LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Effectief toepassen van viral marketing en MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
E-nergetix

Effectief toepassen van viral marketing en MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Marketingmethoden als viral marketing en multi level marketing zijn in feite niets anders dan georganiseerde vormen van mond-tot-mond reclame. Ze zijn daarom zeer indringend en effectief, maar tegelijk ook vatbaar voor brutale en niet altijd even nette toepassingen. In de veranderende markt echter, waarin traditionele methoden steeds minder effect hebben, zijn ze voor iedere marketeerverplichte kost.

Kijk op de volgende link voor meer informatie mbt dit onderwerp:

http://www.zbc.nu/main.asp?chapterid=2960

volgens mijn gegevens hebben ZBC niks met MLM. maar het is wel een goed artikel.

E-nergetix

kuklos

Re: Effectief toepassen van viral marketing en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

Onze magnetiseur is blijkbaar weer bij zijn sponsor geweest en heeft een nieuw woordje geleerd.
Kwak de kwakzalver legt uit: viral marketing en mlm zijn hetzelfde, of bijna dan, althans ik geloof dat dat in dat artikel staat.

Als je het artikel gelezen en gesnapt had, was je tot een andere conclusie gekomen.
In de eerste plaats wordt viral marketing beschreven in marketing literatuur, maar dat het verplichte kost zou moeten zijn is onzin.
De laatste onderzoeken geven nog niet aan dat viral marketing echt zo effectief is als beweerd wordt.

Doch in het artikel wat jij aanhaalt worden viral marketing en mlm niet aan elkaar gelijk gesteld. De werking verschilt niet veel. Klopt, maar er is wel een klein verschilletje.
Staat ook in het artikel maar gaat kennelijk boven je pet. De voorbeelden die worden aangehaald van succesvolle viral marketing betreffen wat vroeger mond tot mond reclame was. En daar zit hem nu net ook de clou.
Mensen hoeven niet te betalen om te mogen aanbevelen, verliezen geen geld, zijn niet aansprakelijk en ook de mensen die het product afnemen hebben geen afname verplichting, last van hun upline om maar downliners te moeten zoeken en ga zo maar door.
Knap staaltje demagogie wat je poogde toe te passen, maar uiteraard mislukt. Misschien moet je volgende keer je post bestralen dan geloven we het sneller.

Oh ja, nog een puntje. ZBC is inderdaad niet mlm gerelateerd. Ze zijn een advies bureau, en pogen middels de site klanten te werven. Wat hun goed recht is. Maar ik mis een onderbouwing aangaande hun aannames, vooral als men meldt dat de tradionele marketing methoden minder effectief zijn.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@kuklos,

Je bent geweldig! in 1 woord uitgedrukt gewoon weg geweldig!

Ben je met je kermisact ergens te boeken?!

Je verhaal stikt van de aannames die JIJ als waarheid ziet.

aanname:
Onze magnetiseur is blijkbaar weer bij zijn sponsor geweest en heeft een nieuw woordje geleerd.
Kwak de kwakzalver legt uit: viral marketing en mlm zijn hetzelfde, of bijna dan, althans ik geloof dat dat in dat artikel staat.
Mijn sponsor en ik wonen een beetje ver uit elkaar ± 3000 km. Wist je niet dus verzin je maar weer iets om op de man te kunnen spelen. Geweldig. In 1 woord geweldig!

aanname:
Knap staaltje demagogie wat je poogde toe te passen, maar uiteraard mislukt. Misschien moet je volgende keer je post bestralen dan geloven we het sneller.
Doel van betreffende link is om aan te geven dat niet MLM bedrijven iets in MLM zien of tenminste willen uitleggen. en dat jij dat ziet als de massa ophitsen? leugenachtig?

Het strookt zeker niet met je denkbeeld wat jij hebt over en met MLM. En nu zie je dat een bedrijf die totaal niets met MLM heeft er iets positiefs over schrijft en dat zijn de gegevens opeens leugenachtig?
Niet vergeten - niet iedereen op deze aardbol denkt zoals jij denkt.

zoals ik al zei Kuklos of is het "clouloos"? Je bent geweldig! In 1 woord geweldig!

