LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De snelheid van het VROM

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

De snelheid van het VROM

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn er meer mensen die al lang moeten wachten op beslissingen over huursubsidie van het VROM?

Ik ben in mijn huidige woning komen wonen in oktober 2002, en heb meteen huursubsidie aangevraagd. Deze werd meteen toegewezen, maar begin mei 2003 kreeg ik een brief thuisgestuurd dat deze was ingetrokken en dat ik het tot dan toe ontvangen bedrag meteen moest terugbetalen. Reden van afwijzing: ik zou niet in een zelfstandige woonruimte wonen. Ik woon in een woning die verhuurd wordt door een studentenwoningbouwvereniging, maar voldoe wél aan alle eisen voor zelfstandige woonruimte (eigen voordeur, keuken, douche, etc.). Ik heb dus meteen bezwaar aangetekend en deze eind mei verstuurd. Het duurde even, maar in november (!!!) kreeg ik bericht, dat het nog steeds een zelfstandige woonruimte zou zijn. Na het zoveelste telefonisch contact (0,35 p/g) werd me verteld dat ik een bewijs van zelfstandige woning op kan halen bij de gemeente. Bij navraag blijkt dat de gemeente dit helemaal niet kent. Het enige bewijs wat ik kan krijgen is van de woningbouwvereniging, dit heb ik bijgevoegd bij het volgende bezwaar en opgestuurd. Dit bezwaarschrift heb ik op 10 november gepost, is op 28 november bij het VROM binnengekomen (!?!), en ligt nu (31 januari), u raadt het al, "nog op de stapel om behandeld te worden".
Zijn er meer mensen die een zelfde periode moeten wachten op een beslissing en/of huursubsidie van het VROM? Ik heb nu dus nog een tegoed van bijna anderhalf jaar!!! Wat nu als een bijstandsmoeder dit overkomt? Ik ben student, heb het dus al niet breed, maar nog een extra bijbaantje is wel te doen. Dit soort postverwerking met ambtelijke snelheid is toch te absurd voor woorden?

LidaV
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2004 22:45

Re: De snelheid van het VROM

Ongelezen bericht door LidaV »

Beste gast,

ik krijg al jaren huursubsidie van VROM. vorig jaar mei kreeg ik een bericht van VROM dat ik dit jaar ook huursubsidie zou ontvangen. Nadat ik de brief had doorgelezen kwam ik erachter dat de bouwvereniging een te hoge huurprijs had opgegeven, waardoor de huursubsidie meer was dan waar ik recht op had.
ik ben naar de bouwvereniging gegaan en heb dit gemeld, ik heb een brief naar VROM gestuurd met daarop het verzoek tot herberekening van de huursubsidie. Na 13 weken op 17 juli 2004 kreeg ik een brief van VROM dat ik geen recht heb op huursubsidie omdat ik of 1. had aangegeven dat ik het niet meer wilde ontvangen, 2. mijn huur had opgezegd, 3, 2x huursubsidie had aangevraagd. daarbij kreeg ik het verzoek om het teveel ontvangen huursubsidie terug te storten naar VROM. daarop heb ik weer een bezwaarschrift ingediend met de reden dat geen van de drie van toepassing was op mijn situatie en dat het een fout was van de bouwvereniging die een te hoge huur had opgegeven. Na nogmaals 13 weken 24 september 2004 kwam er een brief van Vrom dat ik recht heb op huursubsidie. Alleen was het bedrag veel minder dan waar ik voor in aanmerking zou komen. Weer een brief gestuurd naar VROM op 30 oktober 2004 daar in vroeg ik weer een herberekening. tot op heden heb ik nog geen bericht gehad van VROM. Ik heb een Email gestuurd op 10 februari daarbij kreeg ik een bevestigings email dat er binnen 5 werkdagen een antwoord/reactie zal ontvangen inmiddels is het 21 februari en nog steeds geen bericht.
Ik wil graag weten of er nog meer mensen deze ervaring hebben met VROM.

Groetjes Lida

Gast

Re: De snelheid van het VROM

Ongelezen bericht door Gast »

wat is vrom.vrom is net als alle overheidinstellingen.
als ze geld moeten vangen heten te vroem en als ze
moeten betalen gewoon weer vrom.

henk10

Re: De snelheid van het VROM

Ongelezen bericht door henk10 »

Huursubsidie zou afgeschaft moeten worden. Wees blij dat je geld krijgt ipv te zeuren. Zo Hollands, het is een gunst hoor. Dus niet zeuren

Gast

Re: De snelheid van het VROM

Ongelezen bericht door Gast »

Henk10 groei eerst maar eens op voordat je zoiets zegt.

Gast

Re: De snelheid van het VROM

Ongelezen bericht door Gast »

Huursubsidie zou afgeschaft moeten worden. Wees blij dat je geld krijgt ipv te zeuren. Zo Hollands, het is een gunst hoor. Dus niet zeuren
Dan schaf ook maar alle belasting-voordelen van een eigen huis af!
Als men dan zo nodig een villa van 4 ton moet aanschaffen dan hoesten ze dit ook maar op. Anders maar huren.

Gesloten