LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] supertevreden over smart!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
smartrijder

supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door smartrijder »

Ik heb de uitzending nog niet gezien, maar ik heb wel al een beetje kunnen concluderen waar het allemaal over gaat. Ik rijd al sinds het begin Smart, al 7 jaar, en al 4 jaar met mijn 2e. Ik heb met de 1e 51.000 kilometer gereden en met mijn huidige 67.500 kilometer, maar heb nog nooit grote problemen gehad.
Een vriend van me rijdt een Smart met 116.000 kilometer en nog altijd met de originele motor. Hij (en ik ook) rijdt de Smart altijd goed warm voordat hij boven de 4.500 toeren komt, wat niet moeilijk is, en laat de motor altijd een minuutje uitblazen voordat hij hem uitzet na een pittige rit, in verband met het afkoelen van de turbo.
Ik heb ook de verhalen gehoord van mensen die na 40.000 kilometer een 'nieuwe motor' nodig hadden, maar dat zijn ook degenen die dus niets om auto's geven en niet van hun auto houden. Een geliefde geef je toch ook regelmatig aandacht en behandel je zoals zij/hij behandeld hoort te worden.
De Smart is eindelijk een auto waarop ik verliefd ben geworden en dat is nooit overgegaan en ik betwijfel het of dat ooit zal gebeuren. Velen om mij heen kijken minachtend naar mijn Smart, maar als ze er ooit in gezeten hebben, verbazen ze zich over de ruimte, en als ze er dan in rijden, vallen ze helemaal van de ene verbazing in de andere, want dat is een openbaring!!! Ik adviseer dan ook iedereen een keer in een Smart te (proef)rijden en te ervaren wat een enorm plezier die auto biedt. Ik garandeer dat velen van jullie voor de Smart zullen vallen zoals ik en vele anderen (getuige www.smartforum.nl) met mij hebben gedaan.

Nooit meer wat anders voor mij!

hotrod

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door hotrod »

Ook ik ben lid van www.smartforum.nl en het in grote lijne eens met hetgeen smartrijder zegt rustig warmrijden en even laten afkoelen

ik ben echter van mening dat de dure reparaties veroorzaakt worden door het niet kunnen of willen van de smartcenters.

een nieuwe turbo monteren is voor hun eenvoudiger en goedkoper en voor de klant duurder als het lassen van een gescheurd inlaatspruitstuk wat maar een paar tientjes kost.

en er te eenvoudig gezecht wordt er moet een nieuwe motor in bij een verbrande klep terwijl er dan ook een koprevisie kan plaatsvinden

zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken waarvan ik weet dat het smartcenter ze helaas niet uitvoerd.

maar dit wil niet zeggen dat de motor van de smart slecht is ook ik heb nu al 57000 km op mijn smart uit 1999 staan zonder 1 probleem en er wordt regelmatig stevig mee gereden

ik hoop ook dat smart en dcnl er niet te slecht uit komt en er een oplossing voor eventueel gedupeerden komt

groeten Gerrit

JoostHenze

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door JoostHenze »

