Pagina 1 van 2

ontvangst Telfort

Geplaatst: 02 mar 2005 06:36
door antoon
ik heb sinds twee jaar een abonnement bij O2/telfort, het ontvangst hier (Veghel) is echter zo slecht dat ik buiten moet gaan staan om te kunnen bellen en zelfs dan is het ontvangst minimaal.
Op mijn klacht kreeg ik een brief terug dat na meting de dekking voldoende moet zijn.
Toen familie (die ook bij telfort zitten) naar de klachtenlijn belden dat zodra ze bij mijn op visite kwamen, ze niet meer konden bellen of gebeld worden, kregen ze te horen dat daar nog geen klachten over bekend waren.
Hoe serieus worden je klachten dan genomen bij telfort.
Mijn abonnement loopt zo af en ik verleng die dus niet, maar advies voor iedereen, ga niet naar telfort.
Neem liever vodafone of kpn, deze bieden wel landelijke dekking.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 30 aug 2005 21:05
door henkp
Mijn beide kinderen bellen via het Telfort netwerk. Maar hier in Gieten is de dekking, zeker binnenshuis, zeer slecht.
Omdat beide aangesloten zijn bij een andere provider, tw. Debitel en Qick heeft Telfort hier geen boodschap aan en moeten we klagen bij de resp. providers.
Deze geven echter aan dat het enige wat ze kunnen doen is een ander abonnement cq. prepaid SIm van een ander netwerk aan te bieden. Weliswaar voor veel hogere kosten.

Kortom Telfort wil geen verantwoordelijkheid voor z'n eigen netwerk.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 31 aug 2005 11:11
door ??
Zucht.

Henkp, als jij een DVD recorder koopt bij een winkel dan is de winkel toch verantwoordelijk als hij kaputt gaat en voor jou als klant niet Philips of Sony? Hier ligt dat hetzelfde. Je bent geen klant van Telfort, dus moet je bij je eigen provider klagen.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 31 aug 2005 19:25
door henkp
Beste ??,
Natuurlijk heb ik eerst contact gezocht met Telfort. Het enige wat zij doen is een ander abonnement aanbieden en het advies geven om met Telfort in kontakt te treden. Debitel claimt nl. niet dat ze een landelijk dekkend GSM net hebben maar Telfort doet dat wel.
Als ik een Philips DVD speler koopt dan is Philips uiteindelijk verantwoordelijk voor de garantie. Fabrieksgarantie noemen ze dat.
Maar er is hoop omdat KPN Telfort over gaat nemen.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 01 sep 2005 10:42
door ??
Telfort mag ook een landelijk dekkend netwerk claimen omdat ze dat ook hebben (volgens de definities). Landelijk dekkend betekend echter niet dat je in 100% van het land in een bunker kunt bellen. Volgende keer eerst navragen hoe de dekking is op je postcode alvorens een prepaid of abo te kopen en niet achteraf gaan lopen klagen.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 02 sep 2005 17:33
door Bacchus
ik heb al 3 jaar 2 telfort samen bellen abo's en ik heb nog niet mee gemaakt dat ik ergens geen bereik heb. Kan ook aan je telefoon liggen het ene toestel heeft nou eenmaal een betere ontvangst dan andere.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 03 sep 2005 10:45
door userroy
Elke provider heeft inderdaad landelijke dekking, het maakt dus in principe niet uit welke provider je dus neemt. Echter zijn er wel plaatselijke verschillen, zo kan KPN het niet doen en dorp A en Telfort doet het niet in dorp B. Vraag daarom altijd na bij de betreffende provider hoe je bereik zal zijn in het gebied waar je woont, mocht het blijken dat ze dan toch geen goed bereik hebt kun je eventueel aankloppen en proberen van het contract af te komen.

