LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehandicapten moeten meer betalen !

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
edwin.w
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:39

Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door edwin.w »

Hoe eerlijke is het dat je als gehandicapte méér moet betalen voor je vakantie ? Je kan er toch niks aan doen dat je gehandicapt bent ?

Wij moesten voor de Schiphol taxi bijvoorbeeld twee plaatsen betalen, één plaats voor de gehandicapte zelf en één plaats voor de rolstoel, met als argument dat op die plaats van die rolstoel anders een betalende passagier had kunnen zitten. En toen we uiteindelijk vertrokken was de taxibus nog half leeg ! Klagen helpt niet, je mag mee tegen hun voorwaarden of anders regel je het maar zelf.

Verder hadden we bijna niet met de transfer meegekunt vanwege de rolstoel, pas toen we aangaven zelf de rolstoel wel in de bus te willen tillen konden de meerkosten vanwege een aparte bus voor ons komen te vervallen.

Al met al blijkt wel dat de reisindustrie een gemakkelijk slaatje kan slaan uit de gehandicapte medepassagiers. Dat is discriminatie op lichamelijke kenmerken ! Dat zouden ze eens moeten wagen op huidskleur . . .

Overigens hebben we een heerlijke vakantie gehad met D-reizen ! Alles was perfect geregeld, rolstoel is keurig vervoerd door MartinAir, mooi ruim appartement, alleen dit moest ik toch even kwijt.

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Er is van beide kanten wat te zeggen maar tegenwoordig doet niemand meer iets voor niets dus die taxichauffeur had idd een andere passagier kunnen boeken op die plaats van de rolstoel. Dat dat verder niet gebeurde maakt niet uit.
Dat u gehandicapt bent betekent niet dat andere iets gratis voor u hoeven te doen. Kan wel maar hoeft niet. En in dit geval deed de man het niet.( Klinkt misschien hard maar u bent gehandicapt dus draait u voor de kosten op zal die chauffeur wel gedacht hebben maar niet hij!).
U had misschien ook wat meerdere taxibedrijven kunnen bellen van te voren misschien was er iemand die het anders zou kunnen regelen.
Maar u moet niet denken dat andere mensen u iets gratis gaan geven OMDAT u gehandicapt bent.

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe eerlijke is het dat je als gehandicapte méér moet betalen voor je vakantie ? Je kan er toch niks aan doen dat je gehandicapt bent ?
Hoe eerlijk zou het zijn dat een taxichauffeur extra werk moet doen, of een extra plaats moet afgeven voor hetzelfde geld? Hij kan er toch niks aan doen dat u gehandicapt bent?

edwin.w
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:39

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door edwin.w »

Nou, gratis was het nou niet bepaald ! Wij verlangden géén gratis diensten van de taxichauffeur (was trouwens een heel aardige jongen): de gehandicapte persoon heeft gewoon betaald voor zijn plaats in de taxibus, dat was ook niet het probleem. Bovendien hebben wij zelf geholpen om de rolstoel in de taxibus te tillen, dus het heeft hem geen enkele extra inspanning gekost.

Het probleem was, dat er wel extra betaald moest worden om de rolstoel mee te nemen. Terwijl die gehandicapte persoon er toch niks aan kan doen dat hij zo'n rolstoel nodig heeft. Er waren nog minstens vier stoelen leeg in de taxibus en toch hebben ze ons laten betalen voor de plaats van de rolstoel.

Het zou redelijk zijn als de taxibedrijven er rekening mee houden dat een zeker percentage van hun klanten gehandicapt is en dus van een rolstoel gebruik moet maken.

Waarom zou hetzelfde product (een vakantie) voor een gehandicapte duurder moeten uitvallen dan voor een gewoon gezond persoon ? Dat is toch niet rechtvaardig ?

