Pagina 1 van 1

Bedrogen door Wanadoo!

Geplaatst: 09 feb 2005 10:02
door astfok
Ik heb ook een klacht,

Ik heb tijdens een actieperiode gereageerd
3 maanden voor 9,95 adsl met LIVEBOX en geen aansluitkosten en een montuer voor 19.95!

nou ik heb 2 maanden moeten wachten en nu heb ik eindelijk het modem.
Maar waar ik al bang voor was, nergens in de administratie is vast gelegd dat ik met de actie meedeed.
twee weken geleden belde ik daarover, had al veel eerder over de situatie gemaild hoor, omdat het zo lang duurde was ik bang dat ze dat zouden vergeten. Maar twee weken geleden stond het nog goed in de computer!!!
vervolgens hoorde ik niks meer, ik weer gebeld en nu beweren ze dat ik me pas 13 januari 2005 heb aangemeld!

Ik heb e-mails die bewijzen dat ik me 15-12-2004 heb aangemeld. tijdens de actieperiode maar krijg geen reactie daarop.

nu moet ik zelf de boel aansluiten en het volle pond betalen.
Het is toch erg dat ze dit kunnen maken! :evil:

iemand ideen?

Re: E-mail adres Klachten Wanadoo

Geplaatst: 16 feb 2005 19:28
door Frenk<br>[vtwin@wan
FGC Janssen

Sevenum, 16 februari 2005

Wanadoo Klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Betreft: klacht klant: W

L.S.,

In deze brief wil ik mijn grote ongenoegen uiten over de wijze waarop Wanadoo mij heeft
behandeld. Om het geheel in juist perspectief te plaatsen zal ik hieronder de chronologische gang van zaken schetsen.