Verder vind ik alle netwerken in Nederland top en zie ik geen enkele reden waarom mensen persé KPN zouden moeten hebben, omdat ze met andere netwerken niet kunnen bellen. KPN staat gewoon voor jaren lang te veel betalen en gigantisch slechte service en heel veel verborgen adders.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 10 sep 2005 22:17
door Paul Hoogwater
Arnhold, ik heb een contract bij Tele2. Deze kopen de netwerk diensten in bij Telfort. Ik heb ontdekt dat ik meestal thuis telefonisch onbereikbaar ben. Dit blijkt te komen omdat het Telfort netwerk in mijn regio gewoon te zwak is. Op mijn telefoon, een Sony-Ericsson T630, staat de ontvangst sterkte thuis op rood (rood is slecht, oranje beter, groen is goed).
Ik heb Tele2 aangeschreven dat zij met mij een contract hebben en dus moeten leveren. Ik hoop dat zij dus iets aan het probleem doen of het contract met mij ontbinden.

Ervaringen hiermee, laat eens horen hoe dat afliep!!
Paul

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 10 sep 2005 22:59
door bengel
Ik heb mijn abonnement bij Telfort opgezegd om dezelfde reden. Ik had binnenshuis slecht of helemaal geen bereik. En kennelijk krijgen de mensen die mij dan proberen te bellen ook nog eens de melding dat het nummer niet in gebruik is. Of ik moet tijdens het bellen naar buiten lopen om de verbinding in stand te kunnen houden. En om te weten of dat nou aan mijn toestel lag heb ik mijn simkaart maar eens in een andere telefoon gestopt, met hetzelfde resultaat. Ik stap dus over!

Overigens zou de manier waarop je te woord gestaan wordt bij de klantenservice van Telfort al genoeg reden zijn om over te stappen...

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 10 sep 2005 23:08
door Fully
Als uit het systeem van de provider blijkt dat de dekking op een bepaalde postcode voldoende is maak je al geen kans om je contract te ontbinden. Hetzelfde geldt wanneer je klaagt over het gebrek aan binnendekking dus binnenshuis bellen maar buiten werkt het wel.... binnendekking kan gewoon niet gegarandeerd worden daarnaast moet een dekkingsklacht in de regel binnen 3 a 4 weken na aansluiting (schriftelijk) kenbaar worden gemaakt.....

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 21 sep 2005 20:25
door RSt
waarschijnlijk woon henkp op het ven in veghel en daar is met iedere provider weinig tot geen bereik behalve met KPN....

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 21 sep 2005 20:29
door RSt
ps. heel veel verborgen adders bij kpn.... mag jij mij vertellen welke! want volgens mij is kpn de enige die NOOIT verborgen adders heeft!! en KPN en Vodafone zijn nog steeds de enige die mogen claimen dat ze landelijke dekking hebben (96% of meer wil dat zeggen). dus geef alleen een reactie als je er een BEETJE verstand van hebt

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 21 sep 2005 20:30
door RSt
bedoelde in mijn eerste reactie antoon whaha!! is leuk 3x reageren.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 22 sep 2005 11:02
door ??
RSt: Ze mogen allemaal claimen landelijke dekking te hebben aangezien ze allemaal ruim boven de 95% dekking zitten. Sterker nog, er is geen enkel netwerk dat onder de 98% demografisch outdoor dekking zit (volgens mijn zelfs 99% inmiddels).

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 23 sep 2005 12:03
door userroy
Wat een verstand RST!!!

Een netwerk heeft landelijke dekking als ze demografisch (dus de mensen die binnen hun woonplaats buitenshuis kunnen bellen) een percentage van 92% zitten. Alle providers scoren hier 98-99%. Als we het hebben over geografische dekking (dus de oppervlakte van het land) zitten de providers rond de 97-98%. Het komt er dus op neer dat het buitenshuis geen enkel verschil maakt welke provider je hebt.

