LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speurtocht naar een strippenkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Strippenkaart

Speurtocht naar een strippenkaart

Ongelezen bericht door Strippenkaart »

De laatste keer dat ik 's avonds met de bus naar huis wilde heb ik na een half uur zoeken naar een strippenkaart maar een kaartje bij de chauffeur gehaald. De strippenkaart is tegenwoordig nergens meer te verkrijgen!!!

Het loket van connexxion was dicht, het NS-loket had geen strippenkaart, het kaartautomaat geeft geen strippenkaart en alle winkels die nog open waren verkochten ook geen strippenkaart. ik heb het idee dat ze vandaag de dag nergens meer strippenkaarten verkopen. Je moet dus steeds vaker een kaartje bij de chauffeur kopen en die zijn stervensduur!

Is dit nou normaal? Je moet reizen met een geldig vervoersbewijs, maar het is bijna nergens te verkrijgen! Kan hier niet wat aan gedaan worden? Of probeert de busmaatschappij op deze manier de kas te spekken?

Gast

Re: Speurtocht naar een strippenkaart

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan strippenkaarten kopen bij het postkantoor, bij de supermarkt, bij de Kiosk. Er zijn genoeg plekken waar je ze kan kopen. Alleen is het slim om dit van te voren te doen en niet op het moment dat je gaat reizen. Ik heb er altijd eentje bij me.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

is zoiezo een goede tip, zorg dat je altijd een strippenkaart bij je hebt dan sta je ook nooit voor verrassingen.

Gast

Geplaatst op 17 Feb 2005 09:38 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Je kan strippenkaarten kopen bij het postkantoor, bij de supermarkt, bij de Kiosk. Er zijn genoeg plekken waar je ze kan kopen. Alleen is het slim om dit van te voren te doen en niet op het moment dat je gaat reizen. Ik heb er altijd eentje bij me.
Let dan wel op de "houdbaarheidsdatum"!!! Wanneer je niet zoveel met OV reist, kan een strippenkaart wel eens zijn geldigheid verliezen (als kaart beschadigd is van bijv. in je portemonnee zitten én 12 mnd na tariefswijziging).

Rosie

Ongelezen bericht door Rosie »

tsja, zo kan men weer uren discussie's houden.
Ook de houdbaarheidsdata's op consumpties zijn ook maar beperkt.
En verder bla bla ze maar verder. 8)

Gast

ik ben het eens met gast.

er zijn inderdaad veel te weinig verkooppunten overgebleven.
bovendien zijn wachttijden op poskantoor en supermarkt relatief vaak lang en vooral in kleine plaatsen ontbreken vaak deze voorzieningen.

bijzonder kwalijk vind ik, dat NS geen strippenkaarten meer via de NS-kaartautomaat meer verkoopt.
Dat was voor mij altijd de snelste manier voor aanschaf strippenkaart, makkelijk te combineren met een treinkaartje, en automaten en NS-stations zijn genoeg. Loketten daarentegen steeds minder.

venantius

rene912

Ongelezen bericht door rene912 »

NS verkoopt geen strippenkaarten meer in de automaat omdat om de haverklap de automaten werden opengebroken vanwege de strippenkaarten.

Gast

Let dan wel op de "houdbaarheidsdatum"!!! Wanneer je niet zoveel met OV reist, kan een strippenkaart wel eens zijn geldigheid verliezen (als kaart beschadigd is van bijv. in je portemonnee zitten én 12 mnd na tariefswijziging).
Ach, dat is straks toch allemaal over als de ov chipkaart er is.

Gast

De laatste keer dat ik 's avonds met de bus naar huis wilde heb ik na een half uur zoeken naar een strippenkaart maar een kaartje bij de chauffeur gehaald. De strippenkaart is tegenwoordig nergens meer te verkrijgen!!!
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Je had natuurlijk ook vooraf een strippenkaart kunnen kopen.
Maar dat zal wel weer uitgesteld zijn.
En je ziet van uitstel komt afstel.

lvwijk

Ongelezen bericht door lvwijk »

ik koop bijna noit strippenkaarten meer omdat deze niet geldig zijn in de buurtbussen. en deze rijden bij ons alleen maar.

Gesloten