Nieuw toestel eisen of akkoord gaan met reparatie?
Geplaatst: 17 feb 2005 00:36
Ik heb op 13 december een Philips plasma televisie aangeschaft van het type 50pf9966.
Nu ben ik uiterst tevreden over deze plasma televisie, het is echt een geweldig toestel met een perfekte ontvangst, zelfs op de kabel.
Maar nu ben ik al sinds de dag na de aankoop bezig om voor elkaar te krijgen dat de beloofde vermelde functionaliteit (Component video YPbPr via de DVI ingang) werkend te krijgen.
Inmiddels is de ESK service van Philips al reeds 2 keer langsgeweest voor een software update en dit is 2 keer mislukt.
De functionaliteit waar het om gaat word volgens de Philips website ondersteund sinds oktober 2004 op dit toestel en aangezien ik het toestel heb aangeschaft in december mocht ik ervan uitgaan dat dit model die functionaliteit ook zou hebben.
Nu is kennelijk het toestel die ik geleverd heb gekregen “oude” voorraad geweest en er zit dan ook een firmware in van mei 2004.
De oplossing is nu volgens de ESK dat het toestel opengemaakt opengemaakt moet worden om 2 chips uit te solderen en te vervangen.
Dit kan niet op lokatie maar hiervoor moet het toestel meegenomen worden naar de werkplaats. Dit word allemaal gratis uitgevoerd en ik ben het toestel dan een week kwijt zegt men.
Volgens mij is dit een behoorlijke reparatie en geen “kleine” softwarematige update.
Kan ik een nieuw toestel (met recente software) eisen aangezien de functionaliteit waar Philips mee adverteert op hun website niet werkt?
De ESK service van Philips geeft aan dat ik dit via de verkopende partij moet regelen.
Maar deze geeft niet thuis en geeft aan dat ik accoord moet gaan met de oplossing zoals geboden door het reparatiebedrijf.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Nu ben ik uiterst tevreden over deze plasma televisie, het is echt een geweldig toestel met een perfekte ontvangst, zelfs op de kabel.
Maar nu ben ik al sinds de dag na de aankoop bezig om voor elkaar te krijgen dat de beloofde vermelde functionaliteit (Component video YPbPr via de DVI ingang) werkend te krijgen.
Inmiddels is de ESK service van Philips al reeds 2 keer langsgeweest voor een software update en dit is 2 keer mislukt.
De functionaliteit waar het om gaat word volgens de Philips website ondersteund sinds oktober 2004 op dit toestel en aangezien ik het toestel heb aangeschaft in december mocht ik ervan uitgaan dat dit model die functionaliteit ook zou hebben.
Nu is kennelijk het toestel die ik geleverd heb gekregen “oude” voorraad geweest en er zit dan ook een firmware in van mei 2004.
De oplossing is nu volgens de ESK dat het toestel opengemaakt opengemaakt moet worden om 2 chips uit te solderen en te vervangen.
Dit kan niet op lokatie maar hiervoor moet het toestel meegenomen worden naar de werkplaats. Dit word allemaal gratis uitgevoerd en ik ben het toestel dan een week kwijt zegt men.
Volgens mij is dit een behoorlijke reparatie en geen “kleine” softwarematige update.
Kan ik een nieuw toestel (met recente software) eisen aangezien de functionaliteit waar Philips mee adverteert op hun website niet werkt?
De ESK service van Philips geeft aan dat ik dit via de verkopende partij moet regelen.
Maar deze geeft niet thuis en geeft aan dat ik accoord moet gaan met de oplossing zoals geboden door het reparatiebedrijf.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?