LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chellow super traag

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

chellow super traag

Ongelezen bericht door Gast »

hebben meer mensen last van dat chellow sinds vandaag super traag is?????
Dat hele internet is niet vooruit te branden :cry:

Debby

Re: chellow super traag

Ongelezen bericht door Debby »

Hoi Gast

Geen last, van trage verbinding.

Gast

Nee, ik momenteel ook niet.

Klaas40

Ongelezen bericht door Klaas40 »

Zal het kunnen zijn dat Chello nu ze geen datalimit hebben erachter zijn gekomen dat ze niet voldoende bandbreedte naar buiten hebben of dat shared aanbieden van Internet veel kwetsbaarder is dan de dedicated die door ADSL wordt aangeboden. Als je buurman de hele dag zit te downloaden gaat dat bij Chello ten koste van jouw snelheid. Bij ADSL is dat niet het geval en heb je een veel stabielerder verbinding.

Gast

:oops: allemaal medewerkers van upc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Polderman

Ongelezen bericht door Polderman »

Bij ADSL is dat niet het geval en heb je een veel stabielerder verbinding.

U weet niet waarover u praat :lol:

agro

Ongelezen bericht door agro »

Klaas weet wel degelijk waar hij over praat.

Gast

Klaas weet wel degelijk waar hij over praat.
Klaas vergeet alleen dat al het dataverkeer van alle buren ergens bij elkaar moet komen. Bij DSL is dat niet in het kastje naast de voordeur inderdaad, maar wel in de KPN wijkcentrale. Maar dan ook gelijk van veel meer mensen tegelijk.
Naar een nadere toelichting van zijn termen 'shared' en 'dedicated' internetaanbod ben ik ook wel zeer benieuwd. Een eigen backbone voor elke DSL klant soms? Vooralsnog houd ik het op een klok-en-klepel geval, waar de opmerking van Polderman neem ik aan ook doelt..

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

doe eens een paar testen op http://www.speedtest.nl en let ook even op de ping-response, die gaat supertraag bij mij. sterker nog, bij mij is die niet eens mogelijk geeft hij aan. ( ja, firewalls uit, alles open gezet, geen ping ping)

Het ziet er naar uit dat Chello zijn bandbreedte perfect weet op te lossen, ik dacht, ik kijk eens naar de netwerkstatussen van Chello, maar het handige overzichtje heeft plaats gemaakt voor een simpel regeltje: actuele storingen : Er zijn op dit moment geen storingen.

De netwerkstoringen moeten handmatig ingevoerd worden en dus afhankelijk van de medewerkers, na kantoortijden geen storingen meer zeker.... Ik begin een ambivalent gevoel te krijgen op http://test.net.upc.nl/bb/ staat alles groen....

Eens een paar daagjes dit aankijken, alvast opzegformuliertjes invullen enzo...

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

het komt mij erg voor dat upc gewoon alleen maar geroepen heeft geen data limieten meer, en de rest maar de boel laat.....

vandaag al 5 keer me modem moeten resetten :cry:

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

en dat was voor de 6e keer een verbroken verbinding :cry:

Gast

vanmorgen de test uitgevoerd op http://test.net.upc.nl/bb/ : dit was 69 bij een abonnement classic.
opgebeld: lag aan de router... , moest dit ertussen uit halen en de modem resetten etc.
uitgevoerd; snelheidstest uitgevoerd; snelheid nog langzamer..
wederom gebeld; bleek dat de modem op trottelsnelheid? was ingesteld en de medewerker kon mij niet zeggen waarom. na een paar seconden had de medewerker alles weer goed gezet

Michellangelo

't ligt ook altijd aan de apparatuur bij jou, nooit op de apparatuur bij hun ;)

Dus jij kan de router er tussenuit halen, modems resetten en wat blijkt?
Ze hebben de modemsnelheid omlaag gegooid. En waarom weten ze niet. Moet ik eens proberen ergens ;)

don key

Ongelezen bericht door don key »

bij mij is het ook huilen vandaag, tussen de pagina's in heb ik tijd genoeg om een bakkie koffie te zetten :( .

Gast

alles leuk en aardig maar mijn verbinding knalt er ook regelmatig matig uit sinds 1 maart...

en nu hebben ze vandaag ook nog eens de mailtjes verstuurd aan de klanten

hou me hart vast hoe vaak ik er morgen uit knal

gatver, echt weer upc, gewoon zeggen wij hebben geen data-limiet meer, maar ondertussen niks regelen aan het netwerk, zodat die het ook aan kan

ADSL here I come

Michellangelo

het lijkt me sterk dat de netwerkproblemen ineens komen door een overmatig downloadgebruik. Eerder vermoed ik dat men een beetje de boel aan het saboteren zijn, zodat ze volgende maand kunnen zeggen:

"Zie je wel, we stuurden niet voor niets die waarschuwingen!"

Gast

dat zou helemaal lekker zijn, maar zou me idd niet verbazen als Chello dat soort praktijken gaat uitvoeren

over de andere kant, de meeste mensen deden wel rustiger aan aan het begin van de maand om maar niet gecapped te worden, deze hebben de boel nu natuurlijk vol aanstaan, dus kan me ook voorstellen dat echt problemen hebben.

want het zou echt weer iets voor chello zijn, oops we moeten wel mee in het onbeperkt dataverkeer, maar mijnheer dat kan ons netwerk niet aan, ach jongen dat is ons probleem toch niet?????

yo

Ongelezen bericht door yo »

:D alleen maar ellende bij chellow (upc)..ben overgestapt naar een andere maatschappij..en goedkoper..en duidelijker als er problemen zijn...je word niet van het kastje naar de muur gestuurd...weg m et chellow...alleen maar ergenissen...grt.yo

Erik Smir

Ongelezen bericht door Erik Smir »

met betrekking tot de datalimiet van chello die er zogenaamd niet zo zijn, is het verstandig om even naar de kleine lettertjes te kijken. Er is een zogenaamde fair use pollicy. Dat wil zeggen dat als jer erg veel download er door Chello beslist kan worden dat jij het overige internet verkeer stoort. Uiteindelijk kunnen ze dan je snelheid terughalen naar telefoontik snelheid tot het begin van de nieuwe maand. Een verkapte dat limiet dus.

neptunus1963

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

UPC heeft last van de uploadsnelheden die inderdaad een derde is van wat ze moeten zijn. Binnen 16 weken is het probleem verholpen. De downstream staat op 20% van de snelheid, want we moesten toch de Fair Policybeleid afschaffen en het moet toch ergens van betaalt worden. Moet je maar een easy nemen. Die is 15,= goedkoper en heb je wel ene harde datalimiet van 250 Mb.

Hehe!!

Groet

Neppie.

Gesloten