Pagina 1 van 8
upc telefonie ergernis
Geplaatst: 24 feb 2005 15:50
door Snor
allereerst moet ik ff zeggen, na alle klachten gelezen te hebben, dat mijn hartslag wat rustiger geworden is.
Ben dus niet de enige die uitgevallen is naar UPC ( telefonisch en via email)
Ben nu al( of is het nog maar) 8 dagen bezig om een werkende UPC telefoon aan de gang te krijgen.KPN abonnement loopt binnenkort af, dus de hoop op UPC telefonie moet ik nog maar open houden.
Via email, krijg ik wel een reactie, op zich al wonderlijk, maar als je toch de oplossingen en aanbevelingen leest, dan zakt toch echt je broek af.
" Neem contact op met de helpdesk"
" Neem contact op met de technische dienst"
" Sorrie voor de overlast"
" Wij kunnen ook niet het onmogelijke doen".( een telefoon aansluiten is dus onmogelijk in de ogen van UPC?)
" Morgen ( na 8 dagen) sturen we een monteur langs"
(wedden om een fles jenever dat ie of niet komt, of dat hij het ook niet kan verhelpen?)
"Nee, wij betalen u de gemaakte belkosten niet terug, dat past niet in ons beleid: ( welk beleid eigenlijks?)
Schijtziek word je van die nitwits van UPC, wie oh wie kan dergelijke bedrijven aanpakken, en dat mag van mij voorlopig nog op een nette manier.
Maar ik ben deze week in staat geweest om het UPC gebouw( deze stond in Capelle a/d Ijssel, wat volgens de heldpdesk-medewerker geen bezoekadres is) binnen te rijden met mijn truck!!!
Wellicht een idee om daar eens met een 1000 man heen te gaan en rechtstreeks aan de hogere heren( helpdeskmedewerkers kunnen er ook niks aan doen tenslotte) eens opheldering te vragen, namens ons eigen incassoburo "geen woorden maar daden".
Groetjes,
Snor
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 25 feb 2005 10:26
door Gast
Je kan beter geen diensten van upc afnemen
Bespaard je een hoop ergenis, en voor de meerkosten hoef je het niet te laten, scheelt nog geen 2 euro per week, als doen ze anders geloven.
Een paar keer hun helpdesk bellen en je bent het voordeel al weer kwijt.
Ik heb al meer dan 30 jaar abbo bij kpn, nog nooit enig gedonder of ergernis gehad.
Heb 1,5 jaar chello gehad meer gedonder dan internet gehad, nu alweer ruim 2 jaar ADSL en geen gedonder meer.
TV heb ik nog van die asociale club, doch zodra er voor mij een goed alternatief is kunnen ze die van mij ook houden.
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die een abbo met upc aangaan behalve dan waar ze niet buitenkunnen, er wordt al jaren gewaarschuwd voor de praktijken van upc en toch blijven er nog steeds mensen intrappen, ik kan dit niet begrijpen.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 25 feb 2005 13:40
door Snor
Ja, daar ben ik weer, gisteren een weddenschap geplaatst, jammer dat er niemand wou wedden trouwens.
De monteur, is natuurlijk niet langs geweest, ook geen telefoontje voor afbellen o.i.d.
Ik ga ze maar weer ff bellen, deze keer om de frustratie even te spugen...
de Snor
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 25 feb 2005 15:54
door agro
Waarom ga je bellen via upc?
Is mij een volkomen raadsel, blijf bij KPN dan hoef je je gal niet te spuwen, en heb je ook geen ergenis.
En als je KPN bellen te duur vind, neem dan een andere telecom aanbieder op het KPN netwerk, bv tele2 of zoiets.
Maar wees verstandig, en mijdt upc zoveel je kan.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 25 feb 2005 16:43
door Belletje
Beste Snor. Nou lees dit te laat, want ik had wel met je willen wedden.
Mij is precies hetzelfde overkomen. Hele dag thuis, monteur zou telefoon komen aansluiten. Wie heb ik gezien? Nou, ook niemand dus. Ook geen belletje gehad waarom ze niet kwamen. Volgende dag zelf maar even gebelt en gelijk de boel geannuleert.
Nooit, nooit, maar dan ook NOOIT moet ik iets van hun.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 28 feb 2005 17:58
door verhoeven
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 01 mar 2005 15:49
door Herman J
Heb sinds 3 maanden telefonie en internet (Rotterdam e.o.) en heb met telefonie ook wat problemen gekend, echter ik geef ze voorlopig nog het voordeel van de twijfel omdat het een vrij nieuw produkt is.
De service is inderdaad wel belabberd want ook ik heb na een storing een mailtje gestuurd en als antwoord gekregen bel maar met de helpdesk.
