| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik zal moeten kiezen voor het aanbod
-
Victor
Ik zal moeten kiezen voor het aanbod
Ik heb het aanbod pas vrij laat gelezen. Nu moet ik, deze week, voor 9 april hebben gereageerd. Via het forum kan ik niet nagaan wat de situatie bij anderen is. In mijn geval was onze inleg € 90 per maand. Wat mijn restschuld nu is weet ik niet precies.(restschuld 05-12-2003 circa €15388? minus waarde aandelen?) Indien ik kies voor de afbetaling zonder rente dan loop ik naar mijn mening het minste risico en kan ik de komende tijd nog gewoon leven. Wel ben ik dan een lange tijd 90 euro iedere maand hieraan kwijt.
Als ik de schuld in 1x maal terug moet betalen zal ik weer een lening met rente moeten betalen.
Onze adviseur heeft ons voor het aangaan van het triple effect verteld dat wij in worse case situatie alleen onze inleg maar zonder opbrengst behouden. Reden dat ik hieraan begonnen ben is dat je altijd het risico kan nemen indien de opbrengst minimaal je eigen inleg betreft. Jammer dat dit zo gelopen is. Had ik de contracten maar beter bestudeerd, dan was ik hier waarschijnlijk nooit aan begonnen, maar had ik gekozen voor een renterekening.
Ik denk dat ik uit moet gaan van de contracten die ik heb ondertekend en niet mag afgaan op het advies en de verkooppraatjes van de tussenpersoon. Waarom adviseren zij dan dat je de overwaarde van je huis moet gebruiken als het risico zo groot kan worden dat je prive failliet kan gaan. Ik hou m'n hart vast voor de mensen die daaraan hebben toegegeven.
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen en kan zijn stelling onderbouwen?
Gr. Victor
Als ik de schuld in 1x maal terug moet betalen zal ik weer een lening met rente moeten betalen.
Onze adviseur heeft ons voor het aangaan van het triple effect verteld dat wij in worse case situatie alleen onze inleg maar zonder opbrengst behouden. Reden dat ik hieraan begonnen ben is dat je altijd het risico kan nemen indien de opbrengst minimaal je eigen inleg betreft. Jammer dat dit zo gelopen is. Had ik de contracten maar beter bestudeerd, dan was ik hier waarschijnlijk nooit aan begonnen, maar had ik gekozen voor een renterekening.
Ik denk dat ik uit moet gaan van de contracten die ik heb ondertekend en niet mag afgaan op het advies en de verkooppraatjes van de tussenpersoon. Waarom adviseren zij dan dat je de overwaarde van je huis moet gebruiken als het risico zo groot kan worden dat je prive failliet kan gaan. Ik hou m'n hart vast voor de mensen die daaraan hebben toegegeven.
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen en kan zijn stelling onderbouwen?
Gr. Victor
-
berend
Re: Ik zal moeten kiezen voor het aanbod
victor ik ga ook shikken hoor je staat niet alleen.
Ik heb met mijn bank gebeld en ga 74 euro betalen ipv 225 en de aandeeltjes zijn voor mij zelf
Kijk en nu ben ik de baas en 74 valt reuze mee !!
en als je nu ook nog een opties gaat schrijven dan verdien je misschien nog een deel terug
Aan een BKR blokade heeft niemand wat toch !!!
Ik heb met mijn bank gebeld en ga 74 euro betalen ipv 225 en de aandeeltjes zijn voor mij zelf
Kijk en nu ben ik de baas en 74 valt reuze mee !!
en als je nu ook nog een opties gaat schrijven dan verdien je misschien nog een deel terug
Aan een BKR blokade heeft niemand wat toch !!!
-
johan
Victor en Berend,
Hoe staan jullie t.o.v. Leaseverlies en Eegalease?
Is een van beide geen optie voor jullie?
Hoe staan jullie t.o.v. Leaseverlies en Eegalease?
Is een van beide geen optie voor jullie?
-
M. den Breejen
Geachte,
U kunt beter niet ingaan op het voorstel van Dexia.
Na dat de termijnen zijn verstreken gewoon niet meer betalen.
Er zijn mensen die na een jaar nog steeds geen deurwaarder hebben gehad..
U kunt beter niet ingaan op het voorstel van Dexia.
Na dat de termijnen zijn verstreken gewoon niet meer betalen.
Er zijn mensen die na een jaar nog steeds geen deurwaarder hebben gehad..
