LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexiapraktijken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Delexia

Dexiapraktijken

Ongelezen bericht door Delexia »

Mijn contracten liepen 17 maart j.l. af.Restschuld ongeveer 10.000 euro.Kreeg eind februari melding van legio.Ik heb direct een verzoek voor toepassing hardheidsclausule ingestuurd.2 dagen daarna een brief van Dexia: verzoek in behandeling en uitkomst afwachten.Daarna een brief met het Dexia-aanbod, op ongeveer 10 maart.Aanmaningen legio om mijn antwoord op de afhandeling
op 17 maart op te stuiren.Gebeld met Dexia: eerst aanbod tekenen dan wordt hardheidsclausule in behandeling genomen.
Mijn vrouw werd langzamerhand psychisch gestoord en heb
daarom het aanbod maar ingestuurd op 11 maart met 1 contract verlengen en 1 contract renteloos afbetalen.
Op 19 maart ontving ik een brief aandelen waren verkocht,restschuld enz.Ik belde Dexia diezelfde dag hoe dat kon, na inzending van mijn aanbod.Het aanbod was nooit
ontvangen.Ik kon alles zeggen en dat ging hard tegen hard,maar het schrijven was nooit ontvangen.Ik heb toen
gezegd: bekijk het maar , waarop de medewerker zei dat hij wel een niew exemplaar zou opsturen.Ik heb de andere dag een aangetekende brief gestuurd met de onvrede over de
gang van zaken in vrij nette woorden.Nooit natuurlijk een
duplicaat ontvangen maar wel 2 acceptgiro's.Op 4 april ont-
ving ik een schrijven van Dexia dat zij mijn dexia-aanbodformulier in dank ontvangen hadden en mij eerstdaags
het verzoek zouden toesturen van welk aanbod ik gebruik wilde maken.Volgens mij kan ik niks: a; de aandelen zijn al verkocht, dus doorgaan kan ik nietb: kopen kan ook niet, ze zijn al verkochtc: blijft allen de mogelijkheid tot een renteloze lening over en dan betaal ik 10 jaar tot mijn 75e jaar.Ik vraag me veel dingen af en misschien is er iemand op dit forum die mij wat kan vertellen.Kan ik op
een of andere manier deze gang van zaken aankaarten bij b.v. een rechter.Alle gesprekken bij dexia worden/werden opgenomen, dus is er bewijs dat op 20 maart gezegd werd dat er geen Dexia-aanbod binnen was en op 4 april ineens wel(de post doet tegenwoordig 3 weken om een brief te bezorgen?).Ik ben benieuwd waar ze nu mee komen, want mijn
aandelen zijn verkocht.Ik krijg de indruk dat dit helemaal nog niet zo is en dat er met mijn aandelen en van vele anderen een spel gespeeld wordt metde verkoop van dezen.
Wachten ze het juiste moment af om de aandelen te verkopen
en sturen ze de gedupeerden zomaar een rekening.Is er niemand
die op de beurs controleren of er inderdaad aandelen van ABN-Ahold-Ing op 17 maart zijn verkocht?
Ik heb wel een brief gestuurd naar de AFM.
Is er iemand die mij een goede tip kan geven om ze met eigen middelen om de oren te slaan.

Janus

Re: Dexiapraktijken

Ongelezen bericht door Janus »

Ken je het lied neen natuurlijk niet.

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Beste Delexia
Ik kan je alleen de tip geven gewoon rustig blijven.
Goed dat je het op het forum zet.
Wordt het ook voor anderen duidelijk dat ze er bij Dexia een zooitje van maken.
Helaas.
Wat te doen .
Zitten afwachten werkt niet, je zult ze zelf weer bij hun nekvel moeten pakken in jouw individuele geval.

Zet bijvoorbeeld alles nog eens chronologisch( puntsgewijs )op een rij, verzend je verhaal bijvoorbeeld bij deze concept brief.

Directie Dexia Nederland.
Postbus 1065
1000BB Amsterdam

Plaats ,datum

Mijn correspodentienummer:
Bijlage: een overzicht van de correspondentie tussen ondergetekende en DexiaBank Nederland

Begin je brief bijvoorbeeld met,

Geachte Directie ,

Hierbij deel ik u mede dat ik door miscommunicatie met uw bank ernstig in de problemen ben gekomen, waardoor ik geen beroep zou kunnen doen op uw hardheidsclausule.

Hierbij stuur ik u een bijlage waarin in ik chronologisch uit een zet hoe ik de afgelopen periode heb gereageerd heb op uw brieven en welke antwoorden ik van uw bank op deze brieven heb ontvangen.
Zoals u zult lezen is er duidelijk sprake van miscommunicatie.

Ik vraag u mij binnen 14 dagen uit te leggen hoe u denkt te komen met een oplossing om een eind te maken aan deze miscommunicatie.
Ik wil graag dat u mij als cliënt van uw bank duidelijkheid verschaft over de
verdere relatie tussen mij en uw bank en een oplossing voor de ontstane impasse .

Hopende u met mijn bijlage voldoende geïnformeerd te hebben, en op een spoedig antwoord op mijn vraag om in aanmerking te kunnen komen voor uw hardheidsclausule.

Naam
Adres

Verzend een brief aangetekend met..... bewijs van ontvangst

Hopelijk heb je hier wat aan
Hans2

Delexia

Ongelezen bericht door Delexia »

Hans 2
Dank je wel.Ga ik zeker doen.Maar ik verwacht nog meer post van Dexia.Dus ik wacht nog deze week, op hun keuzemogelijkheid van het Dexia-aanbod(dat niet meer kan)
Nogmaals bedankt

Gesloten