LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Peter Revers
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2005 17:48

Media Markt

Ongelezen bericht door Peter Revers »

:evil:
MediaMarkt leent tegen kostprijs portable dvd speler en verkoopt deze als nieuw door!

Vandaag ben ik teruggeweest bij de Serviceafdeling van Media Markt: Wat was er aan de hand? Hij was ter reparatie aangeboden en nadat ik deze 2,5 week daarna had opgehaald was deze gerepareerd en getest. Wat bleek bij het eerste dvd (en ook bij andere dvd's), Zelfde probleem, niet goed gemaakt en zeker niet goed getest!!! Ik wilde a. mijn geld terug. b. dat deze binnen 2 weken werd gerepareerd (ivm vakantie en dat mijn zoontje van 3 er gebruik van kan maken in de auto), of c. dat ik een vervangend apparaat kon krijgen.

Media Markt gaf als enige oplossing (een manager werd erbij gehaald) dat ik zelf een nieuwe kocht in de winkel, en deze na mijn vakantie weer inleverde (ik mocht dus de kosten maken). Deze mocht ik niet beschadigen want deze ging de verkoop weer in ! (ja, U leest dat goed!!). Ze hebben namelijk geen vervangend apparaat. Ze konden niet garanderen dat deze binnen 2 weken werd gemaakt en een nieuwe kreeg ik al zeker niet omdat mijn huidige apparaat niet meer in de markt is en dus niet meer verkocht kan worden (alsof dat Mijn probleem zou zijn). Mijn apparaat heeft 2 jaar garantie en is net 1 jaar oud en heeft 279 euro gekost. Nadat ook de manager van die manager erbij werd gehaald was een andere oplossing dat ik alleen de kostprijs hoefde te betalen (maar dan ook weer terugbrengen, onbeschadigd (ook krassen)) en dan weer die kostprijs terug krijgen. Ik mocht dus geld voorschieten voor een tijdelijk apparaat die weer wordt verkocht als NIEUW (schandelijk zoiets trouwens). En ik neem dan ook nog het risico bij een beschadiging op vakantie. Belachelijk voorstel natuurlijk.
Ik wilde 50-50 doen, maar Media Markt gaat alleen maar in op eigen voorstellen en voorstellen van de klant zijn verzinsels. Ik mocht daarna ook gewoon nog een keer in de rij gaan staan bij de service afdeling terwijl ik dat daarvoor ook al had gedaan. Asociaal behandeld dus!!

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door karr-1 »

Je bent niet asociaal behandeld, je stelt onredelijke eisen en verwacht ook nog dat mensen daar serieus op ingaan. Ik kan me de manier van handelen van de Mediamarkt helemaal voorstellen, ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Ik kan ook wel in een winkel gaan eisen dat iets binnen 2 weken gerepareerd is omdat mijn verwende blaag van 3 er naar moet kijken in de vakantie, maar daar heeft zo'n winkel geen boodschap aan. Weet je wel hoeveel reparaties er per dag gebeuren?

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door klaasvd »

Karr hou toch eens je mond met domme opmerkingen. Deze persoon geeft 3 hele redelijke eisen.
Als iets gerepareerd is en ook getest, ga ik er vanuit dat dat ding het ook gewoon doet(tenminste dat is de definitie van repareren, en niet slopen).
Doet ie dat niet en je wil hem graag mee naar vakantie, dan is dat logisch dat je die eis stelt. Kunnen ze dat niet garanderen dan moeten zij maar met een andere oplossing komen die redelijk is.

Maar hetgene waar ik over struikel is, dat je iets meekrijgt wat je niet mag beschadigen omdat het daarna nog verkocht moet worden. Dat is toch van de zotte, iets wat gebruikt is, is niet meer nieuw en kan toch ook niet als 2e hands verkocht worden.

Of dit asociaal is laat ik in het midden, maar het lijkt mij niet de goeie manier van handelen.
(karr, zal wel reageren met dat je het netjes moet vragen, of dat je ja niet als koning moet gedragen)

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door karr-1 »

Als jij het zal zegt Klaas hoef ik het niet meer te zeggen.

