eneco
Geplaatst: 10 feb 2005 20:11
Mijn klacht betreft de Eneco. In oktober 2004 heb ik mijn eindafrekenig van de Eneco ontvangen.
Volgens een medewerker van de klantenservice van Eneco zijn de meeste gebruikers dement of slecht bij hun verstand om na te enken over de nieuw te betalen termijnen, daarom doet Eneco dat voor u
ikdenk wel voor het nieuwe jaar aan de termijnbedragen die ik als voorschot wil gaan betalen en wel op zo'n manier dat de volgende eindafrekening niet te ver uit de buurt daan van uitzal komen
Volgens de Eneco wasmijn nieuwe termijnbedrag 202 euro per maand. Ikheb dit termijnbedrag toen zelf laten verhogen naar 250 euro per maand, dit deed ik via een e mail formulier van de Eneco waarop deze optie aangegeven was. Tot dusver niets aan de hand zou je denken maar de computer van de Eneco begon acceptgiro kaarten te sturen van het oude termijn bedrag minus 48 euro, want de eerste termijn welke door eneco van de eindafrekening was betaald was niet aangepast naar deze 250 euro, hieruit valt dus te concluderen dat hetgeen je aangeeft op een formulier van eneco dat dit niet wordt gelezen of uitgevoerd.
In januari 2005 ontvang ik echter een acceptgiro voor 268 euro dus ik de Eneco gebeld om opheldering te vragen. De Eneco gaf mij als antwoord dat door de gestegen kosten ze de termijnbedragen verhogen, in ons geval naar 268 euro per maand.
Ik ben het hiermee niet eens daar ikzelf al mijn termijnbedragen met 48 euro per maand heb verhoogd.
Ten eerste vind ik het vreemd dat Eneco zomaar termijnbedragen kan verhogen zonder daar enige uitlerg te geven.
Ik heb de extra 18 euro niet hebt betaald maar gewoon weer 250 euro overgemaakt.
Meerdere malen telefonisch contact er over gehad met de Eneco,en nu blijkt dat de termijn bedragen over februari en verder genoteerd staan voor 250 euro, maar het bedrag van januari kan niet meer gewijzigd worden en de 18 euro moet betaald worden
Nu krijg ik dus ook al aanmaningen als mede de boodschap mocht ik toch weigeren die 18 euro te betalen ze een boete gaan opleggen van 15 euro weiger ik hierna nog steeds dan komt het incasso bureau en daarna wordt ik afgesloten, wat volgens klantenservice van Eneco juridisch correct is.
Eneco heeft mij echter nooit van tevoren op de hoogte gesteld van deze verhoging. Medewerkers van het callcenter waarvoor je dus 10 eurocent per minuut voor dient te betalen hangen gewoonweg op omdat dat de Eneco dus gewoon in zijn recht staat volgens hun. Nooit wordt er gesproken over de rente die de Eneco vangt over alle termijnbedragen die zij ontvangen van alle klanten die bij hun zijn aangesloten, wat mijn inziens dus ook geen klein bedrag kan zijn. Plus het feit dat de Eneco (na informatie bij kenissen etc) bij iedereen maar een verhoging erop doet wat niet een percentage of een vast bedrag is.
Dus is mijn vraag hoe zit dit nu allemaal eigenlijk. Sinds de privatisering is de consument een speelbal geworden van de Eneco. Gaarne zou ik hierover nadere informatie of uitleg willen ontvangen en of dat het tegenwoordig zomaar is toegestaan zonder toestemming/instemming van degene de de betaling dient te verrichten verhogingen door te voeren. Eneco verdient wel een IJskoude douche want iedereen is ervan afhankelijk omdat je deze dienst nodig heb. Eneco gaf ook nog aan dat Essent en Nuon ook deze verhoging hebben opgelegd aan hun klanten. Is het daar ook zon puinhoop??????
Volgens een medewerker van de klantenservice van Eneco zijn de meeste gebruikers dement of slecht bij hun verstand om na te enken over de nieuw te betalen termijnen, daarom doet Eneco dat voor u
ikdenk wel voor het nieuwe jaar aan de termijnbedragen die ik als voorschot wil gaan betalen en wel op zo'n manier dat de volgende eindafrekening niet te ver uit de buurt daan van uitzal komen
Volgens de Eneco wasmijn nieuwe termijnbedrag 202 euro per maand. Ikheb dit termijnbedrag toen zelf laten verhogen naar 250 euro per maand, dit deed ik via een e mail formulier van de Eneco waarop deze optie aangegeven was. Tot dusver niets aan de hand zou je denken maar de computer van de Eneco begon acceptgiro kaarten te sturen van het oude termijn bedrag minus 48 euro, want de eerste termijn welke door eneco van de eindafrekening was betaald was niet aangepast naar deze 250 euro, hieruit valt dus te concluderen dat hetgeen je aangeeft op een formulier van eneco dat dit niet wordt gelezen of uitgevoerd.
In januari 2005 ontvang ik echter een acceptgiro voor 268 euro dus ik de Eneco gebeld om opheldering te vragen. De Eneco gaf mij als antwoord dat door de gestegen kosten ze de termijnbedragen verhogen, in ons geval naar 268 euro per maand.
Ik ben het hiermee niet eens daar ikzelf al mijn termijnbedragen met 48 euro per maand heb verhoogd.
Ten eerste vind ik het vreemd dat Eneco zomaar termijnbedragen kan verhogen zonder daar enige uitlerg te geven.
Ik heb de extra 18 euro niet hebt betaald maar gewoon weer 250 euro overgemaakt.
Meerdere malen telefonisch contact er over gehad met de Eneco,en nu blijkt dat de termijn bedragen over februari en verder genoteerd staan voor 250 euro, maar het bedrag van januari kan niet meer gewijzigd worden en de 18 euro moet betaald worden
Nu krijg ik dus ook al aanmaningen als mede de boodschap mocht ik toch weigeren die 18 euro te betalen ze een boete gaan opleggen van 15 euro weiger ik hierna nog steeds dan komt het incasso bureau en daarna wordt ik afgesloten, wat volgens klantenservice van Eneco juridisch correct is.
Eneco heeft mij echter nooit van tevoren op de hoogte gesteld van deze verhoging. Medewerkers van het callcenter waarvoor je dus 10 eurocent per minuut voor dient te betalen hangen gewoonweg op omdat dat de Eneco dus gewoon in zijn recht staat volgens hun. Nooit wordt er gesproken over de rente die de Eneco vangt over alle termijnbedragen die zij ontvangen van alle klanten die bij hun zijn aangesloten, wat mijn inziens dus ook geen klein bedrag kan zijn. Plus het feit dat de Eneco (na informatie bij kenissen etc) bij iedereen maar een verhoging erop doet wat niet een percentage of een vast bedrag is.
Dus is mijn vraag hoe zit dit nu allemaal eigenlijk. Sinds de privatisering is de consument een speelbal geworden van de Eneco. Gaarne zou ik hierover nadere informatie of uitleg willen ontvangen en of dat het tegenwoordig zomaar is toegestaan zonder toestemming/instemming van degene de de betaling dient te verrichten verhogingen door te voeren. Eneco verdient wel een IJskoude douche want iedereen is ervan afhankelijk omdat je deze dienst nodig heb. Eneco gaf ook nog aan dat Essent en Nuon ook deze verhoging hebben opgelegd aan hun klanten. Is het daar ook zon puinhoop??????