LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huren huis

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
wanhopige moeder

huren huis

Ongelezen bericht door wanhopige moeder »

hallo
hier even het volgende.mijn kinderen huren een huis van 562euro per maand ,dat is een hoop geld vind ik zelf.
En dan zou je denken daar hebben ze wat voor maar nee hoor .
Ze kunnen niet eens een wasmachine kwijt ,geen eethoek en ga zo maar door .
maar waar het mij om gaat is het volgende,ik heb de huurbaas gebeld omdat de geiser het haast niet doet
die kinderen kunnen haast niet douche omdat dat ding dan uit valt en hij niet meer aan gaat
dus ik heb gebeld naar de huur baas en die verwijst weer naar zijn maten en die zeggen je moet weer naar de huurbaas (IK WORDT DAAR GEK VAN ) en niemand doet wat
De poort is ook kapot er zijn al twee fietsen gestolen <er zit geen verf meer op de buiten kant en zo kan ik nog wel even door gaan
maar mijn vraag is nu wat moet ik doen dat die spullen allemaal gemaakt worden op zeer korte termijn
moeten ze de huur stop zetten of mag dat niet

HELP MIJ AUB

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: huren huis

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ten eerste zou ik een cursusje Nederlands nemen, lijkt me heel verstandig.

Ten tweede denk ik dat je aardig genept bent als je voor 562 euro iets huurt en dan amper je kont kunt keren in zo'n huis.

Ten derde zou ik gewoon de huurbetaling stopzetten en pas betalen als alles weer functioneert.

Gast

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Gast »

ik snap niet dat uw kinderen dat huis uberhaupt WILDEN huren als ik u zo hoor... Voor dat bedrag heb je wel meer keus hoor, en kwalitatief beter ook. Ik zou opzeggen en op zoek gaan naar iets anders.[/quote]

Bundy

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Bundy »

Ze kunnen niet eens een wasmachine kwijt ,geen eethoek en ga zo maar door .

Waarom ? huur je zoiets dan.?.
Buitenkant geen verf ?-dat is alleen ten nadele van de verhuurder zelf
en niet voor de huurder,geisers zijn vaak niet inbegrepen,dus zou ik zelf even iemand voor bellen, - :shock:

kunnen ze in iedergeval schoon ten strijde trekken..

Afspraken altijd schriftelijk doen,nooit telefonisch,ook het stop zetten van de huur eerst schriftelijk kenbaar maken(aangetekend),en klachten kenbaar maken,
Succes ....

Gast

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Gast »

En wat doen je kinderen dan als je alles voor ze moet regelen ?
Kunnen ze die huurbaas niet bellen en alles zelf vragen ?
Zij zijn toch groot genoeg om in een huis te wonen en zelf alles te regelen ? Laat ze dat zelf oplossen , dat is mijn advies !

miafa

Re: huren huis

Ongelezen bericht door miafa »

typisch...........

VRAAG SMURF

Re: huren huis

Ongelezen bericht door VRAAG SMURF »

Zeg wanhopige moeder, hoe oud zijn die kinderen eiegenlijk?
Zijn het nog pubers, of mogen ze niets zeggen óf kunnen niets zeggen?
Ik begin bijna te denken dat ze gedwongen werden om in dat huis te gaan wonen.

Het beste advies dat je als moeder aan deze kinderen kunt geven is:
ZEG DE HUUR OP EN KOM WEER THUIS WONEN.
En als ze dat niet willen, prima verder ook niet meer zeuren en zeuren.

lon

Re: huren huis

Ongelezen bericht door lon »

Wanhopige moeder, ik wil me graag excuseren voor de belachelijke antwoorden die je hebt gekregen.
Deze dame in kwestie is misschien wel dyslectisch, heeft dan toch het lef om zoiets op te schrijven en wordt dan direct aangevallen hoor knap hoor applaus voor jezelf. :oops:
En i.p.v. even te vragen direct concluderen dat die kinderen zelf niets kunnen (dyslexie is erfelijk), misschien zijn zij wel aan het werk om die belachelijke huurprijs te betalen.
Ik hoop dat deze wanhopige moeder nog een zinnig antwoord krijgt anders slaat dit hele forum natuurlijk nergens op.