1. Op 5 januari 2004 bel ik met Wanadoo. Ik geef aan te willen overstappen. Een medewerker zegt me toe dat dit geen probleem is. Verder zijn er volgens hem geen kosten aan dit zgn. ‘hoppen’ verbonden. Ik benadruk dat ik nog een contract heb lopen. Dit is volgens de medewerker geen enkel probleem. Het enige wat ik dien te doen, is contact op te nemen met de nieuwe provider ( in mijn geval KPN ).
2. Op diezelfde 5e januari bel ik met KPN en vertel dat ik momenteel bij Wanadoo internet en wens over te stappen naar KPN; ik vertel dat ik contact heb gehad met Wanadoo en wordt vervolgens aangemeld voor ADSL-direct KPN.
3. Op 16 januari ( bijna 2 weken later ) rond 10.30 uur krijg ik een telefoontje van een medewerker ( afdeling opzeggingen). Volgens haar dien ik de hop naar KPN te annuleren. Als ik besluit over te stappen dien ik tot begin november 2005 de verschuldigde kosten aan Wanadoo toch te betalen. De zeer onvriendelijke toon waarop deze mevrouw me toespreekt bevalt me helemaal niet. Ik vertel over de toezegging van de wanadoomedewerker. Zij erkent de fout van de wanadoomedewerker en geeft ruiterlijk toe dat deze dit gezegd heeft maar…dit niet had mogen toezeggen. Na wat gesputter mijnerzijds biedt ze haar excuses aan zegt me financieel tegemoet te willen komen. Hiermee ga ik niet akkoord. Ik geef de medewerkster te kennen dat ik als klant ervan op aan moet kunnen dat de wanadoomedewerker woord houdt. Tot mijn grote verbazing zegt de medewerkster dat ik geen enkele rechten kan ontlenen aan telefonische uitspraken of telefonische mondelinge overeenkomsten met Wanadoo medewerkers. Daarnaast had ze mij al diverse keren geprobeerd te bellen; alsof ik geen e-mail van U zou hebben. Concluderend: Volgens de medewerkster zit er maar een ding op en dat is: ik dien mijn hop naar KPN onmiddellijk te annuleren. Omdat het ADSL bij KPN vanaf 11 januari schijnt te lopen volgens de medewerkster, heb ik volgens haar nog 7 dagen bedenktijd en kan annuleren. Ik zoek contact met KPN.
4. Rond 11.30 bel ik met KPN. Ik leg de situatie uit. Hoewel ik niet van plan ben te annuleren, vraag ik of deze mogelijkheid wel bestaat.Het verhaal van de wanadoo medewerkster is onjuist volgens KPN. Ik zou tot 12 januari kunnen annuleren, daar ik op 5 januari een aanvraag had gedaan.
5. Rond 11.45 bel ik met de helpdesk van Wanadoo. weer een andere wanadoo-medewerker vertelt mij dat de medewerkster het helemaal bij verkeerde eind heeft. Daar ik al meer dan een jaar Wanadoo abonnee ben kan ik ten alle tijde overstappen. Volgens hem heeft de wamadoomedewerker het juist goed meegedeeld en zit de medewerkster er zelf naast. Hij maakt hier een aantekening van en verzoekt me contact te zoeken met de medewerkster en de situatie uit te leggen. Ik ben enigszins gerustgesteld.
6. 12.00: Ik krijg een collega van de medewerkster aan de lijn. Ik wordt over een half uur teruggebeld aldus de medewerkster.
7. 13.30: ( 1.30 uur later! ) De medewerkster zegt dat ik de overstap naar KPN wel ongedaan kan maken. Ik vertel haar van het voorval met andere wanadoomedewerker. De medewerkster is duidelijk geirriteerd en vertelt mij dat ik niet moet afgaan op uitspraken van deze twee medewerkers. Ze zal contact zoeken met degenen die deze fouten hebben gemaakt en verontschuldigt zich voor de onkunde van de twee wanadoomedewerkers. Ik geef haar te kennen dat ik er versteld van sta dat door verschillende medewerkers, tegenstrijdige uitspraken worden gedaan. Volgens de medewerkster rest me nog maar 1 ding :annuleren bij KPN. Als ik haar weer vertel dat dit niet mogelijk is, denkt ze dat ik niet duidelijk ben geweest richting KPN en wordt ze nog onvriendelijker dan ze al was. ‘Misschien dacht KPN dat U het hele contract wilde annuleren en niet alleen de hop’, aldus de medewerkster. Ik vraag hoe ze aan die informatie komt. De medewerkster vertelt echter geen contact te hebben gehad met KPN. Ik besluit, inmiddels zeer teleurgesteld in de gang van zaken, zelf nogmaals contact te zoeken met KPN.
8. KPN vertelt me dat de hop er reeds doorheen is en dat deze niet meer terug te draaien is.
9. Deze info lijkt correct want vanaf midden januari kan ik niet meer inloggen via Wanadoo. Ik kan dus ook geen post meer verzenden via mijn Wanadoo account. Zeer vervelend!!! Daarnaast dien ik nu Wanadoo én KPN te betalen voor hun ADSL diensten.
10. Ik zoek op 2 februari nogmaals contact met KPN. Een KPN-medewerker( KPN ) helpt mij i.t.t. Wanadoo, uitstekend en verontschuldigd zich voor de gang van zaken en zegt mij toe alles te doen om naar Wanadoo terug te kunnen hoppen. Daarin heeft hij succes. Ik kan terugkeren op een nader te bepalen tijdstip.
11. Ik besluit Wanadoo te bellen om te vragen of alles in de haak is en ik gebruik kan gaan maken van mijn oude account. Tevens wil ik mijn ongenoegen uiten en terugkomen op de tegemoetkoming die de medewerkster mij heeft toegezegd.
12. Ik bel op 15 februari met Wanadoo. Het is weer hetzelfde liedje. Ik word vaak doorverbonden, dien telkens mijn situatie uit te leggen, krijg steeds andere mensen aan de lijn die ondeskundige antwoorden geven en mij voortdurend verkeerde info geven ( een medewerker geeft mij 2 verkeerde telefoonnummers waarvan het 0800-8048 nummer en 0900-6993265 tegen 0,45 eurocent per minuut, weer een andere medewerker verbind me door met de verkeerde afdeling.) Als ik uiteindelijk aardige weer iemand anders aan de lijn krijg ( opzeggingen ) val ik van de ene verbazing in de andere. Hij weet niet van een hop-terug en zegt dat de toezegging van de medewerkster ( tegemoetkoming door Wanadoo ) niet door kan gaan; omdat men bij Wanadoo niet zo werkt. Als ik vervolgens de medewerkster wens te spreken krijg ik doodleuk te horen dat deze niet meer werkzaam is bij Wanadoo… Ik bel nogmaals met wamadoo die me vraagt de financiële afdeling te bellen.
13. Daar deze afdeling druk bezet is wordt ik op 16 februari teruggebeld en…..weer dien ik mijn verhaal voor de zoveelste keer toe te lichten. De mijnheer zegt dat ik de verkeerde afdeling aan de lijn heb…Ik dien 0900-0156 te bellen….Maar dat heb ik al 10-tallen keren gedaan zeg ik nog…Maar ik wordt niet verder geholpen.

