LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet verbinding zo traag als dikke str....
internet verbinding zo traag als dikke str....
Ik heb'n pc met windows 98 ik heb'n verbinding met'n downloadsnelheid van 2000kb maar het opzoeken van sites etc. is mega traag.Dezelfde pc werkt bij mijn collega met 500kb(down)mega snel.Ik kan ook geen windows-update van microsoft downloaden.Wie kan mij verder helpen?
bvd
bvd
Re: internet verbinding zo traag als dikke str....
Check de bedrading eens, misschien zit hier een foutje, oud dun draad, kan de verbinding aardig traag maken,
Ook kan een oud modem de snelheid niet aan, de eerste ADSL verbindingen liepen behoorlijk trager dan tegenwoordig,
Misschien kun je je collega ees vragen of jij zijn computer en modem eens kan lenen, even om te proberen hoe de snelheid met zijn apparatuur is,
Dan kun je je verbinding heel gemakkelijk testen, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel, ook bij ADSL of kabel.
Succes, en groeten Chrisje.
Ook kan een oud modem de snelheid niet aan, de eerste ADSL verbindingen liepen behoorlijk trager dan tegenwoordig,
Misschien kun je je collega ees vragen of jij zijn computer en modem eens kan lenen, even om te proberen hoe de snelheid met zijn apparatuur is,
Dan kun je je verbinding heel gemakkelijk testen, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel, ook bij ADSL of kabel.
Succes, en groeten Chrisje.
Hi Chrisje,
Bedankt voor de tip maar de modem is nieuw,de bedrading is goed en daar komt bij dat sommige sites zoals trosradar bv wel razendsnel te vinden zijn.Ik heb al 2jaar een internetverbinding en sinds december 2004 doet dit trage voorval zich voor.Ik heb de pc omgeruild en gezien dat bij de vorige gebruiker het gebruik "normaal" is.Ik kan bv service pack 6 van microsoft niet eens downloaden.Ik vermoed dat't aan de instellingen vd pc ligt maar ik zou niet weten waar te beginnen.Heb jij of iemand anders nog tips?
bvd
Bedankt voor de tip maar de modem is nieuw,de bedrading is goed en daar komt bij dat sommige sites zoals trosradar bv wel razendsnel te vinden zijn.Ik heb al 2jaar een internetverbinding en sinds december 2004 doet dit trage voorval zich voor.Ik heb de pc omgeruild en gezien dat bij de vorige gebruiker het gebruik "normaal" is.Ik kan bv service pack 6 van microsoft niet eens downloaden.Ik vermoed dat't aan de instellingen vd pc ligt maar ik zou niet weten waar te beginnen.Heb jij of iemand anders nog tips?
bvd
Gebruik je soms Norton als Firewall en surfen doe je met Internet explorer.?
Kijk hier
eens naar .
Deze kan het decteren van je browser blokkeren.
Online scannen bij Symantec is dan ook niet meer mogelijk .
Op je andere vraag dat sites traag zijn.
Dit kan verschillende oorzaken hebben maar probeer eerst eens te doen wat op deze site staat.
Kijk hier
eens naar .
Deze kan het decteren van je browser blokkeren.
Online scannen bij Symantec is dan ook niet meer mogelijk .
Op je andere vraag dat sites traag zijn.
Dit kan verschillende oorzaken hebben maar probeer eerst eens te doen wat op deze site staat.
Het verhaal gaat wel over een XP gebruiker maar het is meer een browser probleem dus dit kan je ook op WIN 98 toepassen.
Service pack 6?????.Ik kan bv service pack 6 van microsoft niet eens downloaden.
Ik dacht dat service pack nummer 2 de laatste was!
-
2000kb? je bedoelt 2000 kbps? en is die 500 kb misschien 500 Kb/s dan? Dan snap ik het verschil wel
De snelheid is niet alleen afhankelijk van je verbinding maar ook van de PC waar je aanzit. Als ik mijn oude laptop (rip) aansloot met win98 en een hele 133 mhz op een P1 dan was inet niet vooruit te branden.. op de P4 3ghz schiet hij als een trein voorbij (als internet het toelaat dan )
Er zijn diverse mogelijkheden waarom jouw inet niet snel is,
probeer eerst erachter te komen wat dat is (leen een goede PC of zo en hang deze eraan of neem jouw PC mee naar je collega en kijk of hij daar sneller is) kijk of je PC niet te vol is geraakt, ruim wat op, internetcache legen, ongebruikte programma's en bestanden eraf, schijfdefrag en dergelijke...
succes
De snelheid is niet alleen afhankelijk van je verbinding maar ook van de PC waar je aanzit. Als ik mijn oude laptop (rip) aansloot met win98 en een hele 133 mhz op een P1 dan was inet niet vooruit te branden.. op de P4 3ghz schiet hij als een trein voorbij (als internet het toelaat dan )
Er zijn diverse mogelijkheden waarom jouw inet niet snel is,
probeer eerst erachter te komen wat dat is (leen een goede PC of zo en hang deze eraan of neem jouw PC mee naar je collega en kijk of hij daar sneller is) kijk of je PC niet te vol is geraakt, ruim wat op, internetcache legen, ongebruikte programma's en bestanden eraf, schijfdefrag en dergelijke...
succes
Zou je mij kunnen vertellen wat het is, waar ik het kan vinden én hoe ik het moet legen?Migellangelo schreef: internetcache legen,
bvd.
