LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smart-S

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
regina V

Smart-S

Ongelezen bericht door regina V »

Ja, ik heb ook een smart, helaas, uit 2002, altijd tevreden gereden totdat mijn linker koplamp het niet meer deed. dan maar even het boekje erbij en de lamp vervangen. er zijn tenslotte lampen bijgeleverd.
Maar nee, het lukt niet. ook niet na anderhalf uur proberen. Dan maar even naar het Smart-centre in Amsterdam.
Ik daar uitgelegd dat ik het niet voor elkaar krijg om de lamp te vervangen. Zegt die man dat het vaker voorkomt, dus ik grap nog dat ik dacht dat het door mijn "haarkleur" kwam. ik kan er dus even op wachten. Ja, bijna driekwartier zijn ze bezig geweest. Geen koffie...
o, ja en ze hebben ook gelijk de olie ververst...En toevallig deed mijn rechter remlicht het ook niet. NOTA: gloeilamp: 1,37 Gloeilamp 7,48
olie:13,09 en Arbeidsloon: 3/4 uur:27,80 BTW: 9,45 totaal: 59,19!!!!
In discussie gaan had geen zin, ik heb het wel geprobeerd. Ik heb allen nog gezegd dat hij zeker wel begreep dat de auto heel snel de verkoop ingaat. SMART- :S!!!! :evil:

Smart_Dopey

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Smart_Dopey »

ik heb helaas de uitzending gemist ,maar ik rij sinds 2003 in een smart en heb nog geen problemen ondervonden wordt bij het smart centrum goed geholpen en er is zelfs koffie voor de klanten.lampjes vervangen doe ik zelf niet ,dan betaal ik maar wat extra .

ik heb inmiddels ruim 20000 km gereden en hoop er nog een hoop te maken

en ik ben lid van het www.smartforum.nl en www.smart4fun.nl

Jan Sch

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Jan Sch »

Het is niet te geloven. Afgelopen deonderdag sputterde mijn 4,5 jaar oude smart. Wegenwacht gebeld en helaas laten afslepen.

VANDAAG gehoord dat de motor naar de kl... is. Geen reparatie mogelijk!

Kosten € 2500+500 +BTW!!!

Waanzin......
Ik rij smart omdat ie zo goedkoop is en niet omdat de auto op is na 50.000 km.

Wie heeft raad???

S. Mart

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door S. Mart »

Who is smarter? The one who is buying, or the one who is selling?

SmartMan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2005 22:57

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door SmartMan »

Jan Sch,

Ik heb mijn Smartmotor laten reviseren bij Autoservice van de Poel in Heemskerk (0251-208581). Prima ervaringen mee.

vr gr
SmartMan

Gast

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb helaas de uitzending gemist ,maar ik rij sinds 2003 in een smart en heb nog geen problemen ondervonden wordt bij het smart centrum goed geholpen en er is zelfs koffie voor de klanten.lampjes vervangen doe ik zelf niet ,dan betaal ik maar wat extra .
Ja .als geld teveel hebt.
:cry:
Maar ik heb het nooit begrepen dat mensen deze veel te dure auto kopen .
Het zijn Mercedes prijzen die nu om begrijpelijke reden zijn naam er niet op wou zetten ,

Gast

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kreeg mijn Smart in oktober 2002 met 18 km op de klok, nieuw dus. Er staat nu dik 110000 op en dat zonder grote problemen. Koplampen zijn wel eens vervangen, de remlichtschakelaar en bij de beurt voor 105000 voor de eerste keer de voorbandjes. De achterbanden zijn nog origineel (wel kaal). Ik rij er zo'n 1000 km mee in de week, waarvan 950 vol gas A2.

Olieslurpen valt ook wel mee. In het begin heb ik nooit olie bijgevuld, dat deden ze geloof ik bij een beurt. Een beurt is mde 15000 km. Nu verbruikt de Smart wel meer olie, ondeveer om de 4000 km een litertje bijvullen.

