jaarafrekening NUON
Geplaatst: 22 feb 2005 22:36
Op 11 november 2004 heb ik de jaarafrekening van de NUON voor energie en warmwater ontvangen ten bedrage van € 4.479,10. Dit bedrag staat in schril contrast met de jaarafrekening van 2003, waar ik ongeveer de helft van de totale energie gebruikt hebben, zonder dat er in de afgelopen jaar extra stroom/warmwater apparatuur is bijgekomen of verbruik hebben geïntensiveerd. (In de buurt zijn meer gezinnen met problemen betreffende eindjaarafrekening)
Hierop heb ik dezelfde dag telefonisch contact gezocht met de NUON (Mevr. Van der Wall)
Zij gaf ons het advies de meterkast te laten nakijken en de eventuele gebreken te laten oplossen en wederom contact te leggen. Wij moesten desondanks wel de rekening betalen danwel een betalingsregeling treffen. Tevens was in deze jaarafrekening het nieuwe termijn bedrag verhoogd van € 52,- naar € 442,- (een stijging van 800%!!!)
Wij hebben het volgende afgesproken:
- Het totaal bedrag mocht in 11 gelijke termijnen worden voldaan en de begin datum was januari 2005.
-Ook werd mij een zogenoemde “dag-en-nacht tarief” geadviseerd.
Dit heb ik laten doen op 1 december 2004 door een NUON monteur dit kostte € 92,45.
-Tevens heb ik een Technisch installatie bureau ingeschakeld om eea door te laten meten en eventuele gebreken op te sporen, kostte €166,-
Er zijn geen gebreken geconstateerd en hij gaf aan dat de jaar afrekening hem niet reëel overkwam.
Op 3 januari 2005 ontving ik van de NUON een verrekening over een openstaande saldo ten bedrage van € 8.074,99.
Hierop heb ik wederom direct gebeld met de NUON (helaas geen naam genoteerd), waar de desbetreffende persoon aangaf dat er nergens een bedrag van € 8.074,99 te zien was alleen nog maar een rekening te zien van € 754,66.
Hierop heb ik een uitdraai gevraagd met het verzoek deze mij op te sturen, dit heb ik op 7 januari ‘05 ontvangen.
Op 17 februari ’05 werd ik door de NUON gebeld met de mededeling dat er een rekening openstond van ongeveer € 5500,-. Deze persoon was van buitenlandse afkomst en zeer moeilijk te verstaan en sprak gebrekkig Nederlands. In eerste instantie dacht ik dat het om een ziekelijk kwajongenstreek ging. Gedurende het zeer onvriendelijke gesprek werd gedreigd dat bij ingebreke blijven, van de afdracht van het totale bedrag ineens, de NUON een deurwaarder zou sturen. In dit gesprek somde ik het bovenstaande op, waar hij aangaf geen boodschap te hebben aan de voorgeschiedenis, en dat de betalingsregeling was vervallen.
Op 22 februari ’05 heb ik zelf de NUON gebeld (Mevr. Kloppper) zij gaf aan dat er een bedrag openstaat van € 4800,- en dat de deurwaarder onderweg is!! Verdere communicatie was volgens haar niet zinvol meer. Ik heb met klem verzocht een leidinggevende te mogen spreken (of iemand die niet op het call center zit) om het bovengenoemde aan te geven en tot een juiste jaarrekening te komen, dit was volgens haar onmogelijk.
U zult begrijpen dat ik zeer ontstemt ben over de gehele gang van zaken, echter ik zit ook niet te wachten op grote problemen. Mijn inziens heeft de NUON zelf enorme administratieve blunders gemaakt en probeert hun fouten op de consument af te wimpelen.
Hierop heb ik dezelfde dag telefonisch contact gezocht met de NUON (Mevr. Van der Wall)
Zij gaf ons het advies de meterkast te laten nakijken en de eventuele gebreken te laten oplossen en wederom contact te leggen. Wij moesten desondanks wel de rekening betalen danwel een betalingsregeling treffen. Tevens was in deze jaarafrekening het nieuwe termijn bedrag verhoogd van € 52,- naar € 442,- (een stijging van 800%!!!)
Wij hebben het volgende afgesproken:
- Het totaal bedrag mocht in 11 gelijke termijnen worden voldaan en de begin datum was januari 2005.
-Ook werd mij een zogenoemde “dag-en-nacht tarief” geadviseerd.
Dit heb ik laten doen op 1 december 2004 door een NUON monteur dit kostte € 92,45.
-Tevens heb ik een Technisch installatie bureau ingeschakeld om eea door te laten meten en eventuele gebreken op te sporen, kostte €166,-
Er zijn geen gebreken geconstateerd en hij gaf aan dat de jaar afrekening hem niet reëel overkwam.
Op 3 januari 2005 ontving ik van de NUON een verrekening over een openstaande saldo ten bedrage van € 8.074,99.
Hierop heb ik wederom direct gebeld met de NUON (helaas geen naam genoteerd), waar de desbetreffende persoon aangaf dat er nergens een bedrag van € 8.074,99 te zien was alleen nog maar een rekening te zien van € 754,66.
Hierop heb ik een uitdraai gevraagd met het verzoek deze mij op te sturen, dit heb ik op 7 januari ‘05 ontvangen.
Op 17 februari ’05 werd ik door de NUON gebeld met de mededeling dat er een rekening openstond van ongeveer € 5500,-. Deze persoon was van buitenlandse afkomst en zeer moeilijk te verstaan en sprak gebrekkig Nederlands. In eerste instantie dacht ik dat het om een ziekelijk kwajongenstreek ging. Gedurende het zeer onvriendelijke gesprek werd gedreigd dat bij ingebreke blijven, van de afdracht van het totale bedrag ineens, de NUON een deurwaarder zou sturen. In dit gesprek somde ik het bovenstaande op, waar hij aangaf geen boodschap te hebben aan de voorgeschiedenis, en dat de betalingsregeling was vervallen.
Op 22 februari ’05 heb ik zelf de NUON gebeld (Mevr. Kloppper) zij gaf aan dat er een bedrag openstaat van € 4800,- en dat de deurwaarder onderweg is!! Verdere communicatie was volgens haar niet zinvol meer. Ik heb met klem verzocht een leidinggevende te mogen spreken (of iemand die niet op het call center zit) om het bovengenoemde aan te geven en tot een juiste jaarrekening te komen, dit was volgens haar onmogelijk.
U zult begrijpen dat ik zeer ontstemt ben over de gehele gang van zaken, echter ik zit ook niet te wachten op grote problemen. Mijn inziens heeft de NUON zelf enorme administratieve blunders gemaakt en probeert hun fouten op de consument af te wimpelen.