| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV
UWV
Hierbij dien ik een klacht in over UWV
Deze uitkeringsinstantie werkt zeer manipulerend en intimiderend tegenover mensen die recht hebben op een uitkering vanuit de ZW en of WW
-korten op uitkeringen terwijl de uitkeringsgerechtigden zich houden aan regels
-korten op opgebouwde duur WW uitkering als mensen tijdens WW uitkering ziek worden.
-strafmaatregelen op leggen als uitkeringsgerechtigden door toedoen UWV te veel krijgen uitbetaald.
Ondanks dat uitkeringsgerechtigden de te veel uitbetaalde uitkering melden aan UWV, krijgen uitkeringsgerechtigden een strafmaatregel opgelegd en moeten zij het nettobedrag, dat men teveel heeft ontvangen, door toedoen van UWV, bruto terug betalen
De uitkeringsgerechtigde moet dan zelf maar zorgen dat men het verschil tussen netto en bruto bedrag, terugvordert van de belasting.
-strafmaatregelen bij sollicataties die men bij de vorige werkgever indiend etc etc
Wat bent u van plan om duidelijkheid te verschaffen en maatregelen te nemen over genoemde misstanden binnen deze sinds kort geprivatiseerde organisatie
Deze uitkeringsinstantie werkt zeer manipulerend en intimiderend tegenover mensen die recht hebben op een uitkering vanuit de ZW en of WW
-korten op uitkeringen terwijl de uitkeringsgerechtigden zich houden aan regels
-korten op opgebouwde duur WW uitkering als mensen tijdens WW uitkering ziek worden.
-strafmaatregelen op leggen als uitkeringsgerechtigden door toedoen UWV te veel krijgen uitbetaald.
Ondanks dat uitkeringsgerechtigden de te veel uitbetaalde uitkering melden aan UWV, krijgen uitkeringsgerechtigden een strafmaatregel opgelegd en moeten zij het nettobedrag, dat men teveel heeft ontvangen, door toedoen van UWV, bruto terug betalen
De uitkeringsgerechtigde moet dan zelf maar zorgen dat men het verschil tussen netto en bruto bedrag, terugvordert van de belasting.
-strafmaatregelen bij sollicataties die men bij de vorige werkgever indiend etc etc
Wat bent u van plan om duidelijkheid te verschaffen en maatregelen te nemen over genoemde misstanden binnen deze sinds kort geprivatiseerde organisatie
-
Gast
Re: UWV
Ze zijn ook zo lekker vlug ook met het sturen van een jaaropgaaf .
Dat duurt soms wel tot 01-03 .Terwijl ik het van de WAO al hebt gehad.
Omdat WW per 4 weken wordt betaald (stukje 2004 en 2005 ) is dat heel moeilijk precies uit rekenen.
Begrijpen ze daar niet dat mensen zo gauw mogelijk geld terug willen zien van de belasting maar het nu nog niet kunnen indienen.
Je moet ze zelf eens zo lang laten wachten.
Hopelijk ben ik weer zo gauw mogelijk uit die ellende maar je hebt een vlekje waar je nu op wordt afgewezen. Zelfs sommige uitbuitingsbureaus willen je niet eens hebben.
Dat duurt soms wel tot 01-03 .Terwijl ik het van de WAO al hebt gehad.
Omdat WW per 4 weken wordt betaald (stukje 2004 en 2005 ) is dat heel moeilijk precies uit rekenen.
Begrijpen ze daar niet dat mensen zo gauw mogelijk geld terug willen zien van de belasting maar het nu nog niet kunnen indienen.
Je moet ze zelf eens zo lang laten wachten.
Hopelijk ben ik weer zo gauw mogelijk uit die ellende maar je hebt een vlekje waar je nu op wordt afgewezen. Zelfs sommige uitbuitingsbureaus willen je niet eens hebben.
-
Gast
Geplaatst op 01 Feb 2005 19:33 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Je kan jezelf op de hoogte stellen van de regels, daarvoor zijn twee boekies gegeven, gewoon aan de regels houwen en niet zeuren.
Zelf nooit problemen, ze zijn lastig te bereiken, maar nooit problemen, mag nu een cursusje volgen voor heftrukchauffeur, door hun betaald.