-
mark
berend,
ik weet niet hoeveel aandelen je hebt,maar hou je er rekening mee,dat 1 optie gebaseerd is op 100 aandelen,
dus je moet bv 100 aandelen abn-amro in bzit hebben om er 1 calloptie op te kunnen schrijven.
overigens,is dit in deze volatiele tijden op de beurs wel lucratief,ik doe vrijwel niks anders,elke maand schrijfpremie binnentikken
ik weet niet hoeveel aandelen je hebt,maar hou je er rekening mee,dat 1 optie gebaseerd is op 100 aandelen,
dus je moet bv 100 aandelen abn-amro in bzit hebben om er 1 calloptie op te kunnen schrijven.
overigens,is dit in deze volatiele tijden op de beurs wel lucratief,ik doe vrijwel niks anders,elke maand schrijfpremie binnentikken
-
sylans
ga nooit schrijven!!
dan ga je zeker opnieuw de boot in.
Ga in op het aanbod of verleng de overeenkomst. Dan heb je drie jaar respijt en bovendien kan je er elk moment uit. Met Ahold komt het wel weer goed over een jaar en de financials zullen na de oorlog goede zaken doen.
dan ga je zeker opnieuw de boot in.
Ga in op het aanbod of verleng de overeenkomst. Dan heb je drie jaar respijt en bovendien kan je er elk moment uit. Met Ahold komt het wel weer goed over een jaar en de financials zullen na de oorlog goede zaken doen.
-
mark
sylans,dan weet je niet echt waar je over praat,ik ben beroepshalve bezig op de optiebeurs,
die 3 jaar respijt waar jij het over hebt,met maandsoptie's shorten heb je binnen 1 jaar makkelijk 100%,en dan hoeft het aandeel niet eens te stijgen,juist nu...nu de implied volatility zo hoog is,is het winstgevend om optie's te shorten
die 3 jaar respijt waar jij het over hebt,met maandsoptie's shorten heb je binnen 1 jaar makkelijk 100%,en dan hoeft het aandeel niet eens te stijgen,juist nu...nu de implied volatility zo hoog is,is het winstgevend om optie's te shorten
-
ies
Ikzelf moest ook kiezen tussen of snel tekenen (waarbij ze het nodig achten om 3 keer een bericht te zenden en 1 keer te bellen. Ik ben ongeveer €13.000,= kwijt dat moet ik dus eventueel in renteloze termijnen betalen, maar dan ben ik alles kwijt. Ik kies vooe een lening met rente en koop dus de aandelen zzodat over tig jaar misschien mijn kinderen toch nog wat hebben.legio zal dus niet nog eens verdienen aan mijn aandelen. Het even doorzetten maar ik ga er voor. Tijdens de aflossing van mijn lening hoef ik ook geen rente te betalen aan legio.
-
hed
Voor 11 april moet ik Dexia antwoord geven.
Ga ik in op hun aanbod of niet? Ik heb 2 pakketjes aandelen geleased en betaal 2x Euro@23 . Maart volgend jaar loopt mijn contract af. Ik weet niet wat mijn schuld is? Wie weet raad?
Ga ik in op hun aanbod of niet? Ik heb 2 pakketjes aandelen geleased en betaal 2x Euro@23 . Maart volgend jaar loopt mijn contract af. Ik weet niet wat mijn schuld is? Wie weet raad?
-
Frans
Sylans ga gewoon door om je mening te geven. Dit maakt het alleen maar boeiender.
-
Ruud
Ook ik ga (moet) op het aanbod van Dexia in gaan. Velen op dit forum slaan behoorlijk stoere taal uit. Velen weten het beter, niet betalen, nog steeds geen deurwaarder gezien etc.
Ik moet nu 13 jaar en 7 maanden een bedrag van 48 Euro betalen, dus dat valt nog wel mee. Ik had alleen meer verwacht van de 2 stichtingen. Nu veel mensen een beslissing moeten nemen vwb "Het aanbod", laten beide stichtingen niets van hun horen.
Ook geef ik niet aan, dat ik teken onder protest. Ik kan het mij niet permiteren dat ze mij het aanbod weigeren.
(Te oud voor een nieuwe lening).
Jammer
Ik moet nu 13 jaar en 7 maanden een bedrag van 48 Euro betalen, dus dat valt nog wel mee. Ik had alleen meer verwacht van de 2 stichtingen. Nu veel mensen een beslissing moeten nemen vwb "Het aanbod", laten beide stichtingen niets van hun horen.
Ook geef ik niet aan, dat ik teken onder protest. Ik kan het mij niet permiteren dat ze mij het aanbod weigeren.
(Te oud voor een nieuwe lening).
Jammer
-
Victor
Johan, Ik ben aangesloten bij leaseverlies. Uit de gegevens die ik tot op heden heb gelezen kan ik geen onderbouwde reden vinden die mij op andere gedachte zou moeten brengen. Overnemen van de aandelen zou eventueel wel een optie zijn. Om vervolgens te hopen dat deze weer meer waard worden. Ik ben dan wel rente kwijt om dit weer te financieren. Ik ga voor de aflossing zonder rente denk ik.
Gr.Victor
Gr.Victor