LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuizingssoap

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
verhuizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2005 13:20

Verhuizingssoap

Ongelezen bericht door verhuizer »

In augustus 2003 zijn wij verhuisd. De makelaar heeft alle meterstanden doorgegeven aan Nuon. Door alle drukte met de verbouwing van het nieuwe huis kwamen wij er in februari 2004 achter dat er nog steeds automatisch geld werd afgeschreven voor het oude huis. Wij hebben dit meteen stopgezet en wat we terug konden halen, terug gehaald. Ook een brief naar Nuon gestuurd met het overzicht van de meterstanden en het verzoek om het teveel betaalde geld terug te storten. In maart werden wij door Nuon gebeld met de mededeling dat alles geregeld zou worden. In mei hadden we echter nog niks gehoord of ontvangen van Nuon. Maar weer een brief geschreven waar we automatisch antwoord op kregen. We zouden voor half juni antwoord krijgen. De aangegeven datum kwam, verstreek, maar geen bericht van Nuon. Opnieuw een brief gestuurd. Weer een automatisch antwoord en we zouden voor half juli antwoord krijgen. Het bleef echter stil. In oktober 2004 zijn we gaan bellen. We zouden terug gebeld worden, er werden excuses aangeboden en het probleem zou opgelost worden. 3 weken later zelf maar weer gebeld en weer kregen we hetzelfde verhaaltje te horen. Half januari hebben we besloten om via internet een klacht in te dienen bij Nuon. Daar kregen we als antwoord op dat wij een contract hadden afgesloten bij EnergieDirect sinds de liberalisering van de energiemarkt. Na wat graven bleek dat de nieuwe bewoonster van ons huis onder onze naam een contract bij Energiedirect had afgesloten. Nuon zou dit voor ons oplossen en ons dezelfde dag nog terug bellen. Maar weer hetzelfde liedje. Om het proces enigszins te versnellen proberen wij het contract bij Energiedirect nu op te zeggen, zonder rekening te houden met de huidige bewoonster en we bellen nu zelf wekelijks naar Nuon om te horen wat de status is. Zijn er mensen die ons tips kunnen geven over hoe wij dit verder kunnen oplossen?

natasjalex

Re: Verhuizingssoap

Ongelezen bericht door natasjalex »

ga naar de rechtswinkel.... die kunnen je misschien ook een beetje verder helpen. dit heb ik namelijk ook gedaan toen ik problemen had bij de essent.. maar veel kan je waarschijnlijk toch niet doen.
groetjes,
natasja

andreS

Re: Verhuizingssoap

Ongelezen bericht door andreS »

Beste mensen,
Ikzelf ben sinds 1 oktober verhuisd, ben ingetrokken bij mijn partner.
En ja hoor, alles wat mis kan gaan, gaat ook mis.
Gelukkig niet in mijn relatie maar wel met: Freeler, KPN, energie.com,
Essent.
De één na de andere brieven komen binnen, aanmalingen, incassobureaus en dreigen met deurwaarders.
Zelf heb ik iedereen op de hoogte gesteld, maar ja wanneer de bedrijven fouten maken, dien je als consument urenlange betaalnummers bellen, brieven sturen, mailtjes sturen, en je krijgt allerlei medewerkers aan de lijn die geen besliisingen mogen nemen.
DOordat ik me bioj energiebedrijf.com heb afgemeld en bij Essent, krijg ik geen gehoor alleen maar afschrijvingen. Bedragen terug laten boeken en ja hoor, komen de aanmaningen binnen. Heb je het één telefonisch afgehandeld, komen de aanmaningen ook nog op het oude adres binnen. Het circus begint van voren af aan.
Eindafrekeningen komen niet en blijkbaar is het niet voldoende om zelf de verhuizing bij Essent te melden, dit moet energiebedrijf.com ook nog doen. KPN spant hierin ook nog de kroon, telefoontjes over en weer, brieven aangetekende stukken. En jahoor, hier vallen de brieven van incassobureaus binnen. Om van freeler (onderdeel KPN) af te komen is al een hele toer, dan verzint KPN iets nieuws en stuurt gewoon adsl aperatuur, ook als je je vaste lijn opzegt om van alles af te zijn, gaat KPN gewoon op eigen houtje een abonnement ADSL aanmaken.
Dus je hebt geen vaste lijn maar neemt wel een abonnement op ADSL??!! Juist ja om klanten te houden en krijgen, zonder dat er iemand van ons beiden iets besteld heeft, wordt je ook nog bedreigd met deurwaarders. Om een lang verhaal nog langer te maken, gaan ze je naam ook nog veranderen en een combinatie maken om het geld af te boeken van mijn partners rekening. Knap staaltje.
Na dreigen met mijn rechtsbijstandsverzekering en dat ik alles openbaar laat maken bij de OPTA en dediverse consumenten programma's, wordt ik door een KPN manager gebeld dat alles op één groot misverstand berust. Of ik af wil zien van juridische stappen, biedt hij zijn excuses aan en wordt er onterechte betaalde 50 euro terug gestort op mijn partners rekening. Maar het mooie is: wij hebben niks onterechts betaald aan KPN. Gewoon door de RABO BANK terug laten storten en blokeren !! Van gekkigheid weet KPN niet meer wat te doen, want van de bewoners van mijn vorige woning, heb ik post ontvangen dat er weer een brief van een incassobureau van KPN ligt, waarin ik met deurwaarders wordt gedreigd. van mij mogen deze deurwaarders allemaal langs komen, het leifst op één en dezelfde dag. kunnen ze nog een bakje koffie krijgen ook.'dit heb ik alle bedrijven al laten weten, dat ze zo de kosten kunnen sparen. Slaap lekker

