LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongeldige strippenkaart?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Thijs..

ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Thijs.. »

Vanmorgen ging ik met de bus naar mijn school, ik laat mijn strippenkaart zien om vervolgens te laten afstempelen. Hij word gewoon afgestempeld. 'S middags wil ik weer terug naar huis met de bus, ik geef dezelfde strippenkaart aan de buschauffeur en hij zegt dat deze niet geldig is. Terwijl het nergens op de strippenkaart staat wanneer deze niet meer geldig is. Ik vertel hem dat ik er 's morgens nog mee heb gereisd naar mijn school. Maar nee, hij zegt dat de strippenkaart niet meer geldig is en hij zet mij zonder pardon de bus uit.
Laat ze dan tenminste op de strippenkaarten zetten hoelang ze geldig zijn? En als ze me nou gelijk zeggen dat de kaart niet meer geldig is zorg ik wel voor ander vervoer om naar school te gaan, maar nu sta ik 18 km. van mijn huis verwijderd terwijl mijn ouders denken dat ik gewoon met de bus thuis kom. Wat nou als mijn ouders er 's middags niet waren geweest om mij op te halen? Dan had ik daar waarschijnlijk nog wel een tijdje gestaan...
Ik vind het gewoon belachelijk dat ze in de heenweg nergens wat van zeggen en dat je ineens niet terug kunt komen...

P.S. ik wist zelf ook niet dat de strippenkaart niet meer geldig was.

bosman-van

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door bosman-van »

op de achterkant van de strippenkaart staat vermeld dat na een prijsverhoging de strippenkaart in het jaar daarop nog geldig is

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Op de eerste plaats: op de kaart staat weldegelijk: geldig tot 12 maanden na de eerstvolgende tariefsverhoging.

Op de tweede plaats: die chauffeur vanmorgen is in jouw geval duidelijk in de fout gegaan.

Op de derde plaats: waar ik woon, hangt IN alle bussen een poster, met daarop duidelijk aangegeven, welk het minimumtarief is dat op de kaart moet staan. Maar goed, dat zie je pas als je al in die bus zit.

Bij een 15-strippenkaart is het tarief bijvoorbeeld 6.40 euro. Die kaart mag je nog gebruiken tot 1 januari 2006. Ofwel tot en met 31 december van dit jaar.

Ik vind het nogal bot van die chauffeur om je met deze weersomstandigheden de bus uit te zetten, die chauffeur had een oogje dicht kunnen doen, en je kunnen aanraden bij thuiskomst direct een nieuw kaart te laten kopen.

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Kon je geen kaartje in de bus kopen dan? Bij de meeste busmaatschappijen kan dat toch gewoon lijkt mij.

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 03 Mrt 2005 08:11 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Kon je geen kaartje in de bus kopen dan? Bij de meeste busmaatschappijen kan dat toch gewoon lijkt mij.
Studenten hebben voor dit soort dingen geen geld!!!

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Jammeer dat een chauffeur voor een verhoging van 10 eurocent op een 15 strippenkaart...op een dergelijke manier reageert.
Wanneer daar nog € 6,40 op staat heeft de chauffeur ongelijk.
Echter wanneer het een oudere versie betreft, heeft hij formeel gezien wel gelijk. Hij moet zich ook aan de opgelegde regeltjes houden.

http://www.vbn-bv.nl/ovinfo/algemeen.as ... &vOrgID=14

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Studenten hebben voor dit soort dingen geen geld!!!
Nee daarvoor niet. Maar wel geld om zich regelmatig te bezatten.

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Die andere gast begint toch te zeuren dat ie daar geen geld voor heeft?

armiva

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door armiva »

Ik vind het ook heel onduidelijk aangegeven op de strippenkaart. Wanneer was de laatste prijsverhoging??
Zet dan gewoon duidelijk op de kaart tot wanneer deze geldig is.

Raadslid

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Raadslid »

Iedere passagier moet weten dat de strippenkaart 1 jaar na een prijsverhoging geldig is.
Moet je een beetje de moeite doen om je te informeren. :idea:

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Dat vind ik ook. De mensen willen tegenwoordig nergens meer moeite voor doen. Alles moet voorgekauwd worden.

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het eens met de voorgaande twee mensen:

wanneer je ergens honderd euro kunt krijgen, weten veel mensen precies hoe ze daarvoor in aanmerking kunnen komen, al staat het in het kleinst mogelijke lettertype ergens in een krant of huis-aan-huis-blad. Ze willen er dan ook best moeite voor doen.

Maar als ze ineens een paar dubbeltjes meer moeten betalen voor een strippenkaart, doen ze alsof hun neus bloedt. Hoe gek zit de mens toch in elkaar?

Voorbeeld: kortgeleden ging in mijn gemeente het gerucht (bleek onwaar te zijn), dat mensen die een aanvraag ervoor deden ALSNOG de zojuist afgeschafte zalmsnip op hun rekening tegemoet konden zien.

Ja hoor, de gemeente werd overstelpt met verzoeken, en evenzoveel keer moest de gemeente de aanvragers teleurstellen. Maar het gerucht is een eigen leven gaan leiden, en na 4 weken blijven de aanvragen nog steeds binnendruppelen.

