D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??
Geplaatst: 23 feb 2005 10:55
Hieronder de klachtenbrief die ik naar de D-reizen heb gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,
Enige tijd geleden heb ik bij jullie een reis geboekt voor 6 personen (3 kamers, 7 nachten) wintersport naar hotel Hubertus in Fügen Oostenrijk. De aankomstdatum was 29 januari 2005.
Nu hebben wij bij het zoeken naar een geschikt hotel een paar preferenties gehad die voor ons doorslaggevend waren bij de keuze van het hotel. Een daarvan was dat er twee kamers moesten zijn met een bad. Dit heb ik duidelijk nagevraagd bij de infolijn over hotel hubertus en dat was zeker aanwezig. (1e keer vraag en bevestiging) Bij de optie heb ik dit nogmaals benadrukt dat het een rede zou zijn om een ander hotel te kiezen als er geen twee kamers met een bad zouden zijn. (2e keer vraag en bevestiging) En bij de definitieve reservering nogmaals. (3e keer vraag en bevestiging)Toen ik de bevestigings papieren binnen kreeg stond daar om 3 kamers met bas of douche. Dat was voor mij nog niet voldoende zekerheid dus ik heb nogmaals naar het 0900 nummer van d-reizen gebeld. Daar kreeg ik een jongen aan de lijn (wiens naam ik helaas niet meer weet) en hij zei dat het puur een manier van noteren was maar dat het wel goed geregeld was dat er wel degelijk 2 kamers met een bad waren en een met een douche. Voor de zekerheid is hij het toen zelfs gaan nabellen (denk bij hotelplan) en daaruit kwam nogmaals de bevestiging dat er 2 kamers met bad gereserveerd voor ons waren. (4e keer vraag en bevestiging)
Nu zou je denken als je het 4 keer hebt nagevraagd dat je wel een bad op je kamer kan verwachten. maar zo werkte het helaas niet. Wij kwamen aan bij het hotel en daar hadden ze helemaal niet veel kamers met bad, meest zelfs 1 persoons kamers begrepen wij. En onze kamer hadden al helemaal geen bad en dat viel ook niet te regelen. Jammer van alle moeite vooraf. Twee mensen erg teleurgesteld nog voor de vakantie goed en wel begonnen was. En dan nog maar niet te spreken over de bijna ondragelijke koude benen na het skiën in -20C?die toch echt niet warm willen worden onder een douche.
Dus kortom wij hebben ons bad gemist. En het is mij duidelijk dat een gewone preferentie niet altijd gegarandeerd kan worden, maar als je er toch zo veel belang aan hecht dat je het 4 keer navraagt en duidelijk zegt dat het een rede zou zijn om een ander hotel te nemen, dan mag je toch na 4 bevestigingen ook wel verwachten dat er een bad is gereserveerd. En dat was helaas dus niet zo.
Ik hoop dat jullie deze klacht serieus behandelen en met een passende oplossing komen.
DE REACTIE VAN D- REIZEN WAS:
Wij snappen niet dat u zo in de veronderstelling was dat u twee kamers met een bad zou krijgen. Wij hebben het nagekeken in onze administratie maar daar staat als preferentie dat u kamers naast elkaar wil. En niet dat u om een bad heeft gevraagd. En om die rede kan ik niets doen. Het stond namelijk al zo in het boekingsformulier en dat heeft u ondertekend. Dus eigen schuld.
Zo en dat ik daar dus over gebeld heb dat dat boekingsformulier niet klopte met wat ik toen al 3 keer had had gevraagd. Ja dat stond ook niet genoteerd dus ja eigenschuld ook weer had je maar om een bevestiging moeten vragen. Van iets waarvan iemand zegt dat het puur een manier van opschrijven is en dat het allemaal in orde is en hier geen bevestiging voor nodig is, nee aan zo iemand vraag ik geen bevestiging. Want die denk ik dan wel te hebben.
Ik vind het echt ronduit belachelijk dat er gedaan wordt alsof ik gek ben dat ik toch 4 keer duidelijk om een bad heb gevraagd en dat D-reizen het niet eens heeft opgeschreven. Ik vraag me dan af hoe duidelijk je moet zijn om die mensen dan iets aan hun verstand te brengen.
Het gaat me allang niet meer om het bad wat ik niet had. Erger vind ik het nu dat er totaal niets met mijn klacht gedaan wordt omdat hun gegevens iets anders zeggen dan de feiten. Tja en dan is het hun woord tegen het mijne en ben ik uitgepraat.