En jij mag denken dat ik domme adviezen geef, maar ik weet dat ik gelijk heb.

Ik kan wel van alles gaan eisen, het moet wel binnen het redelijke blijven.

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

karr -1 jij spoort gewoon niet helemaal.

apparaat is kapot, en wordt ondeugdelijk gemaakt dat is het probleem van mediamarkt en niet van de klant.

mediamarkt moet zorgen dat iets binnen een redelijke termijn wel wordt opgelost en de redelijke termijn bedraagt binnnen 5 werkdagen meneer de betweter.
kan ie dat niet binnen 5 werkdagen moet ie dat kenbaar maken aan de klant en zorgen voor vervanging.

op dit deel springt mediamarkt dus compleet uit de bocht de klant moet maar een nieuw apparaat kopen en naderhand terugbrengen zonder krasje oid en krijgt ie zijn geld terug maar men verkoopt hem wel weer als nieuw.

1. mag dat helemaal niet en 2 zou mediamarkt coulanter moeten zijn als men weet dat men het niet kan maken binnen 5 dgn.
dus mediamarkt moet gewoon zorgen voor een vervanger waar ze die ook vandaan moeten halen.

ik heb hetzelfde meegemaakt met een tv die ineens stopte ik heb hem naar een normale zaak gebracht tv is welliswaar 9 weken in reparatie geweest want elke keer klapte er iets kapot, maar in die 9 weken heb ik gewoon een andere tv gekregen van hun zonder kosten.

reparatie was totaal iets van 150 euro

dus het kan wel zoals je ziet

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

De klant vindt 5 werkdagen een redelijke termijn, maar is dit ook een redelijke termijn?
Dat is de vraag en het antwoord daarop is nee.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik bedoel maar. Ik kan 1 uur wel een redelijke termijn vinden, maar als de winkelier dat niet kan dan heb ik daar maar in te schikken.

Als al die honderden reparaties die per dag binnen komen allemaal binnen 5 dagen af moeten zijn dan zouden ze dag en nacht door moeten werken en het dan nog niet halen.

En het leveren van een vervangend exemplaar is een gunst geen plicht.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Inter »

5 dagen eisen is niet redelijk .Mediamarkt kan het ook niet helpen dat het apparaat kapot is.Of moeten ze jouw voorang gaan geven omdat je nu zo nodig op vakantie moest.
Bovendien kon je een apparaat kopen en gratis terug brengen .
Dat ze eisen dat je dat niet mag beschadigen is dan meer dan logisch.

Mediamarkt doet dus helemaal niet moeilijk maar als de klant dit gaat doen dan houd het op.
Vraag me eigenlijk af welke zulk soort winkel dat wel zal doen

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Juist Karr-1 en Inter.
Tegewoordig denken "klanten" dat ze alles maar kunnen eisen.
Echter zo werkt het nog steeds niet.
Een klant zal ook wel eens iets moeten accepteren, zelfs wanneer het niet helemaal volgens hun wens is.

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij heb ik eens gelezen dat Mediamarkt de beste
en de vriendelijkste zaak was. Nou wat ik hier lees en zelf
meegemaakt heb is dit een vergissing.
En karr-1 hoe komt het toch dat jij het steeds opneemt voor
die bedrijven en ook voor al die instanties, ben je ook een
baas of zoiets ik lees niets dan negatieve berichten van
jou als het de gewone man betreft.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door klaasvd »

wat ik niet snap is, dat de mediamarkt het presteert om een digitale camera 3x te repareren en wat dan nog niet werkt.
Als je dan om je geld terug vraagt, kan niet want de 2 week zijn voorbij, terwijl zij erop stonden dat ding te laten maken.

2 week lijkt mij heel redelijk om iets te repareren eigenlijk en als dat neit kan moet je voor andere oplossing zien te zorgen als winkel.