--------------------------------------------------------------------------------
Je kletst uit je nek, jij bent echt een zwatelaar.
Je kan jezelf op de hoogte stellen van de regels, daarvoor zijn twee boekies gegeven, gewoon aan de regels houwen en niet zeuren.
Zelf nooit problemen, ze zijn lastig te bereiken, maar nooit problemen, mag nu een cursusje volgen voor heftrukchauffeur, door hun betaald.
Je kletst uit je nek, jij bent echt een zwatelaar.
-
munneke
diegen die mij wil vertellen dat ik de boekjes moet lezen moet zich eens afvragen of ik niet zo verstandig ben geweest om allerlei regels van tevoren al te lezen
als ik ergens over klaag dan doe ik dat omdat het terecht is en van mij kun je aannemen dat ik anderen en mijzelf niet laat behandelen als een stuk vuil
heb notabene
meer dan 30 jaar ww premie betaald mag ik dan naar behoren worden behandeld.
en krijgen waar ik recht op heb
als jij genoegen neemt met een cursusje en straks verplicht moet werken voor je uitkering als je terug valt in de bijstand
dan praten we wel eens weer
als ik ergens over klaag dan doe ik dat omdat het terecht is en van mij kun je aannemen dat ik anderen en mijzelf niet laat behandelen als een stuk vuil
heb notabene
meer dan 30 jaar ww premie betaald mag ik dan naar behoren worden behandeld.
en krijgen waar ik recht op heb
als jij genoegen neemt met een cursusje en straks verplicht moet werken voor je uitkering als je terug valt in de bijstand
dan praten we wel eens weer
-
Gast
mijn zaak komt 1 maart eindelijk voor kijken of die sukkels bij het uwv dan nog zo hard blaten zoals nu.
ik ben werkeloos geworden, ik werd 4 maanden 100% gekort want het ontslag was mijn eigen fout.
terwijl de rechter uitspraak had gedaan mij trefte geen enkele blaam en ik had recht op ww.
het uwv/gak zegt gewoon daar hebben wij schijt aan wij bepalen onze eigen regels wel.
staat ook zw op papier.
dus ga hier niet verkondigen dat alles goed werkt daar, er werken idd goede mensen tussen daar maar die moet je apart hangen.
ik ben werkeloos geworden, ik werd 4 maanden 100% gekort want het ontslag was mijn eigen fout.
terwijl de rechter uitspraak had gedaan mij trefte geen enkele blaam en ik had recht op ww.
het uwv/gak zegt gewoon daar hebben wij schijt aan wij bepalen onze eigen regels wel.
staat ook zw op papier.
dus ga hier niet verkondigen dat alles goed werkt daar, er werken idd goede mensen tussen daar maar die moet je apart hangen.
-
Gast
Die ene gast heeft gelijk, je hebt er zelfs voor getekend dat je op de hoogte bent van deze regels.
Ik vind het nogal dom dat je iets tekent zonder op de hoogte te zijn van WAT je tekent.
Verder kan je ook reintegratie aanvragen, vraag naar een IRO. Dan kan je ook genoegen nemen met een cursus.
En ik vindt de reactie dat je premie hebt betaald een beetje raar. Dus je hebt premie betaald, dus nu wil je lekker gaan niksen... 4 sollies per 4 weken nou nou wat moeilijk, wat veel werk, gut gut. Zeg dan gewoon dat je lekker thuis wil zitten
Overigens je hebt inderdaad premie betaald, maar heoalng ben je nu werkloos, Als dat langer is dan 11 maanden heb je meer ww ontvangen dan dat je premies hebt betaald. De rest van het geld van jou dat je lekker thuis ligt te niksnutten komt dus uit de zakken avn mensnen die wel bereid zijn te werken.
Verder steld de rechter vast of een AOK ontbonden kan worden, hij stelt via de KTR een vergoeding vast. Die vergoeding wordt gekort op je UK dit heet fictieve opzegtermijn, wellicht is dat aan de hand.
Verder kan het UWV inderdaad bepalen dat er een evriwjtbaarheid in je ontslag zit. Die regels staan in de wet. Maar de rechter kijkt naar het BW en het UWV naar de WW. Je hebt dus met twee wetten te maken, het UWV heeft die wet niet gemaakt, maar de regering.
