LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tros radar 28-2

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Trosradar vanavond

Prima verwoord allemaal, beetje jammer dat de BKR niet aan bod kwam,
Maar de rest was prima Thoompy, top, Piet, top, Hier kunnen we mee verder, ook compliment voor Radar

Lfs Ad

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door croosjes »

Niets nieuws gehoord.


Vrgr.Andre

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dexia is afgelopen weken groot in het nieuws geweest. Veel rechtszaken worden gewonnen door gedupeerden. Daarop volgde een plotselinge schikkings-actie van Dexia onder leiding van Wim Duisenberg, voormalig president van de Nederlandsche Bank, en een uitspraak in hoger beroep van DSI, het klachteninstituut van de effectenbranche. Vooral deze uitspraak lijkt zeer hoopvol voor veel gedupeerden. (Kijk voor meer achtergrondinformatie in Dossier Aandelenlease .)

Dick Martens vertelt over zijn zaak die behandeld werd door de DSI. De zaak wordt als voorbeeldzaak behandeld en de uitslag is dus van groot belang voor veel gedupeerden. De uitspraak is namelijk in het voordeel van Martens. Hij hoeft slechts de helft van de inleg te betalen en de restschuld is voor rekening van Dexia.

Naast deze gevoelige klap krijgt Dexia meer te verduren. Volgens advocaat Wendelgelst is het 3-0 voor de gedupeerden.

Naast de DSI-uitspraak, zijn de huurkoopzaken, waarin de partner dus niet heeft meegetekend, in hoger beroep toegewezen aan de gedupeerden. Ook in andere gevallen staan de gedupeerden juridisch zeer sterk, vanwege de zorgplicht die Dexia op zich had moeten nemen. De bemiddelingspoging van Duisenberg zal daarom weinig aanhang vinden. Juridisch valt meer te halen uit een zaak dan te schikken met Dexia. Piet Koremans van Platform Aandelenlease ziet ook weinig heil in de bemiddelingspoging van Duisenberg. Koremans gaat door tot het bittere einde.

Wij vroegen aan meer dan 2000 Dexia gedupeerden uit ons testpanel met welke schikking zij akkoord zullen gaan? Men kan kiezen tussen de DSI variant en de gesloten beurzen-variant. Bij de DSI-variant is de klant gemiddeld de helft van de inleg kwijt, maar is van de restschuld af. Bij de gesloten beurzen-variant blijven de beurzen gesloten, dus de restschuld wordt betaald door Dexia en klant is de inleg kwijt.

Slechts een derde van de ondervraagden gaat akkoord met de gesloten beurzen variant. Dit zou dus geen basis van onderhandeling moeten zijn.

Maar liefst 60% gaat akkoord met de schadebepaling van de DSI. De overgebleven groep zal dus een gang naar de rechter moeten maken.

Dexia heeft bovendien verzocht om alle rechtszaken stop te zetten. Advocaat Harm Jan Tulp laat weten het hier absoluut niet mee eens te zijn. Ten eerste zijn niet alle belanghebbende organisaties vertegenwoordigd bij de schikking. Ten tweede kan de uitkomst van de schikking nadelige gevolgen hebben voor individuele rechtszaken.

Mensen kunnen zich nog aanmelden bij DSI. Er gelden wel strikte termijnen en richtlijnen. Kijk op
www.dsi.nl

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door villa_cees »

Doe maar weer lekker negatief, Andre!
Er is toch weer veel aandacht aan besteedt, vanavond!
Klasse!

vr.gr. Cees

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Voor jou misschien zonde van je tijd dat je gekeken hebt vanavond heer Croosjes, maar voor tienduizenden andere gedupeerde niet.
En daarbij was je toch ook vrij om in dat half uurtje iets anders te gaan doen, zoals bijvoorbeeld bellen met je (schoon)moeder. :roll: :wink:

m.v.g. justice man

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door RuudVC »

Goede uitzending van tros-radar.
Het allerbelangrijkste is, dat de gedupeerden die dit forum (nog) niet weten te vinden nu in grote lijnen op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, die voor ons behoorlijk positief te noemen zijn.
Verder is het ook van belang dat mensen die met het lease-drama zelf niets te maken hadden ook beter op de hoogte komen van de stand van zaken ( en wat Dx. eigenlijk geflikt heeft ) en zo wordt de publieke opinie steeds meer hervormd in het voordeel van ons gedupeerden. En dit werkt dan weer steeds meer door in de oordelen van de rechters.
vr.groet Ruud
Laatst gewijzigd door RuudVC op 28 feb 2005 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door Joshua »

eindelijk is er bij advocaten moed om op kernpunten de zaak voor te brengen De angst is eindelijk weg
Huurkoop
zorgplicht
WCK
misleidng