Ik vind dat zij de klant moeten bellen als deze via e-mail aangeeft dat er een storing heeft plaatsgevonden.
Mijn storing betrof het wegvallen van de verbinding tijdens een gesprek, ik heb toen de stekker uit het stopcontact getrokken en toen het modem weer gereset was kon ik weer gewoon bellen.
Heb bij UPC ook aangegeven dat dit zo niet moet blijven maar misschien hebben andere gebruikers iets aan deze ervaring.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 01 mar 2005 18:30
door gefrustreerde
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ooit nog iets van UPC af te nemen.
We zitten inmiddels al een week zonder telefoon. Na tientalle keren te hebben gebeld, tijd verspilt en al honderd euro aan telefoon kosten nog niets wijzer geworden.
We worden steeds afgescheept aan de telefoon. Echt waardeloos!!!!!!!!!!!!
Ook al eens problemen gehad met internet. Afspraak met monteur gemaakt, die niet kwam opdagen. Dit schijnt dus iets heel normaals te zijn.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 01 mar 2005 19:28
door Kees 29
Hallo gefrustreerde,
Verspil er geen geld meer aan en probeer zo snel mogelijk van die zooi af te komen.
Dit kost je alleen maar meer geld.
Mocht je een TRYand BUY hebben gauw opzeggen en niet rekenen op de E 46.58 want die krijg je toch niet.
Het enige wat je kunt verwachten zijn de rekeningen die doorgaans ook niet kloppen.
Ik zit er zelf ook al meer dan 3mnd op te wachten.
Verspil ook geen geld meer aan hun 0900 nummer want dan verdienen ze nog een keer aan je.
Kijk eens op antwoordnummer.nl daar staan ook 0800 nummers bij UPC
en die zijn gratis, maar pas op dat ze je niet doorverbinden naar het 0900 nummer.
Ik wens je veel sterkte in de toekomst.
Kees
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 03 mar 2005 21:12
door Jannie288
Het is toch van de gekke wat ik hier allemaal lees,nem zelf jaren lid geweest van chello maar destijd overgestapt naar een adsl provider en nooit geen problemen mee gehad.Destijds ook niet met chello (op wat storingen na dan)maar die stond toen nog in de kinderschoenen.
Nu lekker overgestapt naar Scarlet een internetprovider met een super snelle verbinding(GEEN)data liemit en een goede telefoon verbinding met een door mij uitgerekende besparing van 543 euro per jaar
.Wie hierover een berekening of info wil kan dit ten alle tijden vragen.p/s zelfs mijn telefoon werkt perfect!
Dank je de koekoek zeg,jullie laten je lekker belazeren door chello,bellen met de helpdesk,verbinding verbreekt,je bent boos dus je belt weer terug (0900) en wil gerechtigheid maar wie mag dat betalen??
Mensen laat je niet onder sneeuwen door chello en span samen om met bewijsbare aantoningen chello op de knieën te krijgen,bel ze niet maar stuur al je ongerief aangetekend naar chello want mailen heeft geen zin van online mailen krijg je geen bewijs en zoals ik heb geprobeerd kan dit volgens mij niet vanuit je privé mailbox outlookexpress..of zie ik dit verkeerd?
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 04 mar 2005 13:22
door Gast
heb ook spijt dat ik ooit met die gasten in zee ben gegaan. Wij zitten nu al 2,5 week zonder telefoon omdat het blijkbaar onmogelijk is om onze diensten allemaal te verhuizen. Er zijn nu al 4 monteurs geweest die allemaal hun werk niet hebben kunnen afmaken. Nu zou onze kabel te kort zijn en moet er eerst buiten gegraven worden om deze te verlengen...toch echt te bizar voor woorden.
En bellen na die gasten is echt een ramp, voordat ik uberhaupt boos kon worden hadden ze de hoorn er al opgegooid.
En ook nergens een plek waar je met je klacht naartoe kan..werkelijk het is een ramp.
Ik ga me nu proberen te vediepen in hoe van dit bedrijf los te komen zonder dat we al te veel moeten betalen. echt ik zou niemand aanraden met die gasten in zee te gaan.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 04 mar 2005 16:39
door Gast
als je met die gasten in aanraking komt dan kom je er nooit meer vanaf
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 07 mar 2005 20:32
door whisko
Ik heb chello classic, in februari heb ik digitale telefonie freetime erbij besteld. Ze zouden het eerder deze week komen aansluiten. Vijf uur voor niets gewacht: ze kwamen niet opdagen. Gebeld en men zou het doorgeven aan de juiste afdeling. Ik ben die dag en de dag erna niet teruggebeld (en mij was beloofd dat ze op een van die twee dagen zouden terugbellen). De dag erna wel, maar toen had ik mijn telefoon niet aanstaan. Later op die dag weer gebeld, een half uur en verder dan "naar klantenservice" (lees: klachtenservice) kwam de telefonist niet.