Ik vind het nogal dom dat je iets tekent zonder op de hoogte te zijn van WAT je tekent.
Verder kan je ook reintegratie aanvragen, vraag naar een IRO. Dan kan je ook genoegen nemen met een cursus.
En ik vindt de reactie dat je premie hebt betaald een beetje raar. Dus je hebt premie betaald, dus nu wil je lekker gaan niksen... 4 sollies per 4 weken nou nou wat moeilijk, wat veel werk, gut gut. Zeg dan gewoon dat je lekker thuis wil zitten
Overigens je hebt inderdaad premie betaald, maar heoalng ben je nu werkloos, Als dat langer is dan 11 maanden heb je meer ww ontvangen dan dat je premies hebt betaald. De rest van het geld van jou dat je lekker thuis ligt te niksnutten komt dus uit de zakken avn mensnen die wel bereid zijn te werken.
Verder steld de rechter vast of een AOK ontbonden kan worden, hij stelt via de KTR een vergoeding vast. Die vergoeding wordt gekort op je UK dit heet fictieve opzegtermijn, wellicht is dat aan de hand.
Verder kan het UWV inderdaad bepalen dat er een evriwjtbaarheid in je ontslag zit. Die regels staan in de wet. Maar de rechter kijkt naar het BW en het UWV naar de WW. Je hebt dus met twee wetten te maken, het UWV heeft die wet niet gemaakt, maar de regering.
praat me niet van het uwv want daar heb ik de buik inmiddels vol van!
in 2003 werkte ik als uitzendkracht 40 uur in de week, totdat ik zwanger werd, want toen werd ik door mijn werkgever teruggezet tot flexwerker.
het aantal uren dat ik aan het werk kon verschilde elke week van 6 uur tot 30 uur. voor de overige uren(aanvulling) mocht ik ww aanvragen
zo gezegd zo gedaan. ik was druk bezig met solliciteren maar werd overal afgewezen omdat ik zwanger was(dat was duidelijk te zien dus kon het niet achterhouden). maar ik werd niet alleen afgewezen door de bedrijven maar ook door uwv met als reden: ik was zwanger en daardoor niet beschikbaar voor ander werk!!!!!!! en om voor een uitkering in aanmerking te komen moet je beschikbaar zijn voor ander werk!
maar tijdens mijn zwangerschapverlof(die gelukkig wel betaald werd door het uwv) zetten ze ineens mijn uitkering stop. toen ik erachteraan beldde zeiden ze dat het hun fout was en ze zouden de betalingen binnen 3 werkdagen hervatten. na 2 weken had ik nog geen geld weer gebeld en wat dacht je wat ze zeiden?: "sorry vergeten door te geven"
wat mij betreft mogen ze hun een poosje vergeten te betalen!
in 2003 werkte ik als uitzendkracht 40 uur in de week, totdat ik zwanger werd, want toen werd ik door mijn werkgever teruggezet tot flexwerker.
het aantal uren dat ik aan het werk kon verschilde elke week van 6 uur tot 30 uur. voor de overige uren(aanvulling) mocht ik ww aanvragen
zo gezegd zo gedaan. ik was druk bezig met solliciteren maar werd overal afgewezen omdat ik zwanger was(dat was duidelijk te zien dus kon het niet achterhouden). maar ik werd niet alleen afgewezen door de bedrijven maar ook door uwv met als reden: ik was zwanger en daardoor niet beschikbaar voor ander werk!!!!!!! en om voor een uitkering in aanmerking te komen moet je beschikbaar zijn voor ander werk!
maar tijdens mijn zwangerschapverlof(die gelukkig wel betaald werd door het uwv) zetten ze ineens mijn uitkering stop. toen ik erachteraan beldde zeiden ze dat het hun fout was en ze zouden de betalingen binnen 3 werkdagen hervatten. na 2 weken had ik nog geen geld weer gebeld en wat dacht je wat ze zeiden?: "sorry vergeten door te geven"
wat mij betreft mogen ze hun een poosje vergeten te betalen!