Smart is een geweldig product, de Smartcenters zijn helaas voor VEEL VERBETERING vatbaar. Slechte bereikbaarheid van de werkplaats om een afspraak te maken, niet mogelijk om reparaties en extra´s te betalen met je creditcard (vreemd voor een bedrijf met zo´n moderne uitstraling). Wel prima is de ruimte als je even moet wachten op een kleine beurt of reparatie, koffie/thee/fris etc. Met de eerste Smart (1998) heb ik veel problemen gehad, maar dat kwam door ondeskundig personeel van het Smart Center Amsterdam Zuid Oost. Zeer vriendelijk bij de verkoop en alle reparaties, maar de problemen oplossen ging niet. Alles viel onder de garantie en het heeft me niets gekost (behalve tijd) maar daarvoor koop je geen (demo-model) bijna nieuwe auto. Iedere drie weken stond ik bij het smart Center, andere Smart mee en een paar dagen later stond hij weer klaar, om vervolgens weer binnen 3 weken terug te moeten. Uiteindelijk werd er een nieuwe motor ingezet (zei men) en reed ik 9inderdaad 3 maanden probleemloos. Ondertussen waren we verhuisd en toen de Smart weer problemen gaf ging ik naar Nieuwegein. Daar werd mij gezegd dat het kwam door achterstallig onderhoud, DAT KON NIET - iedere maand voor reparatie naar Amsterdam, nog geen 11.000 km op de teller en nog géén jaar oud, wel bleek dat er in Amsterdam gelogen was tegen mij en er helemaal geen nieuwe motor in zat. Behoorlijk kwaad heb ik toen contact opgenomen met de importeur en is alles keurig netjes geregeld, met een HELE kleine bijbetaling kon ik een nieuwe Smart kopen en hebben ze er ook nog eens gratis een Brabus Chip Tune setje ingezet, met deze rijd ik nu alweer 4 jaar rond en heb nog niet één probleempje gehad. Persoonlijk denk ik dat de meeste problemen gevonden worden bij de vele lease Smartjes, personeel heeft daar niet echt een band mee en rijden vaak met zo´n air van "Het is toch niet van mij", particuliere Smartrijders zijn veel zuiniger op hun "karretje" en liefkozen hem, Smart rijden is iets heel apparts.

yomusic
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:39

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door yomusic »

Ik ben zeer tevreden over Smart en de service. Mijn vrouw en ik hebben beiden een Fortwo gehad. Eentje nieuw gekocht en de ander 2dehands. De nieuwe vertoonde kuren aan de motor bij ongeveer 82.000 km. De middelste cylinder liep vast waardoor het hele motorblok onherstelbaar is beschadigd. Na een telefoontje naar de Smart-dealer in Rotterdam werd alles op de achtergrond voor ons geregeld. De auto was binnen een uur weggehaald door de sleepdienst en naar de Smart-dealer in Rotterdam gebracht. Zonder enig probleem werd er kosteloos een nieuwe motor ingezet. Binnen 1 week konden wij weer rijden met de Fortwo. Tijdens het vervangen van de motor kwam men erachter dat de turbo niet best was en het uitlaatspruitstuk gescheurd. Ook deze zijn kosteloos vervangen.
Onze 2dehands Fortwo kreeg problemen bij ongeveer 50.000 km. Deze Smart hebben wij niet gekocht bij de Smart-dealer. De motor had geen compressie meer en reed als een slak op de weg. De motor werd door de Smart-dealer vervangen ondanks wij deze Smart niet gekocht hadden bij hun. Ook tijdens het vervangen kwam men nog meer problemen tegen zoals uitlaatspruitstuk, startmotor en uitlaatophanging. Alles dus kosteloos vervangen.

V.w.b. de service, die is in de loop der tijd wat minder geworden. O.a. niet teruggebeld worden, dingen in rekening brengen die niet zijn gebeurd (grote beurt) rekening niet doornemen met de klant.

We rijden nu met grote tevredenheid de nieuwe Forfour. Vorig jaar april gekocht en het eerste bezoek aan de dealer moet nog gebracht worden. Probleemloze auto tot nu toe.

Johan

Pol

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Pol »

Hallo,

Ik rijd al smart sinds zijn introductie en ben nu aan mijn 4e smart toe. Mijn eerste en tweede smart hebben elk bijna 75000 km gereden in nog geen 2 jaar, waarbij bij mijn 2e smart een hendel van mijn verlichting vervangen is onder garanatie. Verder geen enkel probleem met deze smarts. Mijn 3e smart was een cabrio, die ik na 7 maanden en 24000 probleemloze kilometers particulier heb verkocht omdat ik een smart roadster ging aanschaffen. Deze had na 6 maaden al 30000 km gereden en mag het nu rustiger aan doen, omdat ik een gebruikte smart uit 2001 heb aangeschaft met ruim 70000 km ervaring. Al met al heb ik al ruim 200000km rijervaring met smart en dat zullen nog vele kilometers meer worden.
Mijn ervaringen met smart zijn alleen maar positief, hoewel het onderhoud sinds de invoering van de Euro niet goedkoop meer is. Goede werkplaatsservice bij SC Utrecht en SC Geleen is mijn ervaring, en vooral in het laatse smartcenter is een fijne klantbenadering.
Vervelend voor de rijders die minder goede ervaringen hebben, ik zou er ook van balen als het mij zou overkomen.
Maar lees eens op autoforums op internet wat voor ellende autorijders hebben met auto's van € 30000 of meer die, vreemd genoeg, veel worden verkocht.
smart is al zijn introductie vaak het middelpunt van kritiek, soms terecht maar vaak ook onterecht. Men moet wel reël blijven en concluderen dat het overgrote gedeelte van de smarts zonder problemen rondrijdt.