Service van het Smartcenter is goed, altijd snel geholpen. Koplamjes zelf altijd kostenloos vervangen als ik tussen de beurten door kwam.

Dat het autotje in afschrijving duur is, omgerekend 200 euro in de maand, is naar mijn idee bij alle kleine auto's het geval. Hij is ook eigenlijk niet gemaakt voor wat ik ermee rij, in zo'n korte periode.

Maar eigenlijk ben ik best tevreden over het Smartje.

smart expert?!

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door smart expert?! »

Ik rij geen smart, maar wil toch een aantal dingen erover zeggen ook naar aanleidig van de uitzending.

DC Nederland zat daar als een zielig schaap en werd eigenlijk op een aantal dingen onterecht in een verdom hoekje gezet.

Laten we eerst eens vast stellen waar ze niets aan kunnen doen.

gescheurd spruitstuk van die meneer in de uitzending
De motor is ene zeer compacte 3 dilinder turbo motor. En nu komt het TURBO. Steeds meer merken gaan de turbo gebruiken. De zweden waar er het eerst mee, maar opel, renaul e.d. hebben de turbo nu ook uitgevonden. Ook bij di emerken gaat er vaak wel eens wat mis met die turbo. 95% van de tijd komt dit door de berijder!

Ik bene rvan op de hoogte dat de smart namelijk geen toerenteller standaard heeft en al sje een turbo motor hebt moet je al sd emotor koud is toch echt voor de2500 toeren opschakelen. Maarja hoe controleer je dat dan? Ook inherent aan de turbo is dat als je de auto stop zet dat je het motortje dan een minuutje moet laten draaien om af te koelen.

Nu is het meer regel dan uitzondering dat de turbo bij het uitlaatspruitstuk zit en ja als je deze regels neit goed uitvoerd dan wordt een turbo bij gebruik roodgloeiend en tast het het uitlaatspruitstuk aan. en ja die meot dan als combi vervangen worden en dat meot bij meer merken.


Waar kan DC Nederland wel misschien wat aan doen:

Koeling van het motortje is een probleem gebleken. Maar waar komt dat door. Het oliebad is klein dat is correct en als je niet genoeg olie bijbult gaat het snel. Maar nu viel me 1 ding op bij de mevrouw in het gruwelijk leuek shirt waar zij de definitie van smart op zette. Ze ging pas een keer olie bij vullen toen het lampje gign branden?! Ik kan je evrtellen dat het dnab ij d emeeste merken dan al te laat is en de motor in de soep draait! Volgens mij moet er vast ergens staan dta ej eens per week het oliepeil zelf moet checken? In het insturctieboekje staat vast ergens een onderdeel: onderhoud zelf te plegen?

Nu vind ik het smart ergens wel te verwijten om zo'n klein oliebadje te gebruiken, terwijl de toleranties van de motor niet zo nauw genomen werden in het begin maar ook hier weer het volgende.

Mensen die normaal een auto kopen met een turrbo zijn ook vaak liefhebbers die precies weten heo ze ermee moetne omgaan. Nu ff de smart rijder. Er zijn heel veel leifhebbers voor dat merk maar ook geneog niet. En je hebt toch minimaal ene minuut of 20 nodig om de olie goe dop temperatuur te laten komen. Nu weer even die mevrouw terug t ekomen. Dagelijks van gorichem naar breda. Nou voordat die op de snelweg zit zijn die 20 minuten nog neit voorbij en daarbij als je dan 130 gaat rijden terwijl olie en turbo niet goed warm zijn heeft zijn gevolgen voor JAWEL het olieverbuik.


Waar DCN zeker wel wat aan kan doen:

Toen ik de zuiger zag van een smart rijder wist ik al wat er gebeurd was. In een blok zitten olie kanaaltje en die waren evrstopt geraakt. Als die verstopt zijn wordt het blok te heet. Dan gaat de zuiger kapot en is het over. Olie kanaaltjes kunnen vertsopt raken door het straalgrid wat gebruikt is om het blok te stralen bij de productie, maar ookd oor water wat bevroren is.


