Pagina 1 van 1

Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 17 feb 2005 00:36
door wouter33
Ik heb op 13 december een Philips plasma televisie aangeschaft van het type 50pf9966.

Nu ben ik uiterst tevreden over deze plasma televisie, het is echt een geweldig toestel met een perfekte ontvangst, zelfs op de kabel.

Maar nu ben ik al sinds de dag na de aankoop bezig om voor elkaar te krijgen dat de beloofde vermelde functionaliteit (Component video YPbPr via de DVI ingang) werkend te krijgen.
Inmiddels is de ESK service van Philips al reeds 2 keer langsgeweest voor een software update en dit is 2 keer mislukt.

De functionaliteit waar het om gaat word volgens de Philips website ondersteund sinds oktober 2004 op dit toestel en aangezien ik het toestel heb aangeschaft in december mocht ik ervan uitgaan dat dit model die functionaliteit ook zou hebben.

Nu is kennelijk het toestel die ik geleverd heb gekregen “oude” voorraad geweest en er zit dan ook een firmware in van mei 2004.

De oplossing is nu volgens de ESK dat het toestel opengemaakt opengemaakt moet worden om 2 chips uit te solderen en te vervangen.
Dit kan niet op lokatie maar hiervoor moet het toestel meegenomen worden naar de werkplaats. Dit word allemaal gratis uitgevoerd en ik ben het toestel dan een week kwijt zegt men.

Volgens mij is dit een behoorlijke reparatie en geen “kleine” softwarematige update.

Kan ik een nieuw toestel (met recente software) eisen aangezien de functionaliteit waar Philips mee adverteert op hun website niet werkt?

De ESK service van Philips geeft aan dat ik dit via de verkopende partij moet regelen.
Maar deze geeft niet thuis en geeft aan dat ik accoord moet gaan met de oplossing zoals geboden door het reparatiebedrijf.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Re: Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 17 feb 2005 20:31
door inxsnl
De functionaliteit waar het om gaat word volgens de Philips website ondersteund sinds oktober 2004 op dit toestel en aangezien ik het toestel heb aangeschaft in december mocht ik ervan uitgaan dat dit model die functionaliteit ook zou hebben.

U ging er vanuit, maar stond het ook in de gebruikershandleiding,
en heeft u zich daarover laten voorlichten.
Het voorstel vind ik niet eens zo slecht.
Toch aan de andere kant vind ik dat uw een nieuw toestel kunt vragen .
Als u een nieuw toestel wilt eisen zal dit via de geschillencomissie moeten en dat duurt een poosje

Re: Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 17 feb 2005 20:52
door Tosbaga
ik zou akkoord gaan met de reparatie, met als voorwaarde dat als het probleem dan nog niet opgelost is dat er een nwe tv komt, dit kun je gewoon eisen, mocht je dan naar de kantonrecter kan, kan je in ieder geval aantonen dat jij open stond voor oplossing en dat het alleen maar redelijk is dat ze na al die pogingen je een andere tv geven.

Re: Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 17 feb 2005 21:44
door wouter33
Bedankt beide voor de reaktie.
Ik denk dat ik om een langdurige procedure via de geschillencommisie te voorkomen akkoord ga met de reparatie met als voorwaarde dat als het probleem dan nog niet opgelost is dat er een nieuwe tv komt.
Ik ga dit even naar de verkopende partij mailen.
Nogmaals bedankt voor de moeite.

Re: Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 07 mar 2005 12:50
door Gast
Binnen 6 mnd na aankoop heb je als consument het recht op te kiezen voor een nieuwe tv of te kiezen voor reparatie. kosten hiervan zijn voor rekening van de verkopende winkel (is nieuwe consumentenrecht)

Re: Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 07 mar 2005 14:24
door Gast
Ik zou ze eens haarfijn laten uitleggen waarom dit niet gewoon thuis uitgevoerd kan worden. Men weet tenslotte wat men moet doen.

Re: Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 07 mar 2005 15:37
door tinus21
Nog nooit van SMD electronica gehoord zeker?? Dat zijn ic's waar ongeveer 400 pootjes op zitten en niet groter zijn als een postzegel. De aansluitpunten zijn zeker haarfijn.

Re: Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?

Geplaatst: 09 mar 2005 10:50
door salsaborenko
Klopt en anders moet je alle apparatuur dat huis in slepen. De werkplek is niet ideaal enz enz.