Pol

jessica22

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door jessica22 »

Na de uitzending van 14 februari ben ik gelijk achter mijn computer gekropen. Gelukkig heb ik nog geen problemen gehad met mijn smart die ik sinds 05-04-2004 heb. Maar wel wil ik graag wat kwijt over het gelijk vervangen in plaats van repareren en de belachelijk hoge kosten van de beurten bij de smartdealers. Toen mijn auto voor de eerste keert een beurt moest hebben ben ik naar het smartcentrum Rotterdam gegaan waar ik hem had gekocht. Ik geloof dat ze er een kwartiertje naar hadden gekeken en kwamen toen aan met een rekening van 480 euro. Ik schrok me echt kapot en kon me niet voorstellen dat ze aan zo'n klein autootje 3 uur bezig konden zijn en dat dat dan ook nog zoveel geld zou kosten. Ik heb nog eens even nagedacht en heb toen geeist dat ze de beurt zouden stoppen en dat ik hem rijklaar weer mee kon nemen. Allemaal moeilijk gedoe om tijd te rekken en na een uur kon ik hem dan meenemen maar dan moest ik wel betalen wat ze er al aan hadden gedaan dat was dus na een uur 128 euro. Een week later ben ik bij een garage bij ons in de buurt geweest en die heeft mijn autootje een grote beurt gegeven voor 108 euro alles erop en eraan. Ze rekenen bij het smartcentrum dus een uurloon van bijna 70 euro . Echt te belachelijk voor woorden.
Zo wil ik ook mijn geld wel verdienen. Voortaan ga ik dus lekker naar de garage in de buurt en niet 200 kilometer rijden voor schrikbarende hoge rekeningen en bar weinig service.

Jessica

Smartrijder

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Smartrijder »

Heb ook een oranje smart gehad van 1999 heb er 1 jaar in gereden
daarna begaf motor het ook en was hij niet door de keuring
te krijgen. Ik vond het jammer dat dit gebeurt is omdat ik nogal
verzot op het autotje was. De verwachting is mij behoorlijk tegen gevallen,in vergelijking met de prijs die je voor
deze auto betaalt . Ik was er logischer wijs van uitgegaan dat de auto langer dan 1 jaar zou rijden !!!!!!!!!!. Toen auto stuk was heb ik heb ingeruild voor een roadster waar ik nu in rij, vanaf 2003, tot nu toe alleen nog maar de Turbo Stuk gehad. Vind het design van de auto
schitterend ,zowel interieur als exterieur, alleen onderhoud technisch valt de auto me toch flink tegen.( eigenlijk vind ik dat de fabrikant bij dit falen nog veel coulanter moet zijn, heb het idee dat dit een structureel probleem is, wat in de doofpoot is gestopt). De uitzending van Radar heeft gelukkig mn vermoeden bevestigt dat ik niet de enige met dit probleem was.

