LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget Ticket en U2 tickets?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
rich0404
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2006 15:16

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door rich0404 »

...
Laatst gewijzigd door rich0404 op 22 dec 2006 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Divo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2006 18:28

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door Divo »

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje,

Ik heb via onlineticketshop 2 kaarten gekocht voor het concert van Il Divo 31 mei voor 165 euro.
Deze kaarten heb ik besteld voor dat de verkoop liep via de officiele verkooppunten.
Omdat ik erg nieuwsgierig was naar de zitplaatsen belde ik ze op.
We hadde cattegorie 1 kaarten dus ik wilde weten of dat arena kaarten waren tussen de 1e 10 rijen. De mevrouw aan de telefoon waar ik helaas niet de naam van had gevraagd zei dat ik goede kaarten had gekocht in de Arena.

Later las ik pas de negatieve reacties over onlineticketshop.
Om nog een keer zeker te zijn van mijn plaats heeft mijn vriendin later nog een keer teruggebeld, daar werd verteld dat we helemaal geen Arena plaatsen hadden maar wel "hele goede" plekken hadden.
Ik heb €165,-- betaald voor plekken die mij zijn beloofd, maar nu niet toegezegd kunnen worden.

Mijn vraag is nu eigenlijk, ik zag net op de site van onlineticketshop dat ze de cattegorie 1 kaarten nu met € 60 euro hebben verlaagd, dus nu betaal je € 105 euro en ik heb voor de officiele verkoop begon € 165,--betaald, is dit zomaar toegestaan?
Graag een reactie van iemand die hier antwoord op kan geven.
Mag dit zomaar?

ps de kaarten worden officieel voor 50 euro verkocht en de vraag naar kaarten is heeeeel erg groot, dus mogen ze zomaar ondanks het feit dat de vraag groot is inneens weer de prijzen verlagen?

rich0404
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2006 15:16

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door rich0404 »

Dilbert schrijft:
Het is gewoon een kwestie van te lui zijn om in de rij te gaan liggen bij het postkantoor en vervolgens gaan klagen als je iets meer betaald voor je ticket. Tsja eigen keuze zeg ik dan....
Ik was voor de verkoop van het concert van Dolly Parton de eerste bij opening van het postkantoor om 10 uur. Ik dacht dus: kat in het bakkie!!! Dat wordt de eerste rij!!!!! Nee dus, de eertse rang was al compleet uitverkocht!!!
Budget had wel eerste rang kaarten....... ra ra hoe kan dat???
Ik ben niet te lui om vroeg op pad te gaan en toch kom ik tweede.
Mijn oplossing:
Net als vroeger, eerst een uur (of twee) verkoop aan de kassa en daarna pas telefonisch en internetverkoop. MOJO kan dit heel makkelijk regelen, maar ze doen dit niet. MOJO is in mij ogen ook niet meer dan een oplichtersbende, net als de ticketbureau's.

Een klein voorbeeld van het beleid van MOJO: diverse initiatieven voor popfestivals worden als het een succes blijkt overgenomen door MOJO. Gaan die organisaties (die drijven op vrijwilligers) niet akoord, worden muzikanten voor de keus gesteld: NIet meedoen of niet meer via MOJO geboekt worden..... Het is een monopolie wat ze hebben en daar maken ze gebruik van. Net als met de kaartverkoop.
Crimineel dus...........

Justice27
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 21:29

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door Justice27 »

Ik kwam er net ook achter dat onlineticketshop.nl er wat van kan. Voorbeeld: Kaarten voor Hans Klok bieden zij aan voor 65 euro, via topticketline.nl zijn ze maar 39 euro. Zelfde datum, zelfde rang, zelfde voorstelling.

Voor Nelly Furtado is het helemaal belachelijk, daar is het verschil maar liefst 40 euro per kaartje, voor dezelfde voorstelling op dezelfde datum, zelfde rang, Heineken Music Hall op 13 feb!! Ticketmaster.nl vraagt 35 euro, zij vragen 75 euro!

Hoe kan dit nu toch?

