LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sollicitatiebrieven onbeantwoord
Sollicitatiebrieven onbeantwoord
Eindelijk wordt er eens door de media wat opgepikt over dit onderwerp. Met onze site proberen we aandacht te vragen voor dit probleem. Helaas zijn zowel politiek als de vakbewegingen imuun voor dit probleem. Wellicht komt er nu beterschap in dit gedrag!!!!
Re: Sollicitatiebrieven onbeantwoord
Overigens, het adres van onze site waar jullie in contact kunnen komen met "lotgenoten" is http://www.sollicitatieleed.nl. Wil je rechtstreeks naar het forum: http://www.sollicitatieleed.nl/forum.
Met alle respect hoor, maar wat een waardeloze site. Staat helemaal bol van de reclame en is amper te lezen door die vreemde lettertypes en dergelijke.
En bovendien, wat is het nut van die site? Klagen over iets wat waarschijnlijk aan jezelf te verwijten is? Of klagen over iemand die je niet in dienst wil nemen?
En bovendien, wat is het nut van die site? Klagen over iets wat waarschijnlijk aan jezelf te verwijten is? Of klagen over iemand die je niet in dienst wil nemen?
Jij hebt zeker al een baan hè karretje 1? Dan heb je makkelijk praten.
@ karr-1; Met alle respect karr-1 maar als je wat onderwerpen goed had doorgelezen dan zie je dat de meeste klachten er NIET over gaan dat mensen een bepaalde baan wel of niet hebben gekregen, maar over de manier waarop sollicitanten behandeld worden door bedrijven. En ja, er staat ook een uitlaatklep waarbij mensen ff kunnen zeggen dat ze er enorm van balen dat ze een bepaalde baan niet hebben gekregen. Even je hart luchten tegen en/of met lotgenoten helpt veel mensen weer op de been om verder te gaan met solliciteren.
En de site staat helemaal bol van de reclame? Okee, op de voorpagina staan 4 tekstlinks, 1* reclame voor de site zelf en 1* voor de slachtoffers van de tsunami. Wellicht vind jij dat veel, in onze optiek is het een redelijke hoeveelheid. Op het forum vind je zelfs alleen maar de 4 tekstlinks terug zonder enige andere vorm van reclame.
En de site staat helemaal bol van de reclame? Okee, op de voorpagina staan 4 tekstlinks, 1* reclame voor de site zelf en 1* voor de slachtoffers van de tsunami. Wellicht vind jij dat veel, in onze optiek is het een redelijke hoeveelheid. Op het forum vind je zelfs alleen maar de 4 tekstlinks terug zonder enige andere vorm van reclame.
Tsja reclame is reclame en dat hoort nu eenmaal niet op een site thuis. En ja ik heb inderdaad een baan waar ik gewoon op gesolliciteerd heb en gewoon moeite voor gedaan hebt.
Beetje makkelijk om dan al je frustraties af te reageren op een dergelijke site.
Beetje makkelijk om dan al je frustraties af te reageren op een dergelijke site.
Daarom. Bij sommigen komt het gewoon aan waaien toch?
Hallo,
Net zoals veel vacaturesites biedt ook Werk.nl de sollicitanten de mogelijkheid om vacatures te vinden en er op te reageren.
Helaas komt het in de praktijk te vaak voor dat de werkgevers niet reageren op de ontvangen reacties.
Het heeft geen zin om te lang op reactie te wachten. Neem altijd zelf contact op met de werkgever of het CWI om zo je sollicitatiestatus te chekken.
Coban
Net zoals veel vacaturesites biedt ook Werk.nl de sollicitanten de mogelijkheid om vacatures te vinden en er op te reageren.
Helaas komt het in de praktijk te vaak voor dat de werkgevers niet reageren op de ontvangen reacties.
Het heeft geen zin om te lang op reactie te wachten. Neem altijd zelf contact op met de werkgever of het CWI om zo je sollicitatiestatus te chekken.
Coban
Hallo,
Coban
Coban
Ik bedoel laten we realistisch wezen. Ik heb voor mijn bedrijf ook recentelijk een sollicitatieprocedure gehouden en daar kwamen ongelogen 700 (zevenhonderd) reacties op.
