Pagina 1 van 1
Verhoging tarieven
Geplaatst: 25 jan 2005 08:36
door Gast
Gisteren ging een nieuwe maandabbonnement halen, € 4,50 omhoog gegaan!!! Als ik dat even omreken in harde guldens (iets wat ik normaal gesproken niet meer doe) dan is dat een verhoging van 120 gulden per jaar. Daar kan ik toch leuke dingen voor. Alhoewel......
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 25 jan 2005 21:26
door Ingo
Dan praat je alleen over de stijging van een maandabb. Voor overige diensten betaal je ook steeds meer. Zelfs als je iets leuks voor die 54 euro wilt doen wordt dat erg lastig. Vooral als je niet in je eentje wat wilt doen. Maar met hoeveel procent is zo'n abb. dan gestegen. Moet je kijken of het binnen de afgesproken norm valt.
En wanneer die afstand/ traject niet zo groot is kan je net zo goed een fiets nemen. Spaar je nog meer uit. Is dat geen goed idee
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 26 jan 2005 09:54
door Gast
Hmmm....28 kilometer fietsen vind ik niet echt een goed idee
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 03 feb 2005 12:30
door J.H.Haan
Enige dagen geleden merkte ik dat een retour Amsterdam-Hoorn,met korting,gestegen is van E 6.30 naar 6.80,een stijging met maar liefst 8 procent.
Vergeleken met eind 2003 is de st ijging zelfs 1 hele Euro!(van 5.80 naar 6.80.)
Een meer dan schandelijke zaak!
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 03 feb 2005 12:52
door Geheim
Die prijsstijgingen zijn ondermeer te danken aan asociaal gajes dat regelmatig meent complete treinstellen te moeten vernielen en in de fik meent te moeten zetten!
Ook zwartrijders leveren grote onkosten op en zo zijn er tal van zaken die toch betaald moeten worden, uw asociale medelanders en asociale Nederlanders zijn daar schuldig aan....
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 27 feb 2005 23:40
door truman
Tja prijzen bij de ns stijgen de pan uit. laatst even retourtje utrecht vanaf eindhoven, 21,50???? Dat vind ik echt niet normaal!
In Nederland denken wij slim te zijn. Ik snap niet dat als ik in spanje van malgrat naar barcelona moet een treinreis van 1 ik 7,50 kwijt ben en hier het 3 dubbele.
Er komen steeds meer auto's op de weg omdat het openbaar vervoer niet kan concurreren. NS zijn echt stelletje domme boeren sukkels. Net als ministerie van verkeer want die snappen ook niet helemaal hoe het werkt.
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 28 feb 2005 12:20
door Gast
Vandaag dacht ik weer een abonnement te gaan halen. Hebben die ****** opeens de openingstijden van het loket gewijzigd. Het was eerst half 7 nu gaat ie pas om 7 uur open. Kon ik dus een kaartje kopen van € 7,10! En dat lekker zonder aankondiging.
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 01 mar 2005 18:21
door Gast
In Duitsland is het beter geregeld. Daar kun je een hele dag treinen, bussen en trams nemen voor 1 tarief: 20 euro voor een oppervlakte die vergelijkbaar is met heel Nederland. Betaal je bij de NS 34 euro voor.
Waarom kan het in Duitsland wel, wat in Nederland niet kan?
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 03 mar 2005 08:14
door Gast
Ja, er kan zoveel in anderen landen wat hier in Nederland niet kan. Gratis openbaar vervoer in Belgie, harder rijden in Duitsland, in Belgie ben je gewoon donor tenzij je hebt aangegeven dat je dit niet wilt zijn. Nederland zou in sommige gevallen een voorbeeld kunnen nemen aan andere landen, maar loopt helaas alleen Amerika achterna.
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 03 mar 2005 11:00
door robmyr
Ja, verhoging tarieven van het openbaar vervoer, is een probleem waar we allemaal mee te maken hebben of krijgen als je openbaar vervoer gebruikt,maar de politiek die daar achter zit schijnt allemaal te mogen van de regering,die jou meer in het openbaar vervoer wil hebben.Neem b.v. in Rotterdam de R.E.T.Die willen niet de tarieven verhogen ,maar gaan de zones inkrimpen(wordt gezegd)Nou...,is dat dan niet hetzelfde ?de leugenaars...!
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 03 mar 2005 16:29
door Raadslid
Je zou dit eens aan ene Mick uit Maastricht moeten voorleggen. Deze persoon heeft nogal wat zogenaamde ideen wat men hierop kan toepassen.
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 04 mar 2005 16:14
door Gast
Heeft iemand ooit wel eens (in de guldentijd) ca. fl. 3,50 voor 1 komkommer betaald???? Nee, toch! Volgens mij lieten we die toch "en masse" liggen...
Nu diezelfde komkommer van € 1,59 voor € 0,99 (= nog steeds ca. fl. 2,18) in de aanbieding ligt, wordt er weer voorzichtigjes "gekomkommerd". Veel artikelen/diensten e.d. zijn zeker duurder geworden, echter volgens mij klopt die verhouding niet meer. Ik merk nog steeds niet dezelfde stijging in mijn salaris.
Wat doe ik verkeerd??? Of heeft de euro ons nu toch stiekem een duurder leven bezorgd?
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 04 mar 2005 16:16
door Gast
Nu diezelfde komkommer van € 1,59 voor € 0,99 (= nog steeds ca. fl. 2,1 in de aanbieding ligt,
Mmm....hier wordt ook al voor mij ingevuld wat er komt te staan...
wordt het cijfer 8, gevolgd door een ) vervangen door 'n emoticon.....Brrr
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 04 mar 2005 16:27
door Gast
en eerdaags moet je in de grote steden kiezen
kaartje of abo voor metro of voor de rest van het openbaar vervoer
je kan straks niet meer van de metro overstappen in bijvoorbeeld de tram
bus naar tram en omgekeerd kan nog wel
Ik denk dat de bussen het hier in amsterdam zuidoost heel druk gaan krijgen want ik denk dat ik niet de enige ben die niet van plan is een apart duur kaartje voor de metro te kopen
Re: Verhoging tarieven
Geplaatst: 07 mar 2005 12:25
door Inter
en eerdaags moet je in de grote steden kiezen
kaartje of abo voor metro of voor de rest van het openbaar vervoer
je kan straks niet meer van de metro overstappen in bijvoorbeeld de tram
bus naar tram en omgekeerd kan nog wel
Ik denk dat de bussen het hier in amsterdam zuidoost heel druk gaan krijgen want ik denk dat ik niet de enige ben die niet van plan is een apart duur kaartje voor de metro te kopen
Ik weet niet hoe in het Amsterdam is maar bestaat er dan tijdelijk geen dubbel systeem. Hier in Rotterdam komt dat wel voor bijvoorbeeld mensen die dadelijk de chipkaart willen gebruiken .
Is dan alleen maar ideaal als je alleen maar met de Metro reist omdat de rest van het openbaar vervoer (nog) niet volledig is aangepast.