Nu (zeker na deze thread gelezen te hebben) denk ik: laat maar.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 11 mar 2005 09:56
door Gast
Ik heb de vorige keer dat ze 2 keer niet zijn komen opdagen 25 euro per dag vergoed gekregen en je zult versteld staan ze hebben geen internet =kosten afgehouden van 50 euro.
Nu hebben we telefoon van upc omdat het savonds gratis is en in het weekend. En naar chello providers 9 cent per gesprek (zeiden ze).
2e keer deze week dat ik geen telefoon heb. Gebeld natuurlijk met mn stomme kop. Ik zeg ik wil een schadevergoeding want ik heb al weer regelmatig met mn gsm moeten bellen omdat ik geen verbinding heb. En nu weer 10 cent per gesprek + mobiele kosten.
* ja maar de mobiele kosten kunnen wij niet vergoeden.
Ik zeg maar ondertussen heb ik wel een hoop mobiele kosten omdat jullie verbinding niet werkt. Jaa maar datpast niet in ons beleid zegt ze dat doen we niet want dat is niet van ons.
Dus ik weer maar DOOR jullie moet ik nu wel gaan bellen met mn gsm. Ja mevrouw dat begrijp ik (was zon muts die dacht dat ze heel wat was) maar dat doen we niet.
Ik zeg jullie zeggen wel dat jullie alles netjes doen en op orde hebben maar ondertussen doen jullie niks aan al die problemen die jullie hebben met heel dat ***bedrijf hier. Dus zij weer pissig ik zeg ja daag en heb opgehangen. Het is gewoon een ***bedrijf.
Ik snap nog steeds niet dat we erin getrapt zijn. Maar het mooie is het begint wel net na dat de maan dvoorbij is.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 11 mar 2005 14:44
door Gast
Maar als ik dan mn rekening binnenkrijg voor t eerst is het toch wel aanzienlijk minder dan anders bij kpn.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 11 mar 2005 15:04
door Gast
Ik ben echt heel verbaasd over alle klachten rond UPC. Sinds een tijd hebben wij thuis alles van UPC; telefonie, kabelinternet en tv. Alles is snel, keurig en volgens afspraak geinstalleerd. Alles werkt en als iets het niet doet ben ik altijd keurig en binnen redelijke termijn geholpen. De keren dat dit nodig was blijken trouwens ook nog erg beperkt. Goed, je betaalt een bedrag per minuut voor een helpdesk maar waar is dat tegenwoordig niet? De internetverbinding is nu al twee keer in het afgelopen half jaar aanmerkelijk sneller geworden, prima dus. Geen klachten van mijn kant.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 11 mar 2005 17:01
door Gast
Internet en telefonie sinds donderdag 24 februari, ruim 2 weken geleden, werkt niet. Grote problemen bij UPC, wordt aan gewerkt. Inmiddels vele honderden euro's kosten gemaakt aan kosten voor het bellen van de helpdesk en het afhandelen van andere noodzakelijke telefoongesprekken, wat allemaal mobiel moest. De schade geleden door het niet kunnen gebruiken van internet is moeilijk in geld uit te drukken. De problemen lijken niet oplosbaar, om die reden stappen we weer terug over naar KPN met zowel internet als telefonie. Mensen die twijfelen over digitale telefonie: NIET DOEN!!! Je hebt een zeer groot risico op storingen.
Groeten, Wout Boevé
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 14 mar 2005 00:56
door mack
100-den euros?
Hoeveel minuten dan?
10 minuten is nog maar 1 euro hoor!!
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 14 mar 2005 08:53
door Michellangelo
Ehh, als je telefoon via UPC loopt en je hebt geen telefoonverbinding meer, dan zullen de kosten van de mobiele provider er ook wel bij zitten. Blijft een hoog bedrag, maar ik weet van een collega van mij dat deze 90 euro aan mobiele telefoonkosten kwijt is in de afgelopen 2 maanden aan helpdesktelefoontjes... Het is dus wel mogelijk.
Re: upc telefonie ergernis
Geplaatst: 14 mar 2005 09:10
door hoffie2
100-den euros?
Hoeveel minuten dan?
10 minuten is nog maar 1 euro hoor!!
Nooit goed geluisterd naar dat bandje?????????
Plus de eventuele gesprekskosten van voor het gebruik van uw mobiele telefoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Das nou net het prettige van die 0900 nummers