LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Janny,

Vorig jaar maart heb ik dit bij de rechtbank in Arnhem nagevraagd
Hier bleek dat vanaf de tijd dat dexia begon met hun massale dagvaardingen er 17 vonnissen zijn geweest waarbij de gedupeerden niet voor de rechter zijn verschenen en bij verstek zijn veroordeeld. Dit in de periode juli 2003-maart 2004.
In die periode waren er in Arnhem gemiddeld 5 dexia zaken per week.
Dit houdt in dat zo'n 10 % van de gedagvaarden niet kwam of zonder advocaat en bij verstek werden veroordeeld.
Als je dit landelijk doortrekt bij de 19 rechtbanken die er zijn wordt je wel even stil.

Het was/is voornamelijk het niet weten wat te doen.
Het ontbreken dus van informatie.

Daarom ook onze informatie avonden door heel Nederland en de constante stoom van informatie naar de media in de hoop dat er regelmatig aandacht aan besteed wordt.
Ook heb ik regelmatig contact met de Raad voor de Rechtsbijstand over goede informatie voorziening voor de aandelenlease gedupeerden.
Hier vallen ook de Bureaus Rechtshulp (Juridisch Loket) onder.
Het is van groot belang dat gedupeerden zo laagdrempelig mogelijk en zo goed mogelijk informatie krijgen van deze instanties en van belangenbehartigers over hun mogelijkheden en rechten.
Zo worden ook veel gedupeerden doorverwezen naar ons voor meer informatie en advies.

Janny, je hebt gelijk dat verspreiden van informatie van levensbelang is voor de gedupeerden.
Ik merk het dagelijks aan de e-mails en de telefoontjes die ik krijg.
De mensen die via deze weg geholpen kunnen worden hebben zo de mogelijkheid om hun recht te halen en zich te verdedigen tegen het kwaad wat Dexia heet.

Groeten,
Piet

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Janny »

Piet,
In die periode waren er in Arnhem gemiddeld 5 dexia zaken per week.
Dit houdt in dat zo'n 10 % van de gedagvaarden niet kwam of zonder advocaat en bij verstek werden veroordeeld.
Als je dit landelijk doortrekt bij de 19 rechtbanken die er zijn wordt je wel even stil.


Hier spreken we dus over10% van mensen die niet verschijnen, en daarnaast zijn er dus nog gedupeerden die wel verschijnen, maar zonder bijstand van een jurist/advocaat, en daardoor hun recht mislopen.

dat moet in totaal een zeer groot aantal gedupeerden zijn.

Sterkte met je werk.
Janny

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

De afgelopen dagen ben ik overspoeld met e-mails en telefoontjes van mensen die weer benaderd zijn door Dexia en het incasso bureau en onder druk worden gezet om zo snel mogelijk te gaan betalen anders....

Hieronder één voorbeeld van gisteren:
Maar zojuist om 19.30 uur het eerste bedreigende telefoontje ontvangen van iemand van DEXIA.
Ik heb mijn vrouw opdracht gegeven bij eventuele verdere telefoontjes NIETS TE ZEGGEN want ze nemen allles op .
Ik vroeg wel 3x met wie spreek ik en nadat ik met ja geantwoord dat ik **** was zei ze met DEXIA en we nemen dit gesprek op, waarna ik de verbinding verbrak.
Kan ik nog meer van die DREIG TELEFOONTJES van DEXIA verwachten PIET?
Jij weet wat ze allemaal uitspoken.
Ik moet je wel zeggen dat het gelijk je hele avond verziekt!!!!
WAT MOET IK DOEN?
Vanmorgen om 0800 uur kreeg ik mijn eerste telefoontje vandaag van wanhopige gedupeerden op leeftijd.
Ook zij hebben gisteren een brief gekregen om binnen 8 dagen ruim 10.000 euro te betalen.
Zij hebben vannacht geen oog dicht gedaan.
Dexia en RAETS gaan gewoon door ondanks de gerustellende woorden van onze regering en de Raad voor de Rechtspraak.
Het bericht wat in het Financieele Dagblad verscheen vandaag over het wel of niet aanhouden van de rechtszaken lijkt geruststellend maar is het niet.
Wij, als betrokkenen, weten dat de rechtszaken ondanks afwijzing door ons toch worden aangehouden.
Ik heb Gerben vd Marel al een e-mail gestuurd met de realiteit.

