Pagina 1 van 1

vodafone slechte service

Geplaatst: 11 feb 2005 16:20
door wanhoopje
ik ben heel erb boos over de manier waarop vodafone met klachten omgaat.Ze vertellen je heel netjes dat je nog tot volgend jaar juni vastzit aan je abbonement.ik heb weinig bereik en kan degene die mij belt,bijna niet of helemaal niet verstaan.volgens vodafone is er niets aan de hand,want ik bel toch?ik heb binnen 2dagen na aankoop al geklaagd over slecht bereik,dat was in juni vorig jaar.ik kan geen kant o

p,en wordt gek van dit gedoe.wie weet een oplossing? :twisted:

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 12 feb 2005 09:37
door Gast
Heb je vantevoren niet gecontroleerd hoe de dekking was in je gebied?

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 12 feb 2005 10:13
door chrisje1
Nu ben ik niet zo thuis in de GSM wereld, en wat daar bij hoort,

Je zou zeggen dat Vodaphone toch een van de grootste bedrijven is op de mobiele telefonie markt,

Je mag er toch van uit gaan dat zo'n grote provider overal dekking heeft,

Als je ons kan vertellen hoe je dit kan controleren, (bijv. op internet site's) zouden we heel fijn vinden, daar ik ook een mobiele telefoon wil kopen, van een bekende goede provider,

Alvast bedankt,

Groeten Chrisje.

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 12 feb 2005 10:52
door Vodafoner
wanhoopje,

Heb je zelf er ook aan gedacht dat als je bij wijze van spreken tussen de koeien woont vanzelfsprekend minder dekking zal hebben.
Voor wat betreft je onbereikbaarheid, je kunt met je toestel gewoon zelf je netwerk kiezen als dat van Vodafoniet niet toegankelijk zou zijn.

Ik kan zo voor je tjekken of je wel of niet dekking zou hebben.

Mvg,

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 13 feb 2005 00:22
door wanhoopje
Beste Gast,bedankt voor je reactie,


Ja in de winkel van de phonehouse vertelden ze mij dat de dekking helemaal goed was.
Ze tjekken dat op je postcode.

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 13 feb 2005 00:26
door wanhoopje
Hallo Chrisje1,

Ook jij bedankt voor je reactie!
De beste tip die ik jou kan geven:Neem een telefoon op proef!
Deze mogelijkheid is mij destijds niet gegeven,maar schijnt wel mogelijk te zijn.

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 13 feb 2005 00:33
door wanhoopje
Dankjewel voor je reactie!

Erg aardig dat er mensen zijn die me denken voor een oplossing!
Natuurlijk denk je zelf wel overal overna,en inderdaad ik woon zogezegd
tussen de koeien,maar als je toch in de phonehouse verzekerd wordt dat je bereik helemaal goed is op je postcodegebied,dan neem je dat
maar aan. [ik tenminste]

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 15 feb 2005 13:57
door januca
Checken op je postcode is onvoldoende. Binnen veel postcodegebieden heb je blinde vlekken waar geen ontvangst is.
Zoeken naar iemand die bij dezelfde provider zit en vragen hoe de ontvangst is, is veel beter. Dat bespaart je voor teleurstellingen.

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 16 feb 2005 22:56
door harryvbos
heb je wel eens een andere toestel geprobeerd,weet je echt zeker dat het aan het netwerk ligt ?? verder lijkt me het meer dan logisch dat je eerst iets controleerd ,praat met je buren etc.. kijk wat hun hebben. !

doe anders een klacht bij geschillencommissie telecom

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 17 feb 2005 00:07
door Fenkie
Ik heb al jaren een abonnement bij KPN.

Vorig jaar overgegaan voor een abonnement van 1 jaar (gelukkig maar) bij Vodafone. Resultaat, slechte bereikbaarheid, geluid valt regelmatig weg etc. Met KPN had ik dit nooit. Dus eind van dit jaar weer terug naar KPN en v.w.b. Vodafone.... Nooit meer!

Fenk.

Re: vodafone slechte service

Geplaatst: 21 feb 2005 11:07
door Gast
Telefonie is een zaak opzich. Zoals meerdere al hebben aangegeven dien je voor je een abo. afsluit goed na te gaan of je wel dekking hebt. Dekking is niet het enige waar het bij telefonie omgaat. Ook het toestel wat je hierbij neemt kan problemen veroorzaken of zelf simkaarten kan een probleem zijn.
Dat de Phonehouse jouw wel of niet fout heeft voorgelicht is iets wat aan hun ligt. Dit is niet af te schuiven op Vodafone.

Wat ik niet begrijp is dat je niet gebruik hebt gemaakt van de 48 uurs opzeg regeling. Je kan het toestel+abo 2 dagen testen. In die 2 dagen kun je nagaan of jouw gekozen provider jouw biedt wat je zocht.
Zoniet dan breng je alles terug en zie je af van je aankoop.
Het is een service die bijna iedere provider biedt.
Als je dan na zeg 3 weken met die klacht komt ligt dat aan jezelf. Uit ervaring kan ik je vertellen dat Vodafone dekkingsklachten erg serieus neemt en willen ze zelfs na de 48 uur niet moeilijk doen over het opzeggen van je abo. Het is wel zo dat je via een verkooppunt van zeg Phonehouse je wel afhankelijk bent hoe serieus zij het opnemen.