Maar er word nogal wat omheen geluld door bepaalde mensen, maar wat niet kan is iets meegeven dat onbeschadigd terug moet komen. Omdat het als nieuw verkocht moet worden weer.

Lijkt mij geen frisse manier van handelen

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

wat ik niet snap is, dat de mediamarkt het presteert om een digitale camera 3x te repareren en wat dan nog niet werkt.
Wat ik niet snap, is dat jij denkt dat mediamarkt het aparaat zelf maakt.
Zij zijn ook maar een tussenstation.
Zij zijn afhankelijk van de leverancier.
Zij produceren niks, zij verkopen alleen maar.
Kwartje gevallen? :roll:

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door karr-1 »

En karr-1 hoe komt het toch dat jij het steeds opneemt voor
die bedrijven en ook voor al die instanties, ben je ook een
baas of zoiets ik lees niets dan negatieve berichten van
jou als het de gewone man betreft.
Nee ik ben geen baas, ik ben een gewone consument net als ieder ander. Alleen valt het me wel op dat heel veel mensen hier alleen maar kunnen zeuren over wat ze allemaal willen en eisen, terwijl er niets tegenover staat.

Bedrijven worden ook gerund door mensen hoor, die kunnen echt niet aan alle eisen voldoen die jij denkt terecht te vinden.

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zeg niet dat ik alle eisen terecht vind,ik zeg alleen dat ik nog
nooit een positief bericht van jou gezien heb.
Nu begrijp ik ook waarom die andere topic over jou er staat.

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Even terzijde of de klant redelijke of onredelijke eisen stelt, als bedrijf zijnde kun jij NIET een appparaat verkopen dat je van te voren aan iemand hebt uitgeleend. Als consument kun je haast niet voorkomen dat een dergelijk product geen beschadiging oploopt. Daarbij zal de verpakking zijn aangebroken. Wat moet de volgende koper hier wel niet van denken????


Mediamarkt gaat hier duidelijk te fout in, en de manager(s) had(den) zijn(hun) poot stijf moeten houden en de klant erop moeten wijzen dat ze oof repareren of geld vergoeden. Ik weet nu zeker dat dit SLECHTE reclame is voor de MM die in mijn ogen toch al niet zo hoog stond aangeschreven. TROS Radar, dergelijke praktijken duiden op fraude en wanverkoop en dit moet worden aangepakt!

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Overdrijven is ook een vak :roll:

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Neej gastje, dat is het niet.

Jij koopt een gloednieuwe DVD speler bij de MM.
Eenmaal thuis blijkt:
a) de verpakking aan de binnenzijde is aangebroken.
b) de batterijen van de AB zijn half leeg
c) De laser van de DVD hapert af en toe.

Je gaat ermee naar MM terug, die zeggen ja die sturen we op voor reparatie. Bij reparatie blijkt dat door onkundig gedrag interne schade aan het apparaat is. Dat valt buiten de garantie. Wat blijkt... u heeft de DVD speler van een iemand die hem als bruikleen had gekregen.
Met andere woorden u betaalt de volle prijs voor een tweedehands product. :evil: :evil:

En u bent als klant dan nog tevreden?
Ik dacht het niet...........

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Mithragestoorde, het is voor jou altijd nog mevrouw gastje.

Bovendien blijf ik erbij dat overdrijven zoals jij dat doet ook een vak is.

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door MithraMadness »

het is voor jou altijd nog mevrouw gastje.
Moeilijk te zien als u als gast bent ingelogd :o
Bovendien blijf ik erbij dat overdrijven zoals jij dat doet ook een vak is.
Oh? In dat geval wil ik er graag voor betaald worden.
Een maandsalaris van €5300 netto, auto van de zaak en 56 betaalde vakantiedagen per jaar ben ik wel voor te vinden.
Waar kan ik soliciteren :P

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Is er nog een plaatsje vrij?, ik wil ook dat baantje!, :shock: :P

Gesloten