Trek je niets aan van de dreigementen van Dexia en het incasso bureau, zij kunnen en mogen niets als dreigen en blaffende honden bijten niet.
Als je vindt dat je in je recht staat dan zal de rechter daar over moeten oordelen en niet Dexia of RAETS, tot die tijd krijgen ze geen cent.

Sterkte en groeten,
Piet

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door woest »

Degenen, voor wie het mogelijk is, zou ik aanraden met gelijke munt terug te betalen en zo weinig mogelijk prijs te geven in de 'gesprekken', maar wel een opname te maken van de manier waarop je wordt geïntimideerd. Dexia kan met de opnamen doen wat ze wil en zal heus geen staaltje weggeven van hoe haar medewerkers de 'cliënten' toespreekt. Áls je al antwoordt; opnemen en bewaren.

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Okerene »

Piet,

Van mijn kant hoor ik ook dezelfde geluiden over aanmaningen binnen 5 dagen te betalen anders wordt er verkocht. Enz.

Daarbij zijn de bedragen die opgegeven worden absurd hoog opgevoerd.

Er was bij iemand gelijk paniek en huilbuien omdat haar man niet te bereiken was. Terwijl ze nota bene een hele goede advocaat hebben en de advocaat geschreven had dat alle correspondentie via hem moest lopen. Dexia negerert dit gewoon. De advocaat dad al aangegeven dat dit de methode is die Dexia gebruikt. Hierna volgen incassodreigementen en/of telefoontje om mensen bang te maken. Hier en daar zal het lukken.

LAAT JE NIET INTIMIDEREN! NIET BETALEN! Altijd, dus ook betalen in overleg met een advocaat.

Simpele oplossing, kopie maken en direct opsturen naar de advocaat met de vraag of hij het verder wil afhandelen. Heb je die nog niet , bekijk dan de mogelijkheden eerst op je gemak goed. Raak niet in paniek. Nergens voor nodig. Dexia is een kat in het nauw en zal alles proberen u nog meer geld af te troggelen.

Slaat toch nergens op, maar we hebben wel gewaarschuwd dat Dexia niet te vertrouwen is. Bemiddelingspoging en gewoon keihard doorgaan met incasso's en rechtzaken stilleggen is in hun eigen belang.

Noteer alle data waarop er iets gebeurd. Trouwens. Het is op voorhand goed alles te bewaren en op te zoeken wat je nog hebt om aan de advocaat te geven. Leg alles vast op volgorde Brieven contract, folders brochures echt alles tot het kleinste papiertje aan toe ook de begeleidende brieven, het kan altijd van pas komen. Maak overal kopien van. Niets zomaar weggooien. Doe het in een bewaardoos of in mappen. Schrijf desnoods alles in een schrift met datum wanneer wat is gebeurd. Bereid je alvast voor. Dan komt straks niet alles tegelijk.

Ga ertegenaan. Succes.

Okerene

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Kor S »

8) BEDANKT HEREN PIET, OKERENE ,TON ,PIETER; what a relief , :D ik sluit me graag aan bij jullie club. geweldig. h.g kor
Laatst gewijzigd door Kor S op 24 mar 2005 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door woest »

Dank, wederom, Okerene en Piet, etc. :wink:

Wat ik me afvraag: Er zullen talloze mensen zijn, die niet bereikt worden door de geruststellende woorden op dit forum, maar wel te vinden zijn door dexia en misschien volkomen in paniek raken; is het misschien een idee om in de Via Via een bericht te plaatsen (dit is gratis) of in plaatselijke bladen?

Probeer in ieder geval alsjeblieft mensen te bereiken, die deze ellende hebben, maar waarvan je weet, dat ze geen computer hebben. Elk gezin, dat morele steun kan krijgen, is er één.

Sterkte, en niet opgeven!

Woest

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door croosjes »

Allemaal, waarom bieden jullie niet iets aan wat echt bij iedereen past ook met een lage-rest-schuld en geen toevoeging. Uit mijn informatie bronnen blijken na informatie van jullie kant de gedupeerden eerst op een weegschaaltje wordt gelegd of het wel kan de kosten advocaat. Want jullie kunnen wel zeggen wij geven informatie maar waar blijft de oplossing in dit traject. En zolang die er niet is, is dexia de lachende derde in dit verhaal. En dit meld ik hier dus ook voor de betreffende 15 advocatenkantoren die een spiegel voor houden bij de gedupeerden.

