LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] catwatch/kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Wie heeft ervaring met het volgende apparaat?
De CATWATCH is een Engelse uitvinding om katten uit de tuin te weren. Na lang experimenteren is men er
enkele jaren geleden in geslaagd een 100% doeltreffend apparaat te ontwikkelen dat op een diervriendelijke
manier de vaak hinderlijke katten uit de tuin houdt, zonder dat andere dieren of mensen hier enige hinder van
ondervinden. De Catwatch bevat een IR movement sensor, een bewegingsmelder EN een infrarood sensor in één.

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb er 1 geprobeerd en sindsdien heb ik geen poes meer gezien.

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

emmer water helpt ook prima, paar keer emmer op z'n harses en je ziet m niet meer in je tuin.

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

het hoeft niet perse een emmer water te zijn , een bekertje water of even hard in je handen klappen is ook goed , want als jij bij mijn 2 katers een emmer water gebruikt doe ik het bij jou terug, kijken of jij dat leuk vindt en denk je nou echt dat honden geen overlast geven wij horen de hele dag het gejank en geblaf van de hond van de buren en helaas valt er met deze mensen niet te praten , maar probeer altijd om met de dierenbezitters tot een oplossing te komen , immers zij zijn verantwoordelijk voor hun dieren want tenslotte heeft het beestje zichzelf niet opgevoed

amies100

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door amies100 »

maar het probleem is vaak dat je niet weet van wie de katten zijn die in je tuin komen.

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

ik zet mijn hond in de tuin en weg kat

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

probeer er altijd achter te komen van wie de katten zijn , hebben onze buren ook gedaan , en die hebben ook honden een kat zal altijd merken wanneer hij niet welkom is en als je katten hebt zoals wij biedt dan altijd aan om bv. plantjes te vergoeden als hij ze gesloopt heeft , wij zien het heel vaak dat mensen die honden hebben , echte kattenhaters zijn terwijl wij honden , en andere dieren ook erg lief en leuk vinden want, er zijn namelijk nog andere dieren op deze aardbol dan alleen de hond ,en wij dienen voor allen goed te zijn.

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

tja ik zet wel mijn hond in de tuin ja maar zelf heb ik ook katten. ben net zo gehecht aan mijn honden als aan mijn katten. als tig keer een vreemde kat in je tuin scheit ben ik niet blij hoor. en het zijn altijd dezelfde katten die dat doen. mijn katten komen niet buiten zijn in MIJN ogen huisdieren en die horen binnen. voor mijn honden betaal ik keurig hondenbelasting. en als mensen hun katten maar buiten blijven droppen kan je net zo goed ook kattenbelasting gaan invoeren

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

als ik jouw buurvrouw was geweest, en jij ziet dat een van mijn katten zijn behoefte in jouw tuin doet , dan kom ik het persoonlijk opruimen. en katten horen wel buiten , het zijn nog altijd wilde dieren , wij hebben er twee de een komt uit spanje en de ander uit zwijndrecht , ze waren toen wij ze kregen 5 en 6 weken oud, maar al aan het buiten zijn gewend , moet je dan eens proberen om daar een binnenkat van te maken, nu ze ouder zijn ( 6 en 7 jaar) zijn ze wel meer binnen ,waar wij overigens heel blij mee zijn , fijn om te weten dat jij zowel van katten als van honden houdt, onze buren jammergenoeg niet , ze zullen ze niets doen ,want ze weten dat mijn wederhelft dan bij hun door de ramen naar binnen loopt , maar toch het idee alleen al , dat er mensen zijn die dieren pijn kunnen doen

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

katten zin gedomesticeerd dus geen wilde dieren meer he. anders is mijn konijn ook wild dier en zet ik die ook maar buiten omdat het een wild dier is. word die op gevreten door de beesten :? tja en ik had vorig jaar een kitten uit een vuilniszak gevist mensen dachten oww laat ik die maar dumpen wij gaan opvakantie ja ja. nou ze was amper 7 weekjes. en wel gewend aan buiten zien (nee niet de vuilniszak) en bij mij taalt ze niet naar het naar buiten gaan. dus vroeg geleerd is oud gedaan. en tja als ik zo slecht zou zijn voor katten dan zou ik dit soort kittens laten zitten maar dat kon ik niet over mijn hard krijgen. mijn deur staat altijd open voor dat soort diertjes heb er ook al zoveel van in huis

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat is wel heel lief dat je dat voor dieren doet , helaas is het ons niet gelukt om er binnenkatten van te maken , maar we zijn er wel heel voorzichtig mee , onze jongste kat is gevonden door mijn vriend en zijn collega , hij was toen 5 weekjes oud , onze oudste kat is een allemansvriend dus dat ging gelukkig goed, wij ermee naar de dierenarts en wat denk je , blijkt het een nestkatje te zijn die gewoon in november buiten is gezet, zo van rot jij maar op ,erg he? maar gelukkig heeft hij hier een goed stel mensen die voor hem zorgen.