Ow ja en nog 1 ding over die vervangsdrift

Jullie hebben helemala gelijk maar reken ff mee.

Lampje evrvangen in klokje kost een uur. uurloon 100 euro onderdelen e.d. 110 euri.

Nieuw klokje 80 euri.

Klantenservice misschien? ja als ze echt service gericht waren deden ze het egwoon rgatis, maar ene lampje van dta klokje vervangen is zo makkelijk nog neit als het lukt want volgens mij zijn de twee helften later vast gelijmd en krijg je dta klokje nooit meer open maargoed waar het om gaat en dat is neit alleen bij smart mensen de vervangsdrift bij dealers.

Repareren is tegenwoordig gewoon duurder dan vervangen bij dealerd door het hoge uurloon van monteurs. Hoe vaak je wel neit ziet dat het uurloon van een reparatie neit 300 euri en het onderdeel vervolgen 15 euri......

ook dit is neit typisch smart.


Mensen zoals zo vaak bij trosradar. E rzijn echt wel een aantal terechte klachten een aantal incidenten die gewoon volledig terecht zijn. Vervolgens worden er klachten verzameld en iedereen vindt zich nogal snel benadeelt. Vervolgens komt er iemand in de buurt die die motortjes reviseert en jahoor die bevestigd het verhaal van trosradar het is volledig de fout van smart en tada het structurele probleem van de smart is ontstaan en dat is meteen het probleem van DCN.

En waar ik me dan helemaal kwaad om maak is dat er dan maar wordt voorgesteld dat alle motoren die voor de 150.000 km stuk gaan kosteloos evrvangen moeten worden. 1 is er dan spraken van ene evrbetering dus meot er zo ie zo bij betaald worden en 2. komop mensen 20 procent van de auto's die rijden hebben de motoren al voor de 150.000 km serieuze klachten gekregen.

Nee DCN hoeft zichzelf op dit punt niks te verwijten. En daarbij is het ook helemala terecht dat ze eisen dat die auto bij hun onderhouden moet zijn. Zou wel lekker zijn ik koop een auto bij DCN laat hem odnerhouden bij un mannetje maar als er dan problemen zijn ga ik weer terug bij DCN nee nee zo werkt het neit ind eze branche en zo heeft het nooit gewerkt ook niet voor trosradar gedupeerde!

Frank P.

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Frank P. »

Gisteren heb ik wat geschrokken gekeken naar de uitzening. Binnenkort was ik van plan om een smart fortwo aan te gaan schaffen. Idd vanwege de compactheid voor in de stad en de lage kosten als brandstof en wegenbelasting. Tijdens het kijken van de uitzending is me echter onduidelijk gebleven over welke motor het nu gaat een benzine of een diesel variant? Zijn er ook mensen die dit soort klachten ervaren hebben met een cdi motor? Voorlopig zal ik mijn aankoop uitstellen en goed gaan overwegen wat andere alternatieven kunnen zijn...

Smartie

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Smartie »

Ook ik heb een Smart en ook is het spruitstuk van de uitlaat kapot geweest zoals in de uitzending. Ik had garantie bijgetekend en deze was net 1 maand verlopen. Uit coulance hoefde ik nog maar de helft betalen! :twisted:

Nu de radio. De auto is van 2000 en mijn zus heeft hem nieuw gekocht en ik weer van haar. Bij aankoop een extra soundsystem. Nu vier jaar later kan ik nog niet zorgeloos van mijn radio genieten. De zender valt steeds weg. Drie keer een nieuwe radio, bellen, kosten om diverse keren naar Smartcenter te gaan.

Toen ik ging klagen vorige week werd mij gezegd dat ik eigenlijk niets mocht zeggen want ik had de auto niet nieuw gekocht, en wat kon ik verwachten van een auto van vier jaar!

Gevraagd of het zeker een hele klus was om er een nieuwe antenne in te zetten. En dit bleek de clou. Het hele dashbord moet er af. :twisted:

Ze gaan dit uiteindelijk doen, maar ben benieuwd. Ook ben ik al toe aan een tweede claxon omdat deze als ik hem nodig heb het begeeft. Ik heb het idee dat er iets met de bedrading aan de hand is, want ook de centrale deurvergrendeling laat het af en toe afweten.