-
Gast
beste gast,Verder steld de rechter vast of een AOK ontbonden kan worden, hij stelt via de KTR een vergoeding vast. Die vergoeding wordt gekort op je UK dit heet fictieve opzegtermijn, wellicht is dat aan de hand.
helemaal fout 2 wetten want die zijn er niet.
er is maar 1 wet zodra de rechter uitspraak doet is het uwv/gak in dit geval degene die zich aan die uitspraak dient te houden.
als ik een ontslagvergoeding krijg is dat buiten de ww om.
uwv/gak probeert dat altijd wel zo te spelen maar zo is het duidelijk niet, die onstlagvergoeding als je die krijgt (ik kreeg hem niet was geen geld te halen meer) staat compleet los van de ww.
ze zullen het altijd gaan proberen natuurlijk maar wettelijk is het niet toegestaan, dit geld komt nl jou toe en niet het uwv.
Op het moment dat een rechter vonnis spreekt heeft het uwv/gak zich daar aan te houden in mijn geval was het (ze probeerden mij te ontslaan op 2 dec en de uitspraak was op 28 dec.) de rechter zijn vonnis luidde dat mij geen enkele blaam trefte maar gezien de omstandigheden van het bedrijf kon hij geen schadevergoeding meer toekennen.
ik mocht wel mijn pc houden (pc prive) en moest doorbetaald krijgen tot 1 januari.
in het vonnis stond ook beschreven dat ik per 1 januari meteen recht had op een ww uitkering die overigens op aanraden van de advocaat al op 3 dec was aangevraagd.
en nog durft het gak te zeggen verwijtbaar werkeloos laat me niet lachen, ik heb alles gedaan om het bezwaar in te dienen en overal stelden ze zichzelf in het gelijk ( maar het zou een onafhankelijke commisie zijn) maar die was nergens te bekennen.
Nu ligt het bij de rechtbank, en mag ik mijn verhaal komen doen, het uwv is gedagvaard.
de officier van justitie die alles regeld lag krom van het lachen toen ie het dossier doorlas UWV stapeld fout op fout.
ter info als het uwv alles zo goed regelt volgens sommige hier hoe komt het dan dat er vanaf 2003 tot nu toe bijna 189.000 rechtszaken lopen tegen die lamzakken.
ter info deze zaken worden pas behandeld als er duidelijk is dat het uwv heeft geblunderd.
dus wie heeft er nu gelijk he beterweters
-
Gast
Het spijt me maar je hebt echt met twee wetten te maken, dat je een zaak hebt geef ik toe, maar ik heb zelf echt meer verstand van deze wetten dan jij, omdat ik dagelijks voor deze mensen uitkering regel.
Wet 1 ontslagrecht komt uit het burgerlijk wetboek. Procedure gaat via de kantonrechter tot hoge raad.
Wet 2 de Werkloosheidswet. Uitvoering en handhaving wordt verzorgt door het UWV, de algemene maatregelen van bestuur zijn van toepassing en als u het niet eens bent met een beslissing moet u bezwaar aantekenen via een beroeps en bezwaarprocedure, welke beoordeeld zal worden door een onafhankelijke commissie. een beroep daartegen is niet meer mogelijk.
Verder kan, verwijtbaarheid heel veel zaken betekenen, U kan ook een maatregel krijgen als u te weinig gesolliciteerd hebt vanaf het moment dat u wist dat u werkloos zou worden. Zo zijn er nog meer regels die te bedenken zijn en geloof me het UWV kent ze allemaal.
FEIT is dat u met TWEE wetten et ameken heeft en dat het UWV zich NIET aan de uitspraak van de rechtbank behoeft te houden.
Het komt in de regel niet vaak voor, ik neem per jaar 200 uikeringen in en de situatie dat uwv de beslissing van de rechter niet overnam heb ik twee maal meegemaakt, beide heren zijn toen in bezwaar gegaan een heeft alsnog zijn ww gekregen, bij de ander bleef de maatregel staan.[/b]
Wet 1 ontslagrecht komt uit het burgerlijk wetboek. Procedure gaat via de kantonrechter tot hoge raad.
Wet 2 de Werkloosheidswet. Uitvoering en handhaving wordt verzorgt door het UWV, de algemene maatregelen van bestuur zijn van toepassing en als u het niet eens bent met een beslissing moet u bezwaar aantekenen via een beroeps en bezwaarprocedure, welke beoordeeld zal worden door een onafhankelijke commissie. een beroep daartegen is niet meer mogelijk.
