Pagina 1 van 1

Tiscali

Geplaatst: 20 feb 2005 09:57
door john199
Wie heeft ervaring met Tiscali?Ik wil overstappen naar een andere provider en wil dus een goede keuze maken.
Wie heeft ervaring met Tiscali.

Re: Tiscali

Geplaatst: 04 mar 2005 08:53
door mulmol
Hoi,

Wij zijn in november overgestapt naar Tiscali. Daarvoor hebben wij 4 jaar chello gehad zonder problemen, maar met de komst van het nieuwe modem hebben wij zoveel ellende gehad ook met de helpdesk etc dat wij spontaan gestopt zijn met Chello.

Toen zijn we gaan zoeken wat dan??? Wij zijn toen uitgekomen op Tiscali. De kinderen wilde geen data limiet, toch een hoge snelheid en ik wilde een modem waar alle 3 de computers zonder problemen gebruik van kunnen maken. Het liefst wilde ik dus goedkoper dan de 49,95 die wij bij Chello betaalden.

Tiscali had toen de aanbieding van 1 jaar lang dubbele snelheid, geen data limiet en het goede modem. Gebeld en binnen 5 dagen was alles binnen. Het aansluiten hebben we zelf gedaan. Wij zijn alleen maar computer gebruikers en verder hebben we er geen verand van maar het aansluiten was heel makkelijk.

Waar je wel op moet letten is: Je betaald eerst het modem en aansluitkosten daarna moet je de bon opsturen en krijg je het geld terug gestort. Wel een beetje omslachtig maar ja binnen 8 weken (incl. feestdagen) hadden wij het geld op de rekening. Ook moet je opletten wanneer je naar 1 jaar niet verder wil met Tiscali je het abbonnement 2 maanden voor het verstrijken van die datum opzegt.

Wat betreft de snelheid hebben mijn kinderen zeer zeker geen klachten. Of het nu overdag of 's avond is we hebben steeds de zelfde beloofde snelheid.

Wij hebben dus zo als je gelezen heb totaal geen klachten over Tiscali. juist het tegenovergestelde.
Maar na Chello/UPC is dit niet verwonderlijk.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel

succes
Henny

Re: Tiscali

Geplaatst: 04 mar 2005 09:23
door lopertje383
Vanaf begin oktober 2004 overgestapt op Tiscale mede ivm het niet hebben van een datalimiet. Gratismodem en aansluitkosten moet je eerst zelf betalen. Na 5 telefoontjes en 3 E-mail (waar overigens geen antwoord op is gegeven) nog steeds van het kastje naar de muur gestuurt. Laatste smoes, er was een foutje bij de bank dus de betaling is niet doorgegaan. Hoe verzin je het. Zoals je ziet Tiscale heeft wel een redelijke verbinding maar gaat zeer slecht met zijn klanten om. Zojuist gezien dat de consumentenbond dit probleem ook al bij Tiscali heeft neergelegd. Wees dus gewaarschuwd

Re: Tiscali

Geplaatst: 07 mar 2005 09:20
door Tony Melony
Ik heb Tiscali ADSL Family sinds 01-01-2005. Het product is prima, de support niet. Ik heb nooit problemen met mijn ADSL verbinding, dat werkt allemaal goed. Ik zou echter de modem en opstartkosten vergoed krijgen. Je moet dan de rekening opsturen naar Tiscali. Heb ik ongeveer 8 weken geleden gedaan. Na 5 weken gebeld waar het geld bleef. Zegt de medewerker dat de rekening nooit is ontvangen. ("heeft u het wel naar het goede adres gestuurd?", je kent dat, normaal gesproken gaat het altijd goed, maar bij dit soort dingen zou je ineens plotsklaps een verkeerd adres op de envelop hebben gezet, tuurlijk Tiscali!) Opnieuw gestuurd, na 2 weken gebeld ("Het is ons niet bekend, wij kunnen dat pas 4 a 5 weken na ontvangst in ons computersysteem zien", lang leve de moderne tijd!). Hier wordt je natuurlijk gek van. Ik heb zo'n vermoeden dat ze gewoon geen zin hebben om dat geld te betalen. Die rekening gaat binnenkort aangetekend de deur uit of ik ga zelf effe langs om hem af te geven en een ontvangstbevestiging te vragen.

Er zijn een hoop mensen met dit soort klachten en inderdaad de consumentenbond gaat hier wat aan doen. Maar het is ten hemel schreiend hoe de consumentenbond dat heeft aangepakt:

Je kunt als lid een klacht indienen bij de consumentenbond over Tiscali. Daar is de consumentenbond overigens niet al te duidelijk in, als je op de website een klacht in wilt dienen als niet ingelogd niet lid. Krijg je ineens een enorme advertentie voor je neus dat je nu lid kunt worden a reson xx euro en anders kun je je klacht op je buik schrijven. Ben je wel lid dan betaal je 5 euro behandelingskosten die je terugkrijgt als de klacht gegrond wordt verklaard (wat een onzin, ben je lid moet je alsnog dokken).