Binnenshuis is net wat anders, dat kan door de providers niet worden gegarandeerd omdat ze geen grip hebben op factoren die bereik in gebouwen kunnen beinvloeden. Providers proberen wel zoveel mogelijk mensen de beschikking te geven om ook binnen te kunnen bellen. Dat kunnen ze doen door op een lage frequentie te zitten (KPN, Vodafone) meer masten te plaatsen (T-Mobile, Orange) of om masten zeer strategisch te plaatsen (Telfort).

Conclusie: Buiten maakt bereik niets uit, binnen eigenlijk ook niet, alleen KPN ligt net wat voor op de rest (Vodafone zit daar ook onder want het verschil in het aantal masten in vergelijking met KPN is gigantisch). Ga je kijken naar gesprekskwaliteit scoort Vodafone als laatste, op de 2e plaats KPN en bovenaan de 3 nieuwere providers (dit komt door de frequentie die ze gebruiken). Voor cappaciteit (dus de hoeveelheid bellers een netwerk aankan) geldt het zelfde als voor de geluidskwaliteit. Om het verhaal kort te maken, kies gewoon de goedkoopste provider die het bij jou thuis doet (dekking kan dan wel gemiddeld gelijk zijn, plaatselijk zijn er zeer grote verschillen).

De adders van KPN: abonnementen introduceren waarbij altijd de gehele eerste minuut moet worden vermeld en dit niet melden in de winkel, staat alleen zeer klein in de voorwaarden. Niet zo heel erg, maar wel als KPN van al hun prepaid-klanten (en ik dacht ook voor een aantal abonnees) ONGEVRAAGD hun voicemail aanzet, zodat de mensen met zo'n abonnement sneller een voicemail krijgen die ze toch niet gaan afluisteren.

Of klanten gewoon STALKEN met telefoontjes om over te stappen op een abonnement of andere abonnementsvorm. Zeg je geen interesse te hebben wordt je afgeblaft, wil je meer informatie wordt je gelijk aangesloten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ben ik blij dat er geen monopolie meer is in de mobiele telefonie. Mensen die nou nog bij KPN zitten zijn gewoon een dief van hun eigen portemonnee (tenzij ze weten dat KPN het enige netwerk is wat het bij hun thuis doet).

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 23 sep 2005 18:17
door Paultje
@ Userroy,

Volgens mij plaatst Telfort ook masten met een lage frequentie (EGSM) dat zit zelfs iets onder de frequenties die KPN en Vodafone gebruiken.

Het is idd wel waar dat Orange meer masten heeft dan Telfort, over het algemeen. In mijn woonplaats bijv. heeft Orange ong. 6 masten meer staan. Het bereik binnsenshuis is vrijwel altijd goed met Orange, maar Telfort scoort even goed in de meeste gevallen.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 23 sep 2005 21:47
door userroy
Klopt helemaal wat je zegt, ik heb het niet in mijn verhaal opgenomen omdat het anders wat gecompliseerd begint te raken. Het komt er op neer dat Telfort minder masten plaatst dan Orange (en T-Mobile), maar door strategische plekken te kiezen en door het gebruik van E-GSM, ongeveer 1 van de 4 masten is hiermee uitgerust. Orange en T-Mobile hebben in de stad een enorme cappaciteit (in vergelijking met de andere 3 echt heel veel). Ze hebben dus ook zoveel masten staan, zodat ze niet al te strategisch hoeven te plaatsen.

Dekking van zowel Telfort en Orange is erg goed, ben er erg over te spreken!

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 24 sep 2005 19:43
door Paultje
Hoe weet je precies het beleid van de netwerken?

Heb je informatie van planning v/d netwerken?

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 26 sep 2005 14:27
door queenfan
Door de isolatie en het betonvlechtwerk heb ik met mijn KPNabo ook een slecht bereik in huis, althans op de begane grond.

Ga ik naar de 1e verdieping is het bereik weer uitstekend, mischien heeft het daar mee te maken.

Re: ontvangst Telfort

Geplaatst: 27 sep 2005 20:14
door Paultje
idd ja, dat heeft er o.a mee te maken, staal en beton belemmeren het signaal.