LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan dit zomaar?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Remond9

Kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Remond9 »

Gisteren heb ik via de Reiscompas website een reis voor 4 personen naar het nieuwe Orange County Resort te Kemer geboekt voor 16 april.

Nu belde ze net dat het hotel op 16 april nog niet eens open is terwijl ze het wel aanbieden.

Hoe kunnen ze dit aanbieden als deze pas 1 week later open gaat?? En dan is het nog eens voor 4 personen 300 euro duurder :shock:

Kan dit zomaar??

Gast

Re: Kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt het over een nieuw resort, waarschijnlijk nog niet klaar met de bouw of zoiets, en dat ze een week later een hogere prijs vragen heeft misschien te maken met de vakantieperiode, alle acco´s worder duurder naar mate het seizoen vordert of als er een vakantie invalt.
Hoe vervelend ook dat kan gebeuren.

Gast

En je kunt of wilt niet annuleren Remond?

Remond9

Ongelezen bericht door Remond9 »

Jawel, we kunnen gewoon van die reis af aangezien het toch niet door gaat maar eigenlijk gaat het mij erom dat ze een reis aanbieden terwijl het niet mogelijk is om er heen te gaan omdat het hotel nog niet open is.

Als het nou zo zou zijn dat ze het niet op tijd af zouden krijgen maar de opening is pas op 22 april terwijl we 16 april weg wilde. :x

Beetje vreemd van Reiscompas

stap

Ongelezen bericht door stap »

Inderdaad raar dat je het resort al wel kon boeken maar het nog niet af is!
Heb je al wel een bevestiging van de reis en de accomodatie gekregen? Anders moeten ze volgens mij een soortgelijke accomodatie aanbieden voor hetzelfde geld.

En, de fout ligt bij het reisburo, moeten zij maar die 400 euro betalen! (al ben ik bang dat ze dat toch niet gaan doen)

Succes!

Gast

als de bouw vertraagd is komt t wel eens voor dat t hotel gewoon een week later open gaat, lastig als je net hebt geboekt maar er is nou eenmaal niets aan te doen. Hier heeft niemand schuld aan.

mikie

Ongelezen bericht door mikie »

Graag wil ik toch ophelderen dat het reisbureau een tussenpersoon is van de klant en een touroperator. Helaas kan het inderdaad gebeuren dat een hotel niet optijd klaar is, voor het seizoen. Dit is dan de schuld van e hoteleigenaar. Uiteraard heeft u daar weinig mee te maken, maar daar kan weinig anders aan gedaan worden. Wek is het zo dat een touroperator, via het reisbureau een alternatief voor u moet bedenken! Dat is de service van het reisbureau en de touroperator!

Gast

Dat gezeur altijd of dingen mogen en/of kunnen. Als Albert Heijn bv melk in de aanbieding heeft en deze kan niet geleverd worden omdat er een staking is uitgebroken in de fabriek ga je dan ook vragen stellen op een consumentensite ?

Gast

Het kam altijd gast daar moet je maar mee leven.

MvD

Ongelezen bericht door MvD »

:( Orange County is wel een groot discussiepunt op het web. Wij hebben op 21 januari geboekt voor 5 personen naar Orange County bij Kras Ster reizen voor 4 mei.
Op 15 april ( 3 weken voor vertrek) kregen wij een brief dat de vlucht overboekt was. Terwijl 2 weken geleden een vlucht van 6 mei geannuleerd is. Hoe kan de vlucht van 4 mei dan overboekt zijn. Ook wordt waarschijnlijk niet gekeken naar de boekingsdatum van 21 januari. Wij menen vroeg genoeg geboekt te hebben en hadden bij overboeking wel eerder bericht verwacht dan 3 weken voor vertrek.
Het alternatief wat Kras ons kon bieden was vertrekken op 27 mei. Geen optie dus voor 4 werkenden en een schoolgaand kind.
Nadat we door gingen vragen naar een andere optie zou het 7 mei worden, maar binnen een half uur was die optie al weer weg. Op de vlucht van 11 mei, waar nog verschillende plaatsen vrij waren, konden we geen optie krijgen, dus als in het weekend die vrije plaatsen volgeboekt worden, kunnen wij naar onze vakantie fluiten. Ik vind dus dat ze minstens die moeite kunnen nemen, want van Kras uit hadden ze ook een alternatief in de meivakantie voor kunnen stellen in plaats van eind mei. Vooral als je na lang vragen te horen krijgt dat er nog extra stoelen ingekocht zijn in die periode.
Ook tijdens ons telefonisch contact met de reisorganisatie werden we niet altijd even vriendelijk te woord gestaan. Op de vraag of er in andere landen nog alternatieven waren werd gevraagd of we internet hadden, we moesten het zelf maar uitzoeken dan. Verder komen we nog verschillende andere kleine nadelige punten naar voren:
- 11 mei vertrekken betekend bijbetalen
- Vanaf Maastricht in plaats van Enschede betekend parkeergeld betalen voor 2 auto's
- Extra vakantiedagen opnemen verschuiven bij diverse personen niet mogelijk is
- Later vertrek betekend ook vrij aanvragen voor het meereizende kind
- Bij het reisbureau is op deze korte en ook drukke periode moeilijk een vergelijkbare accomodatie te vinden.
- Je wordt voor het blok gezet want geld terug is geen alternatief omdat je op vakantie wilt. Daar heb je een jaar voor gewerkt en naar toe geleefd.
- De reisorganisator reageert hier heel gemakkelijk op door te stellen "dan ga je maar niet en krijg je je geld wel terug".
Dit zijn allemaal maar kleine punten maar alles bij elkaar wordt het er niet leuker op.