Ten eerste is het logistiek onmogelijk om 700 brieven te beantwoorden.
Ten tweede zaten er brieven tussen waarvan je je afvraagt of die mensen uberhaupt wel werk willen. Vies papier, vol taalfouten etc.
Ten derde zaten er ook goede kandidaten tussen en daar hebben we er gewoon een van aangenomen.
Geen enkel probleem dus.
Moet ik dan bang worden dat een van die 700 anderen slecht gaat spreken over mijn bedrijf omdat ze geen afwijzing hebben gehad? Sorry hoor, maar dat vind ik erg goedkoop om je gal te spuien in een anonieme website. Als je iets tegen me hebt kun je me dat recht in mijn gezicht zeggen en niet anoniem via een vage prutswebsite.
Ten eerste is het logistiek onmogelijk om 700 brieven te beantwoorden.
Ten tweede zaten er brieven tussen waarvan je je afvraagt of die mensen uberhaupt wel werk willen. Vies papier, vol taalfouten etc.
Ten derde zaten er ook goede kandidaten tussen en daar hebben we er gewoon een van aangenomen.
Geen enkel probleem dus.
Moet ik dan bang worden dat een van die 700 anderen slecht gaat spreken over mijn bedrijf omdat ze geen afwijzing hebben gehad? Sorry hoor, maar dat vind ik erg goedkoop om je gal te spuien in een anonieme website. Als je iets tegen me hebt kun je me dat recht in mijn gezicht zeggen en niet anoniem via een vage prutswebsite.
Al meer dan twee jaar werkloos ondanks opleiding en ervaring.
Van de meeste werkgevers wel bericht echter soms maakt men zich er met een jantje van leiden van af - het lijkt wel of sollicitaties door sommigen niet serieus genomen worden.
Duidelijk aangeven over relevante kennis en ervaring te beschikken, de functie heeft een match van 100% en dan afgepoeierd worden met onvoldoende kennis en ervaring ???
Waar ik onpasselijk van wordt is het motivatiegebral. Kom op, bijna iedereen werkt toch om in zijn levensonderhoud te voorzien! Als je prettig kunt werken is dat mooi meegenomen, maar dat mag je kennelijk niet meer denken - BRAAK.
Ook - als rasechte Nederlander !!! - tegen heel wat leeftijdsdiscriminatie aangelopen. Smoezen te over.
De europese eenwording maakt de zaak niet beter; waar een Nederlander om te kunnen OVERLEVEN al duizenden euro's per maand moet vragen kan iemand uit het oostblok dat voor veel minder....
Nooit gedacht dat het zo ver zou komen....
Ennuh mensen met een baan die denken dat het niet zo snel gaat ...
Oogjes dicht en snaveltjes toe
Slaap lekker!
Van de meeste werkgevers wel bericht echter soms maakt men zich er met een jantje van leiden van af - het lijkt wel of sollicitaties door sommigen niet serieus genomen worden.
Duidelijk aangeven over relevante kennis en ervaring te beschikken, de functie heeft een match van 100% en dan afgepoeierd worden met onvoldoende kennis en ervaring ???
Waar ik onpasselijk van wordt is het motivatiegebral. Kom op, bijna iedereen werkt toch om in zijn levensonderhoud te voorzien! Als je prettig kunt werken is dat mooi meegenomen, maar dat mag je kennelijk niet meer denken - BRAAK.
Ook - als rasechte Nederlander !!! - tegen heel wat leeftijdsdiscriminatie aangelopen. Smoezen te over.
De europese eenwording maakt de zaak niet beter; waar een Nederlander om te kunnen OVERLEVEN al duizenden euro's per maand moet vragen kan iemand uit het oostblok dat voor veel minder....
Nooit gedacht dat het zo ver zou komen....
Ennuh mensen met een baan die denken dat het niet zo snel gaat ...
Oogjes dicht en snaveltjes toe
Slaap lekker!
Helemaal met je eens Meneer de Uil. Want zo is het heden ter dage wel!