Vrgr.Andre

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door shamyrah »

Boete in VS wegens fout beleggingsadvies


WASHINGTON (ANP) –

Vier Amerikaanse financiële bedrijven hebben van de beurswaakhond SEC een boete gekregen omdat ze geen volledige informatie hadden verstrekt over beleggingsfondsen.

Ze moeten tezamen een bedrag van 81,25 miljoen dollar betalen.

De beboete ondernemingen zijn Citigroup, American Express, JP Morgan Chase en Putnam Investments. Ze hadden cliënten niet alle benodigde informatie gegeven over beleggingsfondsen.

Sommige kleine beleggers werden aangespoord om in duurdere fondsen te beleggen, waardoor de instellingen meer commissie ontvingen. De vier bedrijven bevestigen noch ontkennen de beschuldigingen.

Bron Telegraaf 24-03-05

Waarom kan men dat niet in Nederland toepassen ??

Groetjes A3

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door cornelis »

Omdat nederland corrupt is en bank en regering één zijn de wet wprd alleen toegepast als deze niet tegen het grote geld word gebruikt.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Kor S »

even terug in de top 20 vanwege de fantastiese inhoud.
doe er uw voordeel mee. h.g kor

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

Door de steun in de rug van De Nederlandsche Bank, Duisenberg, Zalm, Donner, de rechtbanken en natuurlijk niet te vergeten Leaseverlies, Eegalease en de Consumentenbond heeft Dexia weer moed gekregen en is weer zoals vanouds bezig in de avonduren de gedupeerden te bellen en hun de schrik aan het hart te bezorgen.
Je moet wel betalen hoor! want anderen worden er hoge kosten in rekening gebracht en worden gerechtelijke procedures opgestart.
Incasso bureaus worden ingeschakeld en mensen zien in gedachten al dat hun huis wordt leeggehaald.
Trap er niet in, niemand mag zonder een gerechtelijk bevel aan jouw rekening of spullen komen!
Dexia of een incasso bureau heeft geen enkel recht als alleen maar brieven schrijven.
Een deurwaarder mag slechts na een gerechtelijk bevel iets doen.
Er zal dus eerst een rechtszaak moeten komen.
Laat je dus niet bang maken door dit tuig!

Naast de persoonlijke benadering worden nu ook de advocaten benaderd die namens gedupeerden met rechtszaken bezig zijn.
Dexia belt deze advocaten om afspraken te maken en langs te komen om over een schikking te praten.
De eerste gesprekken vinden deze week al plaats bij diverse advocatenkantoren.
De druk wordt er vol opgezet om te schikken, met dank aan onze “belangenbehartiger” Leaseverlies!

Iedereen zit te wachten op uitspraken van de Hoge Raad en Gerechtshoven.
Er loopt echter niet EEN zaak bij de Hoge Raad en Dexia doet ervan alles aan om uitspraken in hoger beroepen te voorkomen door schikkingen aan te bieden en als zij , als dreigement, zelf in hoger beroep gaan wordt deze op de rol gezet voor volgend jaar!!
Pure dreigementen en intimidatie, die in tegenspraak zijn met alle verwoede pogingen die zij doen om juist dit soort uitspraken te voorkomen.
Gelukkig is dit niet gelukt bij een zaak die op 11 augustus wordt gevonnist door het Gerechtshof in Amsterdam.
Het betreft hier een zaak gebaseerd op zorgplicht en dwaling.

Een nieuw wapen in de strijd is om in het verweer te vragen om aanhouding van de zaak i.v.m. het concept wetsontwerp Wet Collectieve afwikkeling massaschade die dit najaar waarschijnlijk wordt aangenomen.
Heren advocaten, denk hier even serieus over na wat de gevolgen kunnen zijn als de rechter dit zou goedkeuren!!!

Dexia wordt ook geholpen door een kantonrechter in Amsterdam.
Ondanks dat Amsterdam heeft gezegd alle rechtszaken te willen aanhouden is er toch een eigenwijze kantonrechter, Strengers, die meent Dexia te moeten helpen en zelf met argumenten komt waar beide partijen niet over begonen zijn in de rechtszaak.
Het gaat hier om de eerste eegelaese zaak en Strengers heeft zelf het volgende bedacht om dexia te helpen:
38. Ingevolge artikel 3:120 BW behoren aan een bezitter te goeder trouw de afgescheiden en de opeisbaar geworden burgerlijke vruchten toe. Onder andere renten van geldsommen zijn burgerlijke vruchten. Op grond van artikel 6:206 BW is artikel 3:120 BW van overeenkomstige toepassing in geval van onverschuldigde betaling. Een bezitter is volgens artikel 3:118 BW te goeder trouw, wanneer hij zich als rechthebbende beschouwt en zich ook redelijkerwijs als zodanig mocht beschouwen.

