| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DEXIA verzwijgt aandelenleasedrama Nederland
DEXIA verzwijgt aandelenleasedrama Nederland
In het persbericht over de resultaten over 2004 verzwijgt DEXIA bewust voor zijn aandeelhouders het drama wat zich in Nederland afspeelt.
Zij denken dus nog steeds dat het voor hun goed afloopt.
Het enige wat in het persbericht staat over Nederland is:
De uitstaande kredieten voor aandelenleasing in Nederland bedroegen eind 2004 2,4 miljard Euro, een gevoelige daling (-20,9 %) tegenover 31 december 2003 (3,1 miljard Euro).
Het totaal tekort aan onderpand voor de portefeuille beliep op het einde van het jaar 812 miljoen Euro.
Dus we hebben een gezamenlijke aandelenleaseschuld van 812 miljoen Euro op de onderpanden (aandelen ?? of opties ??). Daarnaast zal DEXIA straks ook nog de inleggelden moeten terugbetalen.
AANDEELHOUDERS van DEXIA wordt wakker want dit wordt AHOLD 2.
Zij denken dus nog steeds dat het voor hun goed afloopt.
Het enige wat in het persbericht staat over Nederland is:
De uitstaande kredieten voor aandelenleasing in Nederland bedroegen eind 2004 2,4 miljard Euro, een gevoelige daling (-20,9 %) tegenover 31 december 2003 (3,1 miljard Euro).
Het totaal tekort aan onderpand voor de portefeuille beliep op het einde van het jaar 812 miljoen Euro.
Dus we hebben een gezamenlijke aandelenleaseschuld van 812 miljoen Euro op de onderpanden (aandelen ?? of opties ??). Daarnaast zal DEXIA straks ook nog de inleggelden moeten terugbetalen.
AANDEELHOUDERS van DEXIA wordt wakker want dit wordt AHOLD 2.
Re: DEXIA verzwijgt aandelenleasedrama Nederland
Wordt het niet eens tijd dat er een stuk in de belgiese kranten wordt gezet over de ware aard van deze zwijnse bank, ik moet weer even gigantisch over mijn nek van deze stal, ik krijg een al grotere hekel aan deze dieren want mensen noem ik het niet meer.
Painter, ik denk dat zoiets beter aan Piet Koremans kan worden overgelaten. Die heeft veel ervaring met de media en weet als de beste wat nieuwswaardig is voor persmuskieten. Stuur een mailtje naar Piet met je suggesties!
Kortom painter, helemaal met je eens.Wij weten dat de "roots" van Dx. in Belgie liggen; een land wat eigenlijk heel weinig weet van het drama wat deze wezens hebben veroorzaakt.
Nieuws uit Nederland werd op hun eigen website verdraaid en (voor hun) negatieve vonnissen werden gebagatelliseerd.
Wij in Nederland weten ondertussen dat misleiding van mensen de grootste specialiteit van "deze bank" is.
Stel nu dat wij het voor elkaar krijgen om onze zuiderburen hierover te informeren ( zie het als een soort burenplicht) . Misschien is een paginagrote advertentie met een informatief karakter in een groot Belgisch dagblad een idee?
Wij hoeven niet te misleiden, doch simpelweg vertellen dat de spaarcenten van de Belgische spaarders o. m. worden gebruikt on advocaten te betalen om rechtzaken tegen hun eigen clienten aan te spannen (welke in toenemende mate door deze "bank" verloren worden).
Met een dergelijke actie val je deze "bank" aan waar ze het hardst getroffen kan worden namelijk in haar thuisland en zal ze moeten reageren en ik denk dat elke actie die Dx. dan onderneemt als een boomerang op haarzelf zal terugkeren. Hoe denken jullie, mede-lotgenoten hierover en hoe kunnen wij dit evt. coordineren.
vr.groet, Ruud
Ruud, goed idee. Maar wie gaat dat betalen?
Categorie: LegioLease Geplaatst op: 02 Feb 2005 21:32 Onderwerp: Persbericht van DEXIA in België
Ja Dexia hou je berichtjes maar klein en onopvallend want je zult nog VEEL krantenpapier nodig hebben in de toekomst! [quote]
-------------------------------------------------------------------
MOET WEL OPVALLEN.
^^^^^^^^^^^^^^^
Wat kost zo'n advertentie? B.v. € 2.=/gedupeerde!
Wat word de inhoud en wie bepaald dat?
Het idee is goed, ik doe mee!!!!
Ja Dexia hou je berichtjes maar klein en onopvallend want je zult nog VEEL krantenpapier nodig hebben in de toekomst! [quote]
MOET WEL OPVALLEN.
^^^^^^^^^^^^^^^
Wat kost zo'n advertentie? B.v. € 2.=/gedupeerde!
Wat word de inhoud en wie bepaald dat?
Het idee is goed, ik doe mee!!!!
Laat Dexia voorlopig nog maar even met rust in eigen land, als het daar ook mis gaat, doeken ze misschien de hele handel wel op en kunnen wij totaal fluiten naar onze centen!
Het Nederlandse schandaal komt vanzelf naar voren in de jaarcijfers van een vd komende jaren als de Hoge Raad zijn uitspraak heeft gedaan.
Dan hebben de heren een heleboel uit te leggen aan de achterban.
Het Nederlandse schandaal komt vanzelf naar voren in de jaarcijfers van een vd komende jaren als de Hoge Raad zijn uitspraak heeft gedaan.
Dan hebben de heren een heleboel uit te leggen aan de achterban.