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Dit heeft niets met rechtvaardigheid te maken maar u kunt natuurlijk niet gaan denken dat andere mensen moeten inleveren omdat u gehandicapt bent. U heeft eigenlijk gewoon pech. Extra kosten zijn gewoon voor u.
Mijn zus heeft een lichtgehandicapt kind dat op zijn 10e nog steeds in zijn broek plast en dus 's nachts een luierbroekje draagt. Wordt ook niet vergoed, is gewwon iets dat extra bij het leven van een gehandicapte komt, u kunt toch niet van de maatschappij verwachten dat we u extra taxikosten ook nog gaan vergoeden. Had u dan door iemand laten brengen denk ik dan.

edwin.w
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:39

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door edwin.w »

Dit heeft niets met rechtvaardigheid te maken maar u kunt natuurlijk niet gaan denken dat andere mensen moeten inleveren omdat u gehandicapt bent.
Maar niemand heeft ook maar iets behoeven in te leveren !? We hebben gewoon betaald voor de gehandicapte persoon (is trouwens al duur genoeg zo'n Schipholtaxi) en hebben zelfs nog zelf de rolstoel in de bus getild. De overige passagiers in de bus (dat was naast ons vieren en de chauffeur welgeteld nog één meneer) hadden nog steeds ruimte zat, want er waren nog minstens vier stoelen leeg. En op de terugweg waren er zelfs helemaal geen andere passagiers.

Ik blijf er daarom dan ook bij, dat een taxibedrijf alsmede de reisindustrie gemakkelijk kunnen verdienen over de hoofden van de gehandicapte medemens.

Overigens raad ik Uw zus aan, om toch nog eens heel goed de voorwaarden van het ziekenfonds of de ziektekostenverzekering te bestuderen. Wellicht dat de luiers toch vergoed worden. Boven de vier jaar hebben kinderen doorgaans geen luiers meer nodig en als er dan een medische oorzaak is waardoor dit toch nodig is, behoort de maatschappij het benodigde materiaal te vergoeden. Ik ken meerdere gevallen waarbij dit gelukt is.

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

nee hoor, het geldt niet voor alle kinderen, mijn zoon heeft een aan autisme-verwante kontakt stoornis en plast soms in broek 's nachts en is al 13, dat wordt dus niet vergoed! Het is niet vaak maar hij draagt gewoon elke nacht zo'n broek omdat ik geen zin heb om 's nachts uit bed te gaan, 1x per maand ofzo. Het is dus niet elke nacht nodig, ik wil dat zelf graag en hij ook. Bepaal ik zelf maar betaal t dus ook.
U wilt met de taxi naar schiphol dan betaalt u dat zelf. Het houdt wel eens op hoor al die vergoedingen, en terecht vind ik. Gaat u toch niet op vakantie, het is geen dringende levensbehoefte die taxi-rit.. Sorry maar zo denk ik er over.

Soon-to-be

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Soon-to-be »

Je wilt weten wat het taxibedrijf erbij in schiet, door de rolstoel mee te nemen.

Ik neem aan, dat het hier niet om een inklapbare rolstoel gaat, want anders zou het gewoon gezien moeten worden als bagage.

Je geeft aan, dat er op de heenweg nog 4 plaatsen vrij waren. Misschien is het wel zo, dat het taxibedrijf nog een gezelschap van 4 personen naar schiphol moest brengen. Ze durfden het niet aan, om ze samen met jullie te vervoeren ivm de extra ruimte die de rolstoel in beslag nam. Deze mensen hebben ze dus met een andere taxi moeten vervoeren. Dit houdt dus in> een extra auto inzetten, extra benzine, extra chauffeur, extra kosten dus.

Je geeft aan, dat er op de terugweg niemand bij jullie in het taxibusje zat. 4 personen zonder rolstoel zijn te vervoeren in een (groter type) auto. 4 personen met rolstoel> daar is een busje voor nodig. Extra kosten dus.

Vind u het in deze gevallen rechtvaardig, dat het taxibedrijf voor deze extra kosten op zou moeten draaien?

Ik vind het in ieder geval niet rechtvaardig, dat de maatschappij op moet draaien voor extra kosten die mensen (bijv. gehandicapten, maar er zijn nog meer groepen) moeten maken om op vakantie te gaan.