Smart_Dopey

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Smart_Dopey »

ik heb helaas de uitzending gemist ,maar ik rij sinds 2003 in een smart en heb nog geen problemen ondervonden wordt bij het smart centrum goed geholpen en er is zelfs koffie voor de klanten.lampjes vervangen doe ik zelf niet ,dan betaal ik maar wat extra .

ik heb inmiddels ruim 20000 km gereden en hoop er nog een hoop te maken

en ik ben ook lid van het www.smartforum.nl en www.smart4fun.nl

Wout

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Wout »

Ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben met mijn smart, van jan 2000. Heb ik nu 5 jaar en 42d km. Het olieverbruik viel mij ook op. Maar verder geen problemen met de auto. Het achterruitrubber werd automatisch vervangen de eerste keer dat ik weer bij de dealer was (actie) een keer is de lichtschakelaar defect geweest, onder garantie vervangen verder nix geloof ik. Alles was onder garantie en dan is het handig dat ze het hele onderdeel eruitrukken en een andere erin proppen, maar zodra de garantieperiode voorbij is, zou je wat mij betreft toch wel aan de eigenaar mogen vragen hoe het opgelost mag worden, want dan kijk ik toch naar de poen en niet naar de tijd (zo'n snel tijdperk is dit ook weer niet) Geef het onderdeel dan maar mee, dan frut ik het er zelf wel in, maar ja, ik ben wel handig. Ben je dat niet, dan betaal je daarvoor. Maar da's met alles zo. Een klusjesman heb ik bij mij in huis nog nooit gehad.

Ik houd de olie stevig in de smiezen en hoop op het beste, meer kan ik niet doen aan de situatie.

Ik vind ze in Capelle a/d IJssel trouwens vriendelijk en correct. De werkplaats mag communicatief wat beter.

Toen mijn auto werd afgeleverd waren er precies de stakingen in frankrijk bij de toeleveranciers. Ik heb wekenlang in een prive-demo auto van een van de medewerkers mogen rijden en hij heeft mijn auto persoonlijk thuis afgeleverd. Dat vond ik super.

Smartrijder

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Smartrijder »

Heb ook een oranje smart gehad van 1999 heb er 1 jaar in gereden
daarna begaf motor het ook en was hij niet door de keuring
te krijgen. Ik vond het jammer dat dit gebeurt is omdat ik nogal
verzot op het autotje was. De verwachting is mij behoorlijk tegen gevallen,in vergelijking met de prijs die je voor
deze auto betaalt . Ik was er logischer wijs van uitgegaan dat de auto langer dan 1 jaar zou rijden !!!!!!!!!!. Toen auto stuk was heb ik hem ingeruild voor een roadster waar ik nu in rij, vanaf 2003, tot nu toe alleen nog maar de Turbo Stuk gehad. Vind het design van de auto
schitterend ,zowel interieur als exterieur, alleen onderhoud technisch valt de auto me toch flink tegen.( eigenlijk vind ik dat de fabrikant bij dit falen nog veel coulanter moet zijn, heb het idee dat dit een structureel probleem is, wat in de doofpoot is gestopt). De uitzending van Radar heeft gelukkig mn vermoeden bevestigt dat ik niet de enige met dit probleem was.

vespisti

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door vespisti »

nadat ik de uitzending gezien hebt; heb ik maar een conclusie; wegtrappen dat ding; voor dat geld kan je wel iets beters kopen; kijk eens naar de japanse hoek; suzuki alto; daihatsu; subaru; enz;hou je nog geld over ook; belachelijk die uitspraak motor hoopt de 150000 te kunnen halen; we leven wel in 2005!; het is toch geen techniek van voor de oorlog?; zelf heb ik een lelijke eend gehad; die haalde makkelijk zonzer revisie de 150000; als je de oliekoeler met een grote beurt maar schoonspoelde; en an die uitspraak; zel zal er wel te hard mee gereden hebben; waar kan dat nog in Nederland?; zit er een mercedes motor in?; volgens mij had die ernaast gelegen; al alles is te zien; dat ze met het ontwerp geen rekening gehouden met de koeling; te kleine oliekoeler?; die mensen die die motorschade hebben; adviseer ik om naar een goed motorevisiebedrijf te stappen; die stoppen er betere spullen in dan orgineel; mensen sterkte met zo'n barrel; na 40000 een nieuwe motor; brrr; rekeningetje van 3000eur;grrrrr!; mijn vespa motorscooter haalt zonder mokken 100000!

Gast

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Gast »

heb smart 1999 en wil hem verkopen maar niemand wil de smart nu nog hebben krijg ik nu garantievan de garage dat mijn motor nog goed is

Gast

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar die jappannertje en kleine europeanen zijn achterlijke gebakjes, daar laat ik mijn hond nog niet in dekken...

Dupsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2005 22:39

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Dupsje »

Mijn ervaringen met mijn Smartjes: superrrr!

Mijn eerste Smart (bj. 1999) heb ik gereden tot 105.000, zonder problemen! De reden dat ik hem toen heb weggedaan was dat ik hem ingeruild voor een cabrio-uitvoering. Deze heeft nu 38.000 gelopen en ook hier nog steeds prima! Gewoon goed je olie bijhouden en effe warm laten worden. Ik rijd probleemloos 30.000 km per jaar! Ben het helemaal eens met smartrijder, voldoende aandacht en weten hoe je hem moet behandelen!

Groetjes Dupsje

jolpat
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:43

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door jolpat »

Ook wij waren tot voor kort tevreden met onze smart.
We zien het als een hobby dus verzorgen we hem tot en met.
Onderhoud en reparatie gebeurt altijd bij het smart center Rotterdam.
Hier heb ik geen klachten over.
Maar bij 30000km bleek dat de motor op was en vervangen moest worden.
Maar goed dat er een balie staat bij de receptie van de werkplaats want ik moest me even vast houden.
Ook bleek de turbo verbindingspijp kapot te zijn.
Dit zou op een kostenplaatje komen van €4000 .
De auto is van jan 2000.
Er wordt niet met een koude motor hard gereden want als mijn vrouw naar haar werk gaat staat ze direct in de file op een afstand van 8km.
Ook zit er al de 5e accu in .
Dit komt door te korte afstanden rijden (maar daar zijn deze auto's op gemaakt).
Uiteindelijk is de motor vervangen voo €600 en ook de verbindingspijp.
Dus de coulanceregeling was voor mij redelijk.
Maar mijn vertrouwen in smart heeft wel een deuk opgelopen

Smartjochie

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Smartjochie »

Eindelijk, er word weer gepraat over de smart.
Wat mij opvalt is dat de tros het woord smart niet goed schrijft, men schrijft Smart, maar het merk is in het leven gekomen met een kleine s, dus smart. Ik ben sinds febr. 2002 een smart bezitter en ik kan niet zeggen , als je normaal met het autootje omgaat, wat best wel veel geld kost, maar dat heb je er voor over als je smart rijd(dus niet zeuren), anders koop je gewoon een auto waar er 100 van in de straat staan. De kosten vind ik in verhouding bij weinig tot geen problemen meevallen. Dat trosradar een doelgroep zoekt met meer problemen is duidelijk hun doelgroep, en dat Daimler Chrysler dat op een coulante wijze zou moeten oplossen ook in financiële zin ben ik ook een voorstander van. Dat de smart bewust is afgezeken, staat ook als een paal boven water! Maar ik ben zeer tevreden over mijn smart en mijn smart center waar ik ALTIJD een goede service krijg en zeer zelden een niet correcte rekening. Dus SMART CENTER DEN HAAG, 1 WARME DOUCHE voor jullie!! O ja, en ik ben ook aangesloten bij een club en forum: www.smartforum.nl

Met vriendelijke groeten,

Frank Bonneur
www.smartjochie.nl

MegaWatt

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door MegaWatt »

een smart is net zoals religie, je gelooft erin of niet. voorstanders denken er (soms tegen beter weten in) te positief over, tegenstanders vinden altijd wel iets om over te klagen. ik persoonlijk rijd graag een smat (cabrio ;-). en ja, ze zijn duur. nou en denk ik dan... anders had ik zo'n heilstaat trabi moeten kopen. een fiets, dat is goedkoop.

en over stijl valt niet te twisten. een ferrari is te krap, een beemer te poenig, laat staan met al die velgen en turbostrepen, spoilers en andere aanduidingen om kleine piemels te verhullen... een smart is mijns bescheiden inziens 2.5 superieure meters automobiel!

de uitzending was wel wat eenzijdig met een opgeklopt biostabiel gevoel erbij. toen de wegenwacht getallen over gemiddelde km's erbij gehaald werden; waar was de panne 10 top? welk merk staat er gemiddeld het meeste op de vluchtstrook?

en laten we hopen dat smart er wat van opsteekt. betere service, auto's en regelingen voor coulance.

allemaal een smart en er zijn geen files meer.