Mensen nog nooit is zo helder gezegd stop alle betalingen

Zet je advocaat aan het werk
vergeet niets
je kosten
de wettelijke rente
de schade die in de laatste vier je gezinleven dreigde te ontwrichten
We staan niet allen sterk het recht is aan de zijde van de gedupeerden.

Suc6
joshua
Laatst gewijzigd door Joshua op 28 feb 2005 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door pluutje »

Justice as Secretary! 8) :wink:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Justice als vriend en helper.
En al houdt dat kopiëren, koffie halen, (over)typen in. Als iedereen eens minstens 1x per dag iets deed voor een ander. :roll: Dan zijn we er wel binnen een paar jaar uit! :wink:

m.v.g. justice

justice for all and all for justice!

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Het kwartje is gevallen bij Radar, bij de advocaten.... ik begin warempel hoop te krijgen dat de politiek, de rechters, Dexia, Duisenberg en at last but zeker niet at least, Leaseverlies, het misschien ook een keer gaan begrijpen.
Dat Dexia zich vanavond niet liet zien was te verwachten. Leaseverlies moet eens in de spiegel gaan kijken of ze zichzelf nog serieus durven nemen. Heb meer vertrouwens in de advocaten die zich ermee gaan bemoeien (in de hoop dat ze BKR ook meenemen!). De arrogantie en foute adviezen van SLV zijn door Leaseverlies zelf niet meer goed te maken.

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door Okerene »

HET IS TIJD OM HET IJZER TE SMEDEN NU HET HEET IS

Het wereldkundig maken hoe de huidige verhoudingen liggen tussen aandelenlease gedupeerden en Dexia Bank Nederland N.V. is in een razend tempo en toch op een begrijpelijke kundige manier uiteengezet. Een compliment voor alle woordvoerders. Ook de Tros steekt hiermee aardig haar nek uit. Moedig en het werd ook wel een beetje tijd weer eens vol uit te pakken.

De gedupeerden zelf kenden over het algemeen de ins en outs al wel maar vele anderen worden nu pas wakker. Ook degenen die nog geen idee hadden wat er aan de hand was. Dit is toch een flinke dreun aan het adres van Dexia die dit nooit verwacht zal hebben.

De actie van de gezamelijke advocatenkantoren doet mij eveneens goed. Hiermee laten ze goed zien hoe zij over de bemiddelingspoging en de vertwijfelde poging rechtzaken te laten stoppen denken. Niks op de slaaprol, doorgaan.

Het ijzer moet gesmeed worden nu het heet is.

Okerene :D

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Sluit me geheel bij OKERENE aan.

Overigens vanmiddag enkele van je postings gelezen op de site van platform aandelenlease, moet zeggen dat ik over je samenvattingen/ berichten erg te spreken ben!

Mijn complimenten aan je!

Groeten justice

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door RuudVC »

Dexia heeft bovendien verzocht om alle rechtszaken stop te zetten. Advocaat Harm Jan Tulp laat weten het hier absoluut niet mee eens te zijn. Ten eerste zijn niet alle belanghebbende organisaties vertegenwoordigd bij de schikking. Ten tweede kan de uitkomst van de schikking nadelige gevolgen hebben voor individuele rechtszaken.
justice man, bedankt voor je snelle verslag.
Toch op het bovenstaande een kleine aanvulling; deze advocaten sturen een brief mede namens een aantal collega's ( ik meende het aantal 15 te horen ) naar de commissie Duisenberg om kenbaar te maken dat ze het niet eens zijn met de laatste ontwikkelingen (alleen lv en consumentenbond als afgevaardigden) en wensen zelf namens hun cliënten bij het overleg aanwezig te zijn.
vr. groet, Ruud

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door studex »

Ik ben wel lof over die uitzending wat dexia betreft.
En piet kwam in beeld....onze GROTE man...ik geef hem een warm aplaus.
Ik ga dit gevecht met dexia aan,dexia is reeds door mijn advocaat gedagvaardigd en ben benieuwd wanneer ik mijn geld terug krijg...en alles komt erbij wat ik aan onkosten maak.