Verder kan, verwijtbaarheid heel veel zaken betekenen, U kan ook een maatregel krijgen als u te weinig gesolliciteerd hebt vanaf het moment dat u wist dat u werkloos zou worden. Zo zijn er nog meer regels die te bedenken zijn en geloof me het UWV kent ze allemaal.
FEIT is dat u met TWEE wetten et ameken heeft en dat het UWV zich NIET aan de uitspraak van de rechtbank behoeft te houden.
Het komt in de regel niet vaak voor, ik neem per jaar 200 uikeringen in en de situatie dat uwv de beslissing van de rechter niet overnam heb ik twee maal meegemaakt, beide heren zijn toen in bezwaar gegaan een heeft alsnog zijn ww gekregen, bij de ander bleef de maatregel staan.[/b]
-
Gast
ik heb dus toch gelijk, er werken alleen maar domme mensen bij het uwv.Wet 2 de Werkloosheidswet. Uitvoering en handhaving wordt verzorgt door het UWV, de algemene maatregelen van bestuur zijn van toepassing en als u het niet eens bent met een beslissing moet u bezwaar aantekenen via een beroeps en bezwaarprocedure, welke beoordeeld zal worden door een onafhankelijke commissie. een beroep daartegen is niet meer mogelijk.
de werkeloosheidswet kan best bestaan maar een uitspraak van de rechtbank staat daar altijd boven.
een beroeps en bezwaar procedure heb ik allebei al gehad en wat onafhankelijke commisie de enigste twee knuppels die ik te zien kreeg beide keren hadden een naamplaatje op van uwv/gak dus is dat onafhankelijk.
kan verder geen bezwaar indienen nou je ziet het dat het dus wel kan.
uwv maakt zijn eigen regels, en hoezo te weinig gesolliciteerd ik had al 6x gesolliciteerd terwijl het maar 3x hoefde nog.
4 maanden erover doen om een uitkering te regelen, ipv van dat jullie je eigen wetten bepalen leer eerst maar eens hoe je snel en goed mensen kunt helpen.
p.s het kan wel want nu ben ik terug in de ww en omdat ze me onderhand beu zijn lijkt het wel kan de uitkering ineens binnen 3 dgn geregeld zijn dus waarom heb ik eerst 4 maanden moeten wachten.
ambtenaren zijn jullie 99% snapt niet eens wat mensen helpen inhoud 1% snapt het wel en spuugt gewoon over het andere deel
en ja dat heb ik van mijn contactpersoon nu bij het uwv die zelf toegeeft dat er fout op fout wordt gemaakt daar.
hij hoort bij die 1% die wel wil werken waar ie voor betaald krijgt
-
Gast
Fantastich .Dan heeft iedereen ineens werk. En wat schieten er we ermee op als op die baan ,waar honderden op af komen , nu door een beter getrainde sollicitant wordt aangenomen.Verder kan je ook reintegratie aanvragen, vraag naar een IRO. Dan kan je ook genoegen nemen met een cursus.
Het zal nog een beetje zin hebben als het vakwerk waar niemand meer is voor te krijgen wordt opgevuld Maar dan heb je het wel over scholing wat veel mensen helaas niet vor geschikt zijn..Niet te lui maar iedereen zijn IQ of is nou éénmaal niet handig in zijn handen.
Hiermee wil ik zeggen dat aantal uitkeringtrekkers hierdoor nauwelijks door vermindert.
Al met al kost het wel miljoenen. waar je voor dat geld beter ineens werk aan de mensen zelf kan geven . Met behoud van uitkering (er is zoveel nog te doen op het sociale vlak) bijvoorbeeld .
Waarvoor hebben we dan nog een verzekering ?En ik vindt de reactie dat je premie hebt betaald een beetje raar. Dus je hebt premie betaald, dus nu wil je lekker gaan niksen... 4 sollies per 4 weken nou nou wat moeilijk, wat veel werk, gut gut. Zeg dan gewoon dat je lekker thuis wil zitten.
Men probeert , op allerlei manieren ,het onmogelijk te maken om het nog te kunnen gebruiken.