Peter AKA MegaWatt

Smartie Jane

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Smartie Jane »

Ik rijd sinds feb 2002 Smat fortwo. Ik schrok wel een beetje van de uitzending, zeker omdat mijn karretje vandaag voor het eerst gekeurd moet worden. Moet eerlijk zeggen dat ik mij hart een beetje vasthoud voor hetgeen dat komen gaat, omdat ik nogal van doorrijden houd. Laten we hopen dat het mee valt.

In 2003 heeft de lichtschakelaar het begeven, het werd kosteloos vervangen maar heb wel bijna 2 uur moeten wachten zonder dat ze me daar van op de hoogte hebben gesteld, wel vervelend.

Eind vorig jaar is een vrachtwagen langs de bestuurderskant gereden en heeft behoorlijk wat schade aangericht, voor hulp heb ik toen smartassistance ingeschakeld. Nou daar heb je dus ook niets aan. Je krijgt een of andere fransman die een klein beetje nederlands spreekt en zegt vervolgens dat je niet in het systeem staat, waarschijnlijk door de invoer achterstand zei hij, en dat hij me niet kon helpen. Lekker heh.

Eenmaal in de garage voor reparatie vraag ik om een leenauto, heeft u geen recht op mevrouw, terwijl ik daar in mijn verzekring toch voor betaal. Al met al ben ik 4 x heen en weer geweest 1 keer voor vervangen van raam, 1 x voor schade, daarna weer voor rest van de schade omdat ze de helft vergeten waren, en 1 x voor reiniging van de bekleding omdat ze met schuren en polijsten alles onder gespetterd hebben. Heb trouwens de laatste 2x wel een leenauto gekregen en excusses voor de vorige keer, u heeft idd recht op een leenauto. Bedankt heh.

Als je voor een beurt gaat, vraag dan wel even vantevoren wat het gaat kosten en als er iets gerepareerd noet worden of ze even willen bellen. Dit is dus niet vanzelfsprekend weet ik uit ervaring en kwam dus voor een verrassing te staan. Staat op de factuur "uitlijnen" ok het was nodig en ik heb betaald, maar achteraf heb ik het idee dat het helemaal niet uitgevoerd is.

Over de auto zelf heb ik niets te klagen, hij rijdt prima en ziet er kek uit, alleen de service van Smart vind ik om te huilen.

Volgend jaar betaal ik mijn auto af (ik heb financiallease) en ben van plan en daarna te verkopen. Hij wordt me toch iets te klein

Frank P.

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Frank P. »

Gisteren heb ik wat geschrokken gekeken naar de uitzening. Binnenkort was ik van plan om een smart fortwo aan te gaan schaffen. Idd vanwege de compactheid voor in de stad en de lage kosten als brandstof en wegenbelasting. Tijdens het kijken van de uitzending is me echter onduidelijk gebleven over welke motor het nu gaat een benzine of een diesel variant? Zijn er ook mensen die dit soort klachten ervaren hebben met een cdi motor? Voorlopig zal ik mijn aankoop uitstellen en goed gaan overwegen wat andere alternatieven kunnen zijn...

Jochems

Re: supertevreden over smart!!!

Ongelezen bericht door Jochems »

Er moet toch meer geinformeerd worden want een lampje in de klok vv hoeft bij de off Smart centre geen 80 euro te kosten.
En er is wel een schappelijke coulance regeling voor auto's die ouder zijn als 2 jaar (mits natuurlijk bij een Smart centre onder houden,maar dat is toch het zelfde als je broodrooster die je buurman wel effe zal reparen in de garantie periode en daarna geen garantie meer krijgt!!!!_
je moet niet altijd het meest negatieve oplichten en uitbuiten als een soort olievlek.mensen met klachten en problemen hou je altijd het is wel belangrijk om daar niet a'la SBS6 mee omtegaan!!!!

groeten Olaf Jochems

Gesloten