LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluid op tv

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
j.hasselt

Geluid op tv

Ongelezen bericht door j.hasselt »

B.M.,
Graag zou ik willen weten waarom de muziek soms zo overheersend is en je de zanger of zangeres bijna niet kunt verstaan. Je bent veel bezig om het bij te stellen. Zit dit bij jullie of de kabelmaatschappijen? Kunnen jullie de geluidsterkte niet van elkaar overnemen nu heeft iedereen zijn eigen sterkte ten aanzien van geluid en spraak.
Graag zou ik iets van jullie vernemen hierover.

Hartelijke groeten, JH.

chrisje1

Re: Geluid op tv

Ongelezen bericht door chrisje1 »

De kabelbedrijven klooien ook maar wat aan met het geluid van de tv zenders,

De ene zender is héél zacht terwijl bij de andere zender je meteen weer wakker bent! :D door de enorme vervormde herrie!,

Dit heeft te maken met de afstellingen van de kabel tv bedrijven,

Hier wordt het geluid geregeld, maar vaak staat hier de boel slecht afgesteld, het is voor de technicus een kleine moeite om dit weer in het gareel te brengen, maar soms heb ik het idee dat ze liever uit hun neus zitten te peuteren, met de apparatuur die daar staat opgesteld, is het zeer eenvoudig het geluid terug te regelen, dit is echt geen dag werk,

Vergelijk het maar met vroeger met de bandrecorder, de meter uit de rode zone houden, en het geluid is perfect,

De monteurs worden dan nog eens geholpen door zgn. compressors, helaas staan deze compressors en limiters slecht afgesteld, anders was het geluidniveau weliswaar vervormd, maar niet zo keihard, volgens mij wordt er daar maar wat aangerommeld met de dure apparatuur

Zoals u leest, hier is van alles aan te doen, helaas heb ik de sleutel van het gebouw niet, anders had ik de boel daar weer even op sterkte gezet. :D

Inter

Re: Geluid op tv

Ongelezen bericht door Inter »

De ene zender zend een harder geluid uit als de ander.
Of de kabeldrijven dat nu maar in orde maar in orde moeten gaan maken is maar de vraag.

Gesloten