Pagina 1 van 1

Koelkast gekoch maar niet meer leverbaar wat nu?

Geplaatst: 16 feb 2005 11:50
door fast-server
Aangezien we een andere koelkast wilden hebben zijn we naar de BCC in Arnhem gegaan.

We hebben daar een koelkast gekocht, omdat deze koelkast bij acht filialen op vooraad was beloofde hij dat binnen 10 dagen bezorgt zou worden.
We zouden nog gebeld worden over de dag van aflevering.
Na acht dagen waren we nog niet gebeld, ik heb toen het dure 0900 nummer van BCC gebeld a 30ct per minuut.
Ik kreeg toen een bandje en ik moestmijn bon nummer intoetsen.
Dit heb ik een paar keer gedaan.
Op de elfde dag heb ik na veel gedoe iemand van BCC aan de lijn kunnen krijgen.

Hij zei: niet op vooraad week 9 wacht even.... sorry is een ander model... de koelkast staat al gewoon op het filiaal in Arnhem, en snap ook niet waarom hij nog niet geleverd is.
Ik stuur ze een e-mail met de vraag of ze u kunnen bellen.

één dag later belt de BCC in Arnhem:
Sorry de koelkast is niet meer leverbaar

Ik zij dat ik daar niet blij mee was omdat we de koelkast echt nodig hebben, en vroeg ook waarom ze dat niet meteen verteld hadden.
Hij had wel een ander alternatief maar dat was 20% duurder.
wij gaan daarmee niet accoord zei ik, en hoe zit het met al die telefoonkosten die wij hebben moeten maken.
Daar hadden ze niets mee te maken.

De verkoper moet volgens mij gewoon zijn afspraak nakomen, en als hij die koelkast niet meer kan leveren alsnog een gelijkwaardig of beter product leveren of zie ik dat nou verkeerd?

Op de bon staat nergens iets over niet kunen leveren


Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Re: Koelkast gekoch maar niet meer leverbaar wat nu?

Geplaatst: 16 feb 2005 13:51
door Michellangelo
Volgends mij is er een koopovereenkomst gesloten. Dat men dan achteraf uw koelkast aan een ander verkocht heeft is niet uw probleem en behoort dat ook niet te worden. Het lijkt mij dat ze u een gelijkwaardig product moeten aanbieden zonder bijbetalen.

Re: Koelkast gekoch maar niet meer leverbaar wat nu?

Geplaatst: 16 feb 2005 16:38
door fast-server
Net bij BCC geweest, gesproken met de bedrijfsleider.

Probleem is opgelost + excuses, we krijgen nu voor het zelfde geld een betere koelkast.

Ze kunnen het wel :D