Pagina 1 van 1

Dell Inspiron 5150

Geplaatst: 08 feb 2005 10:28
door Obbie
In December 2003 heb ik een Dell Inspiron 5150 gekocht. Goed apparaat, tot op heden veel plezier aan gehad. Bewust 12 maanden garantie afgesloten, ik gebruik deze Dell niet overmatig veel. Na 14 maanden krijg ik echter problemen, de laptop schakelt om onverklaarbare reden uit indien een lichte druk wordt uitgeoefend aan de onderkant van de behuizing. Het gaat daarbij om de links-onderkant van de pc waar ook de Cd-rom drive is geïnstalleerd. Het probleem lijkt erger te worden. Slechts een lichte druk is nodig om de pc uit te laten schakelen. Bij gebruik van de CD-rom (laatje open, laatje dicht, valt de PC uit).

Verbaasd over dit probleem ben ik op internet gaan zoeken, en wat blijkt, over de gehele wereld (met name in de USA) hebben inspiron 5150 gebruikers het afgelopen half jaar exact dezelfde problemen. Om het probleem op te lossen heb ik diverse tips van het dell-forum uitgeprobeerd. Alles is op de juiste wijze geïnstalleerd, geen stof-problemen of overmatige hittevorming. Er zijn diverse threads op het dell-forum en andere forums over dit probleem (power-off Inspiron 5150).

Alles wijst op een ontwerpfout van het moederbord (een van de duurdere onderdelen van de laptop). Gisteren heb ik een service call met Dell gehad, alles los moeten schroeven wat losgeschroefd kan worden; conclusie is dat het moederbord inderdaad defect is. Maar ja, geen garantie meer, kost minimaal € 600,00 voor een nieuw moederbord.

Omdat vele inspiron 5150 gebruikers hetzelfde probleem hebben, ben ik ervan overtuigd dat het hier gaat om een ontwerpfout bij Dell, een moederbord gaat ten slotte bij normaal gebruik niet zomaar gebreken vertonen. Ik mag van een laptop van €1800 toch verwachten dat het moederbord iets langer meegaat dan 14 maanden?

Wie heeft hier ervaringen mee, kan mij helpen en hoe zit het met de toepassing van de wet "verkoop en garanties voor consumptiegoederen”?

Re: Dell Inspiron 5150

Geplaatst: 08 feb 2005 11:07
door Gekkie
Dit is al vaker aan de orde geweest, koop gewoon geen Dell computer.
Mooie woorden, easy as Dell, maar welke achterlijke individu koopt nu een pc buiten zijn woonplaats in een straal van 30 km...
Nu moet je weer w8ten op een monteur...
Tjonge, leert nu nooit iemand wat.. :roll:

Re: Dell Inspiron 5150

Geplaatst: 11 feb 2005 03:43
door Anubis
Beste Obbie,

Kijk op:http://www.staiksterk.nl/consumentenrecht

Hier staan alle antwoorden op je vragen !!
O.a:
Wanneer een product niet meer werkt, en de verkoper u vertelt dat u maar een nieuw product aan moet schaffen omdat de fabrieksgarantie is afgelopen, hoeft u daar geen genoegen mee te nemen.
De verkoper heeft de plicht om u een deugdelijk product te leveren. Met hem heeft u immers een koopovereenkomst gesloten. Hij mag u niet naar de fabrikant doorverwijzen. Ook na afloop van de garantietermijn hebt u nog steeds recht op een goed functionerend product
Print uit van die site wat van toepassing is en stuur het naar Dell of stuur de link naar Dell.

Succes !!

M.v.g.
Anubis
=====

Re: Dell Inspiron 5150

Geplaatst: 24 okt 2005 21:10
door rab
Op kantoor hebben wij 3 van deze laptops. Op dit moment zijn er twee die gelijke klachten hebben.

Onderhoud met dell heeft aangetoond dat reparatie per laptop 700 incl btw kost.

De forums lezende denk ik inderdaad dat dit een ontwerpfout in de laptop is. Het lijkt mij aardig als radar eens een klein onderzoekje doet naar ervaringen van andere dell 5150 gebruikers.

Re: Dell Inspiron 5150

Geplaatst: 09 dec 2005 15:28
door wrcveen
kijk eens op de site van Vara kassa. van de week was er een uitzending over dit probleem. Dell repareert de computers gratis.