Concluderend:
Ik voel me verschrikkelijk slecht behandeld door Wanadoo en heb daarnaast veel ( telefoon- hop- en ADSL kosten) moeten maken die niet nodig waren als Wanadoo gebruik zou maken van deskundig opgeleid personeel. Ik ben met stomheid geslagen over de ondeskundige manier waarop men mij te woord stond. Tevens is de klantvriendelijkheid van de meeste medewerkers werkelijk beneden alle peil. Kortom;ik ben zeer teleurgesteld de in de manier waarop Wanadoo met haar klanten omgaat.

In concreto wil U daarom met vriendelijk doch dringend verzoeken om mij financieel tegemoet te komen en gemaakte kosten te aan mij te crediteren.

Deze kosten vindt U in de bijlage. Het gaat om:

1. 30,00 euro excl. BTW hopkosten voor terug naar Wanadoo
2. 19,95 euro excl. BTW eenmalige ADSL Kosten voor KPN- ADSL
3. Telefoonkosten.

Daarnaast heb ik veel gesprekken gevoerd met Wanadoo . Ook deze kosten waren in het geheel niet nodig. De bedragen voor deze telefoonkosten zijn hieronder te lezen ( kopie van telefoonrekening online; alleen nr.’s Wanadoo )


Specificatie Naar 0900-Servicenummers
Datum Tijdstip Min : sec Tarief Gekozen nummer € Bedrag (excl. BTW)


31 12 2004 14:58 00:05:46 Vast 0900-0156 0,52



15 01 2005 11:46 00:10:36 Vast 0900-0156 0,93


27 01 2005 19:00 00:03:03 Vast 0900-0156 0,29
27 01 2005 19:03 00:01:27 Vast 0900-0156 0,16
27 01 2005 19:05 00:03:36 Vast 0900-0156 0,34

27 01 2005 19:28 00:15:34 Vast 0900-0156 1,35

27 01 2005 20:01 00:03:01 Vast 0900-0156 0,29

29 01 2005 10:11 00:01:38 Vast 0900-0156 0,18
29 01 2005 10:13 00:00:54 Vast 0900-0156 0,11
29 01 2005 10:23 00:04:05 Vast 0900-0156 0,38

15 02 2005 16:58 00:20:10 Vast 0900-0156 1,73
15 02 2005 17:18 00:00:35 Vast 0900-0156 0,09
15 02 2005 17:19 00:11:30 Vast 0900-0156 1,00
15 02 2005 17:31 00:03:28 Vast 0900-0156 0,33
15 02 2005 17:36 00:02:02 Vast 0900-0156 0,21
15 02 2005 17:39 00:01:11 Vast 0900-6993265 0,49
Totaal specificatie Naar 0900-Servicenummers 9,96 incl. BTW


Mocht U onverhoopt niet akkoord gaan dan zal ik verdere stappen om mijn recht te behalen niet schuwen. In mijn optiek kan het niet zo zijn dat ik de dupe wordt van de persoonlijke fouten en miscommunicatie van uw werknemer(s).

Ik wens u veel wijsheid toe bij het nemen van een rechtvaardig besluit.
Ik verzoek U vriendelijk doch dringend om per omgaande op mijn verzoek te reageren.


Ondertekend te Sevenum,

Frenk Janssen

Re: E-mail adres Klachten Wanadoo

Geplaatst: 17 feb 2005 22:08
door Marbrie
Ik heb ook een klacht over Wanadoo, eigenlijk twee.

