Pagina 1 van 1

opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 13:03
door beelzaburp
hallo,

dacht eindelijk van die zooi af te zijn die chello heet,na het opgezegd te hebben blijkt dit nog niet zo te zijn!!!!!
per 28-12-2004 heb ik een opzegging verstuurd naar chello,dit met de opdracht dat er per 01-02-2005 geen gebruikt meer gemaakt wenst te worden van hun diensten. na een week of 3 werdt er een doos gestuurd waar ik de modem in kon opsturen. na dit gedaan te hebben leek het er op dat alles voor elkaar was. geen bericht gehad dat het niet kon of wat dan ook. nu 17-02-2005 krijg ik tot mijn verbazing een brief in de bus waarin staat dat ik ze nog 49.95 verschuldigd ben. ik heb direkt contact met die lui opgenomen om te vragen hoe dit zit....als antwoord kreeg ik: ja,de brief kwam op 03-01-2005 pas binnen en dit was te laat dus u moet betalen...dit staat zo in de voorwaarden. hoe kan dat nou ik heb de brief op tijd verstuurd en de modem is al ingeleverd. zo kunnen ze wel alles zeggen,ze kunnen zelfs een opzegging een jaar laten liggen en dan nog zeggen dat hij te laat verstuurd is. weet iemand hier op een antwoord want ik ben eigenlijk niet van plan om dit te betalen!!!!!
want de diensten die ik van hun geleverd kreeg waren niet goed en daar heb ik ook menige klachten over gemaakt. dit is dus ook de reden van mijn opzegging. ik ben erg boos en teleurgesteld in dit bedrijf. :evil:

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 13:13
door Gast
Je hebt bewijs dat ze de opzeggingsbrief hebben ontvangen. Alleen heeft upc nooit eerder aangegeven dat de brief te laat is ontvangen. Immers hadden ze dat samen met de modem retourdoos kunnen aangeven. Omdat upc nooit heeft aangegeven dat de opzegging per 1/2/2005 geweigerd wordt denk ik dat je wel sterk staat.

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 13:16
door beelzaburp
hallo,

wat zijn dan de beste stappen om nu te gaan doen?

alvast hartelijk bedankt voor je snelle reactie
Hans

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 13:27
door Gast
In de eerste plaats zou ik verdere communicatie met upc vanaf heden alleen maar per brief doen. Ik zou in de brieven ook aangeven dat i.v.m. de urgentie je verlangt dat ze binnen 5 dagen inhoudelijk schriftelijk reageren en dat indien UPC dat niet doet je er vanuit gaat dat de zaak is opgelost. Tevens zou ik aangeven dat je geen internet meer hebt via upc want je hebt het modem geretourneerd. Als UPC eerder had aangegeven dat de opzeggen per 1/2 niet geaccepteerd werd zou je het modem ook niet geretourneerd hebben!

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 13:35
door beelzaburp
Hallo,

ik ga dit direkt doen enik heb alles bewaard dus stuur ik hiervan weer kopieen mee.
ik ben trouwens ook meteen gaan kijken of ik nog gebruik kan maken van hun diensten[zoals hun beweren] maar dit kan ook niet meer.
ik kan geen gebruik maken van de webmail of andere service die ze verlenen. ik krijg zelfs een bericht dat ik helemaal niet kan inloggen omdat ze mijn gegevens niet kunnen vinden.
is dit niet belachelijk!!!!

he hartstikke bedankt voor je reactie en.......
wordt vervolgt

:wink:

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 13:49
door wim meijrink
Brieven naar bedrijven en instellingen waarin je aangeeft het contract te willen beeindigen altijd aangetekend versturen, je krijgt een bewijs mee met hierop je gegevens en de datum van verzending, datum poststem- pel is bepalend.
Veel succes, wim

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 13:54
door Gast
Wil niet heel vervelend zijn hoor....

Maar je stuurt 28 Dec. een brief die 03 januari aankomt.
Gezien de periode van het jaar ivm de extreme kerst en oud&nieuw drukte nix aparts.
Dat is bij heel veel bedrijven zo.

Algemene voorwaarden geven duidelijk aan hoe de opzeg termijn is...
1 kalendermaand......
Dus in januari binnen komen is eind februari beeindigen.

Het modem stuur je daarna op met de geleverde doos.
Ook dit staat netjes in de algemene voorwaarden.
Het modem dient binnen 14 dagen na afsluiting van de dienst binnen te zijn.

Het gaat hier dus gewoon letterlijk om een gevalletje modder gooien en het niet lezen van algemene voorwaarden.

Bij je volgende contract ,waar dan ook toch, maar eens een keer goed lezen.
Dit geldt overigens ook voor de reagerende voor mij hier....
Adviezen schreeuwen zonder eens goed naar de door de topicschrijver feiten te kijken.....

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 14:01
door beelzaburp
ik moet dus kijken (nadat er meerdere weken telofonisch contact is geweest over niet geleverde diensten.) hoe druk het dat tijdstip van het jaar is om de boel af te laten sluiten. zodat ik rekening met hun kan houden voor de afwerking hiervan. maar chello op geen enige wijze rekening met hun clienten hoeven te houden. en even voor alle duidelijkheid chello is begonnen met modder gooien en niet ik!!!!!

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 14:15
door UPC hater
volgens mij is het zo dat de datum van je opzeggingsbrief telt en niet de datum wanneer UPC het heeft binnengekregen of heeft verwerkt!

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 14:23
door Gast
Even nagekeken......

Als je zegt geen geleverde diensten te hebben, vaag begrip overigens.
Ik ga er maar vanuit dat je inet verbinding helemaal dood was.
Dan heeft UPC een garantieplan, iedere dag storing 2 dagen vergoedt.
Blijkt de verbinding dood te zijn door een softwarematige fout of door eigen toedoen of door de pc ,dan is het helaas.