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind ook dat u dat maar zelf moet betalen, gehandicapten denken soms dat de maatschappij voor al hen (extra) kosten moet gaan opdraaien. U bent gehandicapt dus kosten zijn voor u!
Ik ben niet gehandicapt en heb ook wel eens wat war ik dan mooi zelf voor op moet draaien. Dus niet zeuren en ik wat ik daar boven zag staan, een taxirit is geen eerste levensbehoefte maar en luxeprobleem, dus laat je brengen door een ander en je hebt daan geen extra kosten of betaal eens wat zelf want volgens mij wordt er al genoeg voor u betaald door anderen en krijgt u al genoeg korting!

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Zo denkt de maatschappij dus over de gehandicapten! Werkelijk schandalig! Maargoed, daar leven WIJ dus in. Ikke, ikke enz!

Toch sterkte ermee Edwin! :wink:

mve
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 jan 2005 20:37

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door mve »

Jullie moeten allemaal niet zo kletsen todat je zelf in zo'n situatie terecht komt maar oh dan lullen jullie zo niet meer.
En het verhaal wat ik las over dat het taxibedrijf een extra auto in moest zetten hahahahah tuurlijk weet je als je er de ballen vanaf weet hou dan lekker je mond.
Het is niet te hopen dat jullie ooit zoiets mee moeten maken.
Edwin succes

edwin.w
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:39

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door edwin.w »

Dank jullie wel voor jullie interessante reactie's ! Toch fijn dat er zo'n discussie ontstaat . . .
U wilt met de taxi naar schiphol dan betaalt u dat zelf. Het houdt wel eens op hoor al die vergoedingen, en terecht vind ik. Gaat u toch niet op vakantie, het is geen dringende levensbehoefte die taxi-rit.. Sorry maar zo denk ik er over.
Ik vraag toch ook helemaal niet om grátis met de taxi mee te mogen ? Integendeel, ik heb gewoon voor alle vier personen de normale prijs betaald net zoals iedereen.
Misschien is het wel zo, dat het taxibedrijf nog een gezelschap van 4 personen naar schiphol moest brengen. Ze durfden het niet aan, om ze samen met jullie te vervoeren ivm de extra ruimte die de rolstoel in beslag nam.
Dit is pure speculatie van Uw kant.
Je geeft aan, dat er op de terugweg niemand bij jullie in het taxibusje zat. 4 personen zonder rolstoel zijn te vervoeren in een (groter type) auto. 4 personen met rolstoel> daar is een busje voor nodig. Extra kosten dus. Vind u het in deze gevallen rechtvaardig, dat het taxibedrijf voor deze extra kosten op zou moeten draaien?
Ook dit is pure speculatie van Uw kant. Dit bedrijf vervoert klanten naar Schiphol nou éénmaal met een taxibusje. Dat busje is uitgevoerd als een +/- tienpersoons busje, zodat het bedrijf ritten kan combineren en zo natuurlijk voordeliger uit is. Toevallig was er op de heenweg slechts één andere meneer op hetzelfde tijdstip en op de terugweg zelfs helemaal geen andere klanten tegelijkertijd, anders hadden ze die echt wel meegenomen, daar was ook nog plek zat voor ! De chauffeur was een aardige jongen, die als bijverdienste in het weekend op die taxibus reed. Aangezien er verder toch niemand in de bus zat, hebben we dus even met hem zitten kletsen over zijn werk. En op de terugweg hadden we toevallig precies dezelfde chauffeur.
Ik vind ook dat u dat maar zelf moet betalen, gehandicapten denken soms dat de maatschappij voor al hen (extra) kosten moet gaan opdraaien. U bent gehandicapt dus kosten zijn voor u!
Ik wens U niet toe dat U ooit gehandicapt raakt, maar het zou wel goed zijn als U zich eens realiseerde wat voor extra kosten gehandicapt zijn eigenlijk wel met zich mee brengt waar geen enkele vergoeding of zelfs maar tegemoetkoming tegenover staat . . .
Toch sterkte ermee Edwin!
Dank je wel.
Het is niet te hopen dat jullie ooit zoiets mee moeten maken.
Edwin succes
Ook bedankt.

Snoesje

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Snoesje »

En weet je wat het ergste is Edwin? Je zult maar "normaal"geboren zijn en op oudere leeftijd gehandicapt raken. Dit is een collega van mij toendertijd 45 jaar oud, overkomen.

