LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ana

thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door ana »

thomas cook en neckermann vliegen niet meer met exel omdat ze het vertrouwen kwijt zijn.nu ben ik benieuwd met wie ze dan vliegen.
en weet iemand hoe dat zit???

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Ze schakelen nu Air Florides in uit Spanje.


bitchie

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door bitchie »

waar haal jij die informatie vandaan???
ik weet niet beter of martinair vangt vluchten op.

anneke tul

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door anneke tul »

en neckermann heeft er geld in gestoken.

RG

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door RG »

Dat was al bekend, maar ik zou weleens willen weten, wie er gaat vliegen voor hun!

erikje

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door erikje »

Op dit moment is ThomasCook (=Neckermann) zich door de zure appel heen aan het bijten. Dat betekent dat de klanten soms met de meest verschrikkelijke omwegen naar hun eindbestemming worden gebracht. De laatste dagen bv o.a. met een Airbus 330 (wel een modern toestel, dat wel) van AirLuxor uit Portugal.

Martinair doet ook wel wat, maar kan niet veel kanten op. De vloot wordt sowieso al maximaal ingezet, dus er is niet zomaar ruimte om extra vluchten uit te voeren. En de bestaande vluchten zitten zo goed als vol.

Reken maar dat het nog wel een paar weken tot een maand duurt voor TC een structurele oplossing heeft gevonden. Maar dat kun je ze beter zelf vragen.

Rocky

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Rocky »

Ik denk dat het minder dan een maand zal duren, ze kunnen niet alle reeds geboekte reizen annuleren. Op de website van Neckermann staat een speciaal nummer, wat je kunt bellen voor meer info: 023 5135595

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is dan heel verstanding Van TC.Ze zjn dan over een paar weken voorlopig uit de zorgen en iedereen kan zorgenloos met ze mee.
TUI kan nog wel eens raar op kijken binnenkort. Ze geven nu al aan dat ze ook nog boeken onderzoek gaan doen bij exel, en dat het misschien wel meer dan 3 a 5 miljoen gaat kosten. (Ik denk veeel meer) zo-u mij niet verbazen als over tijdje blijkt dat ze toch stoppen met Exel. dan is het natuurlijk nog moeilijker om toestellen te vinden. De meeste maatschappijen zitten al helemaal vol voor deze zomer (MP en HV etc)

nel-foppe
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Tui gaat voorlopig door met Exel Dat stond zaterdag in de krant.
Alleen T.C had het contract op gezegd.Het zal een druk voorjaar nog worden,om het allenmaal rond te krijgen met al die consumenten. En transavia en Martinair zitten ook al volgeboekt. Die kunnen ook niet zoveel meer schuiven. het is afwachten voor de passagiers. Laten we hopen dat het enigzins gaat lukken zodat alle geboekte reizen kunnen doorgaan.En wie weet gaat dat ook nog lukken.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

wij zouden morgen 8.45u vertrekken naar de dominicaanse rep.,vlucht met holland excel, touroperator neckermann, geboekt bij D-tours.

om 18u vandaag vernomen dat e.e.a. is gewijzigd; vertrekken 1,25 uur
eerder, andere luchtvaartmaatschappijen, niet meer rechtstreeks, over-
stappen in mexico, aankomst in st.domingo i.p.v. puerto plata en dus
ook nog eens 5u onderweg met de bus om naar ons hotel te komen i.p.v. 20 minuten.

op deze manier zijn we straks minstens 24u onderweg, 2x zo lang; en de terugreis zal niet veel anders verlopen ben ik bang.

ik overweeg te annuleren en moet dan waarschijnlijk naar de geschillen-
commissie anvr.

heeft iemand ervaring met dit soort zaken?

RG

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door RG »

Als jullie de mogelijkheid geboden wordt om te annuleren en je doet het, dan hoef je niet naar de geschillencomm.

Wat een vervelende zaak dan! Poeh, morgen vertrekken en nu dit!

ana

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door ana »

ik denk dat je dat niet eens kosteloos kan annuleren wand tenslotte bieden ze je iets anders aan (inderdaad erg vervelend op de manier hoe)maar wat als je ergens vast staat op je terugreis als holland exel niet meer terug wil vliegen als je niet je portomonee trekt.
nou ik wil je heel veel sterkte wensen en als je toch gaat een heeeeeeeeele fijne vakantie en geniet er evengoed van!!!!! 8)

mee eens?

