LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nikken

Ongelezen bericht door antileugens »

Interessant artikel.

Dit is ook interessant:
http://www.upi.com/Science_News/2008/01 ... 199474362/

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

NIKKENS NETWERK

MAGNETISCHE PRODUCTEN VOOR GOEDGELOVIGEN

http://www.skepsis.nl/nikken.html

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nikken

Ongelezen bericht door antileugens »

Het herhaaldelijk plaatsen van dezelfde link (in dit geval 7 maal) is een overtreding van de forumregels:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=77 ... ubmit.y=11

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Ach antileugens, toch wel handig dat deze link weer is doorgegeven! Hoeft een geïnteresseerde niet 38 pagina's door te lezen. Trouwens knap dat jij dit allemaal bijhoudt, de link is maar liefst 7x geplaatst! Exell-sheetje??

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nikken

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee hoor, er zit een zoekfunctie op dit forum.
En aangezien MLMangel zelf heel vaak zit te ageren tegen mensen die vaak dezelfde links plaatsen dacht ik...laat ik hem eens een koekje van eigen deeg geven.

Ik hou er nou eenmaal van als mensen niet met twee maten meten en als je een beetje hebt opgelet heb je kunnen constateren dat ik dat zowel naar de voor- als de tegenstanders doe.

Bovendien probeert MLMangel de indruk te wekken dat de focus bij Nikken op het magnetisme ligt terwijl iemand die daadwerkelijk distributeurs van Nikken heeft ontmoet weet dat het gewoon mooie sieraden zijn die, als het een beetje mee zit, je ook nog beter laten voelen. Dat verhaal laat hij angstvallig weg want tja, dat past niet in zijn aanvalsstrategie.

Ach, hij is wel vaker op onwaarheden en regelrechte leugens betrapt.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Antileugens, als het je niet bevalt dat ik informatie meermaals onder de aandacht breng, ga dan naar de moderator, en doe daar je beklag.

Ik heb Nikken distributeurs gekend, het draait om magnetisme. Als dat niet lukt proberen ze het te verkopen als sierraden. Allemaal gebakken lucht, pure oplichting.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Beste antileugens,
Ik heb een aantal berichten doorgelezen en tot mijn spijt moet ik je zeggen dat jij nou niet echt neutraal bent. Als naar een artikel tégen een bepaald merk wordt verwezen geef jij niet een analyse over het artikel waarom dit wel of niet correct is, nee jij verwijst naar het feit dat deze link al 7x !! geplaatst is.
Ook valt mij op dat áls er een discussie is en jij in het nauw wordt gedreven op jouw woorden en uitspraken, jij ineens anderen beschuldigd van chatgedrag en dreigt de moderator in te schakelen. Niet echt een oorkonde voor neutraal gedrag.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nikken

Ongelezen bericht door antileugens »

Beste Cynthia,

Dan heb je klaarblijkelijk niet goed opgelet want als je dat wel gedaan had had je opgemerkt dat:

1. Ik alleen naar de moderator stap nadat ik mensen meerdere malen heb gewaarschuwd en ze doorgaan met regelrechte leugens of grove overtredingen van de forumregels
2. Ik iedereen (voor- én tegenstanders) die niet onderbouwde stellingen plaats vraag om onderbouwing. Als je dat als kritiek wilt beschouwen wil je klaarblijkelijk liever in sprookjes geloven dan onderzoeken wat de waarheid is.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik heb mensen gekend die voor Nikken hebben gewerkt, het ging in eerste instantie om het magnetisme.

"Na het bestuderen van 100 wetenschappelijke artikelen concludeerde men dat statische magneetvelden (zoals die van de magnetische hulpmiddelen van Nikken) geen bewezen effect hebben op enige ziekte of aandoening en ook niet helpen tegen pijn." Bron: http://www.skepsis.nl/nikken.html. Toch wel een overduidelijk bewijs dat die producten van Nikken ondoeltreffend zijn.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nikken

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat is de 8e keer. Je schijnt de forumregels aan je laars te lappen.

Maar goed:
a. Dat je mensen hebt ontmoet waarbij het ten eerste om magnetisme ging moeten we maar aannemen. Overigens word je zelfs in het artikel dat je aanhaalt hierop tegengesproken. Ik heb anderen ontmoet waarbij het ten eerste om de sieraden ging en als je je er lekkerder door voelde was dat mooi meegenomen. En eerlijk is eerlijk; het zijn mooie sieraden
2. Er is nog nooit, volgens dit artikel http://www.kwakzalverij.nl/144/Acupunctuur, een wetenschappelijk onderzoek geweest dat heeft bewezen dat accupunctuur werkt. Toch word het vergoed door (vrijwel) alle ziekenfondsen. Het lijkt me dan ook zinniger dat je daar tegen ten strijde trekt want met die onbewezen kwakzalverij krijg je zelfs geen mooi sieraad op de koop toe :wink: En er zijn heel wat meer mensen die daar instinken en het kost de maatschappij (dus ons allemaal) bakken met geld.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Inderdaad, accupunctuur en natuurgeneeskunde wordt door de ziektekostenverzekeringen vergoed. Skepsis stelt dat het niet te bewijzen is of deze geneeswijzen iets doen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het placebo-effect, als je 100% gelooft in de meerwaarde van de artikelen van Nikken en stelt dat dit heilzaam voor je is, is dat natuurlijk prima. Maar dat wil niet zeggen dat magneten wérkelijk iets doen in het lichaam. En daarnaast verwijst Skepsis nog even haarfijn op het feit dat de prijzen wel héél erg hoog zijn in verhouding met magnetische artikelen die gewoon in de winkel te koop zijn.

En dit is gewoon het probleem met MLM. Van ieder verkocht zooltje is er een hele tris mensen die hier ook van profiteren. Het begint al met 20% korting b.v. die de distribiteur op de verkoopprijs krijgt. Maar in werkelijkheid is de prijs af-fabriek b.v. slechts 5€ maar door alle lagen die er ook een stuiver aan moeten verdienen, heeft het eindprodukt uiteindelijk een belachelijk hoge prijs, en dit geldt voor álle MLM produkten.

Het is gewoon nooit bewezen, en dit zal ook nooit gebeuren, dat magneten een toegevoegde waarde hebben.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nikken

Ongelezen bericht door antileugens »

Je stelt dat de prijs van de producten heel erg hoog is. Maar heb je ze ook wel eens gezien? De meeste mensen die ik ken die ze gekocht hebben vinden het mooi spul en zeker de prijs waard. Dat het ook nog eens een heilzaam effect zou hebben is dan mooi meegenomen.
Je verklaring van de hoge prijs slaat nergens op (als de prijs al hoog zou zijn).
Zoals iemand anders (een tegenstander van MLM) hier zo mooi heeft laten zien in het geval van Nike, is de tussenhandel tussen fabrikant en consument in de reguliere handel heel wat kostbaarder dan die in MLM. Bovendien verkoopt Nikken tal van producten die niet eens in de winkel te koop zijn.

Je stelling is dus niet erg goed onderbouwd (zeg maar gerust NIET onderbouwd'

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

De magnetische schoenen van Nikken zijn foeilelijk.

Enig heilzaam effect ontbreekt, het is pure oplichterij. Gelijkaardige prullen kan je veel goedkoper op de rommelmarkt kopen. Wie geeft er nou meer dan 1.000 euro uit aan een matras?!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Dealing with cancer in the body-mind-spirit way: re-emerging ancient tools for healing & relaxation

http://www.examiner.com/x-2858-Seattle- ... relaxation

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nikken

Ongelezen bericht door antileugens »

Pure forumvervuiling.

Gesloten