik van deze hele situatie, dank god op mijn blote knieën dat ik niet vooruit betaald heb en ga nu ergens anders mijn heil zoeken in de hoop dat er nog een postorderbedrijf is dat wel oog heeft voor haar klanten. Wat een amateuristische bende is het in uw bedrijf. Ik doe er dan ook nooit meer zaken mee. Het ergste vind ik nog dat er geen aantekeningen gemaakt worden na contact, zelfs terwijl ik daar uitdrukkelijk om vraag. Niets bekend, niemand taalt ernaar dat er klanten zitten te wachten op een reactie. Geen contact, geen excuses, niets geregeld, een grote .....zooi.

U begrijpt dat dit verhaal binnen mijn substantiële relatiekring tot flinke hilariteit heeft geleid, behalve door ondergetekende die al een flink aantal uren, inclusief nog eens deze brief, in de hele zaak heeft gestopt en nog steeds eet van plastic bordjes. Ik heb zelf zo'n 6 jaar een bedrijf, als ik een fout maak, ik ben ook maar een mens, dan regel ik dat met mijn klanten, ze krijgen een vergoeding voor gemaakte kosten of verloren omzet, danwel een flinke korting op het factuurbedrag. Anders zie je die klanten nooit meer. Zelfs bij Wehkamp, een mammoetbedrijf met slechts oog voor cijfers en rente op uitstaande bedragen krijgt men een waardecheque ter tegemoetkoming. Bij u komt het woord sorry of welke vorm van verantwoording dan ook in het vocabulaire niet voor. Dit stoort mij mateloos.

Nu dus deze brief, ondertekend en wel, om nog eens te bewijzen, voor zover dat gaat met een brief, dat ik de bestelde goederen nooit ontvangen heb. Ga vooral zo door. Ik stuur deze brief in tweevoud, een aan u en een gericht aan de directie waarvan ik mij afvraag of ze een idee hebben wat er bij op de werkvloer gebeurt. Daarnaast staat deze brief op de site van Tros Radar. Ik heb nog nooit zo'n grote verzameling incapabele
ongeïnteresseerde medewerkers getroffen als bij Heine. Ik hoop dat deze branche zijn eigen nek omdraait door dit soort belachelijke zaken. Je kunt toch maar beter zaken doen met kleine ondernemers met oog voor hun klanten.


Met walging en afschuw,

Michel ******



Hierbij is eenieder gewaarschuwd, doe geen zaken met dit zooitje amateurs, boycot Heine. Het zijn geen oplichters maar incapabele idioten.

Re: Pullup Bankstel

Geplaatst: 01 feb 2007 23:14
door moeky5
hoi, ik weet niet of het nog zal helpen, maar om pull up leder te onderhouden moet je "wax-it" gebruiken.

dit is een onderhoudssetje speciaal voor pull up leder, je kunt het online bestellen bij www.furnicare.nl, dit bedrijf stuurt dit naar je op.

ze hebben trouwens nog veel meer nuttige info over onderhoudsadviezen enzo, ook echt alles wat je nodig hebt om je meubels te onderhouden

groetjes

peter van orsouw