Hij rijd op een ventweg met zijn fiets en wordt van achter aangereden en komt met zijn hoofd heel lelijk ten val. Nu heeft hij geen controle meer over zijn spieren en wat al niet meer. Zit nu ook in een rolstoel voor altijd! Zo van de èèn op andere dag!

Met andere woorden, zijn leven en dat van zijn gezin, zijn geheel verwoest. Ze maken er natuurlijk zelf nog wel wat van, maar ik wil hier maar mee zeggen, het KAN IEDEREEEN overkomen.

Dit heeft misschien niks met dit onderwerp reizen te maken, maar ik wou het toch wel even zeggen.

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben niet gehandicapt en ik heb t ook zwaar in deze maatschappij. Op de een of andere manier val ik buiten alle tegemoetkomingen voor wat dan ook.
Ik denk dat als je gehandicapt ben je andere kosten hebt dan een niet gehandicapt persoon. Ik vind dat iedereen veel kosten heeft.
Alleen als de mensen ook maar iets hebben dat willen ze dat afwentelen op de maatschappij, Ik wil nog dit ik wil nog dat en iedereen maar betalen voor allerlei aanpassingen.
Dit met die taxi vind ik gewoon een luxe probleem en nog wordt er door u maar ge zeurt over weer gratis iets voor u doen. Heb daar gewoon genoeg van, bah!

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor, maar wat een gemiep zeg! Hoe krijgen we als groep gehandicapten het verkeerde stempeltje opgedrukt? Juist, door onrealistische eisen te stellen.

Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben dus gehandicapt, ga oa rollend door het leven. (of zoals ik altijd zeg; mijn leven gaat op rolletjes! :D ) Dat je voor een transfer zelf moet betalen indien je niet met de geëikte bustransfer meekan? Niet meer dan logisch lijkt mij! Immers; je boekt zélf een bepaalde pakketreis met bepaalde voorzieningen. Voldoen die níet aan je eisen, dan zul je het daar zelf mee moeten doen. Als rolstoeler houdt je bij het boeken van je hotel/appartement rekening met de bereikbaarheid, dat vinden we allemaal logisch. Niemand boekt een hotel wetende dat er een megatrap voor ligt, en dan vervolgens eist dat men de trap dag en nacht op en af getilt te worden. Nee, dan boek je het hotel er naast dat misschien 10 euro per nacht meer kost, maar toegankelijk is, en voldoet aan je eigen specifieke reiseisen. Waarom eisen we in ene wel gratis vervangend vervoer? Want daar hebben we het over; vervángend vervoer. Extra kosten dus voor de reisorganisatie, die niet in de voorwaarden zijn opgenomen waar je als klant voor getekend hebt. Joh, die paar euro transfer kan er ook wel vanaf, vakantie kost evengoed wel dat het klapt.

Voorbeeldje? Wij waren welgeteld een 55 euro kwijt voor een retourtransfer van Faro-Airport naar bijna de Spaanse grens voor 3 personen. Veel geld? Ach, voor een taxi uiteraard niet. Bovendien; je zit een stuk lekkerder als in de bus, doet in ene nog maar 3 kwartier over de rit over een lekker vlakke snelweg ipv 2 uur in een snikhete bus over een hobbelige kustweg waar je eerst alle andere gasten bij elk complex mag gaan afzetten. Service door de chauffeur, geen getil dus met koffers, nee die 55 euro das een schijntje voor wat je er voor terug krijgt en op je totale reissom. (alsin; als je om 55 euro een vakantie moet laten schieten dan denk ik dat je eerder je vakantie-eisen moet bijstellen omdat je budget simpelweg niet toereikend is)