Harro
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2007 22:02

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door Harro »

Tja, de markt maakt deze handel mogelijk. Niet alleen professionele handelaren verkopen kaarten maar ook op Marktplaats en Ebay bieden duizenden 'fans'hun kaartjes aan.
Ik weet dat de officiele kanalen steeds strakker aan het maximaal aantal kaarten per persoon gehouden worden. Maar als je met 10 mensen in de rij gaat staan bij verschillende verkooppunten kun je natuurlijk aan meer kaarten komen dan officieel toegestaan is.
Mensen die kaartjes zoeken doen er iig goed aan om eerst de reguliere kanalen te checken. Die handelaren zetten hun kaarten natuurlijk tijdig online om mensen via google naar hun site te lokken ... Een groot nadeel is de lange periode tussen voorverkoop en concert. Soms moet je 8 maanden van te voren een kaartje halen. Hierdoor vis je al gauw achter het net als je iets later verneemt dat je favorieten optreden

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door komijntje »

vrijdag 4 kaartjes gekocht voor take that (55.-- + 4 res.kosten) staanplaatsen bij free record hoogvliet, even verderop is het postkantoor
waar ze mij wilden wijsmaken (n.b. voor 10 u. begin van verkoop) dat de arena in ahoy al uitverkocht was! ja mevrouw, dat is bij veel concerten zo, bedrijven kopen die kaartjes op, ik zou haast slecht gaan denken over de
TPG, dus bij deze de tip ga eerst naar ff naar de platenzaak
(een uur na start van de verkoop stonden er trouwens al ik weet niet hoveel
aanbiedingen van kaartjes op marktplaats vanaf de gewone prijs tot wel 125,--!! van particulieren en budgetticket etc.)

5555
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:49

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door 5555 »

de enige eerlijke ticketsite is livenation.nl zij werken samen met ticketservice, nu het probleem, zij hadden bedacht dat je alleen kaarten voor AC/DC kon krijgen via internet. Dit om zwarthandel te voorkomen, heb vanaf 10 uur vanmorgen, tot 15.00 uur in de wachtrij gestaan voor kaarten. uiteindelijk geen kaarten, en concert uitverkocht. Bij andere ticketsites, zoals pepe tickets, en tickets4all, staan nu AC/DC kaarten te koop voor honderden euro. De duurste kost 500 euro, let wel, de kaarten kosten officieel 60 euro. Deze sites hebben dus gewoon kaarten kunnen krijgen, kan hier nu echt niets aan gedaan worden. Het is toch belachelijk, de echte fans hebben de hele zaterdag achter de computer gezeten voor kaarten, en deze sites lopen er mee weg en vragen daarna de hoofdprijs voor een kaartje.

Alex666
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2008 22:46

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door Alex666 »

Hoi, dat ze kaarten via een online systemm (wat dus blijkbaar niet werkt) verkopen kan ik begrijpen maar, op hetzelfde tijdstip begonnen er nog meer voor verkopen van andere concerten, (pink enz.)
dus zorg er dan voor dat je die tijdstippen van verkoop gaat spreiden?? en wat ik dan weer NIET begrijp is dat die onlineshops afgelopen week al kaartjes te koop hadden staan voor enorme bedragen die je als gewone FAN dus niet kunt betalen, daarom ik verdenk NOJO en Live(death)natie ervan banden te onderhouden met handelaren zodat ze er grof aan verdienen. als dat zo is dan overtreden ze wel hun eigen regels of ben ik nu zo Dom dat ik het gewoon niet snap, want achter op een kaartje gekocht bij het postkantoor van Ticketservice = NOJO staat toch echt te lezen ::::
algemene voorwaarden van organisator het volgende bepaald

DIT TOEGANGSBEWIJS IS EN BLIJFT EIGENDOM VAN DE ORGANISATOR.
HET IS DERHALVE VERBODEN HET TOEGANGSBEWIJS DOOR TE VERKOPEN AAN DERDEN, OF DEZE VOOR COMMERCIEÈLE DOELEINDEN OP ENIGERLEI WIJZE AAN DERDEN TE VERSTREKKEN.