1. Ik heb een Basic webhosting pakket besteld bij Wanadoo (stom, stom, stom), dat volgens hun zeggen php scripting ondersteund. Gebruikelijk is dan om eerst een php test te doen om de installatie te bekijken. Een eenvoudig php script dat normaal gesproken een overzichtspagina geeft van de php installatie op de server. Nadat ik dit php test script op de server had gezet, kreeg ik een lege pagina. Dat betekent dat php NIET is geinstalleerd.
Er is nog een andere mogelijkheid: nl. dat ik een verkeerde extensie heb gebruikt. Dus maar even vragen aan de helpdesk op de Wanadoo pagina. Dat is helaas niet mogelijk omdat Wanadoo zelf het script op die pagina niet goed heeft geinstalleerd.
Dus maar een mailtje naar helpdesk_at_wanadoo.nl.
Die reageerde met een autoresponder dat ze mijn email adres niet konden inlezen. Ja, heus, 't is waar! En ondertussen ontvang en verzend ik toch heus wel email op dat adres en staat het ook op Wanadoo webmail.

Ik betaal 9,95 per maand en voor dat geld verwacht ik toch echt php ondersteuning.

Een tip voor andere gedupeerden: stuur een emailtje naar abuse_at_wanadoo.nl, want daar is nog wel iemand thuis. Geen vakkundig iemand, maar in elk geval iemand.

Want daar gaat mijn tweede klacht over

Zo eind december meldde mijn firewall dat er iemand mijn ports aan het scannen was. En dat dagenlang. Door het IP adres bij een whois databank in te voeren, kwan ik er achter dat het een Wanadoo abonnee was en dus stuurde ik een emailtje naar abuse_at_wanadoo, dat er iemand wel héél erg geintereseerd was in mijn computer. Misschien een virus?

Ik kreeg een mailtje terug met de mededeling dat ze de gebruiker op de hoogte zouden stellen. Het heeft DRIE weken geduurd (met constante portscans) voordat het eindelijk ophield. Ik ga er maar even van uit dat het inderdaad om een virus infectie ging, maar stel dat het een hacker was geweest? Weinig slagvaardig van Wanadoo.
Bovendien zijn de portscans die ik krijg wel erg vaak van Wanadoo IP's afkomstig, vandaag 4, gisteren maar liefst 12.


Ik ga denk ik ook maar hoppen (en hopen dat ik niet dezelfde moeilijkheden krijg als Frenk)

Advies: neem NOOIT een betaald hosting pakket van Wanadoo. (niet eens een cpanel, tsk, tsk!)

Re: E-mail adres Klachten Wanadoo

Geplaatst: 18 feb 2005 01:21
door ??
Ik ben het met mijn voorganger eens dat het niet netjes is om namen van medewerkers te noemen.

Overigens: de dame van de contracten, die de twee andere medewerkers de oren zou wassen, had gelijk. Een contract loopt een jaar en wordt dan stilzwijgend *met een jaar* verlengd. Dat staat ergens in de Algemene Voorwaarden - en er zijn meer providers die dergelijke voorwaarden hanteren. Dat is iets om rekening mee te houden. Wanadoo probeert zich ook in te dekken tegen fouten van medewerkers door in de AV te zetten dat uitspraken van medewerkers niet bindend zijn.

Neemt niet weg dat de ergernis terecht is.

Re: E-mail adres Klachten Wanadoo

Geplaatst: 25 feb 2005 10:56
door YDkBm9VH
:cry: Ik probeer al een hele tijd zowel telefonisch als ook per mail aan wanadoo te vertellen dat ik absoluut niet tevreden ben over wanadoo.Mijn live-box functioneert gewoon niet.
Wanadoo reageerd niet op aangetekende brieven, verzonden met ontvangst bevestiging ( brief is aangenomen door de bewaking!!!!!!!!!) telefonisch kom ik niet door en de mails worden niet beantwoord. Ik heb gemaild en geschreven dat ik na een week de hele handel d.w.z. de live-box e.d. terugstuur en dat ik per direct van alle contracten af wil zowel adsl als ook telefonie. Ook heb ik de automatische incasso ingetrokken.
Wie kan mij vertellen wat ik verder nog kan en moet doen. :
Jolanda

