LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting leaseverlies helaas niet voldoende

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
PAYBACK

Stichting leaseverlies helaas niet voldoende

Ongelezen bericht door PAYBACK »

Beste mensen,

Het beste zou zijn als we met z'n allen een grote groep zouden vormen, of dat nu in vorm van een stichting of vereniging is maakt hierbij niet zo veel uit. Belangrijk is dat al het mogelijke ondernomen wordt om deze misstanden op te lossen.

Helaas denkt de Stichting Leaseverlies hier anders over. Daar wordt alleen maar naar het juridisch gedeelte gekeken en vele andere wegen en mogelijkheden worden buiten beschouwing gelaten. De kracht van de groep wordt niet gebruikt om resultaten te realiseren. Vele kansen zijn al onbenut gebleven. Waarom???

PAYBACK heeft dezelfde doelstellingen als Leaseverlies, ook gaan die van ons een stuk verder. Waarom wordt er niet op verzoeken gereageerd om samen te werken en te kijken waar we elkaar kunnen aanvullen en ondersteunen?

Ook hebben wij een vriendelijke brief aan de consumentenbond geschreven, 7 weken geleden, met een verzoek eens een keer van gedachte te wisselen en te zien hoe we hier elkaar kunnen ondersteunen. Tot op heden geen antwoord.

Voor mijn begrip onvoorstelbaar. Willen ze de zaak dan überhaupt oplossen? Of is de zaak te groot?

Het gaat om heel veel geld, dat klopt en het gaat om veel ellende dat hier veroorzaakt is. Deze ellende is wel op te lossen als je wilt en daarvoor open staat. De juridische weg is onvoldoende en niet adequaat voor deze situatie. Hier is visie gevraagd en constructieve oplossingen, handelen en niet jarenlang afwachten.

Leaseverlies heeft deze visie blijkbaar niet. Ik had graag iets anders willen meedelen maar daarom lijkt het me nodig om zich ook bij ons, de vereniging PAYBACK, aan te sluiten.

Er is veel te doen. Laat de tijd en de kansen niet onbenut.

Meld je aan onder http://www.pay-back.nl

Met vriendelijke groeten,

Jurgen Weber van de
vereniging PAYBACK

Sara Etty

Re: Stichting leaseverlies helaas niet voldoende

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste vereniging (dat zijn jullie toch?) Pay-Back,

Lease verlies en eegalease voeren juridische procedures als belangen behartigers. Dat zijn collectieve procedures wat betekent dat ze alleen de algemene lijnen kunnen volgen en niet op idere individuele situatie in kunnen gaan. Zo werkt dat. Daar zijn ze m.i. ook zeer duidelijk over. Dat laat onverlet dat er andere gezamelijke en / of individuele maatregelen en procedures mogelijk zijn. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid en keuze. Maar als colectief ieders individuele zaak aankaarten is onmogelijk ook voor Pay-Back, dan verdrink je in een juridisch moeras. Als collectie moet je proberen een algemeen probleem op te sporen en dat in zijn algemeenheid aankaarten. Ik wens de vereniging oprecht erg veel succes toe in het vinden- en het succesvol uitvechten van die belangen van algemene strekking waar de twee andere stichtingen nu niet aan toe komen. Dat is een zware klus.

Met vriendelijke groet,
Sara Etty

j moret

Ongelezen bericht door j moret »

ik heb me aan gemeld via de site bij pay back hun hadden wel op mij gereageerd dat ik me vervelend voelde en niet wist ik het weekend moest door komen heb ze zelf ook nog telefonisch gesproken dat kan niet bij laese verleis reageren doen hun ook niet op de situatie met de deurwaarder dus ja aan wie zal je mee rhebben dan ga ik me afvragen hij denk niks aan lvs als je hun mailt hoor je weken later pas watt hoe dat met payback is durf ik nog niet te zeggen heb me erpas gister aan gemeld denk ik va hun maandag of z wel bericht krijg met reactie dus ja denk dat payback toch wel gelijk heeft nu

willy

Ongelezen bericht door willy »

ik ben bij alle twee aangesloten maar de meeste reactie op mijn vragen heb ik toch steeds van pay-back gehad, ook het voordeel van hen is dat zij alle lease constructies bekijken en ik heb buiten de Dexia ook andere lopen en moest bij dus wel bij alle twee aanmelden. Het lijkt mij oo veel handiger als iedereen samen gaat werken, hoe groter hoe beter!