S.
In Internet Explorer Extra>Internet Opties> Tabblad Algemeen >bij tijdelijke Internet bestanden bestanden verwijderen .Zou je mij kunnen vertellen wat het is, waar ik het kan vinden én hoe ik het moet legen?
Wordt ook uitgelegd in die link van gast van 04 Feb 2005 18:31 .
Evenals het probleem van het niet meer kunnen updaten bij windows Update .Dat vaak aan de Firewall (Norton) ligt .
Er is een handig progje voor zulk soort dingen (niet voor je Firewall) .
http://www.xs4all.nl/~mp2004/
Kijk ook eens naar deze tips.
Heb je PC ook al gescant op Spyware
en andere troep?
Ken nog genoeg mensen die op Win 98 SE draaien maar de snelheid is toch niet lager. Soms nog sneller omdat XP meer geheugen v-r-e-e-t .
Allebei hebben ze voor en nadelen maar dan wordt mijn verhaal te lang maar ik wil wel zeggen dat men absoluut niet Win ME moet instaleren .
Laatst gewijzigd door Inter op 05 feb 2005 01:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Beste mensen,
Een snelle of trage pc is niet alleen debet aan het langzaam laden van een internetsite.
Het is een belangrijk gegeven op wat voor soort server een internetsite draait, is dat een wat oudere server zal de pagina waarna je op zoek bent ook zeker langzamer laden.
Tevens heeft het ook met de provider te maken, let wel, alles gaat in mili-seconden, dus des te sneller je internetverbinding en des te sneller de server, hoe eerder een internetsite zal laden.
Groetjes,
Een kenner
Een snelle of trage pc is niet alleen debet aan het langzaam laden van een internetsite.
Het is een belangrijk gegeven op wat voor soort server een internetsite draait, is dat een wat oudere server zal de pagina waarna je op zoek bent ook zeker langzamer laden.
Tevens heeft het ook met de provider te maken, let wel, alles gaat in mili-seconden, dus des te sneller je internetverbinding en des te sneller de server, hoe eerder een internetsite zal laden.
Groetjes,
Een kenner
Klopt zeker wat je zegt.Ook het aantal bezoekers heeft invloed als z`on server niet genoeg bandbreedte heeft. Maar de vraagsteller zei dit :
Dezelfde pc werkt bij mijn collega met 500kb(down)mega snell
Dezelfde pc werkt bij mijn collega met 500kb(down)mega snell
Dan zou je toch wel haast gaan denken dat het echt aan zijn bedrading moet liggen.
Loop alle bedrading toch nog maar eens even goed na zou ik zeggen, wellciht zit er toch een draadje niet helemaal correct in de stekker!
Is mezelf ook overkomen
Groetjes,
Een kenner
Loop alle bedrading toch nog maar eens even goed na zou ik zeggen, wellciht zit er toch een draadje niet helemaal correct in de stekker!
Is mezelf ook overkomen
Groetjes,
Een kenner
Ik wil niet vervelend worden maar dat heeft ie ook al gezegd dat het niet is.Dan zou je toch wel haast gaan denken dat het echt aan zijn bedrading moet liggen.
Maar je antwoord is niet vreemd want dit is het eerste waar ik aan zou denken .
Tsja, ik zou het anders niet weten, het zou eventueel zelfs aan de centrale van de KPN kunnen liggen, maar daar ga ik niet vanuit.
Wellicht het ADSL-modem dan?
Wie het weet mag het zeggen, leer ik ook nog wat van
Groet,
Een Kenner
Wellicht het ADSL-modem dan?
Wie het weet mag het zeggen, leer ik ook nog wat van
Groet,
Een Kenner
Het kan idd het modem zijn, bekabeling etc, ook spy en ad-ware kan voor problemen zorgen.
Win98 update, wordt niet meer ondersteund door microsoft.
Dus probeer een eens format C:\, schone lei beginnen, dan weer kijken, nog traag, dan verder zoeken, maar ik denk dat de problemen over zullen zijn.
Win98 update, wordt niet meer ondersteund door microsoft.
Dus probeer een eens format C:\, schone lei beginnen, dan weer kijken, nog traag, dan verder zoeken, maar ik denk dat de problemen over zullen zijn.
Niet helemaar waar .Er komen inderdaad geen nieuwe updates meer maar de site is nog wel bereikbaar voor eerder gebrachte updates .Win98 update, wordt niet meer ondersteund door microsoft.
Met andere woorden .Als je windows 98(SE) installeert kan je alles downloaden tot dat ze ermee zijn gestopt.
Door Norton of een andere Firewall te configuren is dit meestal opgelost.
Format C kan altijd maar dat is een simpel antwoord ,die ze bij de helpdeks ook altijd zeggen.
De vraagsteller zal het wel ergens anders hebben gevonden wat je krijgt van hem geen reactie meer.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips.vandaag is mijn verbinding weer helemaal up to speed,het heeft dus gelegen aan de provider.
Greetinx
Greetinx