LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten kasopname VISA-card
Kosten kasopname VISA-card
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik op een rekening van ANWB VISA-Card wegens een geldopname bij een bank in het buitenland "Kosten Kasopname" gepresenteerd. Na een telefoongesprek met een medewerkster van de VISA zijn deze kosten uit serviceoverwegingen weer geschrapt. Het blijkt dat nu in de voorwaarden is opgenomen dat over geldopnames via een pin-automaat 4 % opnamekosten wordt berekend. Wanneer men dus in het buitenland met een kapotte auto staat, die daar gemaakt kan worden, beter via de eigen bankpas geld kan opnemen dan via de "alom geroemde" ANWB VISA-Card. Wellicht zijn er meer mensen niet op de hoogte van deze Kasopname-kosten. [/b]
Re: Kosten kasopname VISA-card
staat er toch duidelijk in de voorwaarden, maar het is niet alleen in het buitenland het is ook gewoon in Nederland als u geld haalt uit de muur. Alleen betalingen zijn "gratis" bij een creditcard, de kosten zijn dan voor de ontvanger van het geld. Dus met kapotte auto kijken of je bij de garage met je creditcard kan betalen dan kost het niets extra.
Dat klopt inderdaad, bij een contante opname bij een bank in binnen- of buitenland is het bij de meeste cards zelfs 3% van het opgenomen bedrag met een minimum van EUR 4,50. Staat gewoon in de voorwaarden vermeld. Dus Visa had de kosten er niet vanaf hoeven halen, wel een goede service!
J.F. Kleibeuker, jij uit de klei getrokken domme boer. Lees jij de voorwaarden niet voordat je iets aanschaft????
Ik ben net terug van een weekje Berlijn en heb daar bij diverse geldautomaten met mijn Eurocard gepind. Op elke geldautomaat hing een duidelijk leesbare sticker waarop de pintarieven vermeld staan. En op al die tarieflijsten stond duidelijk dat bij gebruik van creditcard kosten in rekening gebracht worden. Als je al niet de voorwaarden die bij de creditcard horen doorleest, kun je het in elk geval duidelijk lezen op de sticker bij de flappentap.
Die tarieven gelden voor Duitse pashouders! Je eigen (Nederlandse) bank kan andere voorwaarden hanteren.Op elke geldautomaat hing een duidelijk leesbare sticker waarop de pintarieven vermeld staan.
Heb je trouwens een Eurocard? Bij mij is het al weer jaren een Mastercard