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Mijn Winstverdriedubbelaar loopt 20-12-2003 af.
Ben niet op het aanbod van Dexia ingegaan, maar welke stappen moet ik nog meer ondernemen ? Graag een beetje advies in deze.

Ik heb me reeds aangemeld bij Leaseverlies, maar moet ik ook nog een brief naar Dexia sturen?

Margreet

Ongelezen bericht door Margreet »

Joop,
ik heb de wijsheid niet in pacht, maar naar mijn idee kan je rustig afwachten. Je hebt tijd genoeg om de ontwikkelingen te volgen. Die brief naar Dexia kan altijd nog. Misschien moet je eerst een reactie van Dexia afwachten op het feit dat je niet hebt gereageerd en dan verder je strategie bepalen.
Margreet

PAYBACK

Ongelezen bericht door PAYBACK »

Als Dexia nu met deurwaarders komt moeten wij ook met gezamenlijke acties komen. Dit kan alleen maar georganiseerd en professioneel opgezet gebeuren.

Stichting Leaseverlies onderneemt geen acties, wij wel.

DOE JE MEE?

http://www.pay-back.nl

piet

Ongelezen bericht door piet »

Joop en alle andere gedupeerden,
PAYBACK geeft iedereen persoonlijk advies en begeleiding.
De mensen die bij PAYBACK werken zijn vrijwilligers en medegedupeerden.
Wij willen graag een aanvulling zijn op de andere stichtingen en samenwerken om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, zeker voor die mensen die nu in grote problemen zitten en vragen hebben.
Waarom dit niet lukt ?
Ik heb dit in meerdere topics en reacties al vaak aangehaald.
Heb je problemen en vragen, mail naar [email protected] of naar mij.
Wij hebben een advocaten kantoor dat ons bijstaat.
Wij hebben diverse bijeenkomsten gehouden in nederland voor gedupeerden(en zullen dit blijven doen!)
Het raadplegen van advocaten en zaalhuur kost geld.
Daarom vragen wij een bijdrage.
Niet voor ons zelf !
Vanaf het begin ben ik actief bij de vereniging, heb alle bijeenkomsten bijgewoond, vergaderingen, voorbereidingen voor acties enz.
Ik heb hier geen cent voor gevraagd en ontvangen.
Ik geef mijn geld liever hier aan uit als aan dexia !!
Wij hebben bij de politiek , media en openbaar maken van het drama al veel bereikt, maar weten ook dat dit nog maar het begin is.
Achter de schermen zijn wij met veel activiteiten bezig om Nederland op de hoogte te stellen van het aandelenlease drama.
Wij zijn met diverse politieke partijen in gesprek om een doorbraak te forceren.
Wij benaderen kranten om interviews te plaatsen.
Wij benaderen TV programma's voor aandacht en gesprekken.
Wij organiseren demonstraties en ludieke acties.
Ik ben zelf ook lid van lease verlies maar kan niet jaren wachten op een gerechtelijke uitspraak.
IK HEB NU EEN PROBLEEM.
Daarom moet er NU wat gebeuren voor al die mensen die in financiele en geestelijke problemen zitten.
Achter de computer zitten en het Tros Radar forum aanklikken is niet voldoende.
Wij moeten samen in actie komen en dat lukt !
Reageer en SAMEN STAAN WE STERK.
Vecht voor je recht!
De eerst komende actie is de demonstratie in Breda.
De reacties op deze demonstratie op het forum zeggen al genoeg en de aanmeldingen zijn hoger als verwacht.
Ook zijn radio, TV, kranten en de politiek aanwezig.
PAYBACK gaat er voor, nu en straks, door en voor jullie !

Groeten,
Piet

Gesloten