@ karr-1; Er zijn een heleboel mensen die veel tijd en energie steken om een mooie, gemotiveerde brief met cv op te sturen naar aanleiding van jouw vacature. Veel mensen nemen zelfs de moeite om informatie over je bedrijf op te zoeken. Kortom, als men een goede sollicitatie naar jouw bedrijf stuurt dan gaat daar nogal wat tijd inzitten. Als jij dan met het excuus komt dat jij logistiek gezien geen 700 reacties kunt beantwoorden dan vind ik dat een zwak excuus. Je kunt tegenwoordig gewoon een standaard afwijzingsbriefje maken en middels mailmerge heel eenvoudig binnen zeer korte tijd een heleboel mensen berichtten.
Natuurlijk zullen er sollicitaties tussen zitten van een twijfelachtig niveau. Maar dat rechtvaardigd niet dat je niet het fatsoen hebt om de overige 90% van de oprechte kandidaten geen (standaard) briefje te sturen.
Natuurlijk zullen er sollicitaties tussen zitten van een twijfelachtig niveau. Maar dat rechtvaardigd niet dat je niet het fatsoen hebt om de overige 90% van de oprechte kandidaten geen (standaard) briefje te sturen.
Blijkbaar geen match van 100 % dan he, anders was je niet afgewezen. Iedereen kan werken als ze maar willen, maar banen worden afgewezen met vage smoezen als "het is geen leuk werk" of "ik ben er te hoog voor opgeleid." Alle smoezen heb ik in de loop der jaren wel gehoord.
Ga toch weg zeg, als je wil werken kan je werken desnoods als vuilnisman of zo.
Ga toch weg zeg, als je wil werken kan je werken desnoods als vuilnisman of zo.
Waar dan Karreman? Ik weet genoeg mensen die een baan , misschien zelfs wel bij jou willen. Dus zeg 't maar. Waar? Waar zijn die banen?
Als jij ze geen bericht stuurt dan weten de mensen toch niet dat ze afgewezen zijn!Blijkbaar geen match van 100 % dan he, anders was je niet afgewezen.
ik wil even reageren op karr-1 u denkt dat als iemand wil werken dat altijd zal lukken. nu ik zal u vertellen dat is niet zo. voor 2 jaar geleden ging mijn baas failliet ik heb mijn hele leven gewerkt en zou dat ook nu nog graag doen maar ik ben nu 59 jaar en van mijn wekelijkse sollisitatie krijg ik nooit antwoord. vertelt u mij maar hoe kom ik aan werk.het klinkt zo makkelijk als je zelf werk hebt.
Ik heb de afgelopen maand meerdere sollicitaties verstuurt maar daarover ook geen antwoorden van retour gehad.
Het zal wel te maken hebben met het contract met de plaatsing wat goedkopere advertentiekosten oplevert. Verplicht adverteren, anders?
Heb net Radar zitten kijken en me dood zitten ergeren aan dat mens van het CWI! Oke, het probleem dat werd besproken ging over het solliciteren en het wel of niet ontvangen van een bericht van de werkgever waarbij je hebt gesolliciteerd. Nu moet ik zeggen dat ik met berichten terug krijgen op sollicitaties zelf geen probleem heb (en ik solliciteer op het moment erug veel en heb een hoop gesprekken lopen). Nu zal je denken, waarom reageert ze dan hier op de site. Wel, omdat ik het CWI een bureaucratische en ongeschoolde instantie vind!! Je doet keurig je best en zorgt voor alle papieren die je aan moet leveren bij het CWI, vervolgens heb je drie gesprekken (let wel, met drie verschillende personen) voor je daadwerkelijk WW aanvraag de deur uitgaat naar het UWV. Je neemt vanalles mee waar ze om hebben gevraagd en vervolgens krijg je van het UWV een brief dat je aanvraag nog niet in behandeling kan worden genomen omdat JIJ niet alle benodigde stukken hebt verstuurd (stukken waar het CWI helemaal niet om heeft gevraagd). Dank je wel CWI, nu kan ik nog vier weken langer wachten op mijn geld!
BTW karretje! doe niet zo denegrerend tegen mensen die hier iets op de site willen spuien. Nederland is een land waar vrijheid van meningsuiting nog steeds geld!
BTW karretje! doe niet zo denegrerend tegen mensen die hier iets op de site willen spuien. Nederland is een land waar vrijheid van meningsuiting nog steeds geld!