Jij besluit ,op hetgene wat voorgevallen is, de boel op te zeggen.
Is een keus die je maakt en ja... dan gelden de algemene voorwaarden.

De ingang van het opzegtermijn wordt bij bijna alle bedrijven en instellingen geteld vanaf moment van binnenkomst van de brief .

Is ook logisch, je kunt immers ook een datum van een maand of langer terug boven aan je brief zetten...

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 15:29
door Gast
Alleen is het bij upc wel zo, in tegenstelling tot de meeste andere bedrijven, dat opzeggingen vaak niet aankomen. iK heb zelf mijn opzeggingsbrieven persoonlijk langsgebracht. Zelfs die hebben zij niet ontvangen. De opzeggingsbrief die ik een maand later aangetekend heb verzonden heeft upc ook niet ontvangen. En de vele faxen en mails die ik heb verzonden heb ik ook niet ontvangen. Pas 1,5 jaar later kon upc schriftelijk bevestigen dat zij mijn opzeggingsbrief hadden ontvangen. Ik ben bereid om hard te maken in de rechtszaal, mocht het zover komen, dat upc nogal eens de neiging heeft om opzeggingsbrieven over de maandgrens te tillen.

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 15:35
door Gast
Oh praat me niet van UPC zeg! Ik ben zelf ook maanden bezig geweest voor ik alles eindelijk definitief had opgezegd. Bovendien heb ik nooit de door mij in 2000 betaalde borg voor het modem terug gekregen.
Ik heb het te vorderen bedrag inmiddels al verbeld en opgemaakt aan papier en postzegels dus ik heb het maar opgegeven maar ook voor mij NOOIT MEER UPC!! Laat ze maar lekker de wanbetalers aan gaan pakken hoor! Kunnen wij niet hetzelfde met UPC doen???

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 19:42
door b-mann
omdat ik in Juni een glasvezel kabel aansluiting krijg met een jaar lang gratis internet besloot ik naar UPC te bellen om te vragen hoe het zit met opzeggen van chello . Aangezien ik mijn abbonement al meer dan een jaar heb dacht ik dat de opzegtermijn 1 maand is . dit bleek volgens UPC niet zo te zijn , vanaf 01-01-05 was dit alleen op te zeggen per jaar zo vertelde men mij ! Klopt dit ? En kan dat zo maar dan ? Zonder dat ik hier ooit info over heb gehad kan men de regels toch niet zo radiekaal wijzigen ? Vind het een beetje vreemd dat ik dus nog de laatste maanden van 2005 voor chello moet betalen , terwijl ik een gratis verbinding heb die ook nog eens VEEL sneller is ! Weet iemand hoe het werkelijk zit ?

Re: opzegging chello

Geplaatst: 17 feb 2005 20:26
door Gast
b-mann, check andere topics op dit forum die hier over gaan. als chello je niet geinformeerd heeft over de nieuwe voorwaarden kan je gewoon opzeggen.

Re: opzegging chello

Geplaatst: 18 feb 2005 00:09
door Michellangelo
b-mann
Nee, dat is niet zo, per 1-1-2005 geld dat voor nieuwe klanten, laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen...

Re: opzegging chello

Geplaatst: 21 feb 2005 20:34
door litsenj
Oh praat me niet van UPC zeg! Ik ben zelf ook maanden bezig geweest voor ik alles eindelijk definitief had opgezegd. Bovendien heb ik nooit de door mij in 2000 betaalde borg voor het modem terug gekregen.
Ik heb het te vorderen bedrag inmiddels al verbeld en opgemaakt aan papier en postzegels dus ik heb het maar opgegeven maar ook voor mij NOOIT MEER UPC!! Laat ze maar lekker de wanbetalers aan gaan pakken hoor! Kunnen wij niet hetzelfde met UPC doen???
Ik heb een aantal jaar geleden ook geen borg terug gekregen.
Ik wacht met grote smart op digitale TV van KPN of Digitenne, dan is UPC voorgoed mijn deur uit.
Ik waarschuw altijd iedereen die overweegt om UPC (telefoon of internet) te nemen. De aanbiedingen zijn vaak aantrekkelijk en men belooft beterschap. Maar het blijkt wel: de problemen komen pas als je wat langer aangesloten bent of ervan af wil. Ik wilde er simpelweg vanaf omdat ik ging verhuizen en verwachtte dat ik mij Chello niet veroorloven. Ik heb gelukkig precies op tijd de automatische incasso stopgezet, maar kreeg op mijn oude adres nog 4 maanden lang acceptgiro's en betalings herinneringen toegestuurd. Dit ging om de maanden dat ik niet meer was aangesloten. Na veel (steeds bozere) telefoontjes heb ik een acceptgiro teruggekregen waaruit blijkt dat mijn zogenaamde "schuld" werd kwijtgescholden.

Re: opzegging chello

Geplaatst: 27 feb 2005 16:35
door Sari
Hallo,

Vroeg me af of ik het bij het rechte eind had dat ik, na ongeveer chello voor 2 jaar gebruikt te hebben, het abbonnement met in achtnemening van de maand opzegtermijn, per direct kan opzeggen?
Weet dit dus niet zeker.
Misschien hebben mensen ook nog tips hoe op te zegggen, zodat er zo weinig mogelijk problemen van komen?

Met vriendelijke groet,

Sari

Re: opzegging chello

Geplaatst: 27 feb 2005 17:29
door Gast
gewoon de opzeggingform downloaden en opsturen

en het is inderdaad 1 (volledige) kalendermaand

Re: opzegging chello

Geplaatst: 28 feb 2005 18:31
door Sari
Dank!