Maar ja, als hier 1 iemand demagogisch is ben jij het wel. Zeker opgeleid en opgevoed met het motto:
"Houdt het volk dom, als ze alles weten komen ze in opstand"

Weet je Kuklos, Je kunt je gewoon op hun nieuwsbrief abonneren en ook betreffende artikelen gratis en voor niks bij hun (ZBC) opvragen.

Een simpele vraag:

Weet jij het verschil tussen gratis en voor niks?

Groet en veel plezier moet ff bijkomen van het lachen! :lol: :lol:

Geweldig, echt geweldig!!

Gr,

E-nergetiX 8)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

één opmerking over ZBC, waar dit artikel vandaan komt. ZBC is niet de auteur van dit artikel. Dus dat ZBC niets met mlm te maken heeft doet er niet toe.

De bedoeling van de aangehaalde site is dat verschillende organisaties artikelen kunnen plaatsen op deze site. De kennisbank, Hier wordt dmv het klikgedrag gezien welke bezoeker geinteresseerd is in een bepaald onderwerp. Hierdoor kan gericht gekeken worden of er bepaalde mensen geinteresseerd zijn in specifieke onderwerpen en zo leads gegenereerd voor aangesloten bedrijven of auteurs van de artikelen.

Dit artikel zou dus door iedereen, inclusief een mlm bedrijf, geschreven kunnen zijn en kan bij voorbaat niet als objectief worden beschouwd, simpelweg omdat het op deze site vermeld is.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

En nu zie je dat een bedrijf die totaal niets met MLM heeft er iets positiefs over schrijft en dat zijn de gegevens opeens leugenachtig?
Het is maar wat je erin wilt lezen he? Mij valt eerder dit stukje op:

"Als echter aan de afnemers gouden bergen worden beloofd om het 'virus' maar verder te verspreiden, dan gaat het niet meer om de toegevoegde waarde die geleverd wordt en die men graag doorvertelt, dan gaat het er nog slechts om anderen zo ver te krijgen dat zij gaan deelnemen aan het spel. Met name bij multi level marketing zien we dit vaak voorkomen en daardoor heeft dit begrip een zeer negatieve klank gekregen."

Ik ben het met de andere schrijver eens dat het verschil tussen viral marketing en MLM bijzonder groot is vanwege het cruciale verschil tussen de twee begrippen. Viral marketing is meer gebaseerd op iets dat gratis weggegeven wordt en heeft in die zin eigenlijk meer te maken met brandmarketing dan met productmarketing.

kuklos

Kwak, kwak, kwak.
Wat moet het toch geweldig zijn om jou te zijn energetix. Zonder enige kennis en kunde snater je vrolijk door het leven en haal je keer op keer voorbeelden aan die mlm juist niet ondersteunen.

Heb je eigenlijk al respons van de moeder organsiatie aangaande de natuurkundige fouten waar Maarschalk je op wees?

rel

Ongelezen bericht door rel »

"Houdt het volk dom, als ze alles weten komen ze in opstand"
precies wat ze met mlm doen!!.laat ze maar geloven!

Gast

Kwak, kwak, kwak.
Wat moet het toch geweldig zijn om jou te zijn energetix. Zonder enige kennis en kunde snater je vrolijk door het leven en haal je keer op keer voorbeelden aan die mlm juist niet ondersteunen.
Bla, bla,bla bla bla.

En weer een aanname van Kuklos. Dat zijn er al drie in 2 dagen. Je leven bestaat zo te zien aleen maar uit aannames en vermoedes.

Zo te zien heb je ook nog niet eens een zinnig verweer en begin je met modder te gooien en probeer je op de man/vrouw te spelen. je nivo daalt kuklos, jij denken dat je wat te vertellen hebt maar tot nu toe niks zinnigs. Heb ff gechecked wat je tot nu toe neergekalkt hebt, maar er zit niks bij wat onderbouwd is met feiten en of bronvermeldingen. Alleen maar napraterij van wat ander zeggen. Iets wat jij de MLM-ers verwijt, net als het met modder gooien.