Fan

Ongelezen bericht door Fan »

Als je de mogelijkheid krijgt, dat je het geld terug krijgt, zou ik uitzien naar een andere reisorganisatie, want dit slaat toch weer nergens op?

Is er geen andere organisatie die naar Orange County gaat? Ik dacht het toch wel ergens gelezen te hebben. En anders zelf iets gelijkwaardig uitzoeken. Ik zou zo wie zo, niet meer bij SterKras willen boeken, als zij zo weinig moeite voor jou doen.

Succes ermee en mocht ik elders Orange County vinden, zet ik het hier wel op het forum.

Gr. Fannie

MvD

Orange County is inderdaad te boeken bij een andere reisorganisatie, geloof Holland International. Voor ongeveer 150 Euro per persoon duurder. Daarom hadden wij voor Kras gekozen. Ook de kinderprijzen vielen daar veel gunstiger. Alleen is er op korte termijn natuurlijk geen gelijkwaardige accomodatie meer te boeken. Helaas voor ons is de meivakantie de enigste periode waarin we op vakantie kunnen, dit in verband met ons bedrijf. Hopen nu dat alles morgen naar tevredenheid opgelost kan worden anders vragen we inderdaad ons geld terug en gaan we wat anders boeken. En natuurlijk is dit dan de eerste en de laatste keer dat we zullen boeken bij Kras.

Gast

M.V.D.
Ik wens u voor morgen heel veel sterkte en dat er toch iets uit mag komen voor u.Juist omdat het kort dag is word het nijpend,maar daar moet iets uitkomen.Ik hoop toch dat u weg komt en vakantie kan vieren
Sterkte en geluk!!!!!

MvD

Bedankt gast voor de lieve reactie

gasten

Ongelezen bericht door gasten »

Orange County is een project van de eigenaar van GTI, een touroperator. Bij deze touroperator boeken reiscompas en kras hun reizen

MvD

We hebben nog kunnen boeken voor 11 mei. Helaas kost het mijn vriending een week extra vakantiedagen. En moet ik mijn zoontje (eigenlijk tegen mijn principes) een halve week van school houden. Maar gelukkig kregen we op deze 2 plaatsen wel direct de volle medewerking. En dat hebben we helaas de laatste dagen wel anders mee gemaakt. Hopen nu nog maar 1 brief van Kras te krijgen en dat is de bevestiging van de vlucht van 11 mei. Helaas ook met een acceptgiro voor de bijbetaling. Dus hopen er nu maar het beste van.
Groetjes

Gast

Toch kan u gelukkig weg en op vakantie ondanks alle ellende.En meestal komt er ook een bij betaling waarvan ik vind dat hun dat hadden moeten honnoreren. Helaas pakt het toch iets anders uit.Maarondanks die toestand hoop ik dat u met u allen een fijne vakantie zal hebben,en mooi weer natuurlijk.Probeer ervan te genieten na al de rompslomp en tegenvallers.Een fijne vakantie gewenst voor u allen. s6

Gast

Hoezo bijbetalen? Hun komen de afspraak van jou boeking niet na! En nu mag je ineens wel op 11 Mei mee en moet je bijbetalen? Het moet ook niet gekker worden!

Ik had mooi het geld terug gevraagd en was bij een ander gaan boeken. Maarja, dat zeg ik!

Ik wens jullie hierbij ook een hele fijne vakantie.

Veroniek

Ongelezen bericht door Veroniek »

Hoera, het hotel is open.
Nu blijkt alleen wel dat veel van de beschreven onderdelen in de gids niet aanwezig zijn; b.v. de speeltuin en het aquapark. Dat waren net de zaken die voor ons van belang zijn i.v.m. de kinderen.
Wat kunnen we hier nu aan doen?

Gast

Klagen, aanklagen en nog eens klagen tegen dat zootje .

Gesloten