Gast

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Gast »

En jouw bijdrage is, lon?
Ik snap het hele verhaal van die wanhopige moeder eerlijk gezegd ook niet.
Blijkbaar heeft zij de kinderen niet geadviseerd om zo'n huis voor zo'n belachelijke prijs niet te huren, maar gaat vervolgens wel klagen over het huis.
Laat de kinderen dat dan ook zelf doen.
Het huis is de verantwoordelijkheid van de kinderen.
Wanneer ik de verhuurder was en een ander dan de huurder zelf zou contact met mij opnemen zou ik ook niet reageren.
Het komt er nu op neer dat iemand die niet in het huis woont problemen heeft met dingen waar de huurder geen problemen mee heeft.
Wanneer de huurder er wel problemen mee heeft moet hij zelf contact opnemen met de verhuurder en het niet door een ander laten doen.

Bemoeial

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Bemoeial »

Beste wanhopige moeder,

Alvorens naar de adviezen te luisteren in bovenstaande reacties de volgende adviezen van mij uit:
a) Stop nooit de huurbetaling. Een van de weinige verplichtingen van een huurder is het betalen van de huur, het stopzetten van de huur zal voor een rechter reden zijn de huurovereenkomst te ontbinden.
b) Staat de huur niet in verhouding met het geboden woongenot, kaart dit dan aan bij de huurcommissie en vraag op deze manier huurverlaging. Zie deze link.
c) Ook heel belangrijk: Horen de reperaties niet bij de verplichtingen van uw kinderen, de huurders? Veel zaken dienen door de huurder onderhouden te worden. Zie deze link voor een overzicht wat onder uw verantwoordelijkheid valt en wat niet (even doorklikken naar de bijlage van artikel 1).
d) In het ergste geval kunt u ook de herstellingen zelf (laten) doen en deze kosten inhouden van de huur. Daar gelden wel enkele regels voor, zo moeten de kosten dus inderdaad voor de rekening van de verhuurder zijn (zie vorige punt). Het e.e.a. staat uitgelegd op deze link.

Ik hoop dat je nu wel een beetje verder bent gekomen!

corrie s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2005 19:21

Re: huren huis

Ongelezen bericht door corrie s »

Wat een taal zeg op een wanhoopige vraag, wordt er altijd zo gereageerd hier?????

corrie s

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: huren huis

Ongelezen bericht door berendjan »

Bemoeial geeft een gefundeerde en gedegen reactie waar de wanhopige moeder daadwerkelijk iets aan heeft. Maar met anderen stel ik mij de vraag of voor het aangaan van een huurovereenkomst voor die huurprijs het pand niet eens gedegen bekeken is. Ik vind de huurprijs nogal fors voor een woning waarin, als ik het goed begrijp, je amper je kont kunt keren en waarmee vanalles mis is. Waren de kinderen wellicht wanhopig zodat ze alles wat ze maar konden krijgen om bij de wanhopige moeder uit huis te kunnen komen zonder meer en wellicht ongezien hebben gehuurd.

mrs X

Re: huren huis

Ongelezen bericht door mrs X »

wel een antwoord van bemoeial waar men iets aan heeft. trouwens bij veel verhuurders is het zo dat er met nutsbedrijven geen relatie bestaat. met andere woorden energie, telefoon, kabel ed zijn voor rekening van de huurder.
het berekenen van de huur gebeurt aan de hand van een aantal punten dat aan de woning wordt toegekend. bv punten voor de ruimtes, sanitair, isolatie enz. ook kunnen punten worden afgetrokken bv als er geen vaste trap naar de zolder is. vraag bij de verhuurder een overzicht van het aantal punten, daaruit kan de maximaal te vragen huurprijs worden berekend. ga ook na of er een huurdersvereniging is, daar zitten mensen die daadwerkelijk kunnen helpen.

Simply

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Simply »

Hallo allemaal,

Nou, nou ,zeg wat een vooroordelen en een "behulpzame" mensen hier op dit forum.
Een moeder die haar kinderen wil helpen is toch niets mis mee?
En de Nederlandse taal spelling is hier ook niet relevant, want dat is niet het probleem waar deze moeder mee kampt.
Dus geef ik advies uit eigen ervaring en wellicht dat u hier iets mee kunt.