Piet je was klasse bij die uitzending!!

Studex
( actief lid van payback )

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door leeuwen »

Zo, hier kunnen we inderdaad mee verder. Wat ben ik blij dat ik mijn restschuld niet heb betaald!!!! De advocaat bij Radar (zijn naam is me ontschoten) gaf - weliswaar aarzelend - ook aan dat je dat beter niet kan doen. Dus mensen, wie nog aarzelt of ie zal betalen of niet: NIET DOEN!!!!! We gaan op alle fronten winnen. Het enige wat nog in de weg staat is die Commissie Duisenberg want daar heb ik (en ik niet alleen ) geen vertrouwen in. Niet schikken of stikken maar gewoon alle inleg terug en de restschuld kwijtschelden :!:
Piet, fijn dat je er bij was en je zegje kon doen en complimenten voor Radar die dit op een goede wijze aan de orde hebben gesteld.
Ineke

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door woest »

Mensen, het begint er op te lijken!

Door de bundeling van krachten en vertegenwoordigd door uitstekende mensen (Piet, je was top!) komt er beweging in en nog de goede kant op ook! Vanavond zijn er ongetwijfeld weer honderden mensen bereikt, die niet wisten hoe sterk ze (WE) kunnen staan;

het voelt als een overwinning....voorproefje?!?

Fijne avond allemaal!

Blije groet,
Loes :)

mootje69
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2005 21:44

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door mootje69 »

Hallo beste forumleden,

Wie kan mij advies geven?
Via leaseverlies en eegaliese hebben wij de vernietiginghsbrief verstuurd naar dexia; negatieve reaktie terug gehad.
Einde looptijd negatieve opbrengst.
Coulanceregeling werd door dexia geqweigerd.
Hebben nu een betalingsregeling via raets incasso, maar hebben al twee maanden niet betaald.
Kan mijn man zelf dexia aanschrijven om het contract nietig te laten verklaren, want hij heeft destijds niet medeondertekend, of kunnen wij beter een advocaat nemen, wat wij eigenlijk niet kunnen betalen?
Tips en adviezen zijn van harte welkom!

Mootje69

Pluk_me_kaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2005 16:36

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door Pluk_me_kaal »

De grote afwezige was SLV! Ik stond verbaasd over de opmerking dat ze niet bij de uitzending wilden zijn omdat ze niets willen zeggen ivm de bemiddelingspoging... In alle vorige uitzendingen zijn ze er (met woordvoerders) bijgehaald. Nu niets! Ik snap het niet. Zouden ze nu toch een beetje bang zijn dat ze geconfronteerd zouden worden met hun verkeerde adviezen? Ik ben achteraf heel blij dat ik zelf een advocaat heb genomen (een hele stap), en de strijd ben aangegaan. Het kost wat, maar het is in ieder geval beter dan maar afwachten wat SVL voor ons in petto heeft. Ik denk dat er een deal uitkomt waarbij slechts een deel van de restschuld niet betaald hoeft te worden. Daarmee gaan wij natuurlijk niet akkoord. We staan sterk!
Laatst gewijzigd door Pluk_me_kaal op 28 feb 2005 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door Kees »

Piet,

Je was geweldig. Klasse! Het wordt allemaal steeds helderder en duidelijker. In de eerste instantie vond ik het wel prettig dat dexia de rechtszaken wilde stoppen maar dit is niet in ons voordeel. Dat werd prima verwoord in de uitzending. Deze zaken kunnen beter doorgaan omdat het nu actueel is en niet wanneer dexia dat bepaald. We gaan de goede kant op en dit alles dankzij Piet en Tros radar. Piet, hoe jij je inzet voor dit onrecht is wat mij betreft een Nobelprijs waard. Ik bewonder je inzet op dit gebied. Ondanks alle kritiek heb je je niet van de wijs laten brengen. Wat mij betreft krijg je ook een keer de warme douche........

Kees

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Tros radar 28-2

Ongelezen bericht door studex »

Beste Mootje 69 ,

Stuur je hele verhaal naar: [email protected]
Jij wordt hier verder op weg geholpen!!

Met vriendelijke groet

Studex.

Gesloten