Om maar met de worden van E-nergetix te spreken (Na-apen is af en toe gewoon super leuk):

Je bent geweldig! In 1 Woord geweldig!

Moet effe naar de WC, moet z*eiken van het lachen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

AVB 8)

kuklos

Quack, quack, quack.
Ik zie dat zowel de onkunde als de kwakkerij besmettelijk is.

AVB als jij het artikel nu ook eens gaat lezen dan zie je dat een van die drie "aannames" geen aanname is, daar ze door anderen al onderbouwd is.

Inderdaad speel ik nu op de man, daar al die kwakzalvers me behoorlijk boos maken. Gewone mlm vind ik helemaal niets, maar ach.
Gaan we medische dan wel gezondheidsclaims maken, ja, dan word ik boos.

Gast

1. Wat is viral marketing of relatiemarketing?

In principe verschillen de werking van marketingmethoden als viral marketing, relatiemarketing of multi level marketing niet echt. Een definitie die vaak gehanteerd wordt is de volgende:
'Deze vormen van marketing hebben betrekking op elke strategie die een individu ertoe aanzet een marketing boodschap door te sturen, hetgeen een exponentiële groei van het bereik van een boodschap kan creëren'.
En nog een qoute uit betreffende artikel:
3. Georganiseerde mond-tot-mond reclame
Het maakt in principe niet uit of gebruik gemaakt wordt van dergelijke netwerken op internet of in de echte wereld. De term viral marketing wordt vaak gereserveerd voor internet, terwijl in de echte wereld vaak relatie marketing of multi level marketing als term gebruikt wordt. In principe komt dit echter op hetzelfde neer en zijn het allemaal vormen van georganiseerde mond-tot-mond reclame. Ook de termen buzz marketing, stealth marketing en fluistermarketing worden wel voor dit verschijnsel gebruikt.
Continu worden echter nieuwe etiketten geplakt, omdat bij het opzetten van dergelijke campagnes vaak wordt gekozen voor constructies die alleen het belang van de initiatiefnemer dienen en niet dat van de verspreider van de boodschap en de potentiële klant. Niet wat het de klant oplevert, is dan het doel, maar hoe dit spel zo slim mogelijk gespeeld kan worden.
De voorbeelden uit hoofdstuk 1 zijn voorbeelden van hoe de gebruiker en de verspreider van de boodschap ook daadwerkelijk toegevoegde waarde bieden.
Als echter aan de afnemers gouden bergen worden beloofd om het 'virus' maar verder te verspreiden, dan gaat het niet meer om de toegevoegde waarde die geleverd wordt en die men graag doorvertelt, dan gaat het er nog slechts om anderen zo ver te krijgen dat zij gaan deelnemen aan het spel. Met name bij multi level marketing zien we dit vaak voorkomen en daardoor heeft dit begrip een zeer negatieve klank gekregen.
dit zijn maar 2 quotes uit betreffende artikel, waarin vermeld staat dat Viral- en multi level marketing toch wel, een beetje, helemaal, precies, echt wel, helemaal het zelfde zijn.

en met de laatste 7 regels ben ik het Als MLM-er volledig mee eens. Het is helaas zo dat het bij veel MLM -ers gebeurt en ingestopt - noem het geprogrameerd - wordt. Is hier wat aan te doen? Ja! als een MLM bedrijg aangesloten is bij de Vereniging Directe verkoop kun je daar een klacht indienen. Of er iets mee gedaan wordt? Geen idee. maar niet geschoten is altijd mis.

AVB 8)

Gast

Laat het maar aan mlm-ers over om zelfs hun eigen boodschappen niet te snappen.
Het artikel voor allerlei doeleinden te misbruiken.
Vraag je eens af waarom er zo'n enorme weerstand is tegen mlm en viral marketing ook niet in een al te best daglicht staat.
Of gaat ook hier volgend jaar alles veranderen?

