Wij zijn van plan naar canada te vliegen en nu ben ik een beetje aan het rondneuzen op internet. Even voor de duidelijk heid, we gaan met 2 volw. en 1 kind. en het gaat oveer de zelfde vliegmaatschappij op de zelfde dag/zelfde tijd en we vertrekken vanaf schiphol. Nu is het mij opgevallen dat als ik mijn ticket in belgie zou kopen het mij bijna 500 euro scheelt.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?
En heeft iemand er ervaring mee om zijn tickets in belgie te kopen?
En waar moet ik op letten als ik het wel zou doen.
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tickets boeken via belgie
Re: Tickets boeken via belgie
Hangt uiteraard af bij wie je boekt, vlieg meestal via het buitenland.
Aanrader richting Maldiven is via duitsland en richting USA ga ik meestal van rotterdam naar London en zo verder is wel wat gehannes maar scheelt hoop geld
Aanrader richting Maldiven is via duitsland en richting USA ga ik meestal van rotterdam naar London en zo verder is wel wat gehannes maar scheelt hoop geld
Denk er wel aan dat je je auto moet gaan parkeren in Belgie, op Zaventum, schijnt niet het goedkoopste vliegveld van Europa te zijn wat dat betreft. Ik heb gehoord dat t wel degelijk duur is daar.
En het is trouwens best wel een eind rijden weet niet waar u woont. Als je 's ochtends vroeg verttekt dat moet je soms ook nog een extra overnacting daar gaan maken( zeker als je met de trein komt), dus reken alles eens precies uit want ik heb mensen gezien die ook via Belgie gingen maar door alle extra kosten niet eens zoveel verschiol hadden met vertrek Amsterdam.
Die mensen kwamen met ernstige vertraging 's avonds laat aan op Zaventum, en konden niet meer met de trein naar huis en moesten toen overnachten op het vliegveld aldaar.
En het is trouwens best wel een eind rijden weet niet waar u woont. Als je 's ochtends vroeg verttekt dat moet je soms ook nog een extra overnacting daar gaan maken( zeker als je met de trein komt), dus reken alles eens precies uit want ik heb mensen gezien die ook via Belgie gingen maar door alle extra kosten niet eens zoveel verschiol hadden met vertrek Amsterdam.
Die mensen kwamen met ernstige vertraging 's avonds laat aan op Zaventum, en konden niet meer met de trein naar huis en moesten toen overnachten op het vliegveld aldaar.
Misschien heb ik het niet duidelijk neer gezet, maar de tickets koop ik dan in belgie en ik vlieg dan vanaf schiphol naar canada.
Alvast bedankt voor jullie informatie
Alvast bedankt voor jullie informatie
Dit is een bekend verschijnsel.
Een luchtvaartmij. die vanaf Schiphol opereert krijgt natuurlijk de meeste klanten uit Nederland.
Uit België veel minder en uit Frankrijk nog minder. Veel maatschappijen geven dan tarieven af Brussel-Amsterdam-eindbestemming of Parijs-Amsterdam-eindbestemming die veel lager liggen dan de normale Amsterdam-eindbestemming prijs.
Zo kunnen ze ook klanten uit andere landen krijgen.
Maar let op: wegens een gerechtelijke uitspraak bent u VERPLICHT de reis dan ook in Brussel cq Parijs te starten. Gebruikt u het eerste deel van het ticket niet en stapt u gewoon in Amsterdam op, is het ticket OFFICIEEL niet geldig.
KLM heeft in het verleden al tickets ingenomen en ongeldig verklaart om die reden.
Maar....momenteel wordt hier bijna niet meer op gecontroleerd, dus het risico is niet groot. Bedenk echter wel, dat er altijd een risico aan kleeft.
Een luchtvaartmij. die vanaf Schiphol opereert krijgt natuurlijk de meeste klanten uit Nederland.
Uit België veel minder en uit Frankrijk nog minder. Veel maatschappijen geven dan tarieven af Brussel-Amsterdam-eindbestemming of Parijs-Amsterdam-eindbestemming die veel lager liggen dan de normale Amsterdam-eindbestemming prijs.
Zo kunnen ze ook klanten uit andere landen krijgen.
Maar let op: wegens een gerechtelijke uitspraak bent u VERPLICHT de reis dan ook in Brussel cq Parijs te starten. Gebruikt u het eerste deel van het ticket niet en stapt u gewoon in Amsterdam op, is het ticket OFFICIEEL niet geldig.
KLM heeft in het verleden al tickets ingenomen en ongeldig verklaart om die reden.
Maar....momenteel wordt hier bijna niet meer op gecontroleerd, dus het risico is niet groot. Bedenk echter wel, dat er altijd een risico aan kleeft.
Ja dat kan kloppen als je het stukje Brussel-Amsterdam niet gebruikt wordt de rest van het ticket geannuleerd. U bent namelijk niet verschenen in Brussel, u bent een no-show, en u dan vervalt ook het stuk Amsterdam naar Canada of waar ook naar toe.
Aks ze er op gaan controleren dan bent u de klos. Pas op!!!
Aks ze er op gaan controleren dan bent u de klos. Pas op!!!