LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versatel/zonnet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
E Smit

Versatel/zonnet

Ongelezen bericht door E Smit »

Ik heb bij versatel ADSL en bij KPN ISDN.Nu wil ik mijn ISDN opheffen en om laten schakelen voor analoog bij KPN,maar eerst moet mijn ADSL van Zonnet de lucht uit.Pas dan kan je over van digitaal naar analoog.Versatel weigert om dit te doen,zodat ook mijn ISDN niet omgeschakeld kan worden.Zij doen dit gewoon niet want dat is niet hun werkwijze.Een vriendelijke man van versatel wilde wel helpen,maar dan was ik mijn ADSL 3 maanden kwijt,die ik wel moest door betalen.
Nu wacht ik mijn contract maar af en zit tot september nog aan beiden vast.
Nog een tip.ADSL van Versatel is niet echt goedkoop.Ze zeggen en dat klopt wel,20 euro permaand,maar ik betaal ook nog 33 euro per 2 maanden aan de KPN voor de huur van de ADSL verbinding.Mogelijk komt dit wel door mijn KPN ISDN verbinding

E.Smit,Leusden

Hydra

Re: Versatel/zonnet

Ongelezen bericht door Hydra »

ik heb nu al 3 maanden zeer slechte verbinding naar 6 uur en in het weekend en ik heb al zeker 10 keer opgebeld. We hebben dubbele snelheid aangevraagd in de hoop dat het beter zou gaan maar nog steeds is het in de avond zeer waardeloos. We wilde overstappen maar
omdat we net dubbele snelheid hebben aangevraagd moeten we wachten tot volgend jaar Januari. Zeer slecht van jullie tiscali!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zeer slecht van jullie tiscali!!!
Het gaat hier over Versatel (Zonnet) :?:

jarbouw

Ongelezen bericht door jarbouw »

Ik heb in 2003 op straat me omlaten praten voor een abonnement op zonnet met adsl.
Tot mei van 2004 zijn we via de helpdesk bezig geweest om een verbinding te maken dit is niet gelukt. Ik heb dus geen email en/of internet via zonnet. Nu wil ik van het abonnement af. Doorgegeven dat dit moest stoppen en we kregen een ander nummer. Hier al onze gegevens doorgegeven en wat blijkt ons abonnement is gewoon verlengd. Gebeld, geschreven, gefaxt maar brief wordt niet gelezen en met bellen kom je niet verder dan de standaard antwoorden van de helpdesk :"Helaas we kunnen hier niets aan veranderen uw abonnement loopt tot nov 2005. U was te laat met opzeggen". Ik betaal nu vanaf 2003 tot heden voor niets. Hoe kom ik hier toch vanaf.
Uiteindelijk iemand gesproken die zeer onbeschoft was en me geen enkele mogelijkheid liet om mijn kant van het verhaal te doen. Ik moest betalen anders werd ik afgesloten. Waarvan ik heb geen verbinding.. Niets mee te maken betalen of anders komt de incasso. Die is er nu maar ik betaal niet eerder voor ik de gelegenheid heb gekregen om een normaal gesprek te voeren met iemand die wel luisterd en begrip toont Heeft iemand een telefoonnummer van een persoon bij Zonnet/Versatel die wel kan helpen?

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

U was te laat met opzeggen".
Dat geintje doen ze wel meer met abonnementen die automatische verlenggen.Niet alleen bij Versatel.
Voortaan minstens één maand (eerder is nog beter ) een aangetekende brief sturen .Het beste is dan met handtekening retour verzenden .
Op de site van Versatel is ook een opzegformulier te downloaden .

Voor de andere problemen misschien eens bellen of een brief schrijven naar het hoofdkantoor.
http://www.versatel.nl/zakelijk/index.php?id=5627

http://www.versatel.nl/zakelijk/index.php?id=2228

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Is de rechter geen optie?

BjcK

Ongelezen bericht door BjcK »

Bij het aansluiten wordt rekening gehouden welk type telefonie gebruikt wordt. Zo is de apparatuur anders in de centrale voor DSL via analoog (PSTN) en via digitaal (ISDN).

Om een overstap mogelijk te maken van telefonie moet dus eerst DSL van de lijn af. Dat is zo gedaan omdat je anders combinaties krijgt die beide diensten plat legt (PSTN DSL + ISDN telefonie werkt beide niet bijvoorbeeld).

Dus eerst DSL eraf, dan telefonie omzetten, dan DSL erop maar op een andere aansluiting ivm andere telefonie type.

Nu het probleem vaak dat hier behoorlijk wat kosten met gemoeid zijn. En deze in de huidige tijd hoger zijn dan de marges voor de ISP's en DSL netwerk providers zal niemand hier aan meewerken vaak. ALs dit doorberekend zou worden aan ons consumenten kan het wel eens hetzelfde kosten als 6 maanden abonnementsgeld met de 'goedkopere' abonnementen. Hoe zinloos is dat? Dan duurt het 2 jaar vorodat je de kosten gaat terugverdienen!

Er wordt momenteel wel geschreven her-en-der over ISDN1 naast het huidige ISDN2 abonnement. Dan zou je dus 1 lijn weer hebben (ipv 2 met twee nummers nog wel ipv 4) maar wel een digitale via de al liggende ISDN apparatuur. Deze schrijft men is ietsje duurder als analoog belbasis.

Maar een andere optie, waarom telefonie via KPN niet helemaal opzeggen? Of nog even wachten omdat bellen via DSL/internet enorm in opkomst is en wellicht dit jaar nog zeker net zo goed en betrouwbaar is.

Geduld is een schone zaak vaak, zeker in deze roerige breedband tijd.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Of nog even wachten omdat bellen via DSL/internet enorm in opkomst is en wellicht dit jaar nog zeker net zo goed en betrouwbaar is
Is al mogelijk : http://www.telecomwereld.nl/vodsl.htm
http://www.solcon.net/index.php?Id=66&content=frontpage
Ook vanaf Jan 2005 met ISDN

Wanadoo en Tiscali nu ook.
Versatel gaat er in aug mee beginnen.
Of het daar ook met IDSN kan weet ik niet.

Maar meer zullen er zeker volgen en dan pas vergelijken lijkt me nu het beste.

Gesloten