Wat ik wel weet is dat ik nooit meer aan de bar een bakkie ga drinken, maar mijn Smartje niet meer uit het oog verlies. Ik wil wel zien wat ze er mee doen.

Ik ben benieuwd wat er nu uitkomt en eventueel dat ik de helft van de spruitstuk terug krijg!

Grz Harrie

smart kitkat

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door smart kitkat »

Be smart... yeah
Het probleem wat gisteren in de uitzendingen uit is gelicht heb ik precies hetzelfde meegemaakt. In 2002 kocht ik mijn Smart 2e hands (komt uit 1999) met 35000 km op de teller. Ik heb nog specifiek nagevraagd of het geen moeite heeft met iets langere afstanden, maar dat kon geen kwaad.

Al vanaf het begin slurpte de auto olie. Ik ben meerdere keren bij het SmartCentre na gaan vragen wat dat was, want dat hoorde toch niet? Maar volgens de servicemonteurs daar kon het absoluut geen kwaad. Tot ik enkele maanden geleden (met 90.000 op de teller) stil stond en ik te horen kreeg dat de motor vervangen moest worden, met het commentaar 'Als zo'n auto eenmaal olie gaat verbruiken, kan je erop zitten wachten'. 2 totaal verschillende dingen worden er gezegd, door 1 en dezelfde man. Toch frappant. Had net een grote beurt gehad (van €700) èn de garantie was net verlopen. Door veel gediscussieer etc. heb ik het voor elkaar gekregen om de kosten van de motor omlaag te laten brengen naar € 1800. Nog veel geld uiteraard.

Het zou kunnen zijn dat ik een uitzondering op de regel bent maar ik vind het niet kunnen. Ik laat mijn wagentje altijd netjes warmlopen, en voor ik op de snelweg zit ben ik een kwartier a 20 minuten verder. Ik ben ALTIJD naar het Smart Centre geweest, voor zowel kleine/grote beurten als APK. Mijn mening is dat niemand zoveel af weet van de Smart als Smart zelf. Maar dat ze altijd beweren dat een hoog olieverbruik geen kwaad kan, en als de motor stuk is gelopen ik te horen krijg 'als het eenmaal olie gaat verbruiken kan je erop wachten' gaat er bij mij niet in. Ik weet ook wel dat ik niet 3 keer de wereld rond kan gaan met dat ding, maar ik heb echt geen te hoge verwachtingen van mijn karretje, alleen dat ie normaal rijdt en dat de motor de 100.000 kilometer toch wel moet halen.

De heer dubbeldam heeft nu van mij een mailtje in zijn mailbox het is afwachten.... en ik zeg niet dat heel smart niet deugd, maar ik heb duidelijk pech gehad, en met mij nog een heel aantal anderen.

Toch denk ik niet dat je hoeft te twijfelen als je een Smart koopt. Als je een nieuwer model koopt, dan zal die kwalitatief een stuk beter zijn verwacht ik. Het is verder een heel fijn wagentje....

Groetjes

Gast

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Gast »

