LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice
Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice
Ik ga geregeld naar concerten en bestel dan kaarten via www.ticketservice.nl. De meeste (grote) concerten lopen via organisator Mojo. Die hebben zo'n beetje een monopolie-positie. En die misbruiken ze ook. Ik bestelde vandaag 4 tickets voor een concert van Angie Stone. Dan moet je 4,25 Euro per ticket aan administratiekosten betalen (net als in het postkantoor). Dat is dus al 17 Euro. En nu moest ik ineens daarbovenop ook nog eens 5,50 Euro per bestelling betalen vanwege.....administratiekosten! Dat is dus 2 maal administratiekosten in rekening brengen!! Een totaal van 22,50 Euro voor een simpele internetbestelling en bezorging via de post. Waarom kost dat 22,50 Euro? Zijn er meer mensen die dit belachelijk vinden? Meld dat dan ook aan bij Radar. En zijn er mensen die weten of je dit soort praktijken zo maar mag uitvoeren?
Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice
Ja, de praktijken rond de kaartverkoop zijn ronduit belachelijk.
Zo plakt men nog even 10 euro aan een toch al niet goedkoop kaartje.
En welke kosten heeft men nu werkelijk?
Zo plakt men nog even 10 euro aan een toch al niet goedkoop kaartje.
En welke kosten heeft men nu werkelijk?
Inderdaad belachelijk. Oplichters zijn het!
Het enige wat ze doen moeten is een kaartje uitprinten.. Echt van de gekken!
Ik schrok me net ook kapot.De 2 dochters hier willen naar foxkidsplanet volgende week in de Ahoy.
Moet 129 euro betalen voor 4 personen voor een staanplaats.Vind dit niet normaal meer voor een kinderfeestje
Moet 129 euro betalen voor 4 personen voor een staanplaats.Vind dit niet normaal meer voor een kinderfeestje
Een kinderhand is gauw gevuld, de hand van Mojo echter niet
Waarom koop je dan nog die kaartjes.. sja iedereen wil toch graag naar zijn of haar concert/voorstelling.. ze weten dat en dus kunnen ze vragen wat ze willen..
Maar... als we nu eens echt 2 of 3 voostellingen/concerten zouden gaan? ... leren ze het dan misschien?
Maar... als we nu eens echt 2 of 3 voostellingen/concerten zouden gaan? ... leren ze het dan misschien?
De prijzen van de tickets zelf zijn inderdaad ook belachelijk hoog. Maar het onderwerp van deze topic was volgens mij dat Mojo het lef heeft om 2 maal administratiekosten in rekening te brengen voor een en dezelfde handeling
Mojo is niet degene die de administratiekosten in rekening brengt, dit is namelijk Ticketmaster. Het is alleen maar logisch dat zij dit per kaartje in rekening brengt, omdat dit haar enige bron van inkomsten is. Ticketmaster verdient zelf niks op de prijs van het kaartje zelf, dit geld gaat namelijk naar Mojo (die daar trouwens ook de artiest, de venue-huur, de security, de catering en wat al niet meer van moet betalen). Zo vreemd is het dus helemaal niet...
Was dat maar zo, Teejoo. Natuurlijk gaat een deel van die ticketinkomsten weer terug naar Mojo, dacht je dat ze gek zijn ? Zo hebben ze overal wel een vingertje in.
Zolang wij de kaartjes voor die prijzen aanschaffen, zal er ook niks veranderen.
Zolang wij de kaartjes voor die prijzen aanschaffen, zal er ook niks veranderen.
Ticketmaster is onderdeel van Mojo. Hoort weer allemaal bij Clearchannel. Kortom: 1 conglomeraat. Monopolievorming. En dat leidt weer tot dit soort praktijken. Leuk klusje voor de OPTA wellicht
Waar ik mij aan stoor is dat de extra kosten per telefoon net zo veel zijn als de kosten bij bestellen via internet. Dát snap ik dan weer niet.