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door mee eens? »

ik adviseer je wel te gaan en bij terugkomst een brief te schrijven naar je touroperator. het beste wat je nu kunt doen is accepteren dat eea niet loopt zoals je zou willen. echter, wanneer je terugkomt mag je best een gedeelte van de reissom terugeisen. kijk; dat thomas cook niet meer verder wil met holland exel is absoluut begrijpelijk maar ze moeten natuurlijk wel een reeel alternatief bieden. dit is een slecht alternatief. uiteindelijk zijn zij in eerste instantie met een malafide airline in zee gegaan en jij kunt daar niet veel aan doen.

dus ga, probeer te genieten wanneer je in punta cana bent en zorg dat je een gedeelte van de reissom terugkrijgt.

fijne vakantie!

pietertje1

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door pietertje1 »

weten jullie hoe groot de puinhopen zijn geweest afgelopen weekend bij TC? 150 geannuleerde passagiers naar Brazilië, gasten voor dom. rep vlogen met overstappen naar santo domingo, vandaar bustransfers naar puerto plata en punta cana, passagiers op cuba in holguin zijn per bus naar varadero vervoerd -800 km !!!- cancun met 6 uur vertraging. TUI vervoerde haar klanten wel met holland exel, keurig op tijd!!! Wat Neckermann aan het doen is, ze verneuken hun klanten.... TUI investeert tenminste in al haar klanten en betaalt daar de rekening voor, zoals het hoort bij een touroperator.

bitchie

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door bitchie »

ja maar hoe loopt het af over 1 of 2 maanden dan heeft tui mischien een groot probleem en dan heeft tc en neckermann alles op een rijtje.
in ieder geval we wachten af.

gaste

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door gaste »

ik denk dat thomas cook eruit gestapt is omdat een concurrent erin ging investeren. ze hadden natuurlijk geen zin om in een toestel van de concurrent passagiers telaten vliegen.
binnenkort zal holland exel vermoedelijk omgedoopt worden in holland tui en daar stapt natuurlijk geen concurrent in.
ik denk trouwens dat de nederlandse markt te klein is om die tui vliegtuigen dan door alleen eigen klanten te laten bezetten.

ekki
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2005 17:02

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door ekki »

Mag ik jullie er op wijzen dat TUI in Belgie (een kleinere markt, met weliswaar minder Touroperators) sinds maart 2004 succesvol is met TUI Airlines Belgium. Binnen Europa beschikt TUI Europa over de grootste vloot vakantievliegtuigen.

Enkele voordelen:
- Gezamelijk onderhoud ?
- Gezamelijke inkoop kerosine ?
enz. enz. enz.

Vandaag in de media de aankondiging dat de prijzen gaan dalen. Perfect voor de consument ! Verre vakanties wordt voor meer mensen beschikbaar !!

Groeten,
Eric

RG

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door RG »

Ja dalende prijzen? Ten opzichte waarvan? Deze week en volgende week waren zo wie zo al duurdere reizen/prijzen, vanwege de vakantie,s hier! Doen ze nu in de aanbieding voor bijna de helft? Ja, anders moeten ze met lege vliegtuigen vliegen! Dan liever zo!

Als ze over 2 weken nog die lagen prijzen hanteren, hebben consumenten er misschien wat aan. Kan ook iemand met een kleinere beurs eens naar die verre oorden. Maar dat moet ik eerst nog zien of die prijzen vorlopig zo laag blijven. Ik denk zelf van niet!

nel-foppe
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Hoi Eric
Hollend exel is naar mexico vertrokken om 9:7 inplaats van 8:45
Dat vind ik keurig en naar hurghada gingen ze 6 minuten eerder dan de aan gegeven tijd ,dus dat is ook netjes.En dan ga je recht streeks wat ook belangrijk is. iedereen klaagt maar maar zo slecht doen ze het niet.
De gast die eerder schreef dat die een dag voor vertrek te horen kreeg dat die anderhalf uur eerder ging maar met een overstap en daarna 5 uur hobbelen in de bus naar je hotel. En dat is een bezoeking.Dan ben je toch mooi klaar mee.En nog een hoop ergernis op de koop toe.
Wat een zooitje!!!!! Zo slecht doet de tui groep het nog niet,als ik ze met t.c groep vergelijkt.Maar ja zo gaat dat in de reis branch.En nu kan je ook voor goedkoop weg naar verre bestemmingen omdat de stoelen opgevuld gaan worden in de plaats van t.c Iedereen een fijne vakantie toe gewenst. :wink:

Gesloten