Ik ga in iedergeval nooit meer met D-reizen.
Karin
Geachte heer/mevrouw,
Enige tijd geleden heb ik bij jullie een reis geboekt voor 6 personen (3 kamers, 7 nachten) wintersport naar hotel Hubertus in Fügen Oostenrijk. De aankomstdatum was 29 januari 2005.
Nu hebben wij bij het zoeken naar een geschikt hotel een paar preferenties gehad die voor ons doorslaggevend waren bij de keuze van het hotel. Een daarvan was dat er twee kamers moesten zijn met een bad. Dit heb ik duidelijk nagevraagd bij de infolijn over hotel hubertus en dat was zeker aanwezig. (1e keer vraag en bevestiging) Bij de optie heb ik dit nogmaals benadrukt dat het een rede zou zijn om een ander hotel te kiezen als er geen twee kamers met een bad zouden zijn. (2e keer vraag en bevestiging) En bij de definitieve reservering nogmaals. (3e keer vraag en bevestiging)Toen ik de bevestigings papieren binnen kreeg stond daar om 3 kamers met bas of douche. Dat was voor mij nog niet voldoende zekerheid dus ik heb nogmaals naar het 0900 nummer van d-reizen gebeld. Daar kreeg ik een jongen aan de lijn (wiens naam ik helaas niet meer weet) en hij zei dat het puur een manier van noteren was maar dat het wel goed geregeld was dat er wel degelijk 2 kamers met een bad waren en een met een douche. Voor de zekerheid is hij het toen zelfs gaan nabellen (denk bij hotelplan) en daaruit kwam nogmaals de bevestiging dat er 2 kamers met bad gereserveerd voor ons waren. (4e keer vraag en bevestiging)
Nu zou je denken als je het 4 keer hebt nagevraagd dat je wel een bad op je kamer kan verwachten. maar zo werkte het helaas niet. Wij kwamen aan bij het hotel en daar hadden ze helemaal niet veel kamers met bad, meest zelfs 1 persoons kamers begrepen wij. En onze kamer hadden al helemaal geen bad en dat viel ook niet te regelen. Jammer van alle moeite vooraf. Twee mensen erg teleurgesteld nog voor de vakantie goed en wel begonnen was. En dan nog maar niet te spreken over de bijna ondragelijke koude benen na het skiën in -20C?die toch echt niet warm willen worden onder een douche.
Dus kortom wij hebben ons bad gemist. En het is mij duidelijk dat een gewone preferentie niet altijd gegarandeerd kan worden, maar als je er toch zo veel belang aan hecht dat je het 4 keer navraagt en duidelijk zegt dat het een rede zou zijn om een ander hotel te nemen, dan mag je toch na 4 bevestigingen ook wel verwachten dat er een bad is gereserveerd. En dat was helaas dus niet zo.
Ik hoop dat jullie deze klacht serieus behandelen en met een passende oplossing komen.
DE REACTIE VAN D- REIZEN WAS:
Wij snappen niet dat u zo in de veronderstelling was dat u twee kamers met een bad zou krijgen. Wij hebben het nagekeken in onze administratie maar daar staat als preferentie dat u kamers naast elkaar wil. En niet dat u om een bad heeft gevraagd. En om die rede kan ik niets doen. Het stond namelijk al zo in het boekingsformulier en dat heeft u ondertekend. Dus eigen schuld.
Zo en dat ik daar dus over gebeld heb dat dat boekingsformulier niet klopte met wat ik toen al 3 keer had had gevraagd. Ja dat stond ook niet genoteerd dus ja eigenschuld ook weer had je maar om een bevestiging moeten vragen. Van iets waarvan iemand zegt dat het puur een manier van opschrijven is en dat het allemaal in orde is en hier geen bevestiging voor nodig is, nee aan zo iemand vraag ik geen bevestiging. Want die denk ik dan wel te hebben.
Ik vind het echt ronduit belachelijk dat er gedaan wordt alsof ik gek ben dat ik toch 4 keer duidelijk om een bad heb gevraagd en dat D-reizen het niet eens heeft opgeschreven. Ik vraag me dan af hoe duidelijk je moet zijn om die mensen dan iets aan hun verstand te brengen.
Het gaat me allang niet meer om het bad wat ik niet had. Erger vind ik het nu dat er totaal niets met mijn klacht gedaan wordt omdat hun gegevens iets anders zeggen dan de feiten. Tja en dan is het hun woord tegen het mijne en ben ik uitgepraat.
Ik ga in iedergeval nooit meer met D-reizen.
Karin