Je betaald er jaren premie voor..En natuurlijk zal je meer op den duur meer krijgen dan je er ooit zelf premie voor heeft betaald.
Maar daarvoor heet het ook een verzekering .
Maar gelukkig hebben we nog de rechter maar nog denken ze bij het UWV dat ze eigen regels kunnen instellen.
-
Gast
meneertje uwv
dit is namelijk te vinden op de website http://www.goudenhandruk.nl en ook op meerdere sites.
want u vermeld hier al dat het daarom ook gekort kan zijn etc.
nou u ziet het dus.
uwv bepaald zijn eigen regels en wij als burger moeten het maar slikken.
als ik dus ongelijk zou hebben zou een rechter mijn verhaal dan willen horen en het uwv dagvaarden denk het niet he.
uwv wordt gedagvaard omdat ze hun eiegen regels bepalen en zich niet aan de wet houden.
lees en huiver en zie dat u uw eigen regels niet eens kent.Er is sprake van verwijtbare werkloosheid bij ontslag als u:
Zich zodanig heeft gedragen dat u redelijkerwijs had moeten begrijpen dat dit uw ontslag tot gevolg zou kunnen hebben.
Zelf ontslag genomen heeft, terwijl daar geen aanleiding voor was.
Een gouden handdruk hoeft niet te leiden tot korting op uw uitkering. Zelfs niet als de gouden handdruk alleen krijgt als u akkoord gaat met de beëindiging van de arbeidsovereenkomst.
dit is namelijk te vinden op de website http://www.goudenhandruk.nl en ook op meerdere sites.
want u vermeld hier al dat het daarom ook gekort kan zijn etc.
nou u ziet het dus.
uwv bepaald zijn eigen regels en wij als burger moeten het maar slikken.
als ik dus ongelijk zou hebben zou een rechter mijn verhaal dan willen horen en het uwv dagvaarden denk het niet he.
uwv wordt gedagvaard omdat ze hun eiegen regels bepalen en zich niet aan de wet houden.
-
Gast
dit staat waarschijnlijk in jullie papieren ja dat je dat kan, alleen waarom wordt daar niks mee gedaan dan.Verder kan je ook reintegratie aanvragen, vraag naar een IRO. Dan kan je ook genoegen nemen met een cursus.
ik heb van verschillende mensen vernomen dat dit geintje 6000 euro kost alleen dat hele bureau dat zoiets moet regelen doet er geen ene ruk mee die strijken alleen dat geld op en verder niks.
en als ik dan reintegratie zou kunnen vragen he meneertje uwv waarom krijg ik dan al 0,5 jr lang te horen dat ik eerst in fase 3 moet komen voor ik uberhaubt in aanmerking zou mogen komen voor dat hele traject.
ik heb een goed idee om terug te komen op de arbeidsmarkt, maar heb daar hulp bij nodig maar wordt al zolang tegengewerkt door het uwv want ik moet eerst fase 3 zijn.
als het uwv zijn eigen regels zelf eens zou kennen en zijn medewerkers daar ook van op de hoogte stelt hoe de regels toegepast dienen te worden zou dat veel werkelozen gaan schelen dat is 1 ding wat zeker is.
ik krijg fase 3 pas als ik 1 jr ww heb gehad dus 1 jr onnodig ww, gezien mijn leeftijd ben ik niet meer interresant voor bedrijven dus kom ik zelf met een goed idee maar dat is niet belangrijk mag eerst ff een jaar wachten
-
hirihiri123gast
Ik ben bezig met een rechtzaak tegen de UWV. Het heeft 2 jaar geduurd, maar nu zit het er aan te komen. Het zal juni of juli 2005 worden,Ik wacht af,
In een gesprek met een van de medewerkers van de UWV werd volmondig toegegeven dat het bij de UWV inderdaad een grote puinzooi was ( en TOCH NOG STEEDS IS)
Ik raad een ieder aan die iets met het UWV te "regelen "heeft, stap naar de rechter en haal daar je gelijk. Maar......................het kan inderdaad jaren duren,
Ik zal hierop wel weer een reactie krijgen van "gast "die denkt over alles en nogwat verstand te hebben, maar wees jezelf en laat je niet intimideren , door "gast "en door niemand, ook niet door mensen van de UWV die je bv aan de telefoon krijgt.