dus met andere woorden ;;; HET MAG NIET wat die andere online shops doen. DIT MOET EENS EEN KEER STOPPEN, want nu is het Metallica maar straks met bv. Bruce Springsteen of U2 en andere grote acts krijg je precies hetzelfde dat ligt dus niet

basvdloo
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:49

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door basvdloo »

Het is van de zotte! Ik heb wel 1 uur geprobeerd om 2 kaarten on-line te bestellen. Eerst zeggen ze dat er maar 1 optredens plaatsvindt. Daarna presenteren ze dat er een tweede optreden komt. Dus ik weer proberen. Het lukte me telkens maar niet om op de internetsite erdoorheen te komen. Dan moest ik weer 30 sec wachten en huppa: site weer niet beschikbaar vanwege de drukte. Frustrerend. En al helemaal als ik nu op die * sites zie dat ik bakken met kaartjes kan kopen vanaf 220 euro per stuk. Dit is echt niet eerlijk. Misschien moeten we terug naar een systeem waar je in de rij moet gaan staan voor kaarten en dat we die hele internet **** - dat riekt naar fraudegevoeligheid - maar moeten afschaffen!

Happy Frog
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:52

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door Happy Frog »

ik heb om 12 uur kaarten gekocht (na 2 uur site opnieuw laden, is niet anders bij drukte, beter dan buiten in de rij 2 uur), en om 20uur za avond nog meer kaarten, om 22uur kon je ook nog kaarten kopen ook per 6. Alleen tussen 10 en 12 was het druk op de site verder was het rustig naar mijn mening. Wel 1100 adv. op Marktplaats ja, erg veel, stom als je daar een kaart koopt of je moet geld genoeg hebben of geen pc hebben of niet willen klikken voor 2 uurtjes achter je pc, koffie er bij, spannend of je er door komt. Ging prima zo. Heel veel mensen kwamen er ook direct door heen.

diana2
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 09:22

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door diana2 »

ongeveer 3 jaar geleden heeft radar ook al aandacht besteed aan dit onderwerp.
Toen ging het om kaarten van The Rolling stones en Robbie Williams.
Ik kon toen via de normale weg geen kaarten krijgen voor Robbie en nu niet voor U2 ( mede doordat het postkantoor ze niet verkocht).
Het is een Feit dat je gewoon Geluk moet hebben als je graag naar een concert wilt van een wereld band of zanger(es).
Hoe die ticket bureaus aan die kaarten komen geen idee, maar zij maken misbruik van de echte fans ,die er alles voor over hebben, door eerst alle kaarten op te kopen.

Het is wel jammer dat er in 3 jaar niet datgene veranderd is om dit soort bedrijven te stoppen en iedereen een kans te geven.

sebastiaan botman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2010 16:24

Re: Budget Ticket en U2 tickets?

Ongelezen bericht door sebastiaan botman »

tickets4all, zijn echt een stel oplichters.. Ze kopen ten eerste alle kaarten op via livenation of ticketservice.. en crieeren hierdoor een kunstmatige schaarste van tickets die uiteindelijk wel verkocht zouden worden (denk aan de grote namen; John Mayer; U2; lady gaga).. Daarna verkopen ze voor een te hoge prijs door. Het concert waarvan ik een kaart heb gekocht heeft helaas geen doorgang kunnen krijgen. Nu zou ik tot 31 aug mijn kaarten kunnen inleveren bij een post kantoor.. Zij willen alles 3 weken van te voren geregeld hebben, als je het dan niet gedaan hebt willen ze de kaarten niet terug nemen (zie nog 1,5 week voor 1 envelope naar postkantoor brengen!) Ik heb dus voor een dienst betaald die helemaal niet eens een dienst te noemen is. Toen ik tickets4all opbelde, lieten ze me een minuut in de wacht staan toen ze niks meer wisten te vertellen.. lachten ze door de telefoon en hingen op. Echt zeer onprofessioneel en dit kan gewoon niet door de beugel. Ik hoop dat ticketservice en de overheid deze bedrijven die niks doen behalve een schaarste crieeen bij evenementen.

DUS tickets4all niet gebruiken om aan je tickets te komen!

Gesloten