Ik durf te wedden, dat degenen die die zalmsnip nu hebben aangevraagd, beslist niet zo snel zouden hebben gereageerd, als het om een extra betaling van 45 euro zou gaan.

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik durf te wedden, dat degenen die die zalmsnip nu hebben aangevraagd, beslist niet zo snel zouden hebben gereageerd, als het om een extra betaling van 45 euro zou gaan
Jij wel dan?

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Wat je moet betalen, daar moet je niet moeilijk over doen.

Ik word alleen kotsmisselijk van de mensen die zich in allerlei bochten wringen om een paar dubbeltjes voordeel te behalen. Zwe vergeten dat ze dat zoveel tijd en energie kost, dat ze zich die moeite beter kunnen besparen.

Om je vraag te beantwoorden: JA, ik ga tijdig kijken hoeveel duurder dat bijvoorbeeld een strippenkaart of ander vervoersbewijs is geworden, om in de trein of bus niet voor onaangename verrassingen te komen.

En ik vind dat dus niet meer dan normaal.

Of loop jij liever het risico van een boete wegens zwart- of grijsrijden om dat je met een ongeldige strippenkaart reist? Net doen alsof je niet weet dat dingen duurder worden, DAT vind ik pas dom.

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

je bent minimaal 1 jaar niet meer met het openbaarvervoer geweest.
de kaart moet dan toch voor 2004 gekocht zijn anders was hij nu nog geldig

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 22 Mrt 2005 16:55 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Wat je moet betalen, daar moet je niet moeilijk over doen.

Om je vraag te beantwoorden: JA, ik ga tijdig kijken hoeveel duurder dat bijvoorbeeld een strippenkaart of ander vervoersbewijs is geworden, om in de trein of bus niet voor onaangename verrassingen te komen.
Geloof jet het zelf????
Ja, hier in deze topic over schrijven...dat wil ik nog aannemen...maar iemand die TIJDIG gaat kijken (hoe weet je trouwens wanneer TIJDIG is??) OF en zo ja, HOEVEEL iets duurder is geworden??? Beetje simpel.

Tango Delta

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Tango Delta »

P.S. ik wist zelf ook niet dat de strippenkaart niet meer geldig was.

ja ja dat zeggen ze allemaal....
je had een jaar de tijd om daar achter te komen!!!!

ik groet u allen een buschauffeur

Gast

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Gast »

gast van 23 maart, 15.09:

Ja, dat geloof ik zelf, en ik ga ook tijdig kijken. Het is al jaren zo, dat per 1 januari de tarieven van het openbaar vervoer verhoogd worden, en dan is het eenvoudig om eind december eens te informeren.

Als je tegenwerpt dat veel mensen dat niet kunnen weten, ben je erg dom: iedereen heeft wel een mogelijkheid om ervan op de hoogte te zijn: Krant, radio, televisie, kabelkrant, huis-aan-huis-blad (vaak meerdere per week). Als je die mededeling DAN nog niet hebt meegekregen, heb je onder de grond gewoond, want dat soort maatregelen KAN je eenvoudigweg niet ontgaan. Het is eerder zo, dat je er niet van op de hoogte WIL zijn, om vervolgens stomverbaasd te reageren: "Hoe had ik het kunnen weten?????"

1 keer heeft de NS het eens gepresteerd om de tarieven halverwege het jaar te verhogen, maar dat is echt een uitzondering.

Waarom kun jij het niet geloven dat ik me tijdig op de hoogte stel?

airbus

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door airbus »

Gek he dat zo veel mensen toch zo graag in de file staan in hun eigen AUTOO !!!!!!
[/i]

Buschauffeur 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2005 22:08

Re: ongeldige strippenkaart?

Ongelezen bericht door Buschauffeur 1 »

Let op nieuwe tarieven van strippenkaarten vanaf 7 oktober 2005 bekend wees er op tijd bij. :D

07 oktober 2005

Nieuwe tarieven per 2006!

Per 01-01-2006 gelden er nieuwe tarieven. Hieronder vindt u het overzicht.



Betreft Vol Reductie
2-strippenkaart € 1,60 x
3-strippenkaart € 2,40 x
8-strippenkaart € 6,40 x
15-strippenkaart € 6,70 € 4,40
45-strippenkaart € 19,80 x
Dagkaart (landelijk) € 12,80 € 6,40
Zomerzwerfkaart € 8,90 € 5,90
Weekabonnement 1-ster € 10,60 € 7,00
Weekabonnement 2-ster € 18,20 € 12,00
Weekabonnement 3-ster € 27,15 € 17,95
Weekabonnement 4-ster x € 23,50
Weekabonnement 5-ster x € 29,40
Weekabonnement 6-ster x € 35,30
Weekabonnement N(et) x € 41,45
Maandabonnement 1-ster € 35,10 € 23,15
Maandabonnment 2-ster € 59,55 € 39,30
Maandabonnement 3-ster € 88,50 € 58,40
Maandabonnement 4-ster € 117,80 € 77,75
Maandabonnement 5-ster € 146,70 € 96,85
Maandabonnement 6-ster € 175,85 € 116,05
Maandabonnement N(et) € 208,50 € 137,60

Jaarabonnementen zijn 10 keer de prijs van een maandabonnement.

Gesloten