Garantie laptop
Geplaatst: 02 feb 2005 16:06
Beste mensen. 4 maanden geleden heb ik een semi-ruggedized (= versterkte) laptop gekocht. Nu ben ik tegen de kabel aangekomen, en is mijn netwerkaansluiting gebroken. Hierbij is mijn laptop niet eens verschoven, ter indicatie van het geweld. Kosten : EUR 440.
Nu heb ik de laptop gekocht met 3 jaar garantie. Na het pinnen bleek het niet op de bon te staan, maar mij werd verteld dat dit altijd via de site van de winkel ging. Dus ik heb meteen de site uitgeprint, er waren al wat zaken gewijzigd. Nu staat er: "Grantie: met 3 jaar garantie".
De winkel meldt mij doodleuk dat het niet onder de garantie valt, en dat ik voor garantie bij de leverancier moet zijn. Hoe sterk sta ik qua consumentenrecht (het is binnen de 6 maanden, en te verwachten is dat de laptop tegen een stootje kan) en qua 3 jaar garantie (die mij mondeling is toegezegd)?
Dan een tweede vraag, hoe handel ik nu verder?
MvG,
Boris
Nu heb ik de laptop gekocht met 3 jaar garantie. Na het pinnen bleek het niet op de bon te staan, maar mij werd verteld dat dit altijd via de site van de winkel ging. Dus ik heb meteen de site uitgeprint, er waren al wat zaken gewijzigd. Nu staat er: "Grantie: met 3 jaar garantie".
De winkel meldt mij doodleuk dat het niet onder de garantie valt, en dat ik voor garantie bij de leverancier moet zijn. Hoe sterk sta ik qua consumentenrecht (het is binnen de 6 maanden, en te verwachten is dat de laptop tegen een stootje kan) en qua 3 jaar garantie (die mij mondeling is toegezegd)?
Dan een tweede vraag, hoe handel ik nu verder?
MvG,
Boris