Ik heb gezegd !!!!
In een gesprek met een van de medewerkers van de UWV werd volmondig toegegeven dat het bij de UWV inderdaad een grote puinzooi was ( en TOCH NOG STEEDS IS)
Ik raad een ieder aan die iets met het UWV te "regelen "heeft, stap naar de rechter en haal daar je gelijk. Maar......................het kan inderdaad jaren duren,
Ik zal hierop wel weer een reactie krijgen van "gast "die denkt over alles en nogwat verstand te hebben, maar wees jezelf en laat je niet intimideren , door "gast "en door niemand, ook niet door mensen van de UWV die je bv aan de telefoon krijgt.
Ik heb gezegd !!!!
-
Gast
ik hoop dat je niet gast boven jou bedoeld want dat ben ik.
ik schijt gewoon op het uwv.
als wij ons aan de wet moeten houden waarom hunzelf dan niet he.
lach me kapot als de rechter bij mij het formulier ziet van het uwv waar zwart wit op staat wij hebben lak aan een uitspraak van welke rechter dan ook want wij bepalen onze eigen regels wel.
kan ik vast een vakantie boeken voor de schadevergoeding die ik ga eisen van die lamzakken 2 jr ellende door hun fout zal nu eens opgelost gaan worden hoop ik
ik schijt gewoon op het uwv.
als wij ons aan de wet moeten houden waarom hunzelf dan niet he.
lach me kapot als de rechter bij mij het formulier ziet van het uwv waar zwart wit op staat wij hebben lak aan een uitspraak van welke rechter dan ook want wij bepalen onze eigen regels wel.
kan ik vast een vakantie boeken voor de schadevergoeding die ik ga eisen van die lamzakken 2 jr ellende door hun fout zal nu eens opgelost gaan worden hoop ik
-
hirihiri123gast
Nee, ik bedoelde hier op dit forum is iemand die denkt "leuk "te zijn en heeft zgn.overal verstand van en sommigen nemen daar aanstoot aan en dat vind ik niet leuk en velen met mij ook niet.
Ik denk dat niemand weet wie die "gast "is, maar het is bijzonder irritant.
Trouwens bij mij gaat het om WAO !!!
Ik denk dat niemand weet wie die "gast "is, maar het is bijzonder irritant.
Trouwens bij mij gaat het om WAO !!!
-
Gast
Dat is onzin. Bij het CWI ga je na een half jaar naar een andere fase, de reintegratie van het CWI heeft blijkbaar te winig opgeleverd. De reden dat je eerst bij het CIW blijft is omdat de uitstroomquote 80 % is en het in eerste instantie dan zonde is om reintegratie aan te besteden, na een half jaar ga je naar een andere fase, je krijgt een kwalificerende intake, Kwint, en je veranderd naar meestal dase twee, soms 3, heel soms 4. HEt CWI draagt je over aan eht UWV je komt bij een casemanager terecht, en daarmee ga je samen naar je reintegratie kijken.en als ik dan reintegratie zou kunnen vragen he meneertje uwv waarom krijg ik dan al 0,5 jr lang te horen dat ik eerst in fase 3 moet komen voor ik uberhaubt in aanmerking zou mogen komen voor dat hele traject
JE mag dan ook een IRO aanvragen, waarmee jeje eigen reintegratie kan regelen. Dan heb jezelf controle over het bedrijf wat je uitkiest. Mijn ervaringen zijn postitief, als je problemen hebt dan kan je naar een reintegratiecoach gaan welke op ieder cwi zitten, (of in ieder geval komen te zitten) deze zijn onafhanelijk, komen veella uit de clientenraden voort en kunnen je tips geven en onderhadendelen als er fouten bij het UWV genmaakt willen worden.
Deze medewerkers, zullen echter ook geen zoete broodjes bakken en zullen zich ook aan de wet houden, en dat is een beetje waar veel mensen die reageren mee zitten, ze snappen de wet niet en ageren ertegen. als ik vervolgens vanuit mijn expertise zeg hoe de wet in elkaar zit dan is men het er niet mee eens.
Doe ermee wat je wil, maar helaas is mijn advies juist.