Carla M
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2005 15:40

Re: Verhuizingssoap

Ongelezen bericht door Carla M »

Nou ook wij zijn verhuisd. Per 10 okt 04. Netjes de meterstanden met de verkopende makelaar opgenomen en alle gegevens gemeld. Volgt in feb.05 de jaarafrekening. Staat de beginmeterstand 1000m3 lager genoteerd en per 01jan04. Na 40 minuten bellen met de pererdure klantenservice van t nuon, bleek het allemaal een foutje te zijn.... Maar eerst wel volhouden dat ik t zelf zo had opgegeven.... Dus antwoorde ik: Jullie weten wel mijn gegevens en de machtiging voor incasso van het formulier over te nemen, maar de meterstand niet??? Uiteindelijk kwam het uit dat de vorige eigenaren alles anders hadden gemeld, zei kregen doodleuk een creditje van 800,-- euri en die wordt zomaar bij mij van de rekening gehaald. Gelukkig geeft t nuon wel toe dat dit fout is en gaan e.e.a. corrigeren....T kan alleen wel een maandje of drie duren zeggen ze er eerlijk bij...... Pffff k geef t op hoor. Gewoon maar afwachten... MIJN ENERGIE IS OP

Grimm

Re: Verhuizingssoap

Ongelezen bericht door Grimm »

Als ik al deze ellende lees zie ik in dat er maar 1 oplossing is!

BLIJF IN JE HUIS WONEN TOT ZE JE ER UIT MOETEN DRAGEN,
dit is de enigste oplossing om je alles te besparen.

Ook leuk voor de nutsbedrijven, kunnen ze besparen op personeel.

Hahaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2005 15:37

Re: Verhuizingssoap

Ongelezen bericht door Hahaatje »

Ook ik heb problemen met Eneco Rotterdam.
Op 28 januari ben ik met mijn vriend gaan samenwonen. We hebben beide ons “oude” huis verlaten en zijn in een “nieuw” huis gaan samenwonen.
Ik heb mijn Eneco aansluiting opgezegd zoals dat moet, binnen 5 dagen het daarvoor bestemde formulier aan de Eneco geretourneerd.
Mijn vriend heeft zijn Eneco aansluiting verhuist naar ons nieuwe adres en ook daarvoor de formuliertjes binnen 5 dagen opgestuurd naar Eneco.
Wachten op de afrekening van de oude aansluitingen dus maar…
Die van mijn vriend viel binnen 3 weken in de bus, hij moest een klein bedrag bijbetalen voor de oude aansluiting en voor het verhuizen van het een en ander bij elkaar zo’n € 100,- aan administratiekosten.
Maar mijn eindafrekening liet op zich wachten… Tot ik begin maart een aan mij geadresseerde envelop (de aansluiting op het nieuwe adres staat op naam van mijn vriend) op mijn NIEUW adres kreeg. Wat schetst mijn verbazing??? Een acceptgiro voor de maand februari 2005 van mijn oude adres…!!! Snappen jullie het nog? Ik was nota bene 28 januari al verhuist!!
Ik dus meteen het dure 0900 nummer van de Eneco gebeld(en ja, daar verdient de Eneco ook geld mee, de helft van de kosten per minuut zijn voor de Eneco, de andere helft voor de provider van dit nummer)en na ongeveer 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn gekregen… Of ik op een later tijdstip even terug kon bellen want het klantensysteem “lag plat” (wat op de een of andere manier altijd schijnt te gebeuren als ik de Eneco probeer te bellen). Er zat dus niks anders op dan op een later tijdstip nog maar eens terug te bellen.
Zo gezegd, zo gedaan. Mijn verhaal uitgelegd aan de dame van Eneco die mij doodleuk vertelde dat het regelen van een verhuizing minimaal 6 tot 8 weken duurt. Zoveel tijd had de Eneco niet nodig om mijn oude adres te veranderen op de acceptgiro want die is we gewoon naar het nieuwe adres gestuurd. Of ik dus toch maar even dat termijn wilde betalen, dan zou dat later wel verrekend worden met de eindafrekening?!? Ja zeg, ik ga toch geen termijn betalen voor een maand dat ik al helemaal niet meer in dat huis woonde?? Dat heb ik die dame dus ook verteld, maar zij zei toen dat ik dan zelf verantwoordelijk was voor de consequenties… Heb gezegd dat ze de boel dan maar gewoon maar moesten afsluiten, ik woon toch niet meer op het oude adres!
De dame aan de telefoon was allerminst behulpzaam en soms gewoon ronduit onbeschoft tegen me. Klachten moest ik maar schriftelijk indienen, het adres kon ik op internet opzoeken en toen ik vroeg met wie ik nu eigenlijk gesproken had, kreeg ik zo’n onduidelijk naam door, die ik na 5 x nog niet juist had verstaan. Toen heb ik het maar opgegeven.
De rekening heb ik natuurlijk niet betaald maar ik heb tot op heden ook nog geen eindafrekening gehad.
Bij mijn vriend was wel alles binnen 3 weken geregeld, dus blijkbaar kunnen ze dat wel. Waarschijnlijk heeft een aansluiting die “meeverhuist” meer prioriteit dan een aansluiting die wordt afgezegd na een verhuizing, ik weet het niet.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad met de Eneco en wat waren de gevolgen?? Ik hoor het graag!

Gesloten