Begin 2000 kocht ik een nieuwe Smart en Pulse, bij het Smartcentrum in Utrecht. Op de dag dat ik hem kon ophalen stond de Smart niet klaar. En toen hij klaar stond waren de extra's die ik had besteld niet gemonteerd. Daar sta je dan, te wachten op een saai industrieterrein in Utrecht.
Uiteindelijk de auto mee. Heerlijk reed hij en wat was ik trots. Ik ben er zo zuinig op geweest dat mensen dachten dat het toch een 45 km auto was. Bij de eerste beurt zouden er LM-velgen worden gemonteerd. Toen ik op de dag en de exacte tijd van de afspraak kwam hadden ze geen tijd. Alles zat tegen, of ik even wilde wachten. Ik had daar dus wel een vrije dag voor genomen en helemaal naar Utrecht gereden. Ik was er om 10.00 uur 's morgens, pas om 12 uur begonnen ze aan mijn Smart. Meteen namen ze echter pauze. Om 14.00 uur waren ze klaar! En al die tijd (ruim 4 uur!) zat ik in de saaie showroom, gewoon niets te doen! Ik werd geroepen, de Smart was klaar. Maar ... ze hadden de velgen vergeten. En verrek, die waren er ook niet. Die stonden in Amsterdam. De velgen werden opgehaald. Om 16.00 uur zaten ze er onder en reed ik eindelijk naar huis. Op de snelweg merkte ik dat de monteurs en velgen niet hadden gebalanceerd. Wat een stelletje mongolen zijn het ook dacht ik toen. Ik was woest; de hele dag pleite en dan zo terug rijden. Zo rond de 30.000 km merkte ik dat de smart minder trekkracht kreeg. Slechts zelden trok ik volgas op (en alleen als hij helemaal warm was). IK merkte dat de turbo af en toe niet meer floot. Ik meteen een afspraak gemaakt voor weer beurt en de turbo. De monteur die me holp zei letterlijk: is dit pas de eerste keer dat je turbo wordt vervangen??? Dat is toch schandalig? En bij die zelfde beurt, dus bij 30.000 km., moesten ook meteen de fuseekogels worden vervangen. De monteur die daar mee bezig was (een andere) merkte op dat hij dat al bij veel meer Smarts had moeten doen terwijl dat bij deze kilometerstand bij andere merken niet eens wordt gecontroleerd. Tja, voorzover ik mij kan herinneren ging het grotendeels onder garantie maar ... weer een hele dag weg. En die 30.000 km, die haalde ik al het eerste jaar. Dus dit alles terwijl de smart nog geen jaar oud was. En ga me nou niet vertellen dat je maar 10.000 per jaar kunt rijden, puur en alleen omdat de garantie is gesteld op 40.000 km of 4 jaar. Ik heb voor de aanschaf de dealer zelfs gevraagd of de Smart ook voor woon/werk-verkeer geschikt was (80 km per dag. Natuurlijk meneer, we gaan er zelf altijd mee naar Italië.

Zo rond de 40.000 km begon ook mijn smart veel olie te verbruiken. Het werd steeds meer. Zoveel dat ik uiteindelijk heb besloten om de smart maar zo snel mogelijk in te ruilen. Het was inderdaad zo rond de halve liter per 500 km. Natuurlijk meneer, we gaan er zelf altijd mee naar Italië? Dan verbruik je 10 liter olie (heen en terug)!!!

Sjonge, wat was ik blij dat ik hem kwijt was. Ik vond de kwaliteit van de auto en van de dealer/monteurs gewoon ver beneden peil. Erg jammer, want ik was zo trots/blij met mijn smartje.

Voor mij nooit meer een smart, ook geen roadster (coupe). Ik ga er nu gewoon vanuit dat dat ook rotzooi is. En dat voor die prijs. NOOIT!

Heidi Witjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2005 13:01

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Heidi Witjes »

Het lijkt er op dat eens in de zoveel tijd smart onderuit gehaald moet worden. Een jaar of drie geleden waren er berichten in de media dat de glazen daken van de smart spontaan knapten en nu blijken de motortjes van waaibomenhout te zijn. Ik ben altijd zeer benieuwd om hoeveel gevallen het dan daadwerkelijk gaat. Wanneer mensen met een zelfde klacht zich verenigen en gezamelijk het probleem onder de aandacht brengen, lijkt het al snel of alle smarts het euvel bezitten... :?:

Nu wil ik hier niet mee zeggen dat deze klachten 'gevallen van zeuren' zijn. Ik zou het ook zeer vervelend vinden als mijn smart er ineens mee stopt. Toch rijd ik er al vijf jaar en 90.000 km. probleemloos mee rond. (Dat kon ik niet zeggen van een andere auto die wij hebben gehad (een Fiat Punto) en waarvan na 60.000 km. de v-snaar vervangen moest worden en de koppeling helemaal versleten was, met alle kosten van dien.) Desalniettemin denk ik dat je je zelf kan bedenken dat bij een bepaalde km.stand reparaties zich zullen gaan aandienen. Vervelend is het wanneer je smart erg jong is en de garage zich zo star opstelt.