Het lijkt mij logisch dat er bij bestellen via telefoon inderdaad servicekosten in rekening worden gebracht, omdat er natuurlijk een flink aantal telefonistes hun werk doen. Maar bij bestellen via internet gaat het overgrote deel gewoon volautomatisch. Dus daarvoor vind ik het belachelijk dat daarvoor servicekosten in rekening worden gebracht. Verzendkosten lijkt mij wel logisch overigens.
Heb zaterdag 4 kaarten voor Guus Meeuwis gekocht via internet. Kosten zijn 27.50 per ticket. Daar komen nog eens 4,05 per ticket bij een servicekosten en ook nog eens eenmalig 4,42 euro voor administratie-/verzendkosten. In plaats van 110 euro ben ik dus meer dan 20 euro EXTRA kwijt aan al die kosten.
Het lijkt mij logisch dat er bij bestellen via telefoon inderdaad servicekosten in rekening worden gebracht, omdat er natuurlijk een flink aantal telefonistes hun werk doen. Maar bij bestellen via internet gaat het overgrote deel gewoon volautomatisch. Dus daarvoor vind ik het belachelijk dat daarvoor servicekosten in rekening worden gebracht. Verzendkosten lijkt mij wel logisch overigens.
Heb zaterdag 4 kaarten voor Guus Meeuwis gekocht via internet. Kosten zijn 27.50 per ticket. Daar komen nog eens 4,05 per ticket bij een servicekosten en ook nog eens eenmalig 4,42 euro voor administratie-/verzendkosten. In plaats van 110 euro ben ik dus meer dan 20 euro EXTRA kwijt aan al die kosten.
Ik vind het ook belachelijk. Had pas kaarten voor een musical besteld. Per telefoon, zo'n belachelijk duur nummer, hang je een tijdje aan de lijn a 45 euricent per minuut en daarna krijg je nog eens reserveringskosten.
En moet je eens kijken wat er gaat gebeuren als het concert om wat voor reden dan ook niet doorgaat...
Wég geld! De betaalde ticket kosten krijg je terug maar de rest niet...
Joepieee...
Hans
Wég geld! De betaalde ticket kosten krijg je terug maar de rest niet...
Joepieee...
Hans
wordt eens tijd dat radar daar eens aandacht aan besteed.
Frans
Frans
-
Niet alleen ticketservice maar buiten ongetwijfeld vele anderen óók Ticketbox!!! Ik heb 2 weken geleden 8 kaartjes besteld voor een festival in juli via Ticketbox. De kaartjes kosten € 38,25 éx fee. Die fee is dus € 2,50 maakt € 40,75 per kaartje. Na mijn bestelling via internet werd mij dus € 43,25 in rekening gebracht via mijn creditcard!!! Dus idd dubbel op!!!! Criminelen zijn het!!!
Ik ben het met hierbovenstaande eens: Radar mag hier idd aandacht aan besteden, ik denk dat ze de eerste zijn die dat op tv doen. Ik hoor zoveel verschillende mensen erover klagen, vooral als je bij het postkantoor staat om kaartjes te bemachtigen,hoor je veel mensen erover klagen! Maar iedereen betaald het toch, ze MOETEN wel .
Reken dit nog maar eens om naar ouderwetse guldens dan krijg je helemaal een doodschrik als je kijkt naar de bonusprijs van vaak toch al dure kaarten
Bij ons hetzelfde probleem: kaarten besteld voor de musical Tommy in kerkrade op 1 mei. 1 week van te voren het bericht dat de voorstelling was afgelast. Geen alternatieven gekregen. Zelf moeten regelen. Mensen die via het theater zelf hadden gereserveerd konden hun kaarten ruilen voor de voorstelling van 30 april. Bovendien ontvingen zij op vertoon van de annuleringsbrief de brochure met de foto's en beschrijving van de musical ter waarde van € 7,50 cadeau.
Wij kregen na veel pijn en moeite het bedrag van de tickets retourgestort, maar zijn de administratiekosten ad € 19,30 wel kwijt.
Zij reageren zelfs niet op onze brieven hierover.
Wij kregen na veel pijn en moeite het bedrag van de tickets retourgestort, maar zijn de administratiekosten ad € 19,30 wel kwijt.
Zij reageren zelfs niet op onze brieven hierover.
Inderdaad belachelijk. Oplichters zijn het!