De Nette Netwerker

Ongelezen bericht door De Nette Netwerker »

Welke weerstand?

Extra publiciteit, zal je bedoelen.

Succes,

D. B. T. Vanhove
ProRelax.be

Gast

Het is maar wat je erin wilt lezen he?
Precies student en dat lopen de MLM'ers al tijden tegen jou te zeggen. Blij dat je het eindelijk zelf ontdekt hebt.
Er schuilt misschien nog wel een echte wetenschapper in je. Maar dan moet je wel wat meer tijd in de echte wereld door gaan brengen. En elke wetenschapper die zijn bul waard is zal dat beamen: Theorie dient aan de praktijk getoetst te worden.

Ik geloof dat jij ooit nog eens kritisch naar jezelf gaat kijken. En om eerlijk te zijn te zijn, moet ik daarmee toegeven dat je waarschijnlijk gelijk hebt: MLM'ers geloven soms in sprookjes

student26

Precies student en dat lopen de MLM'ers al tijden tegen jou te zeggen. Blij dat je het eindelijk zelf ontdekt hebt. Er schuilt misschien nog wel een echte wetenschapper in je. Maar dan moet je wel wat meer tijd in de echte wereld door gaan brengen. En elke wetenschapper die zijn bul waard is zal dat beamen: Theorie dient aan de praktijk getoetst te worden.
Uiteraard. De praktijk is dan ook hetgeen ik mijn standpunten op baseer. De praktijk wijst namelijk uit... ach laat ook maar, dan val ik weer in herhaling.
MLM'ers geloven soms in sprookjes
Soms???

Gast

Hahaha, Sje toch, jij die al tal van malen hebt geweigerd naar een presentatie te gaan of de veelverdieners te ontmoeten..Jij beweert ondanks alles dat jij zaken aan de praktijk toetst?!

student26

Hahaha, Sje toch, jij die al tal van malen hebt geweigerd naar een presentatie te gaan of de veelverdieners te ontmoeten..Jij beweert ondanks alles dat jij zaken aan de praktijk toetst?!
En jij beweert dat je alle berichten die ik op dit forum heb geplaatst gelezen hebt? Dan zou je namelijk beter weten in plaats van weer met onzinnige, ongegronde beweringen te komen, wat je nu al in meerdere threads aan het doen bent.

Gast

En jij beweert dat je alle berichten die ik op dit forum heb geplaatst gelezen hebt?
En weer een feit dat student vast zeker weet: dat ik alle berichten heb gelezen. Staat er echt niet, maar goed, student moet mijn postings wel als onzin betitelen omdat hij eigenlijk gewoon moet toegeven dat ik gelijk heb. En dat zal hij nooit en te nimmer doen.

Zo, mijn kwartiertje studentje op zijn eigen wijze onderhanden nemen zit er weer op. Slaap lekker sje

student26

En weer een feit dat student vast zeker weet: dat ik alle berichten heb gelezen. Staat er echt niet,
Daarmee reageer je kennelijk op jezelf, want dat schreef ik inderdaad niet.

Rust zacht in je grenzeloze onwetendheid, gastje.

Gast

En jij beweert dat je alle berichten die ik op dit forum heb geplaatst gelezen hebt?

theguestformerlyknownas

Ongelezen bericht door theguestformerlyknownas »

En weer een feit dat student vast zeker weet: dat ik alle berichten heb gelezen. Staat er echt niet, maar goed, student moet mijn postings wel als onzin betitelen omdat hij eigenlijk gewoon moet toegeven dat ik gelijk heb. En dat zal hij nooit en te nimmer doen.

Zo, mijn kwartiertje studentje op zijn eigen wijze onderhanden nemen zit er weer op. Slaap lekker sje
Heej, MrTelecom is weer terug!
:lol: :lol: :lol:

Gesloten