Wat mij dwars zit na het zien van de uitzending is dat er veel nadruk gelegd werd op het olieverbruik. Dit is mij verteld toen ik de auto kocht. Nu ben ik een grote smartfan en probeer zo goed mogelijk voor mijn auto te zorgen. Dit houdt ook in het regelmatig controleren van het oliepeil (en zeker niet pas als het lampje brandt!), rijgedrag aanpassen aan de temperatuur van de motor (ik heb wel een toerenteller er bij gekocht) en op tijd naar de garage voor zijn beurtjes. Het olieverbruik is iets meer dan een gemiddelde auto, maar ik neem dat voor lief.
Daarnaast vroeg ik mij af in welk smartcentre gefilmd is. Ik herken dit helemaal niet. De service van smart, de tijd die genomen wordt om dingen uit te leggen, de vriendelijkheid en de tijd om even iets tussendoor te regelen of te bekijken heb ik altijd als super ervaren. :wink:

Ik vind het jammer dat een aantal smartrijders teleurgesteld is in hun autootje. Ik ben er nog wel heel erg blij mee en ik zou hem voor geen goud willen missen! :D

Gast

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Gast »

Niet alleen de motor is gammel, wij hebben nu soortgelijke problemen met het cabrio dak.

Klachten waren: ratelend geluid bij openen en sluiten van het elektrische dak. Gerepareerd juli 2004.

Klacht kwam terug in september 2004. krijgen we doodleuk te horen dat de eerdere reparatie overbodig was geweest. Ze wisten vanaf het begin al dat dat de klachten niet zou oplossen!

Oplossing volgens Smart: vervanging van het gehele dak a € 3.000,=!!

Sinds september proberen we voet aan de grond te krijgen bij Smart, maar je wordt gewoon behandeld als een klein kind. Er ligt nu een kleine coulance aanbod, maar niet voldoende naar onze zin.
Wij blijven mailen, schrijven etc.

Gast

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Gast »

Nou Heidi... ik wil dan niet OOK zeuren... :D , maar mijn vorig jaar gloedjenieuw gekochte Smartie had na 14.000 kilometer ook al een geheel nieuwe motor nodig!!! Toevallig twee weken geleden is hij vervangen, dus nog onder de garantie. Maar ben er wel erg van geschrokken. Vooral omdat mij verteld werd dat ik het tweede geval was bij wie het gebeurd was, en nu blijkt dat het er veel meer zijn (ik zelf in mijn omgeving ken er al drie bij wie er binnen een jaar een hele nieuwe motor in moest!). En dat zijn allemaal Smarts van NA 2003....

goudhaan

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door goudhaan »

Ik weet na een half jaar Smart rijden nog niet welke olie er nu in moet.

EdvS

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door EdvS »

Momenteel heb ik een zaak bij mijn rechtsbijstand lopen tegen het Smart Center Den Haag.

Wat is het probleem: ik heb een Smart Cabrio Passion uit augustus 2000 waarvan de cabriokap een ratelend geluid maakt als deze gesloten wordt. Smart Center Den Haag zegt dat het ligt aan de motoren en de kabels. Deze worden vervangen á 417,44 Euro. Na 3 maanden is het ratelend geluid terug waarna Smart Center Den Haag mij doodleuk vertelt dat er een geheel hele nieuwe kap op moet aangezien het kunstof huis waarin de motor zit uitgesleten zou zijn. Deze nieuwe kap gaat mij 3000,- Euro kosten. Het gaat hierbij dus om een onderdeel wat toch niet meer dan een Euro of 100,- zou mogen kosten.

Zoals het geval is bij de motorproblemen uit de Radar uitzending van maandag 14 februari wordt hier ook de gehele kap vervangen en niet het onderdeel.

