LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] veiligheidsinspectie opel astra 17tdi bj 2004

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hans Apeldoorn

veiligheidsinspectie opel astra 17tdi bj 2004

Ongelezen bericht door Hans Apeldoorn »

Ik heb een Astra 17 TDI. Vlgs boekje moet de auto om de 30.000 km een onderhoudsbeurt hebben. Nu schrijft de dealer op het onderhoudskaartje ( Smit Apeldoorn) dat na 15000 km na de beurt ook een inspectiebeurt gegeven dient te worden. Op mijn vraag wat de beurt inhoudt was het antwoord: Olie- en interieurfilter vervangen, remmen- en bandencontrole. Kosten € 159,--. Terwijl ik de auto toch mede kocht vanwege de lagere onderhoudskosten.
Vraag: Is deze beurt noodzakelijk ? KwitFit Nederland doet een gratis inspectie van remmen en banden. Dus feitelijkk betaal ik alleen voor de filters en het kijken Ieman andere ervaringen ?

MAXIEM

Re: veiligheidsinspectie opel astra 17tdi bj 2004

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag hans apeldoorn,

Jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Het is heel gebruikelijk dat jouw autootje na 15.000 km een inspectiebeurt krijgt en na 30.000 km een onderhoudsbeurt. Als je werkelijk je geld wil weggooien dan moet je naar kwikfit gaan. Zoek maar even op de sites: slecht gekwalificeerd personeel, onzinnige reparaties, onnodige reparaties, prutswerk, enz. enz.. Groeten, Ton.

De Maten

Ongelezen bericht door De Maten »

Wij hebben die ervaring met onze Nissan Micra. Wij rijden gemiddeld 12000 km. Onze auto hebben we nieuw gekocht in 2002.Wij hebben dan ook zoiets van, omdat we niet zoveel kilometers maken, is het dan nodig om zo,n grote beurt aan de auto te laten doen? Volgens de dealer dus wel.

Als je dan zegt van, ja maar, wij hebben er nog zo weinig meegereden, zeggen ze gewoon dat anders de garantie( 3 jaar garantie) vervalt als je er wel wat mee krijgt.

Ik heb zelf het idee, dat als je hem ieder jaar even een kleine beurt geeft en dan als die 3 jaar oud is, om hem dan samen met de APK een grote beurt te geven. Maar daar zijn ze het bij de Nissan garage dus niet mee eens.

Wij moesten dus afgelopen jaar ( 2 jaar oud) die grote beurt laten doen en dat kostte even € 365. Kassa!!!!

Hans Apeldoorn

tja, ik had natuurlijk moeten zeggendat ik ruim 35000 km per jaar rijd. Dus ik sta zeker 1 maal per jaar in de garage. War mij het vooral om gaat is dat fabrikant Opel niets iets voorschrijft. Wellicht doen andere garages ook inspectiebeurten naast onderhoudsbeurten ?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag De Maten,

Wij zijn al met ons 7de micraatje bezig en weet er dus wel iets vanaf. Vanaf 2003 dient een micra minimaal 1 keer per jaar een onderhoudsbeurt te krijgen of als dat binnen 1 jaar valt bij 15.000 km. De eerste drie jaar mag dat niet meer kosten dan € 250,00 per beurt. Ik snap dan ook niet dat je zo duur uitkomt. Als je in de buurt zit van het eiland VOORNE kun je het beste naar Berkel BV gaan. Een prima garage, erg klantvriendelijk en (wat belangrijk is) ze proberen altijd zo goedkoop mogelijk te zijn zonder inlevering van kwaliteit. Groeten, Ton.

boebertje

Ongelezen bericht door boebertje »

Bij volvo is het zo dat je om de 20.000 km een beut moet plegen en om de 10.000 km idd ook een veiligheidsinspectie doch die is gewoon gratis. Men controleert dan de banden lampjes en vloeistoffen en eerlijk is eerlijk emn vervangt wel eens een lampje en men gooit er wat ruitensproeivloeistof bij en ze zijn er maximaal een halfuurtje mee bezig maar de eerste rekenign ervan zou ik er nog van moeten krijgen dat vind ik dus wel service

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

War mij het vooral om gaat is dat fabrikant Opel niets iets voorschrijft.
Op het moment dat Opel de noodzaak niet aangeeft in zijn serviceboekje zou ik me er niet al te druk om maken. Zeker niet als je toch al 1 keer per jaar in de garage komt!

Gast

Smit Apeldoorn is een onderdeel van Nefkens.

En over Nefkens is al zoveel slechts geschreven dat ik me afvraag waarom mensen nog steeds daaar over de vloer komen. Laat staan een auto kopen.

Hans Apeldoorn

FF reageren op de reakties. Bedankt voor jullie bijdragen. Toen ik de auto kocht was het net nog geen Nefkens. Ik heb ook geen positief beeld van Nefkens.Overigens: de benadering is altijd correct door het personeel.

Goed, de oplossing: Ik heb ook Opel Nederland geschreven. Ze hebben zoals het ook hoort netjes, telefonisch, gereageerd. Een antwoord was niet direct voor handen. Dus er werd nogmaals teruggebeld: Een inspectiebeurt is niet noodzakelijk. Pas vanaf april 2004 ( bij de nieuwe Astra) is dit nodig. " De dealer heeft zich blijkbaar vergist". Zie opmerking over Nefkens. Zo dat scheelt toch weer € 159,-.

Wat mij betreft einde verhaal.

Gast

Smit apeldoorn is al jaren Nefkens. U had het dus kunnen weten :idea:

Gesloten