LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkoop van dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
b

verkoop van dexia

Ongelezen bericht door b »

Dexia heeft haar product met agressieve campagnes aan Jan en alleman verkocht. Dexia stelt zelf aan haar onderzoeksplicht te hebben voldaan door tevoren steeds een BKR-toetsing uit te voeren. Dexia vergeet daarbij te vermelden dat zij nimmer naar de inkomens- en vermogenspositie van klanten heeft gekeken: het product LegioLease is vaak verkocht aan mensen met niets anders dan een WAO-, AOW- of Bijstandsuitkering. Dan vraag je bij voorbaat om moeilijkheden. Dexia kon tevoren weten dat deze mensen bij tegenvallende resultaten niet aan hun verplichtingen zouden kunnen voldoen. Dat is geen zorgvuldig bankieren meer te noemen.

b.a.l.e.n.

Re: verkoop van dexia

Ongelezen bericht door b.a.l.e.n. »

b,
niet echt vreemd. BIj het BKR wordt aleeen melding gemaakt van je schulden en je eventuele negatieve status. De klant weet zelf of behoort te weten dat hij bepaalde verplichtingen toch niet na kan komen. Een stukje eigen verantwoordelijkheid dus. Dexia ken niet in je portemonnaie kijken, dat ken je alleen zelf doen. Ik ga toch ook geen Ferari kopen, ken ik niet betalen, jij ken geen aandelen kopen, dan had je dat ook maar ZELF niet moeten doen.
Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten.
b.a.l.e.n.

ida

Ongelezen bericht door ida »

Ben ik het absoluut niet mee eens, als je een lening afsluit wordt er eerst bij het Bkr gekeken of jij wel krediewaardig bent, als dexia dit ook had gedaan waren een hoop mensen nu niet in de problemen gekomen.

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Legiolease checkt ook bij het BKR Ida. Dat mag nou toch wel eens bekend verondersteld worden.

paco

Ongelezen bericht door paco »

b.a.l.e.n,

Heet jij ken

ROndje

Ongelezen bericht door ROndje »

Meneer blok, legt u het ze eens uit: alleen schulden ed staan bij het bkr geregistreert en niet je inkomen en je uitgaven. Hoe vaak moeten we dit nog zeggen? Lezen is ook een vak!!! Uw verwijzingen vind ik trouwens eigengeilerij ipv lekker constructief.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Indien je een minimum inkomen hebt, en je wist wat de constructie was die ten grondslag lag aan het contract met Legio, zijnde met (veel) geleend geld aandelen laten kopen zonder daar enige grip op te hebben, dan zou je kunnen zeggen dat eigen inzicht en gezond verstand je hadden moeten weerhouden. In veel gevallen is het zo dat de aard en inhoud van de overeenkomst niet duidelijk was en daarmee zijn eigen inzicht en gezond verstand niet geprikkeld geweest want daar was geen aanleiding voor. In die gevallen kun je zeggen dat het beter uitgezocht, nee beter aangeboden had moeten worden door Legio en door Legio in opdracht gestuurde verkopers. in de gevallen waarin men (met minimum inkomen) willens en wetens deze constructie is aangegaan is er weldegelijk een eigen verantwoordelijkheid. Al is het maar omdat organisaties niet zomaar op rechtmatige wijze al de gegevens van iemand zonder diens toezeggeing of medewerking kunnen verwerken (privacy bescherming). Bij mijn weten is er weinig sprake van mensen die willens en wetens zijn ingegaan op het voorstel. Maar dat laat voorgaande in stand voor die mogelijk kleine groep anderen.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty

Marc

Ongelezen bericht door Marc »

Sara Etty,
STaan er in jouw contracten in artikel 1!!!!!!niet: totaal te betalen rente tijdens de looptijd en totaal aankoopbedragen met de verschillende aandelen genoemd?! Hoeveel duidelijker moet het nog? Begrijp echt niet dat mensen dan kunnen denken dat ze aan het sparen zijn.
Marc

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Marc,
Gelukkig heb ik zelf geen contracten. Mensen die mij dierbaar zijn wel. En nee, daar staat dat dus niet zo in. Zeker niet zelfs.

leon

Ongelezen bericht door leon »

Sara etty heeft hier een goed punt vind ik. Als je achterdochtig bent lees je een kontrakt tot in de puntjes, of als je iemand niet vertrouwd dan denk je er niet over om een kontrakt aan te gaan. En al lees je het kontrakt wel goed dan bak je er nog niet veel van, er staat b.v. nergens het woord "Lening", alleen het woord "hoofdsom". Er staat ook niet duidelijk een rente percentage in, er staat 0,96%, lijkt erg laag, maar het percentage is per maand. Normaal gebruik is een percentage per jaar, hoogst discutabel vind ik. En dan staat er ook niks in over mogelijke restschuld enz.

Groeten,
Léon

michielderuiter

Ongelezen bericht door michielderuiter »

Leon,
Staat er in art.1 van je contract neit?
1Totaal te betalen RENTE tijdens de looptijd
2Totaal AANKOOPbedragen
3Totale LEASESOM
4DEaantallen aandelen en de soorten?
ALs dat er neit in staat, kan je mij dan vertellen welk contract je hebt. Ik heb er drie met allemaal deze teksten?

leon

Ongelezen bericht door leon »

Beste Michel,

Puntje 1,2,3 staan er inderdaad in. Puntje 4 niet. Het is een AEX plus effect certificaat, maar ik weet sinds een paar maanden dat de begin koers het koersniveau van de AEX index is. We zijn begonnen op een koers van 725,76(eind 2000)
Het kontrakt heb ik indertijd maar vluchtig doorgelezen, we zijn compleet uitgegaan van het advies van de adviseur. Is ook geheel logisch vind ik. Heeft iemand hier zijn verzekeringskontrakten/hypotheek aktes wel eens eens doorgelezen?, ik denk zeker 95% of meer niet. En toen we na een krappe 2 jaar, geheel toevallig, te horen kregen dat het niet zo best ging met het certificaat(depot leeg), heeft het zeker 2 maanden geduurd(mbv. forum/internet), voordat we compleet door hadden wat het precies inhield alllemaal, zoals b.v. dat het een lening is op basis van Annuïteiten, dat staat absoluut nergens in het kontrakt vermeld.
En dit produkt had natuurlijk eind 2000 nooit meer aangeboden mogen worden, want vanaf dag 1 was dit certificaat verliesgevend.

Groeten,
Léon.

Michiel de Ruyter

Ongelezen bericht door Michiel de Ruyter »

OK, Leon, Jij krijg het voordeel van de twijfel met je adviseur. De andere gelukszoekers niet!! Michiel

Ongelezen bericht door omhoog »

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

ik verkoop mijn deksia aandleen niet, ik ben niet gek

Gesloten