LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eenmalige machtiging

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
xgerardx

eenmalige machtiging

Ongelezen bericht door xgerardx »

Middels een eenmalige machtiging heb ik een product (minoxidil)besteld bij cheap regaine.
Het geld wordt wel afgeschreven, maar ik heb NIETS ontvangen.
DE postbank zegt dat betrokken forma een recht heeft geld van haar klanten automatisch te incasseren en wil de afschrijving niet ongedaan maken.
Wat kan ik het beste doen.

ta

Re: eenmalige machtiging

Ongelezen bericht door ta »

Misbruik van eenmalige machtigingen kun je het beste melden bij InterPay...
Een bedrijf krijgt toestemming om te incasseren van zijn bank en dat moet worden goedgekeurd door InterPay.
Zodra een bedrijf misbruik maakt van dit recht zal hem dat recht om te incasseren worden ontnomen.
Geld terug krijgen kan eigenlijk alleen via een rechtelijke procedure, in principe moet je aangifte doen van oplichting door het betreffende bedrijf.
Vooral dit laatste is natuurlijk tijdrovend en intensief.

Mijn advies: maak enorm veel herrie, bel het bedrijf en stuur ze email met het feit dat je hun hebt aangemeld bij de internet oplichting sites en dat je hun naam hebt doorgegeven op de Radar-site en de Kassa-site.....

Een bedrijf wat toestemming heeft gekregen om te incasseren is vaak een solide en betrouwbaar bedrijf. De bank neemt echt niet het risico met een oplichter die van elke bankrekening kan gaan incasseren. Een dergelijk bedrijf is vaak erg bang voor slechte publiciteit.

Ik heb even op de site gekeken en gezien dat de meneer Philippi een bankreking heeft bij de ABNAMRO bank. Vanaf die rekening zal hij ook incasseren. Meldt het misbruik aan zijn bank, dat vind hij zeker niet leuk zorg er ook voor dat hij te weten komt dat u zijn bank hebt benaderd
Meldt uw bevindingen ook op het prikbord van pagina's zoals kaalheid.pagina.nl

Kortom, zorg eerst dat u zeker weet dat u bent opgelicht en dat het niet een misverstand is en zorg vervolgens voor een heleboel ellende en wat nog wel zo belangrijk is: breng hem op de hoogte van al uw acties, zorg ervoor dat hij weet dat u het er niet bij laat zitten......

de dupe

Ongelezen bericht door de dupe »

Mij is hetzelfde overkomen.

Ik heb boek besteld by www.personlia.nl.

Bedrag is afgeschreven via eenmalige machtiging - maar het boek heb ik nooit ontvangen.
Ik heb meerdere malen het bedrijf ge-e-mailed + gebeld op mobiel nummer voice mail ingesproken, maar er kwam geen enkele reactie.

Dus gewoon opgelicht dus..............!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

erg hoor, de dupe worden van een bedrijf waarbij de opgegeven internetpagina ook nog eens niet bestaat. Verveelde je je soms?

Gast

Nou gast, ben je een digibeet soms?
Je ziet toch zelf ook wel dat je die laatste punt uit het adres moet weglaten??

Gast

Ik ben geen digibeet, ik beheer een stuk of 6 forums. Ik weet heus wel dat die punt daar niet hoort. Maar desondankts doet die pagina het bij mij niet.

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Bij mij doet 'ie het prima, zonder die punt dan.

Gast

hier doet ie het ook prima

topery

Ongelezen bericht door topery »

http://www.internetoplichting.nl

zonder punt, maar daar kun je wel je punt drukken.....

ddgc

Ongelezen bericht door ddgc »

I am not certain who 'de dupe' is, nor anything about the situation, but I would like for this person to make contact with me so that this issue may be solved.

[email protected]

michel18

Ongelezen bericht door michel18 »

Kun je het niet laten terug boeken door je bank

Gast

De bank kan een aantal type machtigingen terugboeken, de eenmalige machtiging valt hier niet onder en dient door het bedrijf zelf teruggeboekt te worden.

Gast

Vraag:

Hoe zit het met een (eenmalige) online machtiging?,
door een in te vullen op een internetsite.

Een machtiging moet je toch uitprinten en opsturen.
Als het een betrouwbaar bedrijf is incaseren ze het bedrag pas als het produkt verzonden is.

Inky

Ongelezen bericht door Inky »

Ik heb 4 weken geleden een boek besteld bij personlia.nl. Het is een boek met de naam van je kind in de hoofdrol. Het geld werd direct van mijn rekening geschreven maar tot op heden heb ik nog niets ontvangen! Ik heb zojuist weer een mail gestuurd maar ik heb er weinig vertrouwen in. Ik zie nu namelijk op verschillende websites klachten over David Griffith, de persoon achter personlia.

Mijn advies op dit moment aan iedereen is: nooit een boek bestellen bij personlia!

Mocht ik het boek alsnog ontvangen dan laat ik het hier zo snel mogelijk weten!

Dieselboy

Ongelezen bericht door Dieselboy »

Ik hoop dat je het boek zo snel mogelijk krijgt.
Probeer wat info te zoeken over dit bedrijf. Wat stond er in de faq over de machtig?

Inky

Ongelezen bericht door Inky »

Dieselboy,

Wat bedoel je daar precies mee?

Dieselboy

Ongelezen bericht door Dieselboy »

Staat hier iets in over het tijdstip dat ze het (totaal) bedrag incaseren. http://www.personlia.nl/special/pages/conditions.html
Mischien incaseren ze het al vóór de levering / of pas als ze produkt verzonden hebben.

Gast

Vraag:

Hoe zit het met een (eenmalige) online machtiging?,
door een in te vullen op een internetsite.

Een machtiging moet je toch uitprinten en opsturen.
Als het een betrouwbaar bedrijf is incaseren ze het bedrag pas als het produkt verzonden is.
Weet iemand het antwoord al op de vraag :) :) :) ?

ddgc

Ongelezen bericht door ddgc »

Anyone with any problem whatever regarding orders placed, and perhaps paid for, but not yet received, should contact me at [email protected].

It is likely that there was a postal problem or some reason why the order could not be delivered. In any event we are happy to follow up any inquiry and will issue a replacement to fulfill the order whenever it may be determined as necessary.

vertaling

Ongelezen bericht door vertaling »

Iedereen met om het even welk probleem dat wat geplaatst, en misschien nog niet worden betaald die voor, maar ontvangen orden beschouwt, zou me bij [email protected] moeten ñ contacteren. Het is waarschijnlijk dat er een postprobleem of wat reden waren waarom de orde niet kon worden geleverd. In elk geval zijn wij gelukkig om om het even welk onderzoek op te volgen en zullen een vervanging uitgeven om de orde te vervullen wanneer het kan worden bepaald noodzakelijk.
Anyone with any problem whatever regarding orders placed, and perhaps paid for, but not yet received, should contact me at [email protected].

It is likely that there was a postal problem or some reason why the order could not be delivered. In any event we are happy to follow up any inquiry and will issue a replacement to fulfill the order whenever it may be determined as necessary.

Gesloten