Mijn juridisch gevecht met Smart Center Den Haag is nu de volgende fase ingegaan. Afgelopen vrijdag is via mijn rechtsbijstand een brief gestuurd naar DaimlerChrysler Nederland B.V.. Helaas kwam de Radar uitzending te laat voor mijn specifieke klacht. Maar mocht DaimlerChrysler Nederland B.V. niet ingaan op mijn verzoek dan ga ik ook maar direct de brieven richten aan de heer Huub Dubbelman.

Het riekt mijns inziens naar misleiding van de klant. Toen ik mijn Smart kocht is er nooit verteld dat Smart nooit reparaties uitvoert maar alleen vervangt.

Ik hou u op de hoogte over mijn vorderingen.

rcvo

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door rcvo »

Ook ik ben in het gelukkige bezit van een Smart. Vorig jaar 2de hands gekocht (3de eigenaar) bij Smart Center in Utrecht. Had toen 89.000 op de teller. Keurig onderhoudsboekje en goede voorlichting!
Pas na een jaar rijden weer onderhoud (twee weken geleden). Volgens afspraak uitgevoerd, vriendelijke service en ben tevreden over de kwaliteit. Enige minpuntje was voor mij de factuur. De prijs was wat aan de hoge kant, maar daarover was van tevoren telefonisch contact met mij opgenomen en ik had wat uitleg nodig om de factuur te snappen.
Ik besef echter ook dat dat ruimschoots goedgemaakt wordt door de winst in de brandstofkosten (benzine rijdt ie 1:19 gemiddeld)

Ook heb ik een Kia (Rio). Wat betreft onderhoud en service was ik daar bijzonder goed over te spreken! Kwaliteit goed en prijs nog veel beter! Als ik weer voor de keuze stond zou ik geen Smart meer nemen, maar voor de Kia gaan. Dat heeft echter niet zo zeer te maken met slechte ervaringen met Smart als wel met bijzonder goede ervaringen met Kia!

O ja en wat betreft het olieverbruik. Daar ben ik op alle mogelijke manieren op geattendeerd, ben daarvan dus op de hoogte en houd het in de gaten. Dus heb ik geen enkel probleem gehad.

RCvO

molly

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door molly »

Ja je zal het niet geloven maar hier is dus weer iemand gedupeerd.
Ik heb dus een smart uit 2001 en hij heeft de 70000 km dus ook niet gehaald. Want ook mijn motor was dus aan vervanging toe.

Dit ging mij dus 3600 euro kosten, dit was ik dus niet van plan. En binnen twee seconden kon het ineens voor 1500 euro. Ik vind het echt belachelijkl!!!

En ook mijn spruitstuk heeft zijn eerste apk niet gehaald.
Ik was altijd erg blij met mijn smart, maar heb er inmiddels wel een nare smaak van in mijn mond gekregen.

Laguna-rijder

Re: Smart-S

Ongelezen bericht door Laguna-rijder »

Ik heb de uitzending van 14-2 ook gezien waarin een boekje wordt opengedaan over de Smart.
Het is gewoon schandalig dat mensen zulke slechte auto`s krijgen voor hun geld.
Zelf heb ik verschillende Opel`s gehad, maar dat nooit weer omdat Opel`s mijns inziens gewoon roestbakken en pechbakken zijn. Ze hebben mij ook onnodig geld gekost en ergernis opgeleverd.
Dan zijn er de Ford`s waarvan de motor zomaar spontaan ermee op kan houden doordat de boordcomputer een valse foutmelding geeft en de auto volledig stil valt.
En dan dus nu de Smart weer.
Ik kan de mensen alleen maar het advies geven om bij het kopen van een andere auto te kiezen voor betrouwbaarheid, en je niet te laten leiden door misleidende reclames en eventuele mooie buitenkantjes van een auto.
En al die overbodige electonica in die auto`s tegenwoordig kan ook allemaal weer kapot gaan en voor extra onderhoud zorgen.


[/b]

Gesloten