Pagina 1 van 1

@home, wel beschikbaar en 1 wk later weer niet

Geplaatst: 08 feb 2005 14:40
door lous26
Hallo,

ik woon in het noorden van het land..Na lang wachten was dan eindelijk Kabelinternet van @home beschikbaar. Dus iedereen bestellen en kreeg keurig hun aansluitpakket in huis. Ik was eerst zo "slim" om mijn adsl voorwaarden te lezen en kijken of ik het kon opzeggen. Was alleen mogelijk als ik mijn kpn op zou zeggen want zat er officieel nog bijna een jaar aan vast.
Wil ik 2 dgn nadat ik via de website van @home had gezien dat het aansluitbaar was : Stond gefeliciteerd u kunt kabel aanvragen.!!
het daadwerkelijk telefonisch aanvragen, zeggen ze het is niet beschikbaar.
De buren etc waren net bezig om hun pakket te installeren en kregen dus geen verbinding...

Zegt @home word opgelost.
De buren en nog een kennis hebben nu GRATIS kabelinternet voor een aantal mnd..en zijn lekker aan het surfen..
Maar ik kreeg telefoontje van @home.nl dat het min de komende 6 mnd nog niet geschikt zou zijn voor kabelinternet....

Baal hiervan,,hierdoor nog min 6 mnd vast aan een duur abonnement terwijl we al in november kabel zouden krijgen...

Re: @home, wel beschikbaar en 1 wk later weer niet

Geplaatst: 08 feb 2005 14:58
door chrisje1
Kennissen van me hebben dit zelfde probleem gehad,

Op de website van @home hebben ze gekeken of ze via @home internet konden krijgen, nee dus,...

De buren echter konden dit wél krijgen, zodoende de kennis naar @home belde hoe dit nu eigenlijk kon,

Volgens Essent ( het energiebedrijf waarvan @home is ondergebracht ) hadden ze de bekabeling nog niet helemaal nog niet helemaal 'in kaart' kunnen brengen!, ( dit zijn nieuwbouwhuizen van begin jaren 80...! )

De kennis had toen in niet mis te verstane bewoording verteld dat hij internet wilde, en wel meteen!,

Een paar dagen later werd hij teruggebeld, met de medeling dat het installatiepakket naar hem onderweg was, en dat hij het internet op kon via @home,

Tijdens de installatie van het pakket, had de kennis geen signaal,

Dus @home maar weer gebeld, "Foutje meneer", we hebben de verkeerde aangesloten, iemand die niet eens een computer heeft!,

Een week later de monteur aan huis, die de boel even zou recht zetten!,

"hij kon de kabel niet vinden!", na een paar uur zoeken werd dan de kabel gevonden en werd de kennis keurig aangesloten bij @home,

Sindsdien heeft hij internet naar volle tevredenheid,

Dus het onderste uit de kan halen, is hier dus de enigste optie, want het kan dus wel degelijk!,

Als u tv en radio via essent heeft, moet de kabelinternet bij u ook kunnen!,

Veel succes.

Re: @home, wel beschikbaar en 1 wk later weer niet

Geplaatst: 08 feb 2005 16:05
door lous26
Hoi,


ja dat probeer ik nu dus ook. Heb een boze email gestuurd met uitleg hoe het de afgelopen maanden allemaal is gegaan. Bovendien ben ik door hen nu extra veel geld kwijt..eerst opzeggen dan weer cancelen van kpn etc.

Dus heb dat erbij vermeld.. En dat de kast bij me in de tuin staat waarin het helemaal klaar is gemaakt dat ik dus helemaal wel kabel zou moeten kunnen krijgen.want het signaal bij de buren komt ook uit de kast die bij mij in de tuin staat.

En dat ik het nu wil!