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

tja raar he hoe sommige mensen met beesten doen. niet te geloven :cry:

spooky

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door spooky »

wie laat nou in godsnaam zijn kat altijd binnen!!
Zal lekker stinken, en nog zielig voor de katten ook.
Raar als een kat nog eens niet weet wat een boom is.
Ook raar dat je het niet erg vind om een gore kattebak in huis te hebben, die de honden waarschijnlijk met liefde en plezier leegfreten, en je dan zeurt over een katje van de buren.
Waarschijnlijk doet dat katje het altijd op dezelfde plek. je zou het zelf met een schepje op kunnen ruimen, of het vriendelijk aan de buren kunnen vragen of ze de plek 2x per week willen schoonmaken.
Maar volgens mij ben jij niet zo'n vriendelijk type.
zeurt op alles en iedereen, en doet zelf lekker waar je zin in hebt.

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat moet je niet zeggen, want als wij van onze katten binnenkatten konden maken , dan hadden wij dat ook gedaan. wat denk je van al dat verkeer dat met 80 km per uur door een woonwijk raast , en waar denk je dat mensen toe in staat zijn als ze een hekel aan katten hebben, een van onze buren vond het namelijk nodig om een lat met om iedere centimeter een spijker (ondersteboven ) op zijn tuinpoort te plaatsen, ik heb alle instanties afgebeld en natuurlijk kon niemand iets doen, de politie is toen met hem gaan praten omdat ik gewoon gezegd heb dat als in van onze katten erin hangt met zijn poten , hij afgemaakt wordt net zoals de dierenarts dan genoodzaakt wordt om onze kat een spuitje te geven , toen heeft hij de lat er toch maar afgehaald ,schandalig dat het op zo,n manier moet

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

spooky jij moet je nergens mee bemoeien waar je niks vanaf weet. de mensen die ik ken die katten hebben en dat zijn er een heleboel die houden allemaal hun katten binnen :evil: en nee het stinkt hier niet het scheelt als je schoonmaakt he maar komt in jou woordenboek niet voor. en nee de katten eten de bakken niet leeg omdat ze er niet bij kunnen komen. en trouwens ik hoef me niet te verdedigen ten opzichte van jou. dus wil jij je met je eigen zaken bemoeien? en nee ik ga niet aan de buren vragen of ze 2 keer in de week de boel komen op ruimen ander mans katten horen niet in mijn tuin en zeker hun vuiligheid niet

spooky

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door spooky »

je zet je wel erg te kijk gast..............

en hoezo, met mijn eigen zaken bemoeien?
dit is toch een forum..niet?
het is wel duidelijk dat je zeer gevoelig bent voor kritiek.
Dat kun je toch echt verwachten hier, daar komt bij dat je eigen kritiek niet zo heel netjes is........
maar als je in een drukke buurt woont. bolsen ofzoiets, dat neem je toch geen kat?
of wil je toch een kat...desnoods maar binnen, want er zijn toch zo weinig katten he........wat egoistisch zeg.
en gast, je kan inderdaad geen normaal gesprek aan gaan, dus ik denk ook niet met je buren.
Bij een normaal gesprek zou je probleem zo opgelost zijn.
Het gekke is, dat je die mensen wel vies vind, maar zelf katten binnen houdt (de geur went.....) en honden uitlaat..(ruim je dat op??) maar tot een normaal advies metteen op je teentjes bent getrapt...
vraagje; ben je misschien alleenstaand?Verbitterd?

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

jij oordeelt wel lekker over mij he je hebt niks beters te doen. dan mij alleen maar te bekritiseren. en de geur? geen last van die is er niet. en ik heb geen last meer van die katten want zet mijn hond buiten sindsdien geen kat. en oja nee ik ruim de stront niet op van mijn hond die scheiten ook in huis nou goed? het is hier vies en een zwijne stal. het is precies zo zoals jij denkt. jij hoeft mij niet te bekritiseren en dan zeggen dat ik op mijn tenen ben getrapt? pffff maak daar geen woorden meer over vuil. dit forum is niet om elkaar te beschuldigen en zeggen dat het bij een ander vies is en zeggen dat je het niet goed doet enz enz. mensen komen daar niet voor. maar blijkbaar zie jij dat anders.

spooky

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door spooky »

je beschrijft nu een beetje uzelf..lees al de topics en lees de reacties van gast, allemaal gezeur op een ander...........dan vraag je er om.
Lastig he,....... aangevallen worden.
valdisper????????

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

aangevallen? is het je opgevallen dat er hier meerdere gasten zijn :?

spooky

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door spooky »

sorry..maar je leek me nogal heetgebakerd aangevallen.
Het schelden komt ook bij een bepaalde gast opvallend vaak voor.
Inderdaad zijn er meerdere gasten, dat je voor die persoonverwisseling kiest doe je dus zelf, maar je taalgebruik, en het direkt schelden, leek ik me wel de gast voor te hebben die ik bedoelde.
Je gaat direkt tekeer, en schrijft agressieve onzinnige dingen, beschuldigd en beticht direkt mensen van de grootste onzin, en daagt zo ook zeer duidelijk uit.
mocht ik de verkeerde gast voor hebben, jammer dan, maar doe dan iets aan je naam (of taalgebruik)of tel eventjes tot 10
en accepteer het discussiebeleid.
Neem niet alles direkt op als kritiek maar doe er iets mee, kom met argumenten........

Gesloten