Ik huur zelf een particulier appartement en van de 5 ramen functioneerde maar 2,5 raam naar behoren.
Ik heb de verhuurder meerdere malen gevraagd dit te repareren, maar hier werd niet op ingegaan want dit kost geld.

Na drie keer vragen was de maat vol. Ik ben naar bureau rechtshulp gestapt waar ik 13,50 moest betalen en ben daar uitstekend geholpen. Toen de jurist mijn plattegrond zag van mijn woning, heeft hij mij erop gewezen dat het wel eens zou kunnen zijn dat ik teveel huur betaalde.
Ik betaalde 495,- euro kaal en dacht dat dit redelijk was, doordat ik in het centrum woon. Hij adviseerde mij om de huurcommissie in te schakelen waar men eenmalig 11,- euro voor betaald en de verhuurder krijgt een brief thuis dat de huurcommissie is ingeschakeld wegens achterstallig onderhoud.
Dan begint de verhuurder natuurlijk te zweten, en de reparatie was plotseling binnen 1 week mogelijk, maar helaas te laat voor hem want de aavraag was al gedaan dus ze zouden mijn woning gewoon komen toetsen.

Maanden lang gewacht en de uitspraak was dat mijn huurprijs van 495,- euro naar 353,- euro is gegaan!!
En daar bovenop nog eens dat de verhuurder mij met terugwerkende kracht moest terugbetalen. Dit was een bedrag van 1520,- euro wat ik inmiddels ontvangen heb.

De relatie tussen hem en mij is natuurlijk verstoord nu, maar daar lig ik niet wakker van. De relatie was toch al verstoord doordat de verhuurder zijn verplichtingen niet nakwam betreffende reparaties.

Dus mijn advies.......
Laat u niet op u kop zitten. Het heeft maanden over en weer schrijven en bellen gekost, maar het is het dubbel en dik waard!
Het moet maar eens afgelopen zijn met die vreselijke huisjesmelkers die alleen maar over de ruggen van anderen rijk worden en geen euro aan reparaties willen uitgeven en misbruik maken van het woningtekort waardoor ze veel te hoge huurprijzen vragen.

Succes en heeft u nog vragen zal ik ze graag beantwoorden.

Simply

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Simply »

Wat ik nog was vergeten te vermelden........
Mijn ramen zijn natuurlijk gerepareerd
:D

Gast

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat de huurbaas de woning snel gaat verkopen en dan moet u over enige tijd het appartement uit.

Gast

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Gast »

@ gast

Ik denk, dat die huisbaas dan ook het grootste gelijk van de wereld heeft, als die dat inderdaad dan ook gaat doen, en zich slechts zo kort mogelijk, wil laten koejeneren door die huurcommissie door levenslang! gedwongen te worden om verliesgevend! te moeten blijven verhuren.

Met het onrechtvaardige puntensysteem, dat totaal voorbij gaat aan de inkoopprijs anno 2005 van een woning, de gigantisch gestegen kosten en belastingen ten laste van de verhuurder, en de enorme service die de verhuurder geacht wordt te moeten geven aan de huurders, en dat allemaal voor een habbekrats conform het 'puntensysteem'kun je als huurder heel makkelijk iedere huisbaas het vel over de oren halen.

Ik wil niemand het recht ontzeggen om gebruik te maken van alle geraffineerde mogelijkheden die de eenzijdige nederlandse huurwetgeving nu eenmaal de huurders biedt, maar 'bewondering' heb ik niet voor deze huurders, die via de huurcommissie eenmaal gemaakte afspraken met een verhuurder 'onderuit' willen halen.

Ik vind, afspraak is afspraak, (maar dat bestaat in nederland blijkbaar niet meer) en ben je het er achteraf toch niet mee eens? Wees dan sportief en probeer dan zo snel mogelijk vervangende woonruimte te vinden in plaats van je huisbaas, die je uiteindelijk toch van woonruimte heeft voorzien, via de huurcommissie 'af te troeven'

Een verhuurder is in principe een zelfstandig ondernemer, die fiscaal volgens goed koopmanschap behoort te handelen, maar die volgens het 'puntensysteem' blijkbaar dus geen winst maar verlies moet maken.
Het Leger des Heils heeft het nog beter dan een verhuurder: Die krijgen tenminste nog 6 euro per nacht, subsidies en giften voor hun dienstverlening en hebben met het 'puntensysteem' ook verder niets te maken.