2 plaatsen betalen binnen nederland bij taxivervoer? Tja, rolstoelers weten over het algemeen dat je geen schipholtaxi moet boeken als je met een rolstoel wilt reizen (ook bij vervoer richting Schiphol) maar een bedrijf dat bekent is met rolstoelvervoer. In die gevallen wordt er gewoon in de rolstoel vervoert (mits mogelijk medisch) en dus niets extra gefactureerd. Kan er niet in de stoel vervoert worden, dan wordt er niet gerekend indien er sprake is van een "inklapbare" stoel die in de standaard bagageruimte zal passen. Pas als de stoel daadwerkelijk een zitplek (lees; potentieel inkomstenbron!) inneemt zal het kosten. Logische gang van zaken, hetzelfde geld namelijk voor bijv ziekenfondsvervoer bij rolstoelgebruik! Is er om wat voor reden dan ook méér ruimte nodig (of medische alleenreisindicatie bijv) voor bijv een voorziening als rolstoel, of voor een meereizende begeleider dan moet de verzekeraar voor 2 personen afrekenen.

Hetzelfde geld ook mbt bijv vliegtuigstoelen. Meer stoelen nodig? Meer stoelen betalen. Of dit nu is omdat er een been omhoog moet, omdat je te veel overgewicht hebt, of omdat je liggend vervoert dient te worden, je betaalt voor de plaatsen die je gebruikt. (ook bij liggende repatriëring betaalt je verzekeraar bijv meerdere stoelen) Niets discriminerend aan, puur economie.

Laten we aub eens realistische eisen gaan stellen als gehandicapten zijnde. Wij willen serieus genomen worden als zijnde volwaardige klant en volwaardig mens in zijn algemeenheid? Er is genoeg daadwerkelijke scheefgang op gehandicaptengebied, laten we aub niet de plank finaal misslaan en onszelf hiermee schade berokkenen door over dit soort dingen te miepen.

Discriminatie van gehandicapten op vakantie? Ach, ik reis erg veel op allerlei manieren, als rolstoelster. Ik verblijf op veel verschillende plaatsen. Maar nergens is het goed geregeld als in vlucht-, georganiseerde vakantiepakketten-, en vakantiebestemmingsland. Neem alleen al het feit dat men bij luchtvaartmaatschappijen bij upgrades eerst kijkt naar rollers etc. Krijgt mijn buuf nooit aangeboden. Personeel wat allemaal net een stukje sneller voor je de benen uit het lijf loopt, golfkarservice op de luchthaven, noem het maar op. Hooguit met je koffer kan er wat mis gaan, maar dat overkomt ons allemaal een keer :roll: , gehandicapt of niet.

(Ps voor ik het verwijt krijg; ja ik weet wat zaken in het dagelijks leven kosten, en nee ik verdien geen bakken met geld, maar mag het doen met een WAO-uitkering)

edwin.w
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:39

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door edwin.w »

Nou, ik ben blij dat we normaliter altijd lekker gaan kamperen in Frankrijk en niet overgeleverd zijn aan die geldwolven uit de reiswereld, die over de ruggen van een minderheid van gehandicapten een slaatje proberen te slaan uit anderman's ellende.

Vanwege een feestelijke gelegenheid hebben we ons eens een keertje verwend met een fijne vliegreis en echt, we hebben een heerlijke vakantie gehad hoor (met dank aan D-reizen, MartinAir, Sol hotels, en vele anderen), maar het viel me wel op dat, in grote tegenstelling tot bij kamperen, bij de vlieg- plus hotelreizen alles wat ook maar even anders is dan standaard, meteen flink veel geld kost.

Zo zaten wij in het vliegtuig bijvoorbeeld nét achter het schot, waarmee de goedkope klasse wordt afgescheiden van de dure klasse. In dat schot zit een "instulping" van zo'n 10 cm. En zulke stoelen durven ze dan met een flinke toeslag te verkopen als "extra beenruimte" !

Doordat we bij kamperen lekker alles zelf kunnen regelen heb je van zulke uitwassen geen last. De hele vakantie kost ons dan ook geen cent meer als wanneer we alle vier "gezond" geweest waren in plaats van één gezinslid in een rolstoel.

Nee, meer dan de reis er naar toe en het verblijf ter plekke zijn we niet kwijt. Eten moet je immers thuis ook en dat kun je net zo goedkoop of duur maken als je zelf maar wilt. En zo kunnen we voor het geld waarmee iemand anders net 10 dagen met een vliegreis mee kan, als we zouden willen wel vier weken kamperen. En als ik dan extra beenruimte nodig heb dan schuif ik gewoon zelf m'n stoel een stuk naar achteren !

