Interpolis (autoverzekering) glashelder?
Geplaatst: 25 jan 2005 20:12
Het is meer een troebel gebeuren dan hun slogan doet overkomen.
Ik ben met twee auto's verzekerd bij interpolis, maar ik heb op beiden auto's binnen een jaar tijd een inbraak/vandalisme schade geclaimd.
Daardoor moest viel ik terug in mijn no-claim en moest er maandelijks bijbetaald worden.
De beiden gevallen is er netjes aangifte gedaan van het gebeuren en omdat dit normaal gesproken iets is, waar je zelf niets aan kan doen val ik bij interpolis toch terug in de schadevrije jaren.
De meeste andere verzekeringsmaatschappijen kennen dit niet, dus ik het logisch dat ik daarom de overstap wou maken naar een andere maatschappij.
Waarom zou ik immers meer betalen bij een maatschappij met minder goede voorwaarden?
Een andere maatschappij die inbraak/vandalisme niet ziet als een zo genoemde schuld-schade is o.a Unigarant.
Toen ik deze overstap wilde maken, bleek ik echter op een soort lijst geplaatst te zijn (door interpolis/rabobank) van vertrouwde gegevens zichtbaar voor andere verzekeringsmaatschappijen.
Zodat een andere maatschappij niet (snel) wil verzekeren, omdat er 'diverse schuld-schades geclaimd zouden zijn'.
Terwijl ik nooit een aanrijding heb gehad!
De enige die mij van deze lijst kan halen is ook de gene die mij op deze lijst geplaatst heeft, aldus unigarant.
Interpolis bellen is geen optie, je bent gewoon een nummer en ik geen steek verder.
Dus een afspraak bij een Rabobank vestiging in Zutphen, omdat zij immers tussen persoon zijn voor interpolis.
Zij beweren, dat ze mij er niet af kunnen halen, wat wel gewoon kan.
Dit gesprek was gewoon zonde van mij tijd, ik ben wederom geen steek verder.
Aan het einde van het gesprek, was ik wat vergeten te vragen, dus liep terug naar de man die ik nog geen minuut geleden gesproken had, zie antwoorde: 'sorry, maar daar zult u weer even een nieuwe afspraak voor moeten maken'. (hoezo klant vriendelijk?)
Dit is gewoon dwarsliggen en dat ik ook waar het allemaal om gaat.
Ik geef bij interpolis aan, dat ik mijn polissen bij een andere maatschappij wil onder brengen, daarom plaatsen ze mij op deze lijst, zodat een andere maatschappij mij niet wil hebben, of het mij in ieder geval moeilijk maken om een overstap te maken naar een andere maatschappij.
Dus kan ik geen kant op en zou ik bij interpolis moeten blijven?
dit is toch puur chantage!
Ik ben met twee auto's verzekerd bij interpolis, maar ik heb op beiden auto's binnen een jaar tijd een inbraak/vandalisme schade geclaimd.
Daardoor moest viel ik terug in mijn no-claim en moest er maandelijks bijbetaald worden.
De beiden gevallen is er netjes aangifte gedaan van het gebeuren en omdat dit normaal gesproken iets is, waar je zelf niets aan kan doen val ik bij interpolis toch terug in de schadevrije jaren.
De meeste andere verzekeringsmaatschappijen kennen dit niet, dus ik het logisch dat ik daarom de overstap wou maken naar een andere maatschappij.
Waarom zou ik immers meer betalen bij een maatschappij met minder goede voorwaarden?
Een andere maatschappij die inbraak/vandalisme niet ziet als een zo genoemde schuld-schade is o.a Unigarant.
Toen ik deze overstap wilde maken, bleek ik echter op een soort lijst geplaatst te zijn (door interpolis/rabobank) van vertrouwde gegevens zichtbaar voor andere verzekeringsmaatschappijen.
Zodat een andere maatschappij niet (snel) wil verzekeren, omdat er 'diverse schuld-schades geclaimd zouden zijn'.
Terwijl ik nooit een aanrijding heb gehad!
De enige die mij van deze lijst kan halen is ook de gene die mij op deze lijst geplaatst heeft, aldus unigarant.
Interpolis bellen is geen optie, je bent gewoon een nummer en ik geen steek verder.
Dus een afspraak bij een Rabobank vestiging in Zutphen, omdat zij immers tussen persoon zijn voor interpolis.
Zij beweren, dat ze mij er niet af kunnen halen, wat wel gewoon kan.
Dit gesprek was gewoon zonde van mij tijd, ik ben wederom geen steek verder.
Aan het einde van het gesprek, was ik wat vergeten te vragen, dus liep terug naar de man die ik nog geen minuut geleden gesproken had, zie antwoorde: 'sorry, maar daar zult u weer even een nieuwe afspraak voor moeten maken'. (hoezo klant vriendelijk?)
Dit is gewoon dwarsliggen en dat ik ook waar het allemaal om gaat.
Ik geef bij interpolis aan, dat ik mijn polissen bij een andere maatschappij wil onder brengen, daarom plaatsen ze mij op deze lijst, zodat een andere maatschappij mij niet wil hebben, of het mij in ieder geval moeilijk maken om een overstap te maken naar een andere maatschappij.
Dus kan ik geen kant op en zou ik bij interpolis moeten blijven?
dit is toch puur chantage!