Het bovenstaande geeft dan ook gelijk al aan, waarom de huurmarkt 'op slot zit': Met de huidige WOZ-waarden en het schriele puntensysteem kun je als verhuurder maar 1 ding doen: VERKOPEN !!

Gast

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Gast »

Ter aanvulling van het bovenstaande:

Overigens met alle respect voor het goede werk van het Leger des Heils!
Het is een van de weinige organisaties die ik een verrijking vind voor dit land, nu de overheid steeds meer verstek laat gaan.

Simply

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Simply »

Geachte gast,

Het lijkt er op dat u een verhuurder bent, maar misschien ook niet.
Om terug te komen op u reactie.

U heeft denk ik een deel van mijn verhaal gemist en dat is dat ik herhaaldelijk gevraagd hem om mijn ramen te laten repareren, maar dat werd totaal genegeerd!

U heeft het over afspraak.
Is het niet de afspraak dat een verhuurder verplicht is achterstallig onderhoud en ernstige gebreken op te lossen?


Wie haalt wie dan wie onderuit als hier totaal geen reactie op komt!
Als ik mijn verhuurder niet de kans had gegeven om het op te lossen.......
Maar hier is geen sprake van.
Na maanden lang heb ik inderdaad de huurcommissie ingeschakeld.
Had ik een andere keuze denkt u?
Dit is naar aanleiding van de niet nagekomen verplichtingen van de verhuurder.
Dat is toch een grondige reden dacht ik zo.


Schandalig hoe verhuurders woningen verhuren tegen veel te hoge bedragen.
Dat men er iets op wil verdienen, dat begrijp ik maar een verschil van 157 euro en de verhuurder negeren omdat men alleen maar wilt vangen, maar niet uitgeven?
Sorry hoor, een huurcommissie is niet voor niets ontstaan!

Met vriendelijke groet

Gast

Re: huren huis

Ongelezen bericht door Gast »

@ simply

Allereerst heb ik waardering voor je redelijke argumentatie zonder dat je in de discussie direkt onredelijke uitlatingen gaat doen die niet over de zaak zelf gaan.
Dat is de reden dat ik als 'gast' reageer in gevoelige zaken.

Ik geef je gelijk, dat je reparaties die kontraktueel voor rekening verhuurder zijn, met alle middelen rechtens alsnog af gaat dwingen.

In dat opzicht is je gang naar de HC wel te begrijpen en tja, het is menselijk dat je dan gelijk ook maar dat puntensysteem aankaart.
In dat opzicht heeft jouw verhuurder die huurverlaging feitelijk over zichzelf afgeroepen, en zou kennelijk niet zijn gebeurd als hij direkt zijn reparatieverplichtingen was nagekomen.

Wel vind ik dat die verhuurder niet-proportionele schade leidt, als jij hem inderdaad levenslang die huurverlaging afdwingt.

Ik denk, aan het einde van iedereen zijn leven, moet iedereen toch verantwoording afleggen voor zijn eigen daden, en dan kun je voor jezelf in dit geval, de afweging maken, of het je verschuilen achter een 'puntensysteem' genoeg reden is, om eerder gemaakte afspraken niet na te komen, nu de reparaties immers kennelijk zijn verholpen.

Dat puntensysteem is er inderdaad niet voor niets gekomen.
Enerzijds is het wel goed, dat er een soort thermometer is voor vergelijking van woningkwaliteit, ondanks de enorme ambtelijke willekeur die erin zit.
Anderzijds gaat dat puntensysteem volledig voorbij aan de inkoopkosten en bedrijfskosten van een verhuurder anno 2005.

Aldus wordt het puntensysteem feitelijk misbruikt door de overheid om haar eigen huishoudboekje op orde te krijgen.
Immers lagere huren betekent lagere huursubsidies en lagere bijstandsnormen die mede gekoppelt zijn aan de huurprijzen volgens het door de overheid zelf bedachte puntensysteem en waarin de verhuurders geen enkele zeggenschap hebben gehad.

met vriendelijke groeten

Gesloten