Re: E-mail adres Klachten Wanadoo

Geplaatst: 25 feb 2005 20:13
door lzrd
Frenk,

Wat schiet u er mee op als u de namen van de medewerkers post?
Ik stoor mij hier eerlijk gezegt wel aan.
Ik ben al jaren Wanadoo lid, nooit problemen.
Deze mensen doen ook hun werk, en hebben mij altijd kundig geholpen.
U valt nu de medewerkers persoonlijk aan, als u boos bent op Wanadoo dan moet u Wanadoo zwartmaken, en niet die jongens.

Re: E-mail adres Klachten Wanadoo

Geplaatst: 27 feb 2005 17:54
door Gast99
ook effe een reactie met betrekking tot het noemen van namen, een groot deel van de 'medewerkers' die je bij internet providers aan de lijn krijgt, zijn call centre medewerkers van een extern bedrijf, die werken niet eens daadwerkelijk voor de provider; en geloof me die werken er niet omdat ze dat zo leuk vinden, maar omdat het gewoon flink tegenvalt een baan te vinden

Re: E-mail adres Klachten Wanadoo

Geplaatst: 03 mar 2005 15:42
door Diavolo
Ik zit met een probleem waar Wanadoo helaas niets aan doet.

Ik heb op 15 febr Wanadoo Telefonie geaccepteerd, maar was er niet tevreden over. Ik mocht binnen 7 dagen opzeggen.
Dit heb ik toen op 17 febr telefonisch gedaan (na 30 minuten gewacht te hebben).
Er werd mij verteld dat de telefonie direkt verwijderd zou worden. Maar tot op de dag van vandaag is dit ten dele gebeurd.
Op 18 febr kreeg ik een bevestiging van het opzeggen van de telefonie. Er waren echter nog enkele dagen nodig om de software van mijn livebox verwijderd te krijgen en op maandag 21 febr. zou de telefonie definitief beeindigd zijn.

Dus gewacht tot dinsdagochtend 22 fbr. maar tot mijn verbazing bleek de telefonie er nog steeds te zijn. Ik heb de box gereset (zoals geadviseerd), en zelfs de wanadoo livebox software opnieuw geinstalleerd maar helaas. Nu komt het volgende. Ik heb hierover gebeld (55 minuten wachttijd !!!) en de persoon die ik aan de lijn kreeg kon mij niet helpen ... ik moest maar een mailtje sturen naar een adres die hij mij gaf [email protected]. Ik geprobeerd, maar kreeg m net zo snel weer terug met de mededeling dat deze mail niet ontvangen kon worden ...? Toen maar de wanadoo home page erbij genomen en via de helpdesk vragen de vraag verzonden. Ik kreeg bevestiging dat deze wel was aangekomen en naar de juiste afdeling gestuurd werd en ik op de hoogte zou worden gehouden over de ontwikkelingen ... zou het dan eindelijk ...?
Er is nu een week voorbij, maar nog steeds kan ik niet via kpn bellen ... moet eerst *33* draaien en vervolgens het nummer. Als ik dit vergeet te doen krijg ik een antwoordapparaat met daarop .."u bent niet bevoegd om dit nummer te bellen" ... wanneer ik vervolgens dan wel eerst *33* intoets raakt mijn livebox van slag. Het lampje wat aangeeft dat er iets mis is met de box gaat dan direkt branden. rara ...
Ik wil gewoon van die Telefonie af, maar ik krijg geen reakties op de mailtjes die ik na 23 febr nog verstuurd heb met de mededeling dat het probleem nog steeds niet verholpen is.

Bellen gaat me gewoon teveel kosten, soms zit je echt een uur te wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt, en dat maal 10 ct per minuut. ... reken maar uit. En als je dan eindelijk iemand te spreken krijgt kan deze persoon verder weinig voor je doen.

Het is vreemd ... het activeren van de Wanadoo Telefonie was binnen 5 minuten gedaan, terwijl het annuleren nu al 2 weken duurt

Wat moet ik hier nu aan doen ? :cry:

Vriendelijke Groet

René