Soon-to-be

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Soon-to-be »

Grappig, dat als je een tegenreactie geeft, dat je dan niet weet waar je het over hebt.

- Dat ik zelf maar eens in zo'n situatie terecht moet komen> ook ik ben rolstoelafhankelijk
- Dat ik geen verstand heb, van hoe het werkt met taxi's> mijn vader heeft een eigen taxibedrijf

En ja> mijn opmerking over hoe een taxibedrijf extra kosten hierdoor zou kunnen hebben waren speculaties> daarom zei ik ook MISSCHIEN.

Edwin speculeert op dezelfde manier, door te stellen dat het taxibedrijf hier GEEN extra kosten door heeft. Alleen verkondigt hij dit als waarheid.

Er wordt hier dus weer een hoop geroepen wat nergens over gaat. Dit bewijst het maar weer eens.

Ik ben het helemaal eens met de gast van 2 posten geleden.

De gehandicapten in Nederland lopen tegen veel onrecht aan.
Maar hou je daar dan wel bij.
En ga niet zitten miepen over extra kosten die je hebt voor een vakantie. (Extra kosten voor pure luxe, die anderen, om andere redenen ook kunnen hebben).
Zo wordt je in ieder geval niet meer serieus genomen.

En tegen Edwin wil ik zeggen> Ga dan lekker camperen> dan is het probleem toch opgelost.

Kan dit topic meteen gesloten worden.

edwin.w
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:39

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door edwin.w »

Hierbij ter informatie voor jullie allen van de site van de CG-raad (www.cg-raad.nl) het volgende bericht:
Nieuwe maatregelen voor gehandicapte vliegtuigpassagiers

Luchtvaartmaatschappijen die binnen of naar de Europese Unie vliegen, krijgen voortaan de verplichting gehandicapte passagiers altijd mee te nemen. Ook dienen zij voldoende maatregelen te nemen om gehandicapten goede toegang tot toestellen en aan boord hetzelfde comfort als andere passagiers te bieden. Dat is de kern van een woensdag gepresenteerd voorstel van Europees transportcommissaris Barrot. De EU-lidstaten en het Europees Parlement moeten hiermee nog wel instemmen. Barrot zei in een toelichting dat de verplichtingen die de nieuwe wet met zich meebrengt, beperkt zullen blijven tussen de 20 en 40 euro per gehandicapte. Als de maatschappijen dat bedrag omslaan naar alle passagiers, worden de tickets nauwelijks duurder, redeneerde hij. De meeste bedrijven verlenen nu al de geëiste gratis steun aan invaliden."
Sluit precies aan bij mijn betoog, dat vervoersbedrijven in het algemeen waaronder uiteraard taxibedrijven maar ook luchtvaartmaatschappijen geen hogere kosten zouden mogen rekenen voor één kleine groep mensen, maar deze eventueel hogere kosten horen te verdisconteren over alle passagiers !

Gast

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk!
Extra babyvoeding etcetcetcm extraspullen mee aan boord, hoe ver gaan we om deze kosten te verdelen?! Diegene die het gebruikt moet er voor betalen. Eindelijk heb ik eens geen problemen krijg ik die van een ander weer in mijn portemonnee geschoven.

edwin.w
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:39

Re: Gehandicapten moeten meer betalen !

Ongelezen bericht door edwin.w »

Diegene die het gebruikt moet er voor betalen.
Dat is wel het toppunt ! Stel, jij krijgt acute blindedarmontsteking. Dan heb je dus met spoed een operatie in een ziekenhuis nodig. Wilt U even van te voren 10.000 euro afrekenen graag ?!

Nee, zo werkt het dus niet. Slechts omdat iedereeen dezelfde premie betaald kunnen de lasten eerlijk verdeeld worden. De één is toevallig weinig ziek, de ander wat vaker, toch betalen ze allen even veel.

Waarom doen we het dan niet ook zo in de reiswereld ? Iedereen betaald 1 % meer en die ene rolstoel kan zonder problemen mee.

Gesloten