Vervolgens, en dit is nog wel het ergste (voor een organisatie als de consumentenbond), heeft de consumentenbond afspraken gemaakt met Tiscali!!! en alle klachten die via de consumentenbond binnen komen worden bij Tiscali met voorkeur behandeld, is de deal... (nu vermoed ik dat ze over die 5 euro samen ook wel een mooi dealtje hebben gesloten) Ik vindt dit echt belachelijk en sterkt mij in het idee nooit lid te worden van de consumentenbond.

Re: Tiscali

Geplaatst: 11 mar 2005 10:09
door MPenning
Vrijdag 18 februari brief verstuurd aan Tiscali met kopie-nota aansluitkosten & kosten modem.
Vandaag (11 maart 2005) zijn de euro's (€ 143,95) keurig op mijn rekening gestort. Het kan dus wel !!
Over de ADSL-verbinding ben ik ook tevreden (na 5 weken online).

Re: Tiscali

Geplaatst: 13 mar 2005 16:38
door lachebekje
Heb in verband met verhuizing naar buitenland Tiscali opgezegd en de machtiging om van de bank af te schrijven ingetrokken. Kreeg na een poosje bericht terug dat opzeggen alleen schriftelijk kon, niet via e-mail.
Vreemd, aanmelden wel. Toen was het 2 dagen te laat voor de twee maanden opzeg termijn, of ze hier op hebben gewacht met reageren. Direct een fax verstuurd met de opzegging en vermelding dat zijzelf de oorzaak waren van de vertraging en dat er niets afgeschreven mocht worden. Dit is toch gebeurd en aangezien ik geen computer meer heb met een aansluiting in Nederland krijg ik van hen ook geen berichten meer. Nu probeer ik via de klantendienst steeds antwoord te krijgen en mijn geld terug - er is voor een heel jaar abonnementsgeld afgeschreven - maar er wordt gewoon niet op gereageerd. Lekker bedrijf, ik waarschuw iedereen hiervoor.

Re: Tiscali

Geplaatst: 13 mar 2005 18:58
door mulmol
waarom haal je het jaar abonnement niet terug via de bank of giro.
Je hebt altijd 1 maand soms 2 maanden om incasso's te weigeren, je geld wordt dan onmiddellijk terug gestort.

Re: Tiscali

Geplaatst: 15 mar 2005 20:24
door teleurgestelde
Zeer slechte afhandeling van klachten.Minimaal 20 dagen wachten. Krijg nietszeggende antwoorden. Wordt er moedeloos van.
En het leukste; je abonnementsgeld vooraf betalen = bij Tiscali ruim 14 dagen voordat de nieuwe maand begint reeds incasseren !!! en niet zoals gebruikelijk op een van de laatste dagen van de maand voorafgaand van de nieuwe maand. Ik ga een andere provider zoeken

Re: Tiscali

Geplaatst: 15 mar 2005 21:00
door Gast
Leg het gewoon via de Consumentenbond voor! Heb je zo een antwoord van Tiscali!

Re: Tiscali

Geplaatst: 17 mar 2005 17:04
door lind@
ik reageer op teleurgestelde:

Ook ik vind het belachelijk dat ze 15 maart de incasso doen voor april ik heb daarook over geklaagd maar men zei:
Wij kunnen 1 keer maar incasso;s doen en dat is toevallig op de helft van de maand belachelijk!!!gewoon
maarja ik heb liever een accept giro dan betaal ik gewoon de eerste van de maand maar ik weet niet of ik die incasso om kan zetten naar accept.

Re: Tiscali

Geplaatst: 17 mar 2005 17:47
door teleurgestelde
Nog even een reactie van mij. Ik laat het gewoon direct na de incasso terugboeken en maak het dan op de laatste dag van de maand over. Dit heb ik al 2 keer gedaan en geen reactie ontvangen. Het is natuurlijk wel vervelend en daarom zeg ik mijn abonnement op.

Re: Tiscali

Geplaatst: 17 mar 2005 20:54
door mulmol
Dat is grote onzin van Tiscali. Als bedrijf maak je zelf uit wanneer de incasso's geind worden. Interpay voert alleen de bewerking uit, maar tiscali geeft zelf via bank of giro opdracht tot incasso op een bepaalde datum.

Ik denk dat het een goed idee is om allemaal de incasso's terug te laten boeken en dit dan zelf per 30/31e van de maand te doen.

Hebben ze heel veel extra werk!!!!

Henny