39. Naar het voorlopig oordeel van de kantonrechter was Dexia bezitter te goeder trouw van de vorderingen op de echtgenoten van eisers en behoren haar dus de tot aan de vernietiging van de overeenkomsten aan haar door de echtgenoten van eisers betaalde rentetermijnen toe
krachtens artikel 6:206 juncto artikel 3: 120 BW.

40. Alvorens een definitieve beslissing in deze te nemen, stelt de kantonrechter partijen in de gelegenheid zich hierover bij akte uit te laten. Bij die gelegenheid dienen eisers opgave te doen van wat door hun echtgenoten tot aan de vernietiging van de overeenkomsten aan Dexia betaald is en daarbij te vermelden of Dexia het met deze opgave wel of niet eens is.
Hopelijk heeft de advocaat hier een goed verweer op geschreven en gaat het plannetje van deze snode kantonrechter om Dexia te helpen niet door.
Levensgevaarlijk, dit soort eigenwijze figuren als Strengers.

Dexia trekt werkelijk alles uit de kast om alles als rook in de wind te laten verdwijnen.
Steeds meer gezinnen gaan er kapot aan, steeds meer gezinnen kunnen deze strijd niet meer aan en buigen voor het criminele tuig van Dexia en betalen uit pure wanhoop.
Veel gedupeerden stemmen JA voor het schikkingsvoorstel om er maar vanaf te zijn.
Murw geslagen door Dexia en de overheid.
In de rug gestoken door Leaseverlies en moedeloos en radeloos door het aanhouden van de rechtszaken.
Hopende op recht wat niet komt.
Wat kunnen we nog doen?

VECHT VOOR JE RECHT
SAMEN kunnen wij deze strijd winnen.
Wij hebben al veel bereikt en in het zicht van de haven moeten we niet toegeven aan deze oplichters.
De rechtbanken veroordelen Dexia voor hun wandaden en de meeste rechtszaken in de afgelopen 8 maanden worden verloren door Dexia.
We hebben elkaar nodig in deze moeilijke tijden!
We moeten elkaar blijven steunen en motiveren.
En goed gesprek of een opbeurende e-mail kan veel doen.
Als je alleen staat verlies je het, zorg dat je aanspraak hebt.
Bel, praat, schrijf, laat je niet ondersneeuwen door deze witteboord criminelen en laat de rechter zich uitspreken over het grootste financiële schandaal aller tijden.
Laat je niet breken door Dexia en al die andere instellingen die voor eigen belang gaan en niet voor jouw belang opkomen.
Samen moeten we voor ons belang opkomen en ervoor vechten.
Als we nu toegeven, gaan we terug in tijd naar de middeleeuwen en zijn we weer het gewone voetvolk geworden, goed genoeg om te buigen voor de rijken en schatting te betalen, anders worden onze hutten in brand gestoken.
Wij mogen niet buigen voor het grote geld, er bestaat ook nog iets als recht en democratie.
Maar daar moeten wij wel wat aan doen om dit weer terug te krijgen in de bananenrepubliek Nederland.
Als we nu buigen voor deze terreur zal dat wat velen in de generaties voor ons hebben bereikt, vaak met verlies van eigen leven, teniet worden gedaan en zakken wij weer af naar een tijd waar recht niet meer van toepassing is en een goede toekomst verleden tijd zal zijn.

De beslissing is aan jou en mij, aan ons.
Ik vecht door en zal steun geven waar ik kan, ik hoop jij ook.
Het is het waard.

Groeten,
Piet

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Hollander »

De rechtbanken veroordelen Dexia voor hun wandaden en de meeste rechtszaken in de afgelopen 8 maanden worden verloren door Dexia.
Op dit forum verschijnen wel eens berichten alsof rechters niet eerlijk zouden zijn, Dexia willen beschermen, enz.

Dat is dus kennelijk toch niet waar! Wanneer Dexia aan de foute kant zit worden ze (gelukkig!) gewoon veroordeeld.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Elias »

Piet,

Hardstikke goed zoals je de zaak weer actueel wegzet.
De houding, het heulen van de overheid met Dexia, zelfs het manipuleren van de rechters, het houdt niet op.

Dit is precies wat ik bedoel met: Het "toezicht" op onze ellende.... van Zalm en consorten.
Het is echt ongelooflijk en triest.

We vechten door.

Groet Elias.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Piet, dan is het de hoogste tijd om het fabeltje inzake 'Hoge Raad Eegalease" bij de pers onder de aandacht te brengen! Ik denk dat veel journalisten (en gedupeerden) dit doemverhaal niet beseffen en zich op deze manier (wellicht zoals ik) een oor aan laten naaien! Het zou mooi zijn als Dexia hieromtrent tot publieke uitspraken gedwongen werd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door Pieter »

Een nieuw wapen in de strijd is om in het verweer te vragen om aanhouding van de zaak i.v.m. het concept wetsontwerp Wet Collectieve afwikkeling massaschade die dit najaar waarschijnlijk wordt aangenomen.
Heren advocaten, denk hier even serieus over na wat de gevolgen kunnen zijn als de rechter dit zou goedkeuren!!!
Ik ben persoonlijk van mening dat de wet massaschade een uitkomst gaat worden voor de gedupeerden in het algemeen.
Let wel er moet dan wel goede jurisprudentie zijn. En gelukkig ligt die er al voor een gedeelte. Wel eens waar nog niet geheel naar onze zin.
En er dienen nog een aantal zaken uitgesproken te worden alvorens het voor gedupeerden verstandig is om een beroep te gaan doen op deze nieuwe wetgeving.
Zoals aantonen van aan- en verkoop bewijzen,
Van toepassing zijn Wck vergunning,
Van toepassing zijn Wte vergunning,
Het frauderen met aan- en verkoopkoersen,

De wetgeving in concept is na te lezen op www.tweedekamer.nl
of va deze linken.
http://www.pay-back.nl/Uitspraken/Wetso ... _00899.pdf
http://www.pay-back.nl/Uitspraken/Wetso ... _00900.pdf
http://www.pay-back.nl/Uitspraken/Wetso ... _00901.pdf

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 14 Jun 2005 00:17 door Piet
We hebben elkaar nodig in deze moeilijke tijden!
We moeten elkaar blijven steunen en motiveren.
(…)
Als we nu buigen voor deze terreur zal dat wat velen in de generaties voor ons hebben bereikt, vaak met verlies van eigen leven, teniet worden gedaan en zakken wij weer af naar een tijd waar recht niet meer van toepassing is en een goede toekomst verleden tijd zal zijn.
Helemaal mee eens, Piet!

Hartelijke groet,
Woest

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door pluutje »

Pluutje, zo lang als nodig op ramkoers t.a.v. Dexia!!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door trudy »

Dexia wordt ook geholpen door een kantonrechter in Amsterdam.
Ondanks dat Amsterdam heeft gezegd alle rechtszaken te willen aanhouden is er toch een eigenwijze kantonrechter, Strengers, die meent Dexia te moeten helpen en zelf met argumenten komt waar beide partijen niet over begonen zijn in de rechtszaak.
Piet,

Jij zegt dat Strengers in Amsterdam achter Dexia staat, maar je zegt ook dat het beter is zelf te gaan dagvaarden.

Wat gebeurt er dan als deze Strengers jouw zaak behartigt?

Moeten we nu ook bang zijn de pech te hebben dat een partijdige rechter je zaak behandelt?

Mijn dagvaarding gaat in de komende weken de deur uit.

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: Dexia nog steeds op ramkoers deel 2

Ongelezen bericht door bokkie »

Doe niet zo triest over partijdige rechters. Jullie vallen steeds meer in herhaling. Een rechter die een voor jullie goede uitspraak doet is niet partijdig? Maar wat als zijn broer ook een 'gedupeerde' is? Is hij dan nog steeds onpartijdig? Het blijkt hier steeds meer dat de normale mensen allang zijn afgehaakt en dat de grootste idioten hier maar blijven rondhangen (en ja, eigenlijk ben ik dus zelf ook een idioot dat ik dit blijf volgen) en hun